Beställa cyberteuck
Moderator: Redaktion
Re: Beställa cyberteuck
Jag köper en Kanada och reggar den där. Sen import som eget bruk som gör man behöver inget CoC och behöver bara uppfylla väldigt basic krav (se pdf)Bengt skrev: ↑03 dec 2023 11:19Tesla kommer inte godkänna leverans med destination utanför USA eftersom de har problem att fylla behovet där och inte vill tvingas supporta i andra länder. Bilen kommer troligtvis inte heller att kunna konfigueras för EU-bruk och därmed inte registreringsbesiktigas.eloon skrev: ↑03 dec 2023 10:41Tänkte importera som "EGET BRUK". Då kan man typ importera vad som helst.
https://www.transportstyrelsen.se/TSFS/ ... 0_106k.pdf
Re: Beställa cyberteuck
Och om du får något problem med bilen? Ska du skeppa tillbaka den till Kanada för service?eloon skrev: ↑03 dec 2023 15:03Jag köper en Kanada och reggar den där. Sen import som eget bruk som gör man behöver inget CoC och behöver bara uppfylla väldigt basic krav (se pdf)Bengt skrev: ↑03 dec 2023 11:19Tesla kommer inte godkänna leverans med destination utanför USA eftersom de har problem att fylla behovet där och inte vill tvingas supporta i andra länder. Bilen kommer troligtvis inte heller att kunna konfigueras för EU-bruk och därmed inte registreringsbesiktigas.eloon skrev: ↑03 dec 2023 10:41Tänkte importera som "EGET BRUK". Då kan man typ importera vad som helst.
https://www.transportstyrelsen.se/TSFS/ ... 0_106k.pdf
Re: Beställa cyberteuck
YOLO.Fredrik j skrev: ↑03 dec 2023 15:07Och om du får något problem med bilen? Ska du skeppa tillbaka den till Kanada för service?eloon skrev: ↑03 dec 2023 15:03Jag köper en Kanada och reggar den där. Sen import som eget bruk som gör man behöver inget CoC och behöver bara uppfylla väldigt basic krav (se pdf)Bengt skrev: ↑03 dec 2023 11:19Tesla kommer inte godkänna leverans med destination utanför USA eftersom de har problem att fylla behovet där och inte vill tvingas supporta i andra länder. Bilen kommer troligtvis inte heller att kunna konfigueras för EU-bruk och därmed inte registreringsbesiktigas.eloon skrev: ↑03 dec 2023 10:41Tänkte importera som "EGET BRUK". Då kan man typ importera vad som helst.
https://www.transportstyrelsen.se/TSFS/ ... 0_106k.pdf
Guys, I'm not asking for your permission
Re: Beställa cyberteuck
Tänkte bara att det ju inte är helt osannolikt att tesla blir tvungna att genomföra nån kampanj på bilarna i början. Byta hårdvara. Men det kanske du skulle kunna få gjort även i Europa. Bilen skulle ju vara här lagligt.eloon skrev: ↑03 dec 2023 15:09YOLO.Fredrik j skrev: ↑03 dec 2023 15:07Och om du får något problem med bilen? Ska du skeppa tillbaka den till Kanada för service?eloon skrev: ↑03 dec 2023 15:03Jag köper en Kanada och reggar den där. Sen import som eget bruk som gör man behöver inget CoC och behöver bara uppfylla väldigt basic krav (se pdf)Bengt skrev: ↑03 dec 2023 11:19Tesla kommer inte godkänna leverans med destination utanför USA eftersom de har problem att fylla behovet där och inte vill tvingas supporta i andra länder. Bilen kommer troligtvis inte heller att kunna konfigueras för EU-bruk och därmed inte registreringsbesiktigas.eloon skrev: ↑03 dec 2023 10:41Tänkte importera som "EGET BRUK". Då kan man typ importera vad som helst.
https://www.transportstyrelsen.se/TSFS/ ... 0_106k.pdf
Guys, I'm not asking for your permission
Re: Beställa cyberteuck
Tror Service blir svåra delen. Laddning verkar funka med nån adapter för V2 superchargers.Fredrik j skrev: ↑03 dec 2023 15:30Tänkte bara att det ju inte är helt osannolikt att tesla blir tvungna att genomföra nån kampanj på bilarna i början. Byta hårdvara. Men det kanske du skulle kunna få gjort även i Europa. Bilen skulle ju vara här lagligt.eloon skrev: ↑03 dec 2023 15:09YOLO.Fredrik j skrev: ↑03 dec 2023 15:07
Guys, I'm not asking for your permission
Re: Beställa cyberteuck
Även om du inte vill kan få min tillåtelseeloon skrev: ↑03 dec 2023 15:09YOLO.Fredrik j skrev: ↑03 dec 2023 15:07Och om du får något problem med bilen? Ska du skeppa tillbaka den till Kanada för service?eloon skrev: ↑03 dec 2023 15:03Jag köper en Kanada och reggar den där. Sen import som eget bruk som gör man behöver inget CoC och behöver bara uppfylla väldigt basic krav (se pdf)Bengt skrev: ↑03 dec 2023 11:19Tesla kommer inte godkänna leverans med destination utanför USA eftersom de har problem att fylla behovet där och inte vill tvingas supporta i andra länder. Bilen kommer troligtvis inte heller att kunna konfigueras för EU-bruk och därmed inte registreringsbesiktigas.eloon skrev: ↑03 dec 2023 10:41Tänkte importera som "EGET BRUK". Då kan man typ importera vad som helst.
https://www.transportstyrelsen.se/TSFS/ ... 0_106k.pdf
Guys, I'm not asking for your permission
Hur är det med däck till en sådan på vintern, inga konstiga dimensioner?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Re: Beställa cyberteuck
Däcken går säkert att köpa finns ju fler pickisar/ stora SUVar som har linkanade.Pontus skrev: ↑04 dec 2023 06:41Även om du inte vill kan få min tillåtelseeloon skrev: ↑03 dec 2023 15:09YOLO.Fredrik j skrev: ↑03 dec 2023 15:07
Guys, I'm not asking for your permission
Hur är det med däck till en sådan på vintern, inga konstiga dimensioner?
Det jag tror blir ett bekymmer är laddningen. Den har ju NACS så då behöver du en adapter till dess ladd kabel. Hur många kw kommer den att ge? Med tanke på att CT antagligen ha en förbrukning på 250 -350 wh/km så lär du få stå o ladda rätt länge.
Re: Beställa cyberteuck
Enligt mina beräkningar så kommer det kosta 1.1MSEK all in reggad på svensk mark. AWD modellen.
Skulle ni köpa en Dodge Ram för 1.85MSEK eller en Cybertruck för 1.1?
https://www.blocket.se/annons/ostergotl ... 1000635957
Skulle ni köpa en Dodge Ram för 1.85MSEK eller en Cybertruck för 1.1?
https://www.blocket.se/annons/ostergotl ... 1000635957
Senast redigerad av eloon, redigerad totalt 1 gånger.
Re: Beställa cyberteuck
Ford F150 Lightning kostar typ 1.8 hos Exclusiv. Jag hade hellre betalat det för en CT
Beställa cyberteuck
Jag såg en Lightning som laddade, eller försökte ladda på SuC Norrköping.
Så det verkar ju finns ett flertal då.
Själv hade jag utan tvekan valt en Cybertruck.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Re: Beställa cyberteuck
Vad skulle en RAM(eller Lightning) kosta om du följde samma process med import?eloon skrev: ↑04 dec 2023 08:52Enligt mina beräkningar så kommer det kosta 1.1MSEK all in reggad på svensk mark. AWD modellen.
Skulle ni köpa en Dodge Ram för 1.85MSEK eller en Cybertruck för 1.1?
