Det är faktiskt det de gör. Samt tar tar hänsyn till när man manuellt trycker på knappen för torkning (machine learning). Bekräftades av en senior utvecklare hos Tesla på X alldeles nyligen. Om de lyckas är en annan fråga.jonasl skrev: ↑10 jan 2024 23:31Optimistiskt att tro att de håller på och skruvar på funktionen för torkarna i varenda uppdatering. Tror det är helt andra saker som gör att det fungerar olika över tid, väder, vind, ljusförhållanden, hur slitna torkarbladen är eller liknande. För mig fungerar det varken bättre eller sämre än när bilen var ny för ca 1.5 år sen och jag har inte upplevt några markanta försämringar eller förbättringar heller under tiden.
Senaste version 2024.14
Moderator: Redaktion
Re: Senaste version 2023.44
Model S Plaid
Model Y LR
Model S 75D
- mikebike
- Teslaägare
- Inlägg: 7680
- Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
- Ort: Solna
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Senaste version 2023.44
Någon machine learning eller AI är inte inblandat. Jag har suttit och duttat 100 mil i Jul och Nyår utan någon skillnad i hur "lätt" torkarna startar.MC Red skrev: ↑11 jan 2024 17:10Det är faktiskt det de gör. Samt tar tar hänsyn till när man manuellt trycker på knappen för torkning (machine learning). Bekräftades av en senior utvecklare hos Tesla på X alldeles nyligen. Om de lyckas är en annan fråga.jonasl skrev: ↑10 jan 2024 23:31Optimistiskt att tro att de håller på och skruvar på funktionen för torkarna i varenda uppdatering. Tror det är helt andra saker som gör att det fungerar olika över tid, väder, vind, ljusförhållanden, hur slitna torkarbladen är eller liknande. För mig fungerar det varken bättre eller sämre än när bilen var ny för ca 1.5 år sen och jag har inte upplevt några markanta försämringar eller förbättringar heller under tiden.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Re: Senaste version 2023.44
Inte på individnivå men till versionsuppdateringarna.mikebike skrev: ↑11 jan 2024 17:19Någon machine learning eller AI är inte inblandat. Jag har suttit och duttat 100 mil i Jul och Nyår utan någon skillnad i hur "lätt" torkarna startar.MC Red skrev: ↑11 jan 2024 17:10Det är faktiskt det de gör. Samt tar tar hänsyn till när man manuellt trycker på knappen för torkning (machine learning). Bekräftades av en senior utvecklare hos Tesla på X alldeles nyligen. Om de lyckas är en annan fråga.jonasl skrev: ↑10 jan 2024 23:31Optimistiskt att tro att de håller på och skruvar på funktionen för torkarna i varenda uppdatering. Tror det är helt andra saker som gör att det fungerar olika över tid, väder, vind, ljusförhållanden, hur slitna torkarbladen är eller liknande. För mig fungerar det varken bättre eller sämre än när bilen var ny för ca 1.5 år sen och jag har inte upplevt några markanta försämringar eller förbättringar heller under tiden.
Model S Plaid
Model Y LR
Model S 75D
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Inlägg: 5433
- Blev medlem: 13 sep 2015 20:47
Re: Senaste version 2023.44
Precis.mikebike skrev: ↑11 jan 2024 17:19Någon machine learning eller AI är inte inblandat. Jag har suttit och duttat 100 mil i Jul och Nyår utan någon skillnad i hur "lätt" torkarna startar.MC Red skrev: ↑11 jan 2024 17:10Det är faktiskt det de gör. Samt tar tar hänsyn till när man manuellt trycker på knappen för torkning (machine learning). Bekräftades av en senior utvecklare hos Tesla på X alldeles nyligen. Om de lyckas är en annan fråga.jonasl skrev: ↑10 jan 2024 23:31Optimistiskt att tro att de håller på och skruvar på funktionen för torkarna i varenda uppdatering. Tror det är helt andra saker som gör att det fungerar olika över tid, väder, vind, ljusförhållanden, hur slitna torkarbladen är eller liknande. För mig fungerar det varken bättre eller sämre än när bilen var ny för ca 1.5 år sen och jag har inte upplevt några markanta försämringar eller förbättringar heller under tiden.
Det är bara fantasier och önsketänkande.
Vissa här hävdar att efter några duttningar fungerar torkarna sååååååå bra. Det är ren inbillning och BS.
Ibland kommer det en uppdatering som ändrar funktionen. Men däremellan händer ingenting. Efter juluppdateringen funkar torkarautomatiken på min bil som skit. Före uppdateringen hade jag inga problem alls i regn. Enbart att de gick på torr ruta i solsken.
