Senaste version 2024.14

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
MC Red
Teslaägare
Inlägg: 57
Blev medlem: 16 jan 2018 22:52

Re: Senaste version 2023.44

Inlägg av MC Red »

jonasl skrev: 10 jan 2024 23:31
Optimistiskt att tro att de håller på och skruvar på funktionen för torkarna i varenda uppdatering. Tror det är helt andra saker som gör att det fungerar olika över tid, väder, vind, ljusförhållanden, hur slitna torkarbladen är eller liknande. För mig fungerar det varken bättre eller sämre än när bilen var ny för ca 1.5 år sen och jag har inte upplevt några markanta försämringar eller förbättringar heller under tiden.
Det är faktiskt det de gör. Samt tar tar hänsyn till när man manuellt trycker på knappen för torkning (machine learning). Bekräftades av en senior utvecklare hos Tesla på X alldeles nyligen. Om de lyckas är en annan fråga.
Model S Plaid
Model Y LR
Model S 75D
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7680
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Senaste version 2023.44

Inlägg av mikebike »

MC Red skrev: 11 jan 2024 17:10
jonasl skrev: 10 jan 2024 23:31
Optimistiskt att tro att de håller på och skruvar på funktionen för torkarna i varenda uppdatering. Tror det är helt andra saker som gör att det fungerar olika över tid, väder, vind, ljusförhållanden, hur slitna torkarbladen är eller liknande. För mig fungerar det varken bättre eller sämre än när bilen var ny för ca 1.5 år sen och jag har inte upplevt några markanta försämringar eller förbättringar heller under tiden.
Det är faktiskt det de gör. Samt tar tar hänsyn till när man manuellt trycker på knappen för torkning (machine learning). Bekräftades av en senior utvecklare hos Tesla på X alldeles nyligen. Om de lyckas är en annan fråga.
Någon machine learning eller AI är inte inblandat. Jag har suttit och duttat 100 mil i Jul och Nyår utan någon skillnad i hur "lätt" torkarna startar.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
MC Red
Teslaägare
Inlägg: 57
Blev medlem: 16 jan 2018 22:52

Re: Senaste version 2023.44

Inlägg av MC Red »

mikebike skrev: 11 jan 2024 17:19
MC Red skrev: 11 jan 2024 17:10
jonasl skrev: 10 jan 2024 23:31
Optimistiskt att tro att de håller på och skruvar på funktionen för torkarna i varenda uppdatering. Tror det är helt andra saker som gör att det fungerar olika över tid, väder, vind, ljusförhållanden, hur slitna torkarbladen är eller liknande. För mig fungerar det varken bättre eller sämre än när bilen var ny för ca 1.5 år sen och jag har inte upplevt några markanta försämringar eller förbättringar heller under tiden.
Det är faktiskt det de gör. Samt tar tar hänsyn till när man manuellt trycker på knappen för torkning (machine learning). Bekräftades av en senior utvecklare hos Tesla på X alldeles nyligen. Om de lyckas är en annan fråga.
Någon machine learning eller AI är inte inblandat. Jag har suttit och duttat 100 mil i Jul och Nyår utan någon skillnad i hur "lätt" torkarna startar.
Inte på individnivå men till versionsuppdateringarna.
Model S Plaid
Model Y LR
Model S 75D
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5433
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Senaste version 2023.44

Inlägg av Nicke Nyfiken »

mikebike skrev: 11 jan 2024 17:19
MC Red skrev: 11 jan 2024 17:10
jonasl skrev: 10 jan 2024 23:31
Optimistiskt att tro att de håller på och skruvar på funktionen för torkarna i varenda uppdatering. Tror det är helt andra saker som gör att det fungerar olika över tid, väder, vind, ljusförhållanden, hur slitna torkarbladen är eller liknande. För mig fungerar det varken bättre eller sämre än när bilen var ny för ca 1.5 år sen och jag har inte upplevt några markanta försämringar eller förbättringar heller under tiden.
Det är faktiskt det de gör. Samt tar tar hänsyn till när man manuellt trycker på knappen för torkning (machine learning). Bekräftades av en senior utvecklare hos Tesla på X alldeles nyligen. Om de lyckas är en annan fråga.
Någon machine learning eller AI är inte inblandat. Jag har suttit och duttat 100 mil i Jul och Nyår utan någon skillnad i hur "lätt" torkarna startar.
Precis.