https://www.blocket.se/annons/ostergotl ... 1000635957
Re: Beställa cyberteuck
Import för EGET BRUK
Kod: Markera allt
3 kap. Undantag för fordon importerade för eget bruk
1 § Ett fordon är importerat för eget bruk om
1. fordonet är serietillverkat,
2. ägaren är en fysisk person som är bosatt i Sverige och som har
förvärvat fordonet i utlandet själv eller med hjälp av ett ombud och
3. fordonet är avsett att brukas här i landet av ägaren. (TSFS 2016:27)
2 § Om fordon importerat för eget bruk har godkänts vid första registreringsbesiktning och därefter ändrats så att skyldighet föreligger att inställa
fordonet till ny registreringsbesiktning enligt 4 kap. 20 § fordonsförordningen (2009:211), gäller inte undantagen i 3 § beträffande den del av fordonet som ändrats. (TSFS 2021:15)
Trots kraven i Transportstyrelsen föreskrifter om bilar och släpvagnar som dras av bilar får ett sådant
fordon brukas i trafik även om
1. lyktor och strålkastare inte är av godkänd typ. Om detta undantag
tillämpas ska lyktorna, strålkastarna eller reflexanordningarna i stället vara
utförda i enlighet med amerikansk standard SAE,
2. bränslesystem för drivmedel i vätskeform inte uppfyller kraven i 6 kap.
6 och 7 §§,
3. styrinrättning inte uppfyller kraven i 11 kap. Kraven i 3 och 4 §§ ska
dock vara uppfyllda,
4. dörrar, dörrlås och dörrgångjärn i personbil inte uppfyller kraven i
16 kap. 17–24 §§. Kraven i 19 och 21 §§ ska dock vara uppfyllda,
5. utrymme för förare och passagerare inte uppfyller kraven i 28 kap.
Kraven i 1–4 §§ ska dock vara uppfyllda,
6. bilbälte inte uppfyller kraven enligt 30 kap. 6 §,
7. bilbältesfästpunkter inte uppfyller kraven i 30 kap. 7 §. Dock ska
fästpunkterna för bilbälte vara placerade i fordonets karosseri eller säte,
8. rutor inte uppfyller kraven i 31 kap. 1–4 och 7 §§,
9. backspeglar inte uppfyller monteringskraven i 31 kap. 18 och 28 §§.
Dock ska backspegelhuset i huvudsak ansluta till fordonets karosseri och
avståndet mellan spegelhuset och karosseriet får uppgå till högst 50 mm,
10. vindrutetorkare och vindrutespolare inte uppfyller kraven i 31 kap.
Fordonet ska dock ha vindrutetorkare och vindrutespolare som uppfyller
kraven i 33–35 och 37 §§,
5
TSFS 2010:106
11. ljudsignalanordning inte uppfyller kraven i 22 kap. Fordonet ska dock
ha ljudsignalanordning som avger jämn ton med godtagbar styrka,
12. kraven på kollisionsegenskaper i 27 kap. 2–6 och 12 §§ inte är
uppfyllda,
13. sätesfastsättning i 29 kap. inte är uppfyllt. Dock ska säte vara väl
fastsatt till fordonets karosseri eller ram och utformat så att personskada vid
en trafikolycka eller en inbromsning hindras eller begränsas. Fällbart säte
och fällbart ryggstöd ska ha självlåsande spärr och manöverdon för att
frikoppla spärren. Sådant manöverdon ska lätt kunna nås av den som måste
passera det fällbara sätet. (TSFS 2017:59)
Re: Beställa cyberteuck
Blir typ 20-25% dyrare att importera F150 lariat lightning extended rangebacke skrev: ↑04 dec 2023 09:24Vad skulle en RAM(eller Lightning) kosta om du följde samma process med import?eloon skrev: ↑04 dec 2023 08:52Enligt mina beräkningar så kommer det kosta 1.1MSEK all in reggad på svensk mark. AWD modellen.
Skulle ni köpa en Dodge Ram för 1.85MSEK eller en Cybertruck för 1.1?
https://www.blocket.se/annons/ostergotl ... 1000635957
Re: Beställa cyberteuck
Man blir ju lite sugen när du lägger upp det så här mmmmeloon skrev: ↑04 dec 2023 08:52Enligt mina beräkningar så kommer det kosta 1.1MSEK all in reggad på svensk mark. AWD modellen.
Skulle ni köpa en Dodge Ram för 1.85MSEK eller en Cybertruck för 1.1?
https://www.blocket.se/annons/ostergotl ... 1000635957
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Re: Beställa cyberteuck
https://topgear.nl/autonieuws/techneut- ... land-komt/
Vet inte hur pass trovärdig källan är men det suger iaf
Vet inte hur pass trovärdig källan är men det suger iaf
Re: Beställa cyberteuck
PhR34k skrev: ↑04 dec 2023 21:55https://topgear.nl/autonieuws/techneut- ... land-komt/
Vet inte hur pass trovärdig källan är men det suger iaf
Fotgängarskydd gäller (väl?) bara kategori M1 och N1 fordon varav N1 är ”yrkesfordon, godstransport” med max totalvikt 3500kg.