Model Y P
Model S P
Model S P
Re: Senaste version 2023.44
Nicke Nyfiken skrev: ↑11 jan 2024 17:40Precis.mikebike skrev: ↑11 jan 2024 17:19Någon machine learning eller AI är inte inblandat. Jag har suttit och duttat 100 mil i Jul och Nyår utan någon skillnad i hur "lätt" torkarna startar.MC Red skrev: ↑11 jan 2024 17:10Det är faktiskt det de gör. Samt tar tar hänsyn till när man manuellt trycker på knappen för torkning (machine learning). Bekräftades av en senior utvecklare hos Tesla på X alldeles nyligen. Om de lyckas är en annan fråga.jonasl skrev: ↑10 jan 2024 23:31Optimistiskt att tro att de håller på och skruvar på funktionen för torkarna i varenda uppdatering. Tror det är helt andra saker som gör att det fungerar olika över tid, väder, vind, ljusförhållanden, hur slitna torkarbladen är eller liknande. För mig fungerar det varken bättre eller sämre än när bilen var ny för ca 1.5 år sen och jag har inte upplevt några markanta försämringar eller förbättringar heller under tiden.
Det är bara fantasier och önsketänkande.
Vissa här hävdar att efter några duttningar fungerar torkarna sååååååå bra. Det är ren inbillning och BS.
Ibland kommer det en uppdatering som ändrar funktionen. Men däremellan händer ingenting. Efter juluppdateringen funkar torkarautomatiken på min bil som skit. Före uppdateringen hade jag inga problem alls i regn. Enbart att de gick på torr ruta i solsken.
Model S Plaid
Model Y LR
Model S 75D
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Inlägg: 5433
- Blev medlem: 13 sep 2015 20:47
Re: Senaste version 2023.44
Vad har det med mitt inlägg att göra?MC Red skrev: ↑11 jan 2024 17:42Nicke Nyfiken skrev: ↑11 jan 2024 17:40Precis.
Det är bara fantasier och önsketänkande.
Vissa här hävdar att efter några duttningar fungerar torkarna sååååååå bra. Det är ren inbillning och BS.
Ibland kommer det en uppdatering som ändrar funktionen. Men däremellan händer ingenting. Efter juluppdateringen funkar torkarautomatiken på min bil som skit. Före uppdateringen hade jag inga problem alls i regn. Enbart att de gick på torr ruta i solsken.
Ingen stans står det att bilen blir bättre efterhand som man använder den, vilket är det jag säger är BS.
Och deras senaste förändringar av mjukvaran är en jäkla katastrof på min bil. Sämre än någonsin.
Model Y P
Model S P
Model S P
Re: Senaste version 2023.44
Har inte märkt någon som helst skillnad heller, men skulle verkligen önska att bilen kunde lära sig detta. Borde inte vara så svårt för utvecklarna.mikebike skrev: ↑11 jan 2024 17:19Någon machine learning eller AI är inte inblandat. Jag har suttit och duttat 100 mil i Jul och Nyår utan någon skillnad i hur "lätt" torkarna startar.MC Red skrev: ↑11 jan 2024 17:10Det är faktiskt det de gör. Samt tar tar hänsyn till när man manuellt trycker på knappen för torkning (machine learning). Bekräftades av en senior utvecklare hos Tesla på X alldeles nyligen. Om de lyckas är en annan fråga.jonasl skrev: ↑10 jan 2024 23:31Optimistiskt att tro att de håller på och skruvar på funktionen för torkarna i varenda uppdatering. Tror det är helt andra saker som gör att det fungerar olika över tid, väder, vind, ljusförhållanden, hur slitna torkarbladen är eller liknande. För mig fungerar det varken bättre eller sämre än när bilen var ny för ca 1.5 år sen och jag har inte upplevt några markanta försämringar eller förbättringar heller under tiden.
Eller att det gick att ställa in känsligheten i inställningarna på något sett (även om den verkar rätt ok nu, så har jag inte fått uppdatering till allra senaste versionen som verkar ett steg tillbaka).
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Senaste version 2023.44
Dina ”duttar” förändrar inte din bil just nu. Men dina och alla andras ”duttar” påverkar framtida uppdateringar.Nicke Nyfiken skrev: ↑11 jan 2024 17:56Vad har det med mitt inlägg att göra?MC Red skrev: ↑11 jan 2024 17:42Nicke Nyfiken skrev: ↑11 jan 2024 17:40Precis.
Det är bara fantasier och önsketänkande.