Det är bara fantasier och önsketänkande.
Vissa här hävdar att efter några duttningar fungerar torkarna sååååååå bra. Det är ren inbillning och BS.

Ibland kommer det en uppdatering som ändrar funktionen. Men däremellan händer ingenting. Efter juluppdateringen funkar torkarautomatiken på min bil som skit. Före uppdateringen hade jag inga problem alls i regn. Enbart att de gick på torr ruta i solsken.
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
MC Red
Teslaägare
Inlägg: 57
Blev medlem: 16 jan 2018 22:52

Re: Senaste version 2023.44

Inlägg av MC Red »

Nicke Nyfiken skrev: 11 jan 2024 17:40
mikebike skrev: 11 jan 2024 17:19
MC Red skrev: 11 jan 2024 17:10
jonasl skrev: 10 jan 2024 23:31
Optimistiskt att tro att de håller på och skruvar på funktionen för torkarna i varenda uppdatering. Tror det är helt andra saker som gör att det fungerar olika över tid, väder, vind, ljusförhållanden, hur slitna torkarbladen är eller liknande. För mig fungerar det varken bättre eller sämre än när bilen var ny för ca 1.5 år sen och jag har inte upplevt några markanta försämringar eller förbättringar heller under tiden.
Det är faktiskt det de gör. Samt tar tar hänsyn till när man manuellt trycker på knappen för torkning (machine learning). Bekräftades av en senior utvecklare hos Tesla på X alldeles nyligen. Om de lyckas är en annan fråga.
Någon machine learning eller AI är inte inblandat. Jag har suttit och duttat 100 mil i Jul och Nyår utan någon skillnad i hur "lätt" torkarna startar.
Precis.

Det är bara fantasier och önsketänkande.
Vissa här hävdar att efter några duttningar fungerar torkarna sååååååå bra. Det är ren inbillning och BS.

Ibland kommer det en uppdatering som ändrar funktionen. Men däremellan händer ingenting. Efter juluppdateringen funkar torkarautomatiken på min bil som skit. Före uppdateringen hade jag inga problem alls i regn. Enbart att de gick på torr ruta i solsken.
Model S Plaid
Model Y LR
Model S 75D
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5433
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Senaste version 2023.44

Inlägg av Nicke Nyfiken »

MC Red skrev: 11 jan 2024 17:42
Nicke Nyfiken skrev: 11 jan 2024 17:40
mikebike skrev: 11 jan 2024 17:19
MC Red skrev: 11 jan 2024 17:10

Det är faktiskt det de gör. Samt tar tar hänsyn till när man manuellt trycker på knappen för torkning (machine learning). Bekräftades av en senior utvecklare hos Tesla på X alldeles nyligen. Om de lyckas är en annan fråga.
Någon machine learning eller AI är inte inblandat. Jag har suttit och duttat 100 mil i Jul och Nyår utan någon skillnad i hur "lätt" torkarna startar.
Precis.

Det är bara fantasier och önsketänkande.
Vissa här hävdar att efter några duttningar fungerar torkarna sååååååå bra. Det är ren inbillning och BS.

Ibland kommer det en uppdatering som ändrar funktionen. Men däremellan händer ingenting. Efter juluppdateringen funkar torkarautomatiken på min bil som skit. Före uppdateringen hade jag inga problem alls i regn. Enbart att de gick på torr ruta i solsken.
Vad har det med mitt inlägg att göra?
Ingen stans står det att bilen blir bättre efterhand som man använder den, vilket är det jag säger är BS.

