Spotify strul efter senaste uppdateringen 2023.38.6

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

bennybula

Spotify strul efter senaste uppdateringen 2023.38.6

Inlägg av bennybula »

Uppdaterade till senaste versionen igårkväll, 2023.38.6
Märkte nu imorse när jag körde till jobbet, att Spotify ballat ur tyvärr..
Om jag tex går in på en av mina spellistor som är ganska lång, så finns det flera sidor. Då måste man scrolla ner, och sen klicka sig vidare till nästa sida. MEN, nu fungerar inte det längre, utan när jag klickar vidare för att komma till sidan 2 på spellistan, så startar den sista låten på första sidan :?: Någon som varit med om något liknande?
Provade att söka en låt, och får upp lite olika alternativ. När jag sen provar att klicka på något av dem, så var det bara vissa av dem som det gick att klicka på, medans andra var helt omöjliga att starta.. mycket märkligt..

En annan fråga som gäller Spotify.
Haft bilen ett par månader nu, men har fortfarande inte lyckats hitta hur jag kommer tillbaka till där jag va sist på Spotify, om jag tex valt att lyssan på radio en stund, och sen tillbaka. Hur gör man det?
Alltså, om jag lyssnar på en låt på Spotify, klickar sen på radio (och radion startar på samma kanal som jag lyssnade på sist), men sen vill jag tillbaka till Spotify, och fortsätta lyssna där jag slutade, hur gör jag det?

Synd att bilen blivit sämre de sista uppdateringarna.. innan va den såkallade regnsensorn kass, men blev totalt värdelös vid förra uppdateringen, och nu vid denna uppdateringen så sabbade de Spotify för mig :roll: kan hoppas det blir bättre vid nästa uppdatering :)
Model Y LR
Användarvisningsbild
Freez
Teslaägare

Re: Spotify strul efter senaste uppdateringen 2023.38.6

Inlägg av Freez »

Märkligt, jag har inga problem efter uppdateringen. Har du provat att starta om pekskärmen?

Som jag minns det startar Spotify alltid där jag slutade.
MY RWD Vit 2023
bennybula

Inlägg av bennybula »

Nu funkade efter att provat att köra en runda på lunchen idag, så behövde nog bara en reboot.

MEN, kan fortfarande inte få den till att starta på senaste låten, om jag har växlat över till radio, och sen tillbaka igen. Ingen som har tips på hur man löser det?
Model Y LR
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael72656

Inlägg av mikebike »

bennybula skrev: 23 nov 2023 12:58
Nu funkade efter att provat att köra en runda på lunchen idag, så behövde nog bara en reboot.

MEN, kan fortfarande inte få den till att starta på senaste låten, om jag har växlat över till radio, och sen tillbaka igen. Ingen som har tips på hur man löser det?
Har det någonsin fungerat för dig?
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
bennybula

Inlägg av bennybula »

Nej, tyvärr
Model Y LR
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael72656

Inlägg av mikebike »

bennybula skrev: 23 nov 2023 13:28
Nej, tyvärr
Inte för mig heller, varken på Spotify eller när jag lyssnar på musik från USB-minnet.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
bennybula

Inlägg av bennybula »

Däremot kommer den ihåg det efter att stannat och stängt bilen.
Alltså den låt jag lyssnar på när jag stannar och parkerar bilen, fortsätter sen igen när jag skall köra nästa gång.
Men så fort jag byter till radio, (eller bluetooth), och hoppar tillbaka till Spotify, så har får man gå in och välja låt manuellt igen.. sjukt störigt
Model Y LR
fredrik_wendt
Kontakt:

Inlägg av fredrik_wendt »

Det blir såhär när Tesla envisas med att inte ha en appbutik. Hur länge hade Spotify låtit en sådan bugg som du beskriver varit live?

Hade varit fixat innan du hann skriva ditt inlägg.

Saknar Android Auto, och alla appar som var synkade med kontot/appen på min telefon.

Skickat från min Pixel 7 via Tapatalk

MYLR 2023
Användarvisningsbild
frippe
Teslaägare

Inlägg av frippe »

Undrar om Spotify eller hela uppkopplingen plötsligt tror sig vara i Holland efter senaste uppdateringen. För reklamen i poddar på Spotify kommer numera på holländska.
Model Y LR.
Model S70D
Användarvisningsbild
pjuur
Teslaägare

Inlägg av pjuur »

frippe skrev: 25 nov 2023 15:58
Undrar om Spotify eller hela uppkopplingen plötsligt tror sig vara i Holland efter senaste uppdateringen. För reklamen i poddar på Spotify kommer numera på holländska.
Haft samma problem ett tag och gjorde ett supportärende hos Tesla. Först fick jag lite frågor om jag hade Spotify Premium och platsinställningar i bilens Youtube spelare utan att det hjälpte.

Efter att ärendet skickats vidare till någon engelsktalande support fick jag svaret att bilens VPN går mot Nederländerna och eSIM-kortet är från Nederländerna och därför är reklamen på franska/holländska. Det ligger hos Telia som leverantör av bilarnas eSIM att försöka lösa problemet.
Användarvisningsbild
Jaegaern
Teslaägare
Referralkod: ts.la/simon82910

Inlägg av Jaegaern »

Jag har problem att den klickar någon centimeter över där jag klickar med fingret, men endast i listan över låter i en spellista. Inte på andra delar i ui:t... Alltså på Spotify.
Model Y LR AWD vit/svart 2024
Model 3 RWD blå/svart 2022
Model Y LR AWD vit/svart 2021 - såld
Användarvisningsbild
d3marcus
Teslaägare

Inlägg av d3marcus »

Välkommen till Teslas värld - det enda bolaget med populära konsumentprodukter som inte klarar av att genomföra simpel regressionstestning. Har pågått i flera år.
Skriv svar