Vissa här hävdar att efter några duttningar fungerar torkarna sååååååå bra. Det är ren inbillning och BS.
Ibland kommer det en uppdatering som ändrar funktionen. Men däremellan händer ingenting. Efter juluppdateringen funkar torkarautomatiken på min bil som skit. Före uppdateringen hade jag inga problem alls i regn. Enbart att de gick på torr ruta i solsken.
Ingen stans står det att bilen blir bättre efterhand som man använder den, vilket är det jag säger är BS.
Och deras senaste förändringar av mjukvaran är en jäkla katastrof på min bil. Sämre än någonsin.
Model S Plaid
Model Y LR
Model S 75D
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Inlägg: 5433
- Blev medlem: 13 sep 2015 20:47
Re: Senaste version 2023.44
Tror jag inte ett ögonblick på. Varför blev den då helt värdelös vid senaste uppdateringen?MC Red skrev: ↑11 jan 2024 18:20Dina ”duttar” förändrar inte din bil just nu. Men dina och alla andras ”duttar” påverkar framtida uppdateringar.Nicke Nyfiken skrev: ↑11 jan 2024 17:56Vad har det med mitt inlägg att göra?MC Red skrev: ↑11 jan 2024 17:42Nicke Nyfiken skrev: ↑11 jan 2024 17:40Precis.
Det är bara fantasier och önsketänkande.
Vissa här hävdar att efter några duttningar fungerar torkarna sååååååå bra. Det är ren inbillning och BS.
Ibland kommer det en uppdatering som ändrar funktionen. Men däremellan händer ingenting. Efter juluppdateringen funkar torkarautomatiken på min bil som skit. Före uppdateringen hade jag inga problem alls i regn. Enbart att de gick på torr ruta i solsken.
Ingen stans står det att bilen blir bättre efterhand som man använder den, vilket är det jag säger är BS.
Och deras senaste förändringar av mjukvaran är en jäkla katastrof på min bil. Sämre än någonsin.
I övrigt vet jag inte om jag vill ha några fler uppdateringar, med tanke på hur resultatet på senaste uppdateringen blev. Från att ha funkat fullgott i regn, till oanvändbar.
Hade jag bara fått slippa "auto on" vid AP så hade jag varit 100% nöjd med den tidigare versionen.
Model Y P
Model S P
Model S P
- mikebike
- Teslaägare
- Inlägg: 7680
- Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
- Ort: Solna
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Senaste version 2023.44
Varför har det då snarare blivit sämre 5 år efter introduktionen?MC Red skrev: ↑11 jan 2024 17:37Inte på individnivå men till versionsuppdateringarna.mikebike skrev: ↑11 jan 2024 17:19Någon machine learning eller AI är inte inblandat. Jag har suttit och duttat 100 mil i Jul och Nyår utan någon skillnad i hur "lätt" torkarna startar.MC Red skrev: ↑11 jan 2024 17:10Det är faktiskt det de gör. Samt tar tar hänsyn till när man manuellt trycker på knappen för torkning (machine learning). Bekräftades av en senior utvecklare hos Tesla på X alldeles nyligen. Om de lyckas är en annan fråga.jonasl skrev: ↑10 jan 2024 23:31Optimistiskt att tro att de håller på och skruvar på funktionen för torkarna i varenda uppdatering. Tror det är helt andra saker som gör att det fungerar olika över tid, väder, vind, ljusförhållanden, hur slitna torkarbladen är eller liknande. För mig fungerar det varken bättre eller sämre än när bilen var ny för ca 1.5 år sen och jag har inte upplevt några markanta försämringar eller förbättringar heller under tiden.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
- mikebike
- Teslaägare
- Inlägg: 7680
- Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
- Ort: Solna
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Senaste version 2023.44
Nu slipper man ju (nästan) Auto när man kör på farthållare.Nicke Nyfiken skrev: ↑11 jan 2024 18:31Tror jag inte ett ögonblick på. Varför blev den då helt värdelös vid senaste uppdateringen?MC Red skrev: ↑11 jan 2024 18:20Dina ”duttar” förändrar inte din bil just nu. Men dina och alla andras ”duttar” påverkar framtida uppdateringar.Nicke Nyfiken skrev: ↑11 jan 2024 17:56Vad har det med mitt inlägg att göra?MC Red skrev: ↑11 jan 2024 17:42Nicke Nyfiken skrev: ↑11 jan 2024 17:40
Precis.
Det är bara fantasier och önsketänkande.
Vissa här hävdar att efter några duttningar fungerar torkarna sååååååå bra. Det är ren inbillning och BS.
Ibland kommer det en uppdatering som ändrar funktionen. Men däremellan händer ingenting. Efter juluppdateringen funkar torkarautomatiken på min bil som skit. Före uppdateringen hade jag inga problem alls i regn. Enbart att de gick på torr ruta i solsken.
Ingen stans står det att bilen blir bättre efterhand som man använder den, vilket är det jag säger är BS.
Och deras senaste förändringar av mjukvaran är en jäkla katastrof på min bil. Sämre än någonsin.
I övrigt vet jag inte om jag vill ha några fler uppdateringar, med tanke på hur resultatet på senaste uppdateringen blev. Från att ha funkat fullgott i regn, till oanvändbar.
Hade jag bara fått slippa "auto on" vid AP så hade jag varit 100% nöjd med den tidigare versionen.
Problemet med att köra manuellt är att läge I ofta är för frekvent.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Re: Senaste version 2023.44
Det relevanta här är att det är så det fungerar. Han skriver att de behövde ”rewrite” vilket stämmer bra överens med din upplevelse om att det blev sämre innan det blir bättre.Nicke Nyfiken skrev: ↑11 jan 2024 18:31Tror jag inte ett ögonblick på. Varför blev den då helt värdelös vid senaste uppdateringen?MC Red skrev: ↑11 jan 2024 18:20Dina ”duttar” förändrar inte din bil just nu. Men dina och alla andras ”duttar” påverkar framtida uppdateringar.Nicke Nyfiken skrev: ↑11 jan 2024 17:56Vad har det med mitt inlägg att göra?MC Red skrev: ↑11 jan 2024 17:42Nicke Nyfiken skrev: ↑11 jan 2024 17:40
Precis.
Det är bara fantasier och önsketänkande.
Vissa här hävdar att efter några duttningar fungerar torkarna sååååååå bra. Det är ren inbillning och BS.
Ibland kommer det en uppdatering som ändrar funktionen. Men däremellan händer ingenting. Efter juluppdateringen funkar torkarautomatiken på min bil som skit. Före uppdateringen hade jag inga problem alls i regn. Enbart att de gick på torr ruta i solsken.
Ingen stans står det att bilen blir bättre efterhand som man använder den, vilket är det jag säger är BS.
Och deras senaste förändringar av mjukvaran är en jäkla katastrof på min bil. Sämre än någonsin.
I övrigt vet jag inte om jag vill ha några fler uppdateringar, med tanke på hur resultatet på senaste uppdateringen blev. Från att ha funkat fullgott i regn, till oanvändbar.
Hade jag bara fått slippa "auto on" vid AP så hade jag varit 100% nöjd med den tidigare versionen.
Model S Plaid
Model Y LR
Model S 75D
- mikebike
- Teslaägare
- Inlägg: 7680
- Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
- Ort: Solna
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Senaste version 2023.44
Du menar att de började med maskininlärning för en månad sedan, eller vadå?MC Red skrev: ↑11 jan 2024 18:46Det relevanta här är att det är så det fungerar. Han skriver att de behövde ”rewrite” vilket stämmer bra överens med din upplevelse om att det blev sämre innan det blir bättre.Nicke Nyfiken skrev: ↑11 jan 2024 18:31Tror jag inte ett ögonblick på. Varför blev den då helt värdelös vid senaste uppdateringen?MC Red skrev: ↑11 jan 2024 18:20Dina ”duttar” förändrar inte din bil just nu. Men dina och alla andras ”duttar” påverkar framtida uppdateringar.
I övrigt vet jag inte om jag vill ha några fler uppdateringar, med tanke på hur resultatet på senaste uppdateringen blev. Från att ha funkat fullgott i regn, till oanvändbar.
Hade jag bara fått slippa "auto on" vid AP så hade jag varit 100% nöjd med den tidigare versionen.
De kan ju inte direkt anses vara lyhörda. Jag har hela tiden hävdat att torkarautomatiken inte kan bli bättre p.g.a. hårdvarubegränsningar, men jag trodde ärligt talat inte att den skulle bli sämre heller.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Inlägg: 5433
- Blev medlem: 13 sep 2015 20:47
Re: Senaste version 2023.44
Nästan är väl en överdrift?mikebike skrev: ↑11 jan 2024 18:40Nu slipper man ju (nästan) Auto när man kör på farthållare.Nicke Nyfiken skrev: ↑11 jan 2024 18:31Tror jag inte ett ögonblick på. Varför blev den då helt värdelös vid senaste uppdateringen?MC Red skrev: ↑11 jan 2024 18:20Dina ”duttar” förändrar inte din bil just nu. Men dina och alla andras ”duttar” påverkar framtida uppdateringar.
I övrigt vet jag inte om jag vill ha några fler uppdateringar, med tanke på hur resultatet på senaste uppdateringen blev. Från att ha funkat fullgott i regn, till oanvändbar.
Hade jag bara fått slippa "auto on" vid AP så hade jag varit 100% nöjd med den tidigare versionen.
Problemet med att köra manuellt är att läge I ofta är för frekvent.
Det är ju fortfarande auto-on, varje gång AP aktiveras vilket innebär att man måste trycka vänster skrollhjul åt vänster 5 ggr varje gång man gjort ett filbyte på motorvägen.
Fortfarande en urusel implementering av funktionen.
Model Y P
Model S P
Model S P
- mikebike
- Teslaägare
- Inlägg: 7680
- Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
- Ort: Solna
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Senaste version 2023.44
Vänster scrollhjul använder jag aldrig, dutt på spaken och klick på skärmen.Nicke Nyfiken skrev: ↑11 jan 2024 18:51Nästan är väl en överdrift?mikebike skrev: ↑11 jan 2024 18:40Nu slipper man ju (nästan) Auto när man kör på farthållare.Nicke Nyfiken skrev: ↑11 jan 2024 18:31Tror jag inte ett ögonblick på. Varför blev den då helt värdelös vid senaste uppdateringen?MC Red skrev: ↑11 jan 2024 18:20Dina ”duttar” förändrar inte din bil just nu. Men dina och alla andras ”duttar” påverkar framtida uppdateringar.Nicke Nyfiken skrev: ↑11 jan 2024 17:56
Vad har det med mitt inlägg att göra?
Ingen stans står det att bilen blir bättre efterhand som man använder den, vilket är det jag säger är BS.
Och deras senaste förändringar av mjukvaran är en jäkla katastrof på min bil. Sämre än någonsin.
I övrigt vet jag inte om jag vill ha några fler uppdateringar, med tanke på hur resultatet på senaste uppdateringen blev. Från att ha funkat fullgott i regn, till oanvändbar.
Hade jag bara fått slippa "auto on" vid AP så hade jag varit 100% nöjd med den tidigare versionen.
Problemet med att köra manuellt är att läge I ofta är för frekvent.
Det är ju fortfarande auto-on, varje gång AP aktiveras vilket innebär att man måste trycka vänster skrollhjul åt vänster 5 ggr varje gång man gjort ett filbyte på motorvägen.
Fortfarande en urusel implementering av funktionen.
AP använder jag nästan aldrig, men det är ju Auto on på farthållaren också.
Men jag håller med om att detta snarast är något mittemellan Auto on och helt manuellt. Gör om, gör rätt.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Inlägg: 5433
- Blev medlem: 13 sep 2015 20:47
Re: Senaste version 2023.44
Jag vägrar att ständigt ta blicken från vägen för att titta och dutta på skärmen när jag kör på motorväg.mikebike skrev: ↑11 jan 2024 19:00Vänster scrollhjul använder jag aldrig, dutt på spaken och klick på skärmen.Nicke Nyfiken skrev: ↑11 jan 2024 18:51Nästan är väl en överdrift?mikebike skrev: ↑11 jan 2024 18:40Nu slipper man ju (nästan) Auto när man kör på farthållare.Nicke Nyfiken skrev: ↑11 jan 2024 18:31Tror jag inte ett ögonblick på. Varför blev den då helt värdelös vid senaste uppdateringen?
I övrigt vet jag inte om jag vill ha några fler uppdateringar, med tanke på hur resultatet på senaste uppdateringen blev. Från att ha funkat fullgott i regn, till oanvändbar.
Hade jag bara fått slippa "auto on" vid AP så hade jag varit 100% nöjd med den tidigare versionen.
Problemet med att köra manuellt är att läge I ofta är för frekvent.
Det är ju fortfarande auto-on, varje gång AP aktiveras vilket innebär att man måste trycka vänster skrollhjul åt vänster 5 ggr varje gång man gjort ett filbyte på motorvägen.
Fortfarande en urusel implementering av funktionen.
AP använder jag nästan aldrig, men det är ju Auto on på farthållaren också.
Men jag håller med om att detta snarast är något mittemellan Auto on och helt manuellt. Gör om, gör rätt.
Jobbpendlar 30 mil enkel väg varav 29 mil är på motorväg, och jag använder AP nästan hela tiden.
Model Y P
Model S P
Model S P
- Oscar11