Låg volym på tuta, låsljud, boombox helt plötsligt

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

arcwer

Låg volym på tuta, låsljud, boombox helt plötsligt

Inlägg av arcwer »

Märkte idag att låsljudet knappt hörs på min bil längre och ljudet från boombox är mycket lägre än det brukar vara. Den vanliga tutan låter även den på typ halva volymen.

Det har varit extremt mycket slaskväder där jag bor senaste veckan och när jag lyste in med ficklampa under främre delen av bilen var det enormt mycket is där. Tänkte att de kan ha blivit igentäppta med is och snö.

Någon som haft liknande bekymmer?
Tesla Model Y Long Range 2023 Pearl White
Tesla Model 3 Highland Long Range 2024 Ultra Red
Användarvisningsbild
Thed75
Teslaägare

Re: Låg volym på tuta, låsljud, boombox helt plötsligt

Inlägg av Thed75 »

Så var det på vår bil ett tag. Var troligtvis ungarna som hade knappat på nån inställning
Användarvisningsbild
Profion
Teslaägare

Inlägg av Profion »

Hörde tydlig skillnad på lägre ljudnivå från tutan vid låsning under ett par dagar för några veckor sedan, en behagligare lägre volym enligt mig. Men detta försvann och återgick till normal högre ljudnivå utan att man accepterade ny programvara. Har 2023.38.6 i skrivande stund.
//Micke

2023 M3P
arcwer

Inlägg av arcwer »

Profion skrev: 13 nov 2023 08:36
Hörde tydlig skillnad på lägre ljudnivå från tutan vid låsning under ett par dagar för några veckor sedan, en behagligare lägre volym enligt mig. Men detta försvann och återgick till normal högre ljudnivå utan att man accepterade ny programvara. Har 2023.38.6 i skrivande stund.
Detta fenomen uppstod faktiskt samma dag som jag installerade 2023.38.6 så det kan ha börjat i samband med uppdateringen. Såg att 2023.38.8 är på gång och den kanske återställer tutan till vanlig nivå. :-)
Tesla Model Y Long Range 2023 Pearl White
Tesla Model 3 Highland Long Range 2024 Ultra Red
Skriv svar