Väntrum Model Y

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Bjelke »

jobster skrev: 24 nov 2023 20:08
Men när man kikar in på car.info så ser det ut som det fortsatt registreras in nya Model Y med ett snitt på ca 70 nya bilar per dag den senaste veckan. Det ska bli intressant att se hur Tesla gör med registreringsskyltarna för de nya bilarna. Är det någon som fått besked om att hämta bil nu de närmaste dagarna?
Än så länge har dom nog redan plåtar hemma till bilarna, men när blir det problem? Det
är det nog många som undrar just nu…
Det borde gå att se i något register typ…
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Mike99

Inlägg av Mike99 »

Äntligen dags för leverans. Valde en lagerbil. Jag fick ett sms med bokning ons/tor kommande vecka. Bortrest då och lyckades få fredag istället. De har skyltar till bilen. Men jag har även personliga skyltar så det hade vi löst ändå. Det kan ju vara ett klokt alternativ med personliga skyltar om de vanliga inte kommer fram.
Användarvisningsbild
JockeSund
Teslaägare

Inlägg av JockeSund »

Framflyttat leveransfönster idag.
Hade 23/11-5/12

Fått 30/11-14/12 😔
MYLR -23
Andy89

Inlägg av Andy89 »

Beställde min bil måndag 6/11.
Model y. Vit med vit inredning. Allt annat det som ingick. Fick 2-3 veckors leveranstid, inga konstigheter där. Efter detta gjorde betalning och allt direkt. Fick därefter Mail från anställd på Tesla som välkomnar och gratulera till beställning av nya bilen. Några dagar senare fick vi ett planerat intervall på leverans 24/11 - 4/12, detta var dock inget som på något sätt notifierades på något sätt, råkade se det i appen.

Jag fick heller inte fakturan på handpenning, men det löste min kontakt på Tesla. Jag får inget VIN-nr heller, är det normalt? Har också flertalet gånger varit i kontakt med Tesla som till och med trodde att jag skulle få min bil tidigare än så, Nej!
Igår när jag såg inlägget ovan att det blivit försenat

28/12-31/12 är mitt nya fönster blir ju lite tråkigt att vänta på bilen till och med över jul!
Användarvisningsbild
steele76
Teslaägare

Inlägg av steele76 »

Andy89 skrev:
Beställde min bil måndag 6/11.
Model y. Vit med vit inredning. Allt annat det som ingick. Fick 2-3 veckors leveranstid, inga konstigheter där. Efter detta gjorde betalning och allt direkt. Fick därefter Mail från anställd på Tesla som välkomnar och gratulera till beställning av nya bilen. Några dagar senare fick vi ett planerat intervall på leverans 24/11 - 4/12, detta var dock inget som på något sätt notifierades på något sätt, råkade se det i appen.

Jag fick heller inte fakturan på handpenning, men det löste min kontakt på Tesla. Jag får inget VIN-nr heller, är det normalt? Har också flertalet gånger varit i kontakt med Tesla som till och med trodde att jag skulle få min bil tidigare än så, Nej!
Igår när jag såg inlägget ovan att det blivit försenat

28/12-31/12 är mitt nya fönster blir ju lite tråkigt att vänta på bilen till och med över jul!
Låter som det är många som har fått 28/12-31/12. Gissar på att Tesla satt detta datum då de inte har riktig koll på hur leveranserna kommer funka nu. Kommer säkert bli snabba ryck när de väl lyckas få hem lite bilar.
Mike99

Inlägg av Mike99 »

Har du funderat på att byta till en lagerbil? Finns flera för snabb leverans och dessutom schyssta rabatter.
Användarvisningsbild
steele76
Teslaägare

Inlägg av steele76 »

Då det inte går att kombinera de rabatterade priserna med ränterabatten så väljer jag ränterabatten.
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Referralkod: ts.la/tibor72449

Inlägg av TiborBlomhall »

Jag har precis fått det bekräftat från mina kontakter inom Tesla att alla bilar kommer kunna levereras utan problem.
Andy89

Inlägg av Andy89 »