Och deras senaste förändringar av mjukvaran är en jäkla katastrof på min bil. Sämre än någonsin.
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11685
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Senaste version 2023.44

Inlägg av martinot »

mikebike skrev: 11 jan 2024 17:19
MC Red skrev: 11 jan 2024 17:10
jonasl skrev: 10 jan 2024 23:31
Optimistiskt att tro att de håller på och skruvar på funktionen för torkarna i varenda uppdatering. Tror det är helt andra saker som gör att det fungerar olika över tid, väder, vind, ljusförhållanden, hur slitna torkarbladen är eller liknande. För mig fungerar det varken bättre eller sämre än när bilen var ny för ca 1.5 år sen och jag har inte upplevt några markanta försämringar eller förbättringar heller under tiden.
Det är faktiskt det de gör. Samt tar tar hänsyn till när man manuellt trycker på knappen för torkning (machine learning). Bekräftades av en senior utvecklare hos Tesla på X alldeles nyligen. Om de lyckas är en annan fråga.
Någon machine learning eller AI är inte inblandat. Jag har suttit och duttat 100 mil i Jul och Nyår utan någon skillnad i hur "lätt" torkarna startar.
Har inte märkt någon som helst skillnad heller, men skulle verkligen önska att bilen kunde lära sig detta. Borde inte vara så svårt för utvecklarna.

Eller att det gick att ställa in känsligheten i inställningarna på något sett (även om den verkar rätt ok nu, så har jag inte fått uppdatering till allra senaste versionen som verkar ett steg tillbaka).
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
MC Red
Teslaägare
Inlägg: 57
Blev medlem: 16 jan 2018 22:52

Re: Senaste version 2023.44

Inlägg av MC Red »

Nicke Nyfiken skrev: 11 jan 2024 17:56
MC Red skrev: 11 jan 2024 17:42
Nicke Nyfiken skrev: 11 jan 2024 17:40
mikebike skrev: 11 jan 2024 17:19
MC Red skrev: 11 jan 2024 17:10

Det är faktiskt det de gör. Samt tar tar hänsyn till när man manuellt trycker på knappen för torkning (machine learning). Bekräftades av en senior utvecklare hos Tesla på X alldeles nyligen. Om de lyckas är en annan fråga.
Någon machine learning eller AI är inte inblandat. Jag har suttit och duttat 100 mil i Jul och Nyår utan någon skillnad i hur "lätt" torkarna startar.
Precis.

Det är bara fantasier och önsketänkande.
Vissa här hävdar att efter några duttningar fungerar torkarna sååååååå bra. Det är ren inbillning och BS.

Ibland kommer det en uppdatering som ändrar funktionen. Men däremellan händer ingenting. Efter juluppdateringen funkar torkarautomatiken på min bil som skit. Före uppdateringen hade jag inga problem alls i regn. Enbart att de gick på torr ruta i solsken.
Vad har det med mitt inlägg att göra?
Ingen stans står det att bilen blir bättre efterhand som man använder den, vilket är det jag säger är BS.

Och deras senaste förändringar av mjukvaran är en jäkla katastrof på min bil. Sämre än någonsin.
Dina ”duttar” förändrar inte din bil just nu. Men dina och alla andras ”duttar” påverkar framtida uppdateringar.
Model S Plaid
Model Y LR
Model S 75D
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5433
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Senaste version 2023.44

Inlägg av Nicke Nyfiken »

MC Red skrev: 11 jan 2024 18:20
Nicke Nyfiken skrev: 11 jan 2024 17:56
MC Red skrev: 11 jan 2024 17:42
Nicke Nyfiken skrev: 11 jan 2024 17:40
mikebike skrev: 11 jan 2024 17:19

Någon machine learning eller AI är inte inblandat. Jag har suttit och duttat 100 mil i Jul och Nyår utan någon skillnad i hur "lätt" torkarna startar.
Precis.

Det är bara fantasier och önsketänkande.
Vissa här hävdar att efter några duttningar fungerar torkarna sååååååå bra. Det är ren inbillning och BS.

Ibland kommer det en uppdatering som ändrar funktionen. Men däremellan händer ingenting. Efter juluppdateringen funkar torkarautomatiken på min bil som skit. Före uppdateringen hade jag inga problem alls i regn. Enbart att de gick på torr ruta i solsken.
Vad har det med mitt inlägg att göra?
Ingen stans står det att bilen blir bättre efterhand som man använder den, vilket är det jag säger är BS.

Och deras senaste förändringar av mjukvaran är en jäkla katastrof på min bil. Sämre än någonsin.
Dina ”duttar” förändrar inte din bil just nu. Men dina och alla andras ”duttar” påverkar framtida uppdateringar.
Tror jag inte ett ögonblick på. Varför blev den då helt värdelös vid senaste uppdateringen?

