Vindrutespolning går på max - går ej att stoppa

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
max001
Teslaägare
Inlägg: 247
Blev medlem: 02 jan 2017 19:49

Vindrutespolning går på max - går ej att stoppa

Inlägg av max001 »

Har nu upplevt 3-4 ggr (sker väldigt infrekvent) att vindrutespolningen liksom fastnar vid användning och går på hela tiden tills spolvätskan tar slut. Tar sedan ett bra tag innan det lägger sig. Går vid det tillfället inte att stänga av vindrutetorkningen (står på Auto) utan jag måste först minska frekvensen innan det går att stänga av.

Ser inget mönster i det hela utan det sker väldigt infrekvent. Ibland på motorvägen, ibland på längre turer, ibland på korta turer. När jag väl stannar bilen, och startar igen så fungerar det normalt igen men inte under den aktuella färden.

Är det någon annan som har upplevt det? Ser ingenting i meddelanden att något skulle vara fel, och det går inte att replikera med vilja.
Model Y RWD
Beställd 230428
Uthämtad "Birdpoo" 230602 i Södertälje
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7713
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Vindrutespolning går på max - går ej att stoppa

Inlägg av mikebike »

max001 skrev: 08 dec 2023 16:29
Har nu upplevt 3-4 ggr (sker väldigt infrekvent) att vindrutespolningen liksom fastnar vid användning och går på hela tiden tills spolvätskan tar slut. Tar sedan ett bra tag innan det lägger sig. Går vid det tillfället inte att stänga av vindrutetorkningen (står på Auto) utan jag måste först minska frekvensen innan det går att stänga av.

Ser inget mönster i det hela utan det sker väldigt infrekvent. Ibland på motorvägen, ibland på längre turer, ibland på korta turer. När jag väl stannar bilen, och startar igen så fungerar det normalt igen men inte under den aktuella färden.

Är det någon annan som har upplevt det? Ser ingenting i meddelanden att något skulle vara fel, och det går inte att replikera med vilja.
Nej, bara motsatsen. Efter någon uppdatering så kan man inte spola länge, det blir bara halvsekundsduschar.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
max001
Teslaägare
Inlägg: 247
Blev medlem: 02 jan 2017 19:49

Re: Vindrutespolning går på max - går ej att stoppa

Inlägg av max001 »

mikebike skrev: 08 dec 2023 18:54
max001 skrev: 08 dec 2023 16:29
Har nu upplevt 3-4 ggr (sker väldigt infrekvent) att vindrutespolningen liksom fastnar vid användning och går på hela tiden tills spolvätskan tar slut. Tar sedan ett bra tag innan det lägger sig. Går vid det tillfället inte att stänga av vindrutetorkningen (står på Auto) utan jag måste först minska frekvensen innan det går att stänga av.

Ser inget mönster i det hela utan det sker väldigt infrekvent. Ibland på motorvägen, ibland på längre turer, ibland på korta turer. När jag väl stannar bilen, och startar igen så fungerar det normalt igen men inte under den aktuella färden.

Är det någon annan som har upplevt det? Ser ingenting i meddelanden att något skulle vara fel, och det går inte att replikera med vilja.
Nej, bara motsatsen. Efter någon uppdatering så kan man inte spola länge, det blir bara halvsekundsduschar.
Jag misstänker starkt att det är något i interaktionen mellen Tesla och S3XY buttons som ställer till det. Enhance säger dock att de aldrig har sett liknande fel, så jag ska nu köra ett par veckor utan att använda S3XY buttons funktion för att se om det här dyker upp igen. Mycket frustrerande är det dock..
Model Y RWD
Beställd 230428
Uthämtad "Birdpoo" 230602 i Södertälje
Skriv svar