TiborBlomhall skrev: 27 nov 2023 10:22
Jag har precis fått det bekräftat från mina kontakter inom Tesla att alla bilar kommer kunna levereras utan problem.
Vad betyder det? Attbdom som beställt bilar kommer få dom? Kommer dom levereras inom utsatt tid eller?
Användarvisningsbild
niklasha01
Teslaägare

Inlägg av niklasha01 »

niklasha01 skrev: 23 nov 2023 18:13
niklasha01 skrev: 21 nov 2023 22:30
Oj nu händer det grejor, beställde 1 nov, hade leveransfönster 2 dec till 24 dec och i kväll blev det ändrat till 22 nov till 3 dec men fortfarande inget vin
Men va fan det blev ju bråttom att fixa alla pengar på rätta konto för betalning så får jag idag på em nytt leveransfönster att nu är det ändrat
till 28 dec-31 dec men vad händer? Nu är det riktigt rörigt. Beställde vit lack för att det skulle gå fort och tänkte använda erbjudandet om överflyttning av fri laddning men då måste den levereras senast 31 dec :evil:
Haha, nu har jag fått ändrat leveransdatum igen 4-18 dec och vin nr. Hoppas nu detta håller i sig :D
Modell X 2020 LR, vit, 7 sits, vit klädsel. SÅLD
Polestar 2 2022, SR, svart SÅLD
Polestar 2 2023, SR, snow.
Model Y 2023, SR, vit, vit klädsel, fri laddning
Zappi v2, 3 fas, 22 kw
SolarEdge och Jinko 315W
Solis S5 och 405W Mono

Mvh
Niklas
Användarvisningsbild
steele76
Teslaägare

Inlägg av steele76 »

Lutar mer och mer åt nyårsleverans. Fick uppdaterat intervall till 29/12-31/12 :(
Redpearl

Inlägg av Redpearl »

Nu äntligen! Leverans på torsdag, beställde den 29/9 så det har varit en lååång väntan.
Användarvisningsbild
JockeSund
Teslaägare

Inlägg av JockeSund »

Tydligen står "min" bil klar och väntar på mig.
Men pga lite strul med NF Fleet så är inte finansieringen klar. Saknades ett dokument som är inskickat idag.

Problemet är att när vi beställde bilen så angav chefen sina uppgifter då han är firmatecknare. Och således hamnade bilen på hans konto och gör att jag inte får hämta den ändå.

Dock efter ett samtal till Tesla så kunde hon ändra alla uppgifter förutom mailadressen, så jag iaf kan hämta ut bilen, men måste då använda chefens konto för att koppla telefonnyckel m.m. Men hon skulle pusha supporten idag om att även få ändrat mailadressen.

Dessutom sa hen att om vi inte hämta bilen denna veckan så finns risk att vi inte får den alls??? :o
Vi är på tjänsteresa och kan tidigast hämta på måndag nästa vecka.

Någon som råkat ut för detta tidigare?
MYLR -23
Användarvisningsbild
tompanhuhu
Teslaägare

Inlägg av tompanhuhu »

Beställde 2st model y på min arbetsplats onsdag förra veckan.
Tesla ringde idag och sa att vi måste hämta dom denna veckan annars går dom till någon annan.

Ända jobbiga är att en står i gbg och en i malmö, den i malmö kunde inte tesla montera vinterdäck på så det blir spännande.

Snabba puckar här iaf!
sebtesla86

Inlägg av sebtesla86 »

Tog leverans i Malmö förra onsdagen av en MYLR - en positiv överraskning var att det redan satt främre stänkskydd samt PPF på bakre dörrarna framför hjulhusen. Är detta standard för leveranser i Sverige under vinterhalvåret eller allmänt?
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael72656

Inlägg av mikebike »

sebtesla86 skrev: 29 nov 2023 09:47
Tog leverans i Malmö förra onsdagen av en MYLR - en positiv överraskning var att det redan satt främre stänkskydd samt PPF på bakre dörrarna framför hjulhusen. Är detta standard för leveranser i Sverige under vinterhalvåret eller allmänt?
Standard, fast de glömde PPF på min.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jonas44573

Inlägg av jonasl »

sebtesla86 skrev: 29 nov 2023 09:47
Alltid varit standard på Model Y.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Användarvisningsbild
Fiskk
Teslaägare
Referralkod: ts.la/marcus687780

Inlägg av Fiskk »

tompanhuhu skrev: 28 nov 2023 21:52
Beställde 2st model y på min arbetsplats onsdag förra veckan.
Tesla ringde idag och sa att vi måste hämta dom denna veckan annars går dom till någon annan.

Ända jobbiga är att en står i gbg och en i malmö, den i malmö kunde inte tesla montera vinterdäck på så det blir spännande.

Snabba puckar här iaf!
Du får en voucher för däckbyte hos vianor, så bara att svänga inom där.
Användarvisningsbild
Fiskk
Teslaägare
Referralkod: ts.la/marcus687780

Inlägg av Fiskk »

JockeSund skrev: 28 nov 2023 16:54
Men pga lite strul med NF Fleet så är inte finansieringen klar. Saknades ett dokument som är inskickat idag.

Problemet är att när vi beställde bilen så angav chefen sina uppgifter då han är firmatecknare. Och således hamnade bilen på hans konto och gör att jag inte får hämta den ändå.

Dock efter ett samtal till Tesla så kunde hon ändra alla uppgifter förutom mailadressen, så jag iaf kan hämta ut bilen, men måste då använda chefens konto för att koppla telefonnyckel m.m. Men hon skulle pusha supporten idag om att även få ändrat mailadressen.

Dessutom sa hen att om vi inte hämta bilen denna veckan så finns risk att vi inte får den alls??? :o

Japp, kunde hämta ut min MYP först 1/10, men bilen kom en vecka tidigt och gick till en annan. fick vänta en månad extra pga det. gasnka drygt, men är sjukt nöjd just nu iaf! Grym bil.
Användarvisningsbild
JockeSund
Teslaägare

Inlägg av JockeSund »

Fiskk skrev: 29 nov 2023 09:58
JockeSund skrev: 28 nov 2023 16:54

Japp, kunde hämta ut min MYP först 1/10, men bilen kom en vecka tidigt och gick till en annan. fick vänta en månad extra pga det. gasnka drygt, men är sjukt nöjd just nu iaf! Grym bil.
Verkar som det löser sig ändå. Ett par samtal senare med NF Fleet och Tesla så har vi bokat upphämtning på måndag :D
MYLR -23
Användarvisningsbild
Andre_stockholm
Teslaägare

Inlägg av Andre_stockholm »

Lagerbil men blev framflyttad ändå när det gäller leverans. 8-22 december står det nu. Hoppas verkligen innan jul så jag kan jämföra BYD och CATL batteriet på en lite längre resa :D
Redpearl

Inlägg av Redpearl »

Hämtade våran bil idag. Sommardäcken låg i bagaget så man åkte hemåt utan att ha lyft på locket till golvet. Kommer hem och ser att det inte ligger någon laddkabel i bilen. Någon annan som råkat ut för det? Låg även bara ett kort i bilen men märkte det på plats så dom fixade ett till.
Användarvisningsbild
King_al
Teslaägare

Inlägg av King_al »

Redpearl skrev:
Hämtade våran bil idag. Sommardäcken låg i bagaget så man åkte hemåt utan att ha lyft på locket till golvet. Kommer hem och ser att det inte ligger någon laddkabel i bilen. Någon annan som råkat ut för det? Låg även bara ett kort i bilen men märkte det på plats så dom fixade ett till.
Hämtade ut min bil igår och kablar låg i frunken. Kollar där?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Redpearl

Inlägg av Redpearl »

King_al skrev: 30 nov 2023 20:25
Redpearl skrev:
Hämtade ut min bil igår och kablar låg i frunken. Kollar där?
Vi kollade frunken på plats men det var tomt så vi trodde att dom låg bak under däcken.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Kelvin

Inlägg av Kelvin »

Ny här…
har beställt en lagerbil och har gjort alla steg utom att betala kontantinsatsen. Står leveransfönster 6-20:e dec och undrar när man behöver betala in? Har bara VIN i appen, inget regnr.
Dels är det ju ränteintänkter man missar av att betala direkt men tidsaspekten är inte helt oviktig då jag behöver leveransen innan jul och avstår annars.
Skriv svar