Varken bättre eller billigare än Bolt
Moderator: Redaktion
- AGCF
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alexander7331
- Kontakt:
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Re: Varken bättre eller billigare än Bolt
Bolt? Ja de har säker 5 orders...
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Artikeln var för övrigt en massa dynga...
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
- AGCF
- Teslaägare
- Kontakt:
Både bättre och billigare än Bolt hade han kunnat skriva. Det hade dessutom varit sant
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Men sanning är väl inget kul? 

Model S P90DL+ (2015) Såld 2024
Model 3 LR (2021)
BMW iX xDrive50 (2024)
Model 3 LR (2021)
BMW iX xDrive50 (2024)
Och så var vi där igen:
Eller betydligt högre, det är så lätt att förstå/läsa sig till så detta måste vara medvetet.1. Chevrolet Bolt
General Motors presenterade sin Chevrolet Bolt på bilsalongen i Detroit och det här är en bil med liknande räckvidd som Model 3 men för ett betydligt lägre pris
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Sämsta artikeln på länge. Praktiserar han på Expressen eller?
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma
Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
- Elbilisten
Vad ska automagiska uppdateringar OTA vara bra för när man kan ta ledigt från jobbet och åka till en verkstad som har en dator med en sladd?
Och vad ska nätet med superchargare vara bra för när det finns långsammare teknik med betalningskrångel?
Och vad ska nätet med superchargare vara bra för när det finns långsammare teknik med betalningskrångel?
Blev tvungen att skicka ett mail .. Iofs så vet jag att folk här har gjort det innan och det verkar inte riktigt gå fram, men vi ser väl vad som händer denna gång..
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Hehe, gjorde det precis jag också
bylund skrev:Hej,
Du skrev
1. Chevrolet Bolt
General Motors presenterade sin Chevrolet Bolt på bilsalongen i Detroit och det här är en bil med liknande räckvidd som Model 3 men för ett betydligt lägre pris. I USA kommer Bolt dessutom att börja säljas minst ett år före Model 3. Bolt blir en tuff konkurrent i USA.
Jag skulle gärna vilja att du även skrev hur du kom fram till det. Chevrolet Bolt i grundutförande kostar 37 500 USD (även ifall Chevrolet gärna går ut med priset efter amerikanskt skatteavdrag, om man är berättigad till det) och Tesla Model 3 kostar 35 000 USD. Jag är inte med på på hur 37 500 är betydligt lägre än 35 000.
Vänliga hälsningar
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Kanon. Jag skickade t.o.m med länken till deras hemsida, men det kanske inte hjälper 

Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
- AGCF
- Teslaägare
- Kontakt:
Den här Bolt, vilken tråkig bil. Den aspirerar inte på någonting överhuvudtaget förutom att ha en räckvidd på 200 miles. Med dagens bensinpris i USA är den död. Den lär ha högt luftmotstånd med den designen. Toppfart 146 km/h enligt wikipedia, med 200 hk. Ingen autonom körning av något slag, inget laddnätverk. Nej tack
Haha, den där killen skrev något riktigt apigt igår också. Han blandade ihop räckviddssiffrorna och framstod som riktigt dåligt påläst. Flera personer kontaktade honom då, och denna artikeln måste vara skriven bara för att reta oss sekterister. Han är garanterat inne här och läser.
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Jag skrev:
Från din artikel:
General Motors presenterade sin Chevrolet Bolt på bilsalongen i Detroit och det här är en bil med liknande räckvidd som Model 3 men för ett betydligt lägre pris. I USA kommer Bolt dessutom att börja säljas minst ett år före Model 3. Bolt blir en tuff konkurrent i USA.
Svar:
Bolt kostar 37500$ före subvention, Model 3 kostar 35 000$ före subvention. Bolt är alltså 2500$ dyrare än Model 3. Går bara att snabbladda med max 50 kW, har inte tillgång till något snabbladdningsnätverk som Tesla har.
Att det är 37500$ är väldigt tydligt och står direkt på deras hemsida:
http://www.chevrolet.com/bolt-ev-electric-vehicle.html
Priced as low as 30000$, Net price shown includes the full 7500$ tax credit..
OBS då att då går bilen inte ens att snabbladda med 50 kW, endast standardladdaren som följer med. Sen kan det kanske också vara värt att nämna att Model 3 är en bil i Audi A4 Sedan klassen, med ett med stor sannolikhet bagageutrymme som är klassen större än A4. Bolt är en Golf klass bil. Att då sedan Model 3 dessutom är billigare gör att jämförelsen haltar rätt betänkligt.
Med vänliga hälsningar, Björn
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Säkert medvetet, samtidigt är det ändå en stor tidning han skriver för. Man kan tycka att han borde ha någon form av journalistisk integritet. Men man ska väl inte förvänta sig så mycket av tidningar som Aftonbladet och Expressen..Herr X skrev:Haha, den där killen skrev något riktigt apigt igår också. Han blandade ihop räckviddssiffrorna och framstod som riktigt dåligt påläst. Flera personer kontaktade honom då, och denna artikeln måste vara skriven bara för att reta oss sekterister. Han är garanterat inne här och läser.
Jag pratar ibland med de som inte är speciellt elbilsintresserade och då kommer saker från artiklar som denna upp. "men hur är det med utsläpp när man tillverkar batterierna" osv. "0-100 på 3s, hur långt kan man köra då, 5 mil ??" osv. Så det skulle inte skada med mer korrekt information från våra stora tidningar.
Senast redigerad av Laban, redigerad totalt 1 gånger.
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Jag blir retad av att han skriver sitt blogginlägg på nyhetsplats utan att det är uppmärkt som opinion/partsinlaga. Uselt av tidningarna att inte markera sina bloggar bättre - den ynka del av befolkningen som fortfarande har förtroende för kvällstidningarna kan råka tro att det han skriver är sant.
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Sen är det lite märkligt att man jämför bilar av helt olika typ när det gäller elbilar, vi borde ha kommit längre än så tycker jag. Även om Bolt hade varit 5000$ billigare så är det ju en helt annan bil, Golf kostar från 170 000, Audi A4 kostar från 300 000. Det är större skillnad mellan Bolt och Model 3, det räcker med att se bilarna i 3s så ser man det.
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Visst, den är lite som en iphone, överhypead, jag menar de har fått 200k bokningar och 1 miljard i lån från alla som lagt reservationer... Men nog lever den upp till många av förväntningarna och vissa saker är direkt felaktiga
Volvos elbil och audis, jag tror att de kommer kosta mycket mer än model 3 för samma prestanda, typ som deras laddhybrid modeller kostar idag, tex Volvos T8, cirka 700tkr.
Men en större miss är jämförelsen med bolt. Bolt kommer att bli dyrare än en model 3! 37500usd för bolt mot 35000usd för model 3. Bolt är en bil mindre än en golf och model 3 är som en bmw 3-serie. Model 3 kommer vara säkrare, snabbare, större och då klart snyggare. Det enda bolt har sin fördel är bagaget, i model 3 är det direkt dåligt.
Den största missen är ändå jämförelserna mellan elbil och elbil. Model 3 konkurrerar inte med bolt, model 3 konkurrerar med bmw 3-serie, a4 o c klass. Bolt konkurrerar med golf. Förbränningsmotorbilarna är på väg bort.
Problemet för Bolt är att den kostar 30000usd efter rabatt och en golf kostar 20000usd.
Bmw 3-serie och tesla model 3 kommer kosta ungefär lika. Model 3 kommer kosta 27500 usd i början t.o.m vilket kommer göra den klart billigare.
Trots detta tror jag att Bolt kommer att sälja så mycket gm kan tillverka (de räknar med 30k om året men det blir nog 100k om året) och model 3 kommer göra detsamma, sälja upp emot en halv miljon bilar om året.
Den som lever får se
Volvos elbil och audis, jag tror att de kommer kosta mycket mer än model 3 för samma prestanda, typ som deras laddhybrid modeller kostar idag, tex Volvos T8, cirka 700tkr.
Men en större miss är jämförelsen med bolt. Bolt kommer att bli dyrare än en model 3! 37500usd för bolt mot 35000usd för model 3. Bolt är en bil mindre än en golf och model 3 är som en bmw 3-serie. Model 3 kommer vara säkrare, snabbare, större och då klart snyggare. Det enda bolt har sin fördel är bagaget, i model 3 är det direkt dåligt.
Den största missen är ändå jämförelserna mellan elbil och elbil. Model 3 konkurrerar inte med bolt, model 3 konkurrerar med bmw 3-serie, a4 o c klass. Bolt konkurrerar med golf. Förbränningsmotorbilarna är på väg bort.
Problemet för Bolt är att den kostar 30000usd efter rabatt och en golf kostar 20000usd.
Bmw 3-serie och tesla model 3 kommer kosta ungefär lika. Model 3 kommer kosta 27500 usd i början t.o.m vilket kommer göra den klart billigare.
Trots detta tror jag att Bolt kommer att sälja så mycket gm kan tillverka (de räknar med 30k om året men det blir nog 100k om året) och model 3 kommer göra detsamma, sälja upp emot en halv miljon bilar om året.
Den som lever får se
Men om man räknar med att tesla kommer att ha förbrukat sina 7500 usd då så kommer bolt kosta 30000usd kontra 35000usd för model 3
Bagaget är knappast en fördel för Bolt:apkungen skrev:Det enda bolt har sin fördel är bagaget, i model 3 är det direkt dåligt.