Om man reggae CT på ursprungsvikt kanske det inte är samma huvudvärk? Måste dock fartbegränsas till 90km/h och ha snygga randiga skyltar bak..
Steg 2 är att istället (fast)montera camping-låda, med en säng, en kyl, ett bord och en spishäll (el såklart ) på flaket och regga den som PB kl2 på full vikt och slippa hastighetsbegränsning och även de andra EU grejerna. Ett smidigt camping-(besiktnings- och reg-)kit som skjuts på flaket vore ju en idé! Med C1 eller C-kort så är det bara å köra.
SC borde kunna serva utan knot? Ett nytt modem/sim för connectivity, en MS ombordladdare och en CCS konvertering. Vad mer kan ni komma på? Jag kan fabricera det mesta av ovan.
TM3P-21/Q3 MIC. Solid black.
Drömmer om en MS Palladium
Drömmer om en MS Palladium
Re: Beställa cyberteuck
Det har ju byggts husbilar förr. Här finns lite information.Airlift skrev: ↑05 dec 2023 00:58PhR34k skrev: ↑04 dec 2023 21:55https://topgear.nl/autonieuws/techneut- ... land-komt/
Vet inte hur pass trovärdig källan är men det suger iaf
Fotgängarskydd gäller (väl?) bara kategori M1 och N1 fordon varav N1 är ”yrkesfordon, godstransport” med max totalvikt 3500kg.
Om man reggae CT på ursprungsvikt kanske det inte är samma huvudvärk? Måste dock fartbegränsas till 90km/h och ha snygga randiga skyltar bak..
Steg 2 är att istället (fast)montera camping-låda, med en säng, en kyl, ett bord och en spishäll (el såklart ) på flaket och regga den som PB kl2 på full vikt och slippa hastighetsbegränsning och även de andra EU grejerna. Ett smidigt camping-(besiktnings- och reg-)kit som skjuts på flaket vore ju en idé! Med C1 eller C-kort så är det bara å köra.
SC borde kunna serva utan knot? Ett nytt modem/sim för connectivity, en MS ombordladdare och en CCS konvertering. Vad mer kan ni komma på? Jag kan fabricera det mesta av ovan.
https://explorista.se/omregistrering-av ... an-del-11/
Passage mellan förarutrymme och bodel kan ju bli knepigt.
Re: Beställa cyberteuck
Ajdå, blev det inget med den fällbara väggen?Fredrik j skrev: ↑05 dec 2023 06:25Det har ju byggts husbilar förr. Här finns lite information.Airlift skrev: ↑05 dec 2023 00:58PhR34k skrev: ↑04 dec 2023 21:55https://topgear.nl/autonieuws/techneut- ... land-komt/
Vet inte hur pass trovärdig källan är men det suger iaf
Fotgängarskydd gäller (väl?) bara kategori M1 och N1 fordon varav N1 är ”yrkesfordon, godstransport” med max totalvikt 3500kg.
Om man reggae CT på ursprungsvikt kanske det inte är samma huvudvärk? Måste dock fartbegränsas till 90km/h och ha snygga randiga skyltar bak..
Steg 2 är att istället (fast)montera camping-låda, med en säng, en kyl, ett bord och en spishäll (el såklart ) på flaket och regga den som PB kl2 på full vikt och slippa hastighetsbegränsning och även de andra EU grejerna. Ett smidigt camping-(besiktnings- och reg-)kit som skjuts på flaket vore ju en idé! Med C1 eller C-kort så är det bara å köra.
SC borde kunna serva utan knot? Ett nytt modem/sim för connectivity, en MS ombordladdare och en CCS konvertering. Vad mer kan ni komma på? Jag kan fabricera det mesta av ovan.
https://explorista.se/omregistrering-av ... an-del-11/
Passage mellan förarutrymme och bodel kan ju bli knepigt.
TM3P-21/Q3 MIC. Solid black.
Drömmer om en MS Palladium
Drömmer om en MS Palladium