Handlare sköter det digitalt vad jag erfar. Privatpersoner får det per post.
Strejk på Tesla i Sverige
Moderator: Redaktion
Re: Strejk på Tesla i Sverige
TM3P-21/Q3 MIC. Solid black.
MB CLS AMG
MB CLS AMG
Att vara med i en fackförening innebär ju inte automatiskt att man är för tvingande KA.Fredrik j skrev: ↑10 dec 2023 13:08Med tanke på att 70% av alla anställda är med i en fackförening skulle inte jag vara så säker på det.Pontus skrev: ↑10 dec 2023 12:55Problemet är nog att majoriteten i Sverige inte tänkt en tanke på detta när det är dags att rösta. Det har liksom bara hängt med sedan tidigare. Skulle man fråga svenska folket idag om KA inte ska vara frivilligt så tror jag att de flesta skulle rösta på att det ska vara frivilligt även i praktiken. Mingissning.Fredrik j skrev: ↑10 dec 2023 11:02Majoriteten av väljarna. Ibland får man finna sig i vad en majoritet av väljarna tycker. Kan vara jobbigt ibland men alternativet är ännu jobbigare.
Men kanske.
Är själv med i facket (än så länge) och tycker ändå att de anställdas vilja i denna fråga ska respekteras.
Facket kan trots allt göra mycket nytta för de anställda utan KA om det nu är det de är intresserade av.
TMS LR UltraRed, FSD
Såld - TMS 100D MC Red, AP3, FSD, Premiumpaket.
Såld - TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
Såld - TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
Ja reg-beviset kommer i efterhand hem till köparen med post. Så funkade det i alla fall för mig sist jag hämtade bil.
TMS LR UltraRed, FSD
-
Schweiz är ännu värre. Där är man mer eller mindre utelämnad till arbetsgivarens goda vilja. Kvinnor som får barn kan lätt bli uppdagda, har bekanta som har berättat. Vem vill ha det så?Pontus skrev: ↑10 dec 2023 16:05Ta Tyskland i stället jag måste givetvis dubbelkolla men spontant tror jag att jag hellre hade haft som i Tyskland eller varför inte Schweiz?erfaren bilmek skrev: ↑10 dec 2023 12:36Jämför med andra länder i Europa, tex Frankrike. Vem vill ha det så?Pontus skrev: ↑09 dec 2023 18:57Hur vet du att det inte hade blivit ännu bättre om de som velat sluppit KA?erfaren bilmek skrev: ↑09 dec 2023 14:55Ja om inte KA omfattade 90% av alla anställda skulle vi haft mer strejker i landet.
Vad bra att KA finns för alla i landet. Vi alla har haft god nytta av det, stabilitet och ekonomi.
Hoppas innerligt på en lösning och att alla mekar på Tesla tar sitt förnuft och går ut i strejk. För ju längre de inte strejkar desto längre tid kommer en lösning att ta. Värst för de själva.
-
Undrar hur många som vill ha KA och inte ha?JonasH skrev: ↑10 dec 2023 16:33Att vara med i en fackförening innebär ju inte automatiskt att man är för tvingande KA.Fredrik j skrev: ↑10 dec 2023 13:08Med tanke på att 70% av alla anställda är med i en fackförening skulle inte jag vara så säker på det.Pontus skrev: ↑10 dec 2023 12:55Problemet är nog att majoriteten i Sverige inte tänkt en tanke på detta när det är dags att rösta. Det har liksom bara hängt med sedan tidigare. Skulle man fråga svenska folket idag om KA inte ska vara frivilligt så tror jag att de flesta skulle rösta på att det ska vara frivilligt även i praktiken. Mingissning.
Men kanske.
Är själv med i facket (än så länge) och tycker ändå att de anställdas vilja i denna fråga ska respekteras.
Facket kan trots allt göra mycket nytta för de anställda utan KA om det nu är det de är intresserade av.
Både Tesla och alla andra i Sverige
Det skulle kunna röstas. Men hur ofta skall det röstas? Varje år? Nyanställda? Knappast möjligt att flärpa mellan KA och inte KA. Hur skall det gå till?
Efter några år kan personalstykan vara utbytt, folk slutar, pensionerar sig, osv.....