Ser inte speciellt stort ut. Luckan i all ära men volymmässigt ser det ut att vara en rätt stor skillnad.
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Ja det är faktiskt sant. Trodde bolt var bättre. För resor med mycket packning blir model 3 klart bättre men att köra hem grejer din ikea blir ändå lättare med bolt.
Jag tycker bolt är en grym bil. Jag har lagt reservation på två model 3 men om det verkar som att det kommer vara ett år eller mer från att opels Ampera e kommer till att model 3 kommer så blir det kanske en opel däremellan.
Jag tycker bolt är en grym bil. Jag har lagt reservation på två model 3 men om det verkar som att det kommer vara ett år eller mer från att opels Ampera e kommer till att model 3 kommer så blir det kanske en opel däremellan.
Ha ha vilket helt underbart referat. Knappt hann jag få luft innan jag ser nästa mening och får ett nytt skrattanfall:Det har ryktats att Elon Musk ska sälja sitt Tesla Motors efter att Model 3 presenterats. Att investerarna tröttnat på år av förlust och att Musk helt enkelt insett att marginalerna inte är så stora i bilbranschen.
Torkar upp vattnet som jag satte i halsen och hamnar direkt igen i djup vördnad av denna skribents absolut lysande tolkning av sakers värde:Det som talar emot en försäljning är att Model 3 inte var tillräckligt spektakulär för att den ska höja värdet på Tesla Motors
Hade absolut ingen aning om att det är så det fungerar. Nästa gång min chef kommer i tid till ett möte skall jag vasst påpeka att jag förstår att vi håller på att säljas. Och helt plötsligt inser jag också varför SJ envisas med att aldrig komma i tid, dom vill helt enkelt inte säljas. Enkelt.Det som talar för en försäljning är att Elon Musk kom i tid till visningen. Det tyder på att han kanske tappat stinget
Och där smällde det till igen, mer vatten på bordet framför mig och jag kan inte sluta skratta. Hur kan han få till en sån punchline, helt oväntat från blå himmel slår geniet till reporter till med
Bolt blir en tuff konkurrent i USA

Bolt blir en tuff konkurrent i USA
Ja jag säger då det.. börjar sansa mig åter men kan inte låta bli att läsa det en gång till
.Bolt blir en tuff konkurrent i USA
Förvånansvärt att bara ett par bokstäver placerade i rätt ordning kan utsöndra en sån kemi i min hjärna att jag knappt kan sitta upp. Ja den var verkligen bra.
*Fniss*Audi e-tron Quattro - Troligen blir det här en dyrare bil än Model 3 men med tillval som fyrhjulsdrift och längre räckvidd på Teslan kan bilarna bli direkta konkurrenter
Volvo? Du menar volvo som iVolvo Bev
http://www.dn.se/ekonomi/rena-elbilar-tror-vi-inte-pa/Jag är inte ett dugg förvånad. Rena elbilar tror vi inte på, de har för många begränsningar. Laddhybrider däremot där helt rätt väg, säger Håkan Samuelsson.
Tesla management must be trembling with fear..
Sedan är det ju lite fint hur Jan-Erik Berggren påvisar sin stora empati för stackars företagsledare som tvingas upp på scen. Man märker ju tydligt hur Elon verkligen vare sig trivs med att stå på scen eller tvingas visa sin nya modell som han knapp verkar stolt över.
Ja det här är en givet Pulitzerprisvinnare i alla kategorier.Och Elon Musk tvingades stå där på scenen i Telas designcenter och visa upp en bil som kanske är snyggare men knappast varken bättre eller billigare än en Chevrolet Bolt.
Senast redigerad av Daoops, redigerad totalt 1 gånger.
Om någon får svar från den sk journalisten får ni mer än gärna posta det här
Du behöver inte lägga för mycket energi på den där killen. Du ser på bilden i bylinen att han är långt mycket äldre än alla de ungdomar som jobbar för de låga kvällstidningslönerna. Alla kollegor i hans ålder har för länge sedan gått vidare till andra, mer välbetalda jobb. Efter ett par ansökningar där han fått avslag, är han säkert bitter och tar ut detta på Tesla, Elon Musk och oss i sekten.Daoops skrev:Ja det här är en givet Pulitzerprisvinnare i alla kategorier.

Kolla hans grammatiska färdigheter:
Fas3:are skrev:För medlemmarna i den globala Tesla-sekten var presentationen av nya Model 3 är händelse som fick tiden att stanna. Men om vi analyserar vad Teslas vd Elon Musk verkligen visade på scenen i Hawthorne, Kalifornien, och vad han egentligen se så kanske en del av hypen ? kläs av.
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV