Bästa Tesla-klippet online!

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Kategoriregler
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Joker

Bästa Tesla-klippet online!

Inlägg av Joker »

Jag tänkte starta en tråd med bästa youtube-klippen.

Inleder därmed med ett något äldre klipp (augusti 2013) som vad jag förstår det som inte många har sett. Det är Mark Tarpenning (Teslagrundare) som håller ett extremt litet föredrag på drygt en timme där han går igenom varför Tesla kommer lyckas, vad konkurrenter gör fel (han jobbar som konsult numera), och varför elbil är det rätta valet. Varnar för en del aha-upplevelser ;)

Posta gärna klipp som inte är så "vanliga" och därmed svåra att finna online! :)
Aktieägare sen 2013, Teslafantast (eventuellt den som motvilligt numera låter bli att prata om Tesla för att bli socialt accepterad). Följer Elons alla projekt.
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare

Re: Bästa Tesla-klippet online!

Inlägg av Gustafsson »

Intressant föredrag, speciellt frågestunden efteråt. Man inser att bilindustrin inte kommer att kunna komma ifatt Tesla utan en mental/politisk ctrl-alt-delete.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare

Inlägg av Gustafsson »

Tittade just på klippet efter på youtube, Mark Tarpennings (Tesla) föredrag 5/3 2014 MIT club.
Han går bl.a. igenom bränslecell/etanol /el som bränsle för bilar. Mycket övertygande för elbilens fördelar. Spola fram till Marks föredrag. Som ovanstående klipp men lite annan info också.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
StefL

Inlägg av StefL »

Lyssnade på Tarpennings föredrag igår medan jag jobbade, och det allra roligaste var när han beskrev hur en potentiell investerare var på besök och fick provköra en prototyp till Roadstern, och sen när han åkte därifrån i sin Porsche ringde efter en stund och frågade "vad fan har ni gjort med min Porsche?" :D

Detta för att illustrera hur totalt annorlunda det är att köra elektriskt och att alla ICE-bilar blir urtrista när man väl provat el - vilket också tycks vara den allmänt rådande uppfattningen bland er som redan kör elektriskt.
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Skriv svar