I övrigt vet jag inte om jag vill ha några fler uppdateringar, med tanke på hur resultatet på senaste uppdateringen blev. Från att ha funkat fullgott i regn, till oanvändbar.

Hade jag bara fått slippa "auto on" vid AP så hade jag varit 100% nöjd med den tidigare versionen.
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7680
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Senaste version 2023.44

Inlägg av mikebike »

MC Red skrev: 11 jan 2024 17:37
mikebike skrev: 11 jan 2024 17:19
MC Red skrev: 11 jan 2024 17:10
jonasl skrev: 10 jan 2024 23:31
Optimistiskt att tro att de håller på och skruvar på funktionen för torkarna i varenda uppdatering. Tror det är helt andra saker som gör att det fungerar olika över tid, väder, vind, ljusförhållanden, hur slitna torkarbladen är eller liknande. För mig fungerar det varken bättre eller sämre än när bilen var ny för ca 1.5 år sen och jag har inte upplevt några markanta försämringar eller förbättringar heller under tiden.
Det är faktiskt det de gör. Samt tar tar hänsyn till när man manuellt trycker på knappen för torkning (machine learning). Bekräftades av en senior utvecklare hos Tesla på X alldeles nyligen. Om de lyckas är en annan fråga.
Någon machine learning eller AI är inte inblandat. Jag har suttit och duttat 100 mil i Jul och Nyår utan någon skillnad i hur "lätt" torkarna startar.
Inte på individnivå men till versionsuppdateringarna.
Varför har det då snarare blivit sämre 5 år efter introduktionen?
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7680
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Senaste version 2023.44

Inlägg av mikebike »

Nicke Nyfiken skrev: 11 jan 2024 18:31
MC Red skrev: 11 jan 2024 18:20
Nicke Nyfiken skrev: 11 jan 2024 17:56
MC Red skrev: 11 jan 2024 17:42
Nicke Nyfiken skrev: 11 jan 2024 17:40


Precis.

Det är bara fantasier och önsketänkande.
Vissa här hävdar att efter några duttningar fungerar torkarna sååååååå bra. Det är ren inbillning och BS.

Ibland kommer det en uppdatering som ändrar funktionen. Men däremellan händer ingenting. Efter juluppdateringen funkar torkarautomatiken på min bil som skit. Före uppdateringen hade jag inga problem alls i regn. Enbart att de gick på torr ruta i solsken.
Vad har det med mitt inlägg att göra?
Ingen stans står det att bilen blir bättre efterhand som man använder den, vilket är det jag säger är BS.

Och deras senaste förändringar av mjukvaran är en jäkla katastrof på min bil. Sämre än någonsin.
Dina ”duttar” förändrar inte din bil just nu. Men dina och alla andras ”duttar” påverkar framtida uppdateringar.
Tror jag inte ett ögonblick på. Varför blev den då helt värdelös vid senaste uppdateringen?

I övrigt vet jag inte om jag vill ha några fler uppdateringar, med tanke på hur resultatet på senaste uppdateringen blev. Från att ha funkat fullgott i regn, till oanvändbar.

Hade jag bara fått slippa "auto on" vid AP så hade jag varit 100% nöjd med den tidigare versionen.
Nu slipper man ju (nästan) Auto när man kör på farthållare.
Problemet med att köra manuellt är att läge I ofta är för frekvent.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
MC Red
Teslaägare
Inlägg: 57
Blev medlem: 16 jan 2018 22:52

Re: Senaste version 2023.44

Inlägg av MC Red »

Nicke Nyfiken skrev: 11 jan 2024 18:31
MC Red skrev: 11 jan 2024 18:20
Nicke Nyfiken skrev: 11 jan 2024 17:56
MC Red skrev: 11 jan 2024 17:42
Nicke Nyfiken skrev: 11 jan 2024 17:40


Precis.

Det är bara fantasier och önsketänkande.
Vissa här hävdar att efter några duttningar fungerar torkarna sååååååå bra. Det är ren inbillning och BS.

