Ingen ström i AC uttag

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Plevch

Ingen ström i AC uttag

Inlägg av Plevch »

Har haft min mylr ca 1 mån.
Plötsligt går den inte att ladda i ac uttaget.
Funkar bra att ladda på SC. Någon som har erfarenhet av detta problem?
Användarvisningsbild
Tymrev
Teslaägare

Re: Ingen ström i AC uttag

Inlägg av Tymrev »

Provat ladda med någon annan kontakt? T ex. den för vanligt vägguttag som följde med bilen? Om det inte går med den heller är troligtvis något defekt. Blir att boka tid för service i appen i så fall. Testa också starta om bilen med scrollhjulen om du inte gjort det redan.
Användarvisningsbild
agehall
Teslaägare

Inlägg av agehall »

Verkar jättejobbigt att inte kunna ladda förutom i de laddare som service centers tillhandahåller. Men jag trodde det var AC - finns det SC som har SuC i direkt anslutning?
M3LR -21
SAAB 9-5 BioPower -09
SAAB 9-3 TurboX
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare

Inlägg av spacecoin »

agehall skrev: 21 dec 2023 19:40
Verkar jättejobbigt att inte kunna ladda förutom i de laddare som service centers tillhandahåller. Men jag trodde det var AC - finns det SC som har SuC i direkt anslutning?
Både Segeltorp och Bredden har egna SuC. Har inte alla det? Bredden har ju även en publik SuC ("Sollentuna" heter den tror jag) bredvid med.
Plevch

Inlägg av Plevch »

Testat andra laddare och även mobile connector, kört en reset. Inget resultat. Blir att boka service.
Kan man köra på som vanligt men bara ladda på ladd stationer. Skulle resa bort under helgen🙃
Användarvisningsbild
agehall
Teslaägare

Inlägg av agehall »

spacecoin skrev: 21 dec 2023 19:42
agehall skrev: 21 dec 2023 19:40
Både Segeltorp och Bredden har egna SuC. Har inte alla det? Bredden har ju även en publik SuC ("Sollentuna" heter den tror jag) bredvid med.
Jag har nog aldrig tänkt på stolparna isåfall. Oavsett - jobbigt om man bara kan ladda vid SC och inte vilken SuC som helst.
M3LR -21
SAAB 9-5 BioPower -09
SAAB 9-3 TurboX
Skriv svar