Allt är inte så lätt som många tror. Eller hur?
Håller med om att det blir svårt. Men typ var tredje år skulle jag slänga ur mig. Sedan bara för att det är svårt betyder ju inte det att det är bättre att tvinga alla till KA.erfaren bilmek skrev: ↑10 dec 2023 16:52Undrar hur många som vill ha KA och inte ha?JonasH skrev: ↑10 dec 2023 16:33Att vara med i en fackförening innebär ju inte automatiskt att man är för tvingande KA.Fredrik j skrev: ↑10 dec 2023 13:08Med tanke på att 70% av alla anställda är med i en fackförening skulle inte jag vara så säker på det.Pontus skrev: ↑10 dec 2023 12:55Problemet är nog att majoriteten i Sverige inte tänkt en tanke på detta när det är dags att rösta. Det har liksom bara hängt med sedan tidigare. Skulle man fråga svenska folket idag om KA inte ska vara frivilligt så tror jag att de flesta skulle rösta på att det ska vara frivilligt även i praktiken. Mingissning.
Men kanske.
Det skulle kunna röstas. Men hur ofta skall det röstas? Varje år? Nyanställda? Knappast möjligt att flärpa mellan KA och inte KA. Hur skall det gå till?
Efter några år kan personalstykan vara utbytt, folk slutar, pensionerar sig, osv.....
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Medlingsinstitutet:Pontus skrev: ↑10 dec 2023 16:24Är det 70% av arbetande personer, har man räknat in medlemmar som är studenter, har gratis medlemskap och personer som slutat jobba? Jag vet inte det verkar svårt att hitta siffror där man skriver ut vad man ragit med eller jämför med. Det man kan läsa överallt dock är det är en sjunkande andel.Fredrik j skrev: ↑10 dec 2023 13:08Med tanke på att 70% av alla anställda är med i en fackförening skulle inte jag vara så säker på det.Pontus skrev: ↑10 dec 2023 12:55Problemet är nog att majoriteten i Sverige inte tänkt en tanke på detta när det är dags att rösta. Det har liksom bara hängt med sedan tidigare. Skulle man fråga svenska folket idag om KA inte ska vara frivilligt så tror jag att de flesta skulle rösta på att det ska vara frivilligt även i praktiken. Mingissning.
Men kanske.
https://www.mi.se/nyheter/2023/fortsatt ... marknaden/
-
Nej så är det inte i Schweiz…erfaren bilmek skrev: ↑10 dec 2023 16:43Schweiz är ännu värre. Där är man mer eller mindre utelämnad till arbetsgivarens goda vilja. Kvinnor som får barn kan lätt bli uppdagda, har bekanta som har berättat. Vem vill ha det så?Pontus skrev: ↑10 dec 2023 16:05Ta Tyskland i stället jag måste givetvis dubbelkolla men spontant tror jag att jag hellre hade haft som i Tyskland eller varför inte Schweiz?erfaren bilmek skrev: ↑10 dec 2023 12:36Jämför med andra länder i Europa, tex Frankrike. Vem vill ha det så?Pontus skrev: ↑09 dec 2023 18:57Hur vet du att det inte hade blivit ännu bättre om de som velat sluppit KA?erfaren bilmek skrev: ↑09 dec 2023 14:55
Ja om inte KA omfattade 90% av alla anställda skulle vi haft mer strejker i landet.
Vad bra att KA finns för alla i landet. Vi alla har haft god nytta av det, stabilitet och ekonomi.
Hoppas innerligt på en lösning och att alla mekar på Tesla tar sitt förnuft och går ut i strejk. För ju längre de inte strejkar desto längre tid kommer en lösning att ta. Värst för de själva.
Jag har hört annat också men aldrig jobbat där själv.Harry Haffa skrev: ↑10 dec 2023 17:00Nej så är det inte i Schweiz…erfaren bilmek skrev: ↑10 dec 2023 16:43Schweiz är ännu värre. Där är man mer eller mindre utelämnad till arbetsgivarens goda vilja. Kvinnor som får barn kan lätt bli uppdagda, har bekanta som har berättat. Vem vill ha det så?Pontus skrev: ↑10 dec 2023 16:05Ta Tyskland i stället jag måste givetvis dubbelkolla men spontant tror jag att jag hellre hade haft som i Tyskland eller varför inte Schweiz?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Intressant att se att organiseringsgraden för arbetare sjunker till skillnad från tjänstemän.Fredrik j skrev: ↑10 dec 2023 16:59Medlingsinstitutet:Pontus skrev: ↑10 dec 2023 16:24Är det 70% av arbetande personer, har man räknat in medlemmar som är studenter, har gratis medlemskap och personer som slutat jobba? Jag vet inte det verkar svårt att hitta siffror där man skriver ut vad man ragit med eller jämför med. Det man kan läsa överallt dock är det är en sjunkande andel.Fredrik j skrev: ↑10 dec 2023 13:08Med tanke på att 70% av alla anställda är med i en fackförening skulle inte jag vara så säker på det.Pontus skrev: ↑10 dec 2023 12:55Problemet är nog att majoriteten i Sverige inte tänkt en tanke på detta när det är dags att rösta. Det har liksom bara hängt med sedan tidigare. Skulle man fråga svenska folket idag om KA inte ska vara frivilligt så tror jag att de flesta skulle rösta på att det ska vara frivilligt även i praktiken. Mingissning.
Men kanske.
Kan det ha att göra med fackförbundens olika inställning, konfliktvilja och kostnadsläge. Det är ju av någon anledning mycket dyrare att vara medlem i fackförbund knutna till LO...
TMS LR UltraRed, FSD
Puh, skönt att höra. Hade kunnat bli tufft annars.Airlift skrev:Handlare sköter det digitalt vad jag erfar. Privatpersoner får det per post.
En förklaring kan vara att LO-förbunden organiserar arbetare i yrken som oftare finns i gränslandet till samhällets baksida.JonasH skrev: ↑10 dec 2023 17:11Intressant att se att organiseringsgraden för arbetare sjunker till skillnad från tjänstemän.Fredrik j skrev: ↑10 dec 2023 16:59Medlingsinstitutet:Pontus skrev: ↑10 dec 2023 16:24Är det 70% av arbetande personer, har man räknat in medlemmar som är studenter, har gratis medlemskap och personer som slutat jobba? Jag vet inte det verkar svårt att hitta siffror där man skriver ut vad man ragit med eller jämför med. Det man kan läsa överallt dock är det är en sjunkande andel.Fredrik j skrev: ↑10 dec 2023 13:08Med tanke på att 70% av alla anställda är med i en fackförening skulle inte jag vara så säker på det.Pontus skrev: ↑10 dec 2023 12:55
Problemet är nog att majoriteten i Sverige inte tänkt en tanke på detta när det är dags att rösta. Det har liksom bara hängt med sedan tidigare. Skulle man fråga svenska folket idag om KA inte ska vara frivilligt så tror jag att de flesta skulle rösta på att det ska vara frivilligt även i praktiken. Mingissning.
Men kanske.
Kan det ha att göra med fackförbundens olika inställning, konfliktvilja och kostnadsläge. Det är ju av någon anledning mycket dyrare att vara medlem i fackförbund knutna till LO...
Städ, bygg osv...
Precis som du säger är det ju också billigare att vara med i t.ex. Unionen.
Många LO-förbund har ju t.ex. inkluderat en hemförsäkring i medlemsavgiften.
- Elmil
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mats11813
Schweizarna?erfaren bilmek skrev: ↑10 dec 2023 16:43Schweiz är ännu värre. Där är man mer eller mindre utelämnad till arbetsgivarens goda vilja. Kvinnor som får barn kan lätt bli uppdagda, har bekanta som har berättat. Vem vill ha det så?Pontus skrev: ↑10 dec 2023 16:05Ta Tyskland i stället jag måste givetvis dubbelkolla men spontant tror jag att jag hellre hade haft som i Tyskland eller varför inte Schweiz?erfaren bilmek skrev: ↑10 dec 2023 12:36Jämför med andra länder i Europa, tex Frankrike. Vem vill ha det så?Pontus skrev: ↑09 dec 2023 18:57Hur vet du att det inte hade blivit ännu bättre om de som velat sluppit KA?erfaren bilmek skrev: ↑09 dec 2023 14:55
Ja om inte KA omfattade 90% av alla anställda skulle vi haft mer strejker i landet.
Model 3 LR 2019 [såld]
Model Y RWD 2025
14.9 kWp solceller / 15 kWh batteri
Avgasfri sedan 2015.04.28
Model Y RWD 2025
14.9 kWp solceller / 15 kWh batteri
Avgasfri sedan 2015.04.28
Varför har man hemförsäkring via facket, är det för att facket får en bra kickback och det är enkelt att tvinga alla medlemmar till det?Fredrik j skrev: ↑10 dec 2023 17:22En förklaring kan vara att LO-förbunden organiserar arbetare i yrken som oftare finns i gränslandet till samhällets baksida.JonasH skrev: ↑10 dec 2023 17:11Intressant att se att organiseringsgraden för arbetare sjunker till skillnad från tjänstemän.Fredrik j skrev: ↑10 dec 2023 16:59Medlingsinstitutet:Pontus skrev: ↑10 dec 2023 16:24Är det 70% av arbetande personer, har man räknat in medlemmar som är studenter, har gratis medlemskap och personer som slutat jobba? Jag vet inte det verkar svårt att hitta siffror där man skriver ut vad man ragit med eller jämför med. Det man kan läsa överallt dock är det är en sjunkande andel.
Städ, bygg osv...
Nästa steg är att dom får bra kickback från ICA matkassar och inkluderar de för alla medlemmar mot en högre avgift givetvis?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Ja att hemförsäkring ingår är ju helt i linje med inställningen att medlemmarna inte klarar att ta vara på sig själv.Fredrik j skrev: ↑10 dec 2023 17:22En förklaring kan vara att LO-förbunden organiserar arbetare i yrken som oftare finns i gränslandet till samhällets baksida.JonasH skrev: ↑10 dec 2023 17:11Intressant att se att organiseringsgraden för arbetare sjunker till skillnad från tjänstemän.Fredrik j skrev: ↑10 dec 2023 16:59Medlingsinstitutet:Pontus skrev: ↑10 dec 2023 16:24Är det 70% av arbetande personer, har man räknat in medlemmar som är studenter, har gratis medlemskap och personer som slutat jobba? Jag vet inte det verkar svårt att hitta siffror där man skriver ut vad man ragit med eller jämför med. Det man kan läsa överallt dock är det är en sjunkande andel.
Städ, bygg osv...
Har bekanta där båda i familjen jobbar inom "LO-arbeten". De betalar för två hemförsäkringar fast de bara behöver en. Sjukt praktiskt.
Kanske vore bättre om de fokuserade på medlemmarnas väl istället för massa andra frågor.
TMS LR UltraRed, FSD
Ja, herre gud vem vill ha det som i schweiz.erfaren bilmek skrev: ↑10 dec 2023 16:43Schweiz är ännu värre. Där är man mer eller mindre utelämnad till arbetsgivarens goda vilja. Kvinnor som får barn kan lätt bli uppdagda, har bekanta som har berättat. Vem vill ha det så?Pontus skrev: ↑10 dec 2023 16:05Ta Tyskland i stället jag måste givetvis dubbelkolla men spontant tror jag att jag hellre hade haft som i Tyskland eller varför inte Schweiz?erfaren bilmek skrev: ↑10 dec 2023 12:36Jämför med andra länder i Europa, tex Frankrike. Vem vill ha det så?Pontus skrev: ↑09 dec 2023 18:57Hur vet du att det inte hade blivit ännu bättre om de som velat sluppit KA?erfaren bilmek skrev: ↑09 dec 2023 14:55
-
Självklart ska kvinnor skaffa och ta hand om barn. Männen ska få högre löner, eller vara högpresterande. En lön ska räcka för ett hushåll.erfaren bilmek skrev: ↑10 dec 2023 16:43Schweiz är ännu värre. Där är man mer eller mindre utelämnad till arbetsgivarens goda vilja. Kvinnor som får barn kan lätt bli uppdagda, har bekanta som har berättat. Vem vill ha det så?Pontus skrev: ↑10 dec 2023 16:05Ta Tyskland i stället jag måste givetvis dubbelkolla men spontant tror jag att jag hellre hade haft som i Tyskland eller varför inte Schweiz?erfaren bilmek skrev: ↑10 dec 2023 12:36Jämför med andra länder i Europa, tex Frankrike. Vem vill ha det så?Pontus skrev: ↑09 dec 2023 18:57Hur vet du att det inte hade blivit ännu bättre om de som velat sluppit KA?erfaren bilmek skrev: ↑09 dec 2023 14:55