Ibland kommer det en uppdatering som ändrar funktionen. Men däremellan händer ingenting. Efter juluppdateringen funkar torkarautomatiken på min bil som skit. Före uppdateringen hade jag inga problem alls i regn. Enbart att de gick på torr ruta i solsken.
Vad har det med mitt inlägg att göra?
Ingen stans står det att bilen blir bättre efterhand som man använder den, vilket är det jag säger är BS.

Och deras senaste förändringar av mjukvaran är en jäkla katastrof på min bil. Sämre än någonsin.
Dina ”duttar” förändrar inte din bil just nu. Men dina och alla andras ”duttar” påverkar framtida uppdateringar.
Tror jag inte ett ögonblick på. Varför blev den då helt värdelös vid senaste uppdateringen?

I övrigt vet jag inte om jag vill ha några fler uppdateringar, med tanke på hur resultatet på senaste uppdateringen blev. Från att ha funkat fullgott i regn, till oanvändbar.

Hade jag bara fått slippa "auto on" vid AP så hade jag varit 100% nöjd med den tidigare versionen.
Det relevanta här är att det är så det fungerar. Han skriver att de behövde ”rewrite” vilket stämmer bra överens med din upplevelse om att det blev sämre innan det blir bättre.
Model S Plaid
Model Y LR
Model S 75D
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7680
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Senaste version 2023.44

Inlägg av mikebike »

MC Red skrev: 11 jan 2024 18:46
Nicke Nyfiken skrev: 11 jan 2024 18:31
MC Red skrev: 11 jan 2024 18:20
Nicke Nyfiken skrev: 11 jan 2024 17:56
MC Red skrev: 11 jan 2024 17:42


Vad har det med mitt inlägg att göra?
Ingen stans står det att bilen blir bättre efterhand som man använder den, vilket är det jag säger är BS.

Och deras senaste förändringar av mjukvaran är en jäkla katastrof på min bil. Sämre än någonsin.
Dina ”duttar” förändrar inte din bil just nu. Men dina och alla andras ”duttar” påverkar framtida uppdateringar.
Tror jag inte ett ögonblick på. Varför blev den då helt värdelös vid senaste uppdateringen?

I övrigt vet jag inte om jag vill ha några fler uppdateringar, med tanke på hur resultatet på senaste uppdateringen blev. Från att ha funkat fullgott i regn, till oanvändbar.

Hade jag bara fått slippa "auto on" vid AP så hade jag varit 100% nöjd med den tidigare versionen.
Det relevanta här är att det är så det fungerar. Han skriver att de behövde ”rewrite” vilket stämmer bra överens med din upplevelse om att det blev sämre innan det blir bättre.
Du menar att de började med maskininlärning för en månad sedan, eller vadå?
De kan ju inte direkt anses vara lyhörda. Jag har hela tiden hävdat att torkarautomatiken inte kan bli bättre p.g.a. hårdvarubegränsningar, men jag trodde ärligt talat inte att den skulle bli sämre heller.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5433
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Senaste version 2023.44

Inlägg av Nicke Nyfiken »

mikebike skrev: 11 jan 2024 18:40
Nicke Nyfiken skrev: 11 jan 2024 18:31
MC Red skrev: 11 jan 2024 18:20
Nicke Nyfiken skrev: 11 jan 2024 17:56
MC Red skrev: 11 jan 2024 17:42


Vad har det med mitt inlägg att göra?
Ingen stans står det att bilen blir bättre efterhand som man använder den, vilket är det jag säger är BS.

Och deras senaste förändringar av mjukvaran är en jäkla katastrof på min bil. Sämre än någonsin.
Dina ”duttar” förändrar inte din bil just nu. Men dina och alla andras ”duttar” påverkar framtida uppdateringar.
Tror jag inte ett ögonblick på. Varför blev den då helt värdelös vid senaste uppdateringen?

I övrigt vet jag inte om jag vill ha några fler uppdateringar, med tanke på hur resultatet på senaste uppdateringen blev. Från att ha funkat fullgott i regn, till oanvändbar.

Hade jag bara fått slippa "auto on" vid AP så hade jag varit 100% nöjd med den tidigare versionen.
Nu slipper man ju (nästan) Auto när man kör på farthållare.
Problemet med att köra manuellt är att läge I ofta är för frekvent.
Nästan är väl en överdrift?
Det är ju fortfarande auto-on, varje gång AP aktiveras vilket innebär att man måste trycka vänster skrollhjul åt vänster 5 ggr varje gång man gjort ett filbyte på motorvägen.

