Nån som lyckats få till ränterabatt på prissänkt lagerbil? Ser massa såna men går alltså inte att kombinera erbjudanden.
Kanske går med lite förhandling tex om man är återkommande Teslaköpare?
Förhandla sig till ränterabatt?
Moderator: Redaktion
Re: Förhandla sig till ränterabatt?
Du kan be dom ta bort rabatten för att få den låga räntan. Jag gjorde det då jag räknade på att man tjänar mer pengar på den låga räntan.
Är du säker på det? Kör man vanliga upplägget med 20% kontantinsats och amorterar 80% => 50% på 3 år så blir snittbelåningen 65% av vad nu bilen kostar. Från 654 010:- för en MYP vilket då ger snittlån på 425 165:-.
3% av det, ggr 3 år, är 38 265:-. Minus ränteavdrag, som väl innebär vadå? 30% ner? Då är värdet av ränterabatten 26 785:-.
Jag kanske är helt ute och snurrar dock? Behåller man bilen längre så ökar väl värdet men eftersom man amorterar så minskar ju beloppet också. Tror det blir svårt att komma upp i rabatten på priset?
På en LR är rabatten dessutom ännu mycket mer. Drygt 70 tkr. 9%.
Fördelen med nedsatt pris är väl att man dessutom kan sälja av den tidigare och ändå få fullt värde av subventionen.
Jag lyckades faktiskt kombinera på en MYP men det var innan de gick ut med att det inte gick att kombinera. Hade en köpare på min S men eftersom det var så osäkert med strejken då, som var rätt ny, så vågade jag inte sälja innan jag visste att Tesla kunde leverera och då passade köparen på att hoppa av under veckan jag avvaktade.teslaponken skrev: ↑12 dec 2023 17:45Nån som lyckats få till ränterabatt på prissänkt lagerbil? Ser massa såna men går alltså inte att kombinera erbjudanden.
Nu tror jag inte du får igenom det. Tesla förhandlar inte alls.
-
Kan man förlora något på att försöka?Verdi_ skrev: ↑12 dec 2023 18:04Jag lyckades faktiskt kombinera på en MYP men det var innan de gick ut med att det inte gick att kombinera. Hade en köpare på min S men eftersom det var så osäkert med strejken då, som var rätt ny, så vågade jag inte sälja innan jag visste att Tesla kunde leverera och då passade köparen på att hoppa av under veckan jag avvaktade.teslaponken skrev: ↑12 dec 2023 17:45Nån som lyckats få till ränterabatt på prissänkt lagerbil? Ser massa såna men går alltså inte att kombinera erbjudanden.
Nu tror jag inte du får igenom det. Tesla förhandlar inte alls.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting