Detta är inte ett försök att sälja min MS. Då hade jag lagt tråden under säljes.
Men jag är lite nyfiken på vad min S85 från mitten 2014 skulle vara värd på marknaden. Någon som vill gissa lite?
Fakta:
S85 uttagen juli 2014 (så ingen D och ingen AP).
ca 2500 mil.
Svart och standardutrustad förutom teknikpaket och vinterpaket.
Efterutrustad med mittkonsol fram (går att montera bort) samt bagagerumsmattor (Teslas).
Vinterhjul 19" (245/45/19) dubbfria Michelin X-ICE3 på Rial Lugano-fälgar.
Ej momssmittad så borde funka att köra företagsleasing med.
Förmånsvärde brutto (inkl extrautrustning, vinterhjul, osv): 3767 kr/mån
Nypris idag finns ju inte. Men om man tar en 90D och drar bort D-priset (50k) och 85->90 (30k om jag minns rätt när det fanns) så landar man på ca 970000 Kr. Då får man lite saker som jag inte har men man får inte andra.
Gissningar?
Vad är den värd?
Moderator: Redaktion
- AGCF
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alexander7331
- Kontakt:
Re: Vad är den värd?
De går för 720-750 på kvd, utan AP
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Vad var nyp då du köpte den?
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Tidigare bilar
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Jag vill att den kan vara 500k så kan jag köpa den. Men så är det ju inte. 

Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Tack. 700+ alltså? Utan både panoramatak ock läderklädsel?
Då har värdeutvecklingen varit väldigt bra med tanke på att nypris var 765. Men med miljöbilspremien kom det ju ner till 725...
Bilen beställdes alltså innan de första prishöjningarna. Och sen har de varit många...
Då har värdeutvecklingen varit väldigt bra med tanke på att nypris var 765. Men med miljöbilspremien kom det ju ner till 725...
Bilen beställdes alltså innan de första prishöjningarna. Och sen har de varit många...
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
Ja men ska du köpa/byta till ny modell S så får du ju där betala för prishöjningarna. Enda gången du får nytta av prishöjningarna är ju om du säljer och köper en annan bil av annat märke.
Det är ju samma som med stigande bostadspriser, priset på ens bostad man säljer går upp, men samtidigt är det man köper också dyrare pga prishöjningar. Om man inte flyttar till hyresrätt eller flyttar ut på landet.
Det är ju samma som med stigande bostadspriser, priset på ens bostad man säljer går upp, men samtidigt är det man köper också dyrare pga prishöjningar. Om man inte flyttar till hyresrätt eller flyttar ut på landet.
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)
Tidigare bilar
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Tidigare bilar
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Jo. Men har man den som tjänstebil så kan det ju bli tvångsförsäljning vid jobbyte...
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---