Du är ju grundlurad som gått med på att låta frugan jobba och så skaffar du heller inte barn. Kanske 1-2 st. Och lönerna har gått ner från 4 oZ guld för heltidsarbetande till 1 oZ guld. Snacka om scam
Kanske. En annan möjlighet kunde ju vara att försäkringen har förmånliga villkor till en rimlig slant. Eller att grupplivförsäkringen de erbjuder på samma sätt har lägre avgifter. Men så finns det naturligtvis någon som snart kommer att skriva att den suger för att den inte skyddar för fallskärmshoppning med paraply…Pontus skrev: ↑10 dec 2023 17:28Varför har man hemförsäkring via facket, är det för att facket får en bra kickback och det är enkelt att tvinga alla medlemmar till det?Fredrik j skrev: ↑10 dec 2023 17:22En förklaring kan vara att LO-förbunden organiserar arbetare i yrken som oftare finns i gränslandet till samhällets baksida.JonasH skrev: ↑10 dec 2023 17:11Intressant att se att organiseringsgraden för arbetare sjunker till skillnad från tjänstemän.Fredrik j skrev: ↑10 dec 2023 16:59Medlingsinstitutet:Pontus skrev: ↑10 dec 2023 16:24
Är det 70% av arbetande personer, har man räknat in medlemmar som är studenter, har gratis medlemskap och personer som slutat jobba? Jag vet inte det verkar svårt att hitta siffror där man skriver ut vad man ragit med eller jämför med. Det man kan läsa överallt dock är det är en sjunkande andel.
Städ, bygg osv...
Nästa steg är att dom får bra kickback från ICA matkassar och inkluderar de för alla medlemmar mot en högre avgift givetvis?
Men så enkelt kan det naturligtvis inte vara, tur då att den är alldeles frivillig att teckna…;)
Zeekr 001 2023
Polestar 2 2021
Polestar 2 2021
- jonsalgerier
- Teslaägare
Jag har lite slentrianmässigt varit medlem i Unionen trots att jag är egenföretagare sedan flera år.
Fördelen är ju den inkomstförsäkring som finns som egenföretagare, men nu känner jag kanske att det är läge att söka andra alternativ eftersom jag inte är riktigt med på hur facket driver det här (även om Unionen självklart inte är särskilt inblandade i just denna striden).
Känner någon till en bättre/lika bra inkomstförsäkring än Unionens?
Helst utan karens eftersom det ju är lite dåliga tider.
Fördelen är ju den inkomstförsäkring som finns som egenföretagare, men nu känner jag kanske att det är läge att söka andra alternativ eftersom jag inte är riktigt med på hur facket driver det här (även om Unionen självklart inte är särskilt inblandade i just denna striden).
Vi vet ju hur facket tolkar frivilligt...roffe_s skrev: ↑10 dec 2023 17:44Kanske. En annan möjlighet kunde ju vara att försäkringen har förmånliga villkor till en rimlig slant. Eller att grupplivförsäkringen de erbjuder på samma sätt har lägre avgifter. Men så finns det naturligtvis någon som snart kommer att skriva att den suger för att den inte skyddar för fallskärmshoppning med paraply…Pontus skrev: ↑10 dec 2023 17:28Varför har man hemförsäkring via facket, är det för att facket får en bra kickback och det är enkelt att tvinga alla medlemmar till det?Fredrik j skrev: ↑10 dec 2023 17:22En förklaring kan vara att LO-förbunden organiserar arbetare i yrken som oftare finns i gränslandet till samhällets baksida.JonasH skrev: ↑10 dec 2023 17:11Intressant att se att organiseringsgraden för arbetare sjunker till skillnad från tjänstemän.
Städ, bygg osv...
