Jag har trefas på alla kåkar och har kört med UMC. De håller ca tre år och 10.000 mil. 2000 mil om robotgräsklipparen hackar hål på kabeln och har av ledarna.
Jag vill slippa landbox när jag är hemifrån. UMC till MS har en fläns och bottnar inte samt varnar om man kopplar in den i en Y.
Min laddbox (tesla) kopplar ner till 6 A om jag startar på 16A. MS laddar stabilt om jag börjar på 12A och MY klarar bara att ladda 10A. Finns det trefas UMC med CEE handske som fungerar till MY?
Se bild vänster MY med shucko och höger MS med CEE trefas!
Hälsningar
Lars
MY 4WD privatleasad för att ersätta ”Bettan”. Hon (MS 75) fungerar numera oklanderligt och fri el är fantastiskt. Min sjunde elbil efter Renault Clio electrique, Citroen Berlingo, Mercedes A-klass Electric och Nissan Leaf 24.
Såg det fanns en uppsjö av laddkablar men vissa hade krage.
Finns det ett märke/typ som garanterat fungerar till MY och trefas CEE?
Hälsningar
Lars
MY 4WD privatleasad för att ersätta ”Bettan”. Hon (MS 75) fungerar numera oklanderligt och fri el är fantastiskt. Min sjunde elbil efter Renault Clio electrique, Citroen Berlingo, Mercedes A-klass Electric och Nissan Leaf 24.
Jag har en gammal trefas Model S-UMC i vår Model Y och det funkar toppen.
Enfas som följde med ligger under främre delen av bagaget som backup..
Bottnar den verkligen i MY’s uttag i bilen? Min låser inte och varnar men det går att ladda!
Enfas, kan man ladda 13A eller begränsar den vid 10A? Kan man ställa in 16A? Ett shuckouttag håller 6 månader vid 16 A….
Hälsningar
Lars
Jag har trefas på alla kåkar och har kört med UMC. De håller ca tre år och 10.000 mil. 2000 mil om robotgräsklipparen hackar hål på kabeln och har av ledarna.
Jag vill slippa landbox när jag är hemifrån. UMC till MS har en fläns och bottnar inte samt varnar om man kopplar in den i en Y.
Min laddbox (tesla) kopplar ner till 6 A om jag startar på 16A. MS laddar stabilt om jag börjar på 12A och MY klarar bara att ladda 10A. Finns det trefas UMC med CEE handske som fungerar till MY?
Se bild vänster MY med shucko och höger MS med CEE trefas!
Låter märkligt.
Jag använder ofta den Tesla 3-fas UMC som jag fick till min Model S 2014, på min Model Y -22. Inga som helst problem.
Att din Tesla laddbox drar ner till 6 A är också konstigt, om inte batteriet är jätte kallt. Hur som borde den gå upp till 16 A efter en stund ändå. Min Tesla laddbox skickar direkt på 16 A i min Y.
Model Y P 2022 - TBA Model S P 2016 - 2022 Model S P 2015
Kollade medföljande 220 schuko-kontakt och den ger 13A.
Hälsningar
Lars