Fortfarande en urusel implementering av funktionen.
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7680
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Senaste version 2023.44

Inlägg av mikebike »

Nicke Nyfiken skrev: 11 jan 2024 18:51
mikebike skrev: 11 jan 2024 18:40
Nicke Nyfiken skrev: 11 jan 2024 18:31
MC Red skrev: 11 jan 2024 18:20
Nicke Nyfiken skrev: 11 jan 2024 17:56


Vad har det med mitt inlägg att göra?
Ingen stans står det att bilen blir bättre efterhand som man använder den, vilket är det jag säger är BS.

Och deras senaste förändringar av mjukvaran är en jäkla katastrof på min bil. Sämre än någonsin.
Dina ”duttar” förändrar inte din bil just nu. Men dina och alla andras ”duttar” påverkar framtida uppdateringar.
Tror jag inte ett ögonblick på. Varför blev den då helt värdelös vid senaste uppdateringen?

I övrigt vet jag inte om jag vill ha några fler uppdateringar, med tanke på hur resultatet på senaste uppdateringen blev. Från att ha funkat fullgott i regn, till oanvändbar.

Hade jag bara fått slippa "auto on" vid AP så hade jag varit 100% nöjd med den tidigare versionen.
Nu slipper man ju (nästan) Auto när man kör på farthållare.
Problemet med att köra manuellt är att läge I ofta är för frekvent.
Nästan är väl en överdrift?
Det är ju fortfarande auto-on, varje gång AP aktiveras vilket innebär att man måste trycka vänster skrollhjul åt vänster 5 ggr varje gång man gjort ett filbyte på motorvägen.

Fortfarande en urusel implementering av funktionen.
Vänster scrollhjul använder jag aldrig, dutt på spaken och klick på skärmen.

AP använder jag nästan aldrig, men det är ju Auto on på farthållaren också.

Men jag håller med om att detta snarast är något mittemellan Auto on och helt manuellt. Gör om, gör rätt.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5433
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Senaste version 2023.44

Inlägg av Nicke Nyfiken »

mikebike skrev: 11 jan 2024 19:00
Nicke Nyfiken skrev: 11 jan 2024 18:51
mikebike skrev: 11 jan 2024 18:40
Nicke Nyfiken skrev: 11 jan 2024 18:31
MC Red skrev: 11 jan 2024 18:20


Dina ”duttar” förändrar inte din bil just nu. Men dina och alla andras ”duttar” påverkar framtida uppdateringar.
Tror jag inte ett ögonblick på. Varför blev den då helt värdelös vid senaste uppdateringen?

I övrigt vet jag inte om jag vill ha några fler uppdateringar, med tanke på hur resultatet på senaste uppdateringen blev. Från att ha funkat fullgott i regn, till oanvändbar.

Hade jag bara fått slippa "auto on" vid AP så hade jag varit 100% nöjd med den tidigare versionen.
Nu slipper man ju (nästan) Auto när man kör på farthållare.
Problemet med att köra manuellt är att läge I ofta är för frekvent.
Nästan är väl en överdrift?
Det är ju fortfarande auto-on, varje gång AP aktiveras vilket innebär att man måste trycka vänster skrollhjul åt vänster 5 ggr varje gång man gjort ett filbyte på motorvägen.

Fortfarande en urusel implementering av funktionen.
Vänster scrollhjul använder jag aldrig, dutt på spaken och klick på skärmen.

AP använder jag nästan aldrig, men det är ju Auto on på farthållaren också.

Men jag håller med om att detta snarast är något mittemellan Auto on och helt manuellt. Gör om, gör rätt.
Jag vägrar att ständigt ta blicken från vägen för att titta och dutta på skärmen när jag kör på motorväg.

Jobbpendlar 30 mil enkel väg varav 29 mil är på motorväg, och jag använder AP nästan hela tiden.
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
Oscar11
Teslaägare
Inlägg: 149
Blev medlem: 24 nov 2022 06:51
Referralkod: ts.la/oscar23897

Re: Senaste version 2023.44

Inlägg av Oscar11 »

Nicke Nyfiken skrev: 11 jan 2024 18:51
mikebike skrev: 11 jan 2024 18:40
Nicke Nyfiken skrev: 11 jan 2024 18:31
MC Red skrev: 11 jan 2024 18:20
Nicke Nyfiken skrev: 11 jan 2024 17:56


Vad har det med mitt inlägg att göra?
Ingen stans står det att bilen blir bättre efterhand som man använder den, vilket är det jag säger är BS.

Och deras senaste förändringar av mjukvaran är en jäkla katastrof på min bil. Sämre än någonsin.
Dina ”duttar” förändrar inte din bil just nu. Men dina och alla andras ”duttar” påverkar framtida uppdateringar.
Tror jag inte ett ögonblick på. Varför blev den då helt värdelös vid senaste uppdateringen?

I övrigt vet jag inte om jag vill ha några fler uppdateringar, med tanke på hur resultatet på senaste uppdateringen blev. Från att ha funkat fullgott i regn, till oanvändbar.

Hade jag bara fått slippa "auto on" vid AP så hade jag varit 100% nöjd med den tidigare versionen.
Nu slipper man ju (nästan) Auto när man kör på farthållare.
Problemet med att köra manuellt är att läge I ofta är för frekvent.
Nästan är väl en överdrift?
Det är ju fortfarande auto-on, varje gång AP aktiveras vilket innebär att man måste trycka vänster skrollhjul åt vänster 5 ggr varje gång man gjort ett filbyte på motorvägen.

Fortfarande en urusel implementering av funktionen.
Du kan hålla in åt vänster så slipper du dutta 5 ggr.
Tesla MYLR -23
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 3686
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Senaste version 2023.44

Inlägg av jonasl »

MC Red skrev: 11 jan 2024 17:10
Det är faktiskt det de gör. Samt tar tar hänsyn till när man manuellt trycker på knappen för torkning (machine learning). Bekräftades av en senior utvecklare hos Tesla på X alldeles nyligen. Om de lyckas är en annan fråga.
Då kommer de nog aldrig komma i mål med den takten som det utvecklas i..
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Användarvisningsbild
Nogo
Teslaägare
Inlägg: 465
Blev medlem: 15 jun 2021 10:03

Re: Senaste version 2023.44

Inlägg av Nogo »

tor-ake skrev: 09 jan 2024 19:38
Nogo skrev: 30 dec 2023 20:44
Är den här uppdateringen ett skämt eller vad är problemet med AP som blir avaktiverad i en vecka av ingen anledning? Skulle köra iväg och får notifikationen på skärmen. Dessförinnan hade jag inte ens fått några varningar med AP igång.
Har din bättre hälft lånat bilen? :P
Jag tejpade över kameran efter första gången den bannade mig (tittade ned på spotify i telefonen i laddaren i mittkonsolen 3-4ggr). Med tejp funkar den som förut.
Nej ingen kör bilen mer än jag. Jag hade också tejp över kameran. Har alltid rört ratten efter första uppmaningen. Aldrig fått röd skärm att autopilot stängs av. Skickade till service angående detta och fick ett svar att jag skulle läsa manualen hur autopilot fungerar. De kunde inte ge mig konkret vad jag hade brutit mot utan mer att det är antingen att jag inte rör ratten eller tittar på vägen.
Model 3 Performance -21
Model Y Long Range -22
Model Y RWD -23
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5433
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Senaste version 2023.44

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Oscar11 skrev: 11 jan 2024 19:14
Nicke Nyfiken skrev: 11 jan 2024 18:51
mikebike skrev: 11 jan 2024 18:40
Nicke Nyfiken skrev: 11 jan 2024 18:31
MC Red skrev: 11 jan 2024 18:20


Dina ”duttar” förändrar inte din bil just nu. Men dina och alla andras ”duttar” påverkar framtida uppdateringar.
Tror jag inte ett ögonblick på. Varför blev den då helt värdelös vid senaste uppdateringen?

I övrigt vet jag inte om jag vill ha några fler uppdateringar, med tanke på hur resultatet på senaste uppdateringen blev. Från att ha funkat fullgott i regn, till oanvändbar.