Men så enkelt kan det naturligtvis inte vara, tur då att den är alldeles frivillig att teckna…;)
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Tror försäkringen är i Folksam. Vet inte varför man beslutade att ha det så. Många medlemmar som hamnade i problem då dom saknade hemförsäkring? Man behöver nog vara medlem och gå på stämman för att få den typen av info.Pontus skrev: ↑10 dec 2023 17:28Varför har man hemförsäkring via facket, är det för att facket får en bra kickback och det är enkelt att tvinga alla medlemmar till det?Fredrik j skrev: ↑10 dec 2023 17:22En förklaring kan vara att LO-förbunden organiserar arbetare i yrken som oftare finns i gränslandet till samhällets baksida.JonasH skrev: ↑10 dec 2023 17:11Intressant att se att organiseringsgraden för arbetare sjunker till skillnad från tjänstemän.Fredrik j skrev: ↑10 dec 2023 16:59Medlingsinstitutet:Pontus skrev: ↑10 dec 2023 16:24
Är det 70% av arbetande personer, har man räknat in medlemmar som är studenter, har gratis medlemskap och personer som slutat jobba? Jag vet inte det verkar svårt att hitta siffror där man skriver ut vad man ragit med eller jämför med. Det man kan läsa överallt dock är det är en sjunkande andel.
Städ, bygg osv...
Ska det inkluderas matkassar blir det väl knappast ICA....
Det är inte heller frivilligt utan man måste betala som jag förstått det. Högre kostnad på medlemskap för att viss grundförsäkring ingår. Dock är det självklart frivilligt att betala en andra gång till ett annat försäkringsbolag.Pontus skrev: ↑10 dec 2023 18:20Vi vet ju hur facket tolkar frivilligt...roffe_s skrev: ↑10 dec 2023 17:44En annan möjlighet kunde ju vara att försäkringen har förmånliga villkor till en rimlig slant. Eller att grupplivförsäkringen de erbjuder på samma sätt har lägre avgifter. Men så finns det naturligtvis någon som snart kommer att skriva att den suger för att den inte skyddar för fallskärmshoppning med paraply…
Sedan tillkommer extra utgifter för konferens, arvode till försäkringsinformatörer och liknande.
jonsalgerier skrev: ↑10 dec 2023 17:46Jag har lite slentrianmässigt varit medlem i Unionen trots att jag är egenföretagare sedan flera år.
Jag kör ledarnas a-kassa. Men är lite bökig att få ut ersättning som egen. Du får t ex inte bedrivs någon verksamhet samtidigt som du tar ut a-kassa.
Audi Q8 E-tron 50, S-line -24
Polestar 2 LRSM -25
Polestar 2 LRSM -25
Ja det är väl vettigt?Nect skrev: ↑10 dec 2023 20:48jonsalgerier skrev: ↑10 dec 2023 17:46Jag har lite slentrianmässigt varit medlem i Unionen trots att jag är egenföretagare sedan flera år.
Jag kör ledarnas a-kassa. Men är lite bökig att få ut ersättning som egen. Du får t ex inte bedrivs någon verksamhet samtidigt som du tar ut a-kassa.
Mercedes EQE SUV
Model 3 LR -21
-
Pontus skrev: ↑10 dec 2023 16:58Håller med om att det blir svårt. Men typ var tredje år skulle jag slänga ur mig. Sedan bara för att det är svårt betyder ju inte det att det är bättre att tvinga alla till KA.erfaren bilmek skrev: ↑10 dec 2023 16:52Undrar hur många som vill ha KA och inte ha?JonasH skrev: ↑10 dec 2023 16:33Att vara med i en fackförening innebär ju inte automatiskt att man är för tvingande KA.Fredrik j skrev: ↑10 dec 2023 13:08Med tanke på att 70% av alla anställda är med i en fackförening skulle inte jag vara så säker på det.Pontus skrev: ↑10 dec 2023 12:55
Problemet är nog att majoriteten i Sverige inte tänkt en tanke på detta när det är dags att rösta. Det har liksom bara hängt med sedan tidigare. Skulle man fråga svenska folket idag om KA inte ska vara frivilligt så tror jag att de flesta skulle rösta på att det ska vara frivilligt även i praktiken. Mingissning.
Men kanske.

Att växla vart 3:e år kan inte fungera av praktiska själ. Vilken företagsledning vill ha den extra adminstrationen?