Jag lyfter på hatten och gratulerar

Moderator: Redaktion
Jag lyfter på hatten och gratulerar
Tack
Nope
Härligtroffe_s skrev: ↑13 dec 2023 15:47NopeDäremot har det ordnat till sig med finansieringsdelen i appen/på hemsidan. Det vore bra med VIN och registreringsnummer så att man kunde få försäkringarna på plats
Edit - och precis nu kom registreringsnumret via ett samtal med min kontaktperson. Och via Transportstyrelsen fick jag VIN. Bilen kommer uppenbarligen till Haninge i slutet av veckan så hoppet om en leverans innan jul lever vidare.
Nu blir nästa steg försäkringar![]()
Nej, jag har inte hunnit dit ännu. Enklare när man har ett reg.nr.
Jag tog en av demobilarnas regnr och fick runt 331 kr/mån (if) 2000 mil med 15% rabatt.
Ligger ungefär i linje, 50kr dyrare, med vad jag fick av LF när jag kollade på en Highland.dm4 skrev:
Återkommer i frågan, alla vill ju ringa tillbaka när bilen är så pass ny. Själv räknar jag med 3 500 mil/år så premien lär ju bli lite högre än de Ni nämnt. Men något bra bör det bli, har ett par bra kontakter sedan tidigare…
Intressant, vi är i Gbg denna helg och jag klämde precis på en trea i Centret längs Avenyn.
Mmm, Zeekr 001 Performance och X Long Range omfattades väl? Förresten, jag visste inte ens att de öppnat för beställningar på X?
Du menar att prisskillanden mellan Perfomance och Privilege är för liten? Ja, kan nog vara så att de flesta går på Privilege om man ändå vill ha 4WD. Sedan, det är ju inte hausse i bilhallarna för tillfället, skulle vart intressant och se hur många 001 de sålt, om jag räknar rätt är vi tre på detta forumet, iaf som gett sig till känna.
Ja precis. Jag är en av dem som tycker skillnaden är för liten och hade riktat in mig på Privilege. Jag har förbeställt, sen avbokat, sen nästan beställt igen osv...lånade hem en BYD Seal som blir 100-150k billigare. Men nu börjar jag överväga 001 igen och då kanske en Performance. Måste nog åka iväg och provköra igen dock. Och klicka runt på skärmen. Funktionerna på BYD:en var inte fantastisk.dm4 skrev: ↑16 dec 2023 15:36Du menar att prisskillanden mellan Perfomance och Privilege är för liten? Ja, kan nog vara så att de flesta går på Privilege om man ändå vill ha 4WD. Sedan, det är ju inte hausse i bilhallarna för tillfället, skulle vart intressant och se hur många 001 de sålt, om jag räknar rätt är vi tre på detta forumet, iaf som gett sig till känna.
Såg nu att dragkroken endast gäller Performance, läste lite för hastigt, då kan man räkna bort den iaf.
Hämtat bilen? Hur gick det med hjulen?roffe_s skrev: ↑07 dec 2023 21:05Nope - enda sättet att få dubbat på bilenEldsig skrev: ↑07 dec 2023 19:06Du menar till 20"? De protesterade alltså inte?
Två saker kan hända:
1 - Jag rullar 900 km norrut tryggt och säkert på dubbade tofflor.
2 - Jag halkar hemåt på lågprofilade sommardäck med omonterad vinteruppsättning i skuffen.
Vad vore livet utan lite vardagsspänning…?![]()
Nej, har inte fått datum för uthämtning änEldsig skrev: ↑18 dec 2023 08:57Hämtat bilen? Hur gick det med hjulen?roffe_s skrev: ↑07 dec 2023 21:05Nope - enda sättet att få dubbat på bilenEldsig skrev: ↑07 dec 2023 19:06Du menar till 20"? De protesterade alltså inte?
Två saker kan hända:
1 - Jag rullar 900 km norrut tryggt och säkert på dubbade tofflor.
2 - Jag halkar hemåt på lågprofilade sommardäck med omonterad vinteruppsättning i skuffen.
Vad vore livet utan lite vardagsspänning…?![]()
![]()
Kul, då lär vi i vart fall vara tre med bilarna i Haninge som väntar på datum