Hade jag bara fått slippa "auto on" vid AP så hade jag varit 100% nöjd med den tidigare versionen.
Nu slipper man ju (nästan) Auto när man kör på farthållare.
Problemet med att köra manuellt är att läge I ofta är för frekvent.
Nästan är väl en överdrift?
Det är ju fortfarande auto-on, varje gång AP aktiveras vilket innebär att man måste trycka vänster skrollhjul åt vänster 5 ggr varje gång man gjort ett filbyte på motorvägen.

Fortfarande en urusel implementering av funktionen.
Du kan hålla in åt vänster så slipper du dutta 5 ggr.
Är det så? Ska prova.
Det hjälper dock inte när det regnar lite och man måste slå på intervall på första läget. Då får man dutta 4 ggr vänster eller hålla i åt vänster först och sedan dutta en gång åt höger varje gång man gjort ett filbyte på motorvägen.
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
ANLI
Teslaägare
Inlägg: 167
Blev medlem: 06 feb 2022 18:02

Re: Senaste version 2023.44

Inlägg av ANLI »

Man måste stänga av torkarna varje gång farthållare eller AP aktiveras.
Nästan lika korkat som innan uppdateringen.
S3XY button ska väl lösa problemet.
M3 RWD -22
Användarvisningsbild
jpetters
Teslaägare
Inlägg: 2203
Blev medlem: 31 mar 2015 17:17
Ort: Zug, Switzerland

Senaste version 2023.44

Inlägg av jpetters »

ANLI skrev:
Man måste stänga av torkarna varje gång farthållare eller AP aktiveras.
Nästan lika korkat som innan uppdateringen.
S3XY button ska väl lösa problemet.
Stämmer, finns ett val för att slå av Autoläget för torkarna automatiskt i S3XY buttons appen.

Bild
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Användarvisningsbild
FinaFisken
Teslaägare
Inlägg: 289
Blev medlem: 07 jul 2018 13:29

Re: Senaste version 2023.44

Inlägg av FinaFisken »

Fick 23.44.30.8 nyss. M3 LR AWD -19.
Användarvisningsbild
Elmil
Teslaägare
Inlägg: 571
Blev medlem: 02 jan 2017 19:18
Ort: Smedjebacken
Referralkod: ts.la/mats11813

Re: Senaste version 2023.44

Inlägg av Elmil »

FinaFisken skrev: 11 jan 2024 21:52
Fick 23.44.30.8 nyss. M3 LR AWD -19.
Jo den rullar ut brett just nu. Jag installerade den igår och har inte använt bilen sedan dess. Idag hade nyckelkopplingen till mobilen slutat fungera, och nu går det inte att registrera mobil nyckel längre. Blåtandsfunktionen är opåverkad däremot...
Model 3 LR 2019
14.9 kWp solceller
Användarvisningsbild
niklasha01
Teslaägare
Inlägg: 118
Blev medlem: 01 jan 2020 17:32
Ort: ÖRBYHUS

Re: Senaste version 2023.44

Inlägg av niklasha01 »

Elmil skrev: 11 jan 2024 22:10
FinaFisken skrev: 11 jan 2024 21:52
Fick 23.44.30.8 nyss. M3 LR AWD -19.
Jo den rullar ut brett just nu. Jag installerade den igår och har inte använt bilen sedan dess. Idag hade nyckelkopplingen till mobilen slutat fungera, och nu går det inte att registrera mobil nyckel längre. Blåtandsfunktionen är opåverkad däremot...
Hej!
Ja jag installerade 23.44.30.8 och fick också problem med ena nyckelkopplingen men även Sentry mode och hårddisken. Hårdisken lyste inte och gick inte att komma åt den för att tex radera. Höll på länge och startade om skärmen och drog ut och satte i hårddisken och tillslut fungerade det igen.
Modell X 2020 LR, vit, 7 sits, vit klädsel. SÅLD
Polestar 2 2022, SR, svart SÅLD
Polestar 2 2023, SR, snow.
Model Y 2023, SR, vit, vit klädsel, fri laddning
Zappi v2, 3 fas, 22 kw
SolarEdge och Jinko 315W
Solis S5 och 405W Mono

Mvh
Niklas
Skriv svar