Frunknen och bagageluckan går inte att öppna från skärmen(gråa)

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
xms67
Teslaägare

Frunknen och bagageluckan går inte att öppna från skärmen(gråa)

Inlägg av xms67 »

Som rubriken säger. Imorse gick inte bagageluckan att öppna. Jag klickade på skärmen och inget hände. Då klickade jag ett par gånger till utan att tänka så mycket på saken och vid typ fjärde försöket fungerade. Jag tror att jag såg att den gick över från grå till svart mellan tredje och fjärde försöket. Jag kommer inte ihåg om det är grått och svart eller att texten ändras.

Väl framme på destinationen så gick det inte att öppna alls via skärmen. Fick gå ut och öppna. När jag sedan kom hem testade jag och då är det så att både bagageluckan och Frunken inte är klickbara. Någon som varit med om detta? Jag ska testa att återställa skärmen. Hur var det man gjorde? hålla in kontrollerna på ratten?
Tesla Model Y LR -23
SAAB 9-3 Cab -04
Användarvisningsbild
Lembritt
Teslaägare

Re: Frunknen och bagageluckan går inte att öppna från skärmen(gråa)

Inlägg av Lembritt »

xms67 skrev: 16 dec 2023 11:13
Som rubriken säger. Imorse gick inte bagageluckan att öppna. Jag klickade på skärmen och inget hände. Då klickade jag ett par gånger till utan att tänka så mycket på saken och vid typ fjärde försöket fungerade. Jag tror att jag såg att den gick över från grå till svart mellan tredje och fjärde försöket. Jag kommer inte ihåg om det är grått och svart eller att texten ändras.

Väl framme på destinationen så gick det inte att öppna alls via skärmen. Fick gå ut och öppna. När jag sedan kom hem testade jag och då är det så att både bagageluckan och Frunken inte är klickbara. Någon som varit med om detta? Jag ska testa att återställa skärmen. Hur var det man gjorde? hålla in kontrollerna på ratten?
Är bilen lite seg att möjliggöra öppning efter du lagt bilen i P?
Vad händer om du kör lite och lägger den i P och väntar, är det fortfarande grått då?

Du kan starta om skärmen med att trycka och hålla in båda rullhjulen på ratten, släpp när skärmen svartnar och sedan vänta tills den startar igen.

Du kan även stänga av bilen ifrån skärmen, minns inte i vilken meny.
Sitt kvar med dörrarna stängda och läs lite på telefonen 😉
Efter minst 2 minuter tryck på bromsen och bilen startar upp igen.
2015 02 - 2019 03: S60 Vit | SÅLD
2019 03 - 2021 01: M3 LR AWD | SÅLD |
2021 01: M3 LR AWD | Pärlvit Multi-Coat | 19" Sport-fälgar | Helsvart interiör | Dragkrok |
Millennium Falcon

Inlägg av Millennium Falcon »

Kan inte vara så enkelt att du har bilen låst under färd? Då är frunken ”grå” tills man låser upp eller öppnar förardörren.
Användarvisningsbild
Ilduce77
Teslaägare

Inlägg av Ilduce77 »

När du stannar, lägg bilen P.
Då är det fortfarande grått på knappen för frunk och bagage.

Tryck en gång till på P, så blir det svart och luckorna går att öppna..
Användarvisningsbild
nogren
Teslaägare
Referralkod: ts.la/niklas756762

Inlägg av nogren »

Ilduce77 skrev: 19 dec 2023 07:38
När du stannar, lägg bilen P.
Då är det fortfarande grått på knappen för frunk och bagage.

Tryck en gång till på P, så blir det svart och luckorna går att öppna..
Det beror på hur man ställt in att saker skall låsas upp under ”Dörrar och Lås”.

Jag har min inställd att låsa upp allt direkt vid ett tryck på P. Inte bara förardörren.
Då blir det direkt möjligt att öppna frunken på skärmen.
MY RWD -23 Midnight Silver/ Black
BMW X3 G01 30d -18 såld
Användarvisningsbild
xms67
Teslaägare

Inlägg av xms67 »

Millennium Falcon skrev: 17 dec 2023 12:24
Kan inte vara så enkelt att du har bilen låst under färd? Då är frunken ”grå” tills man låser upp eller öppnar förardörren.
Tack! Jag hade ändrat den funktionen så att den är låst vid parkering. Tänkte inte på att det påverkade detta också.
Tesla Model Y LR -23
SAAB 9-3 Cab -04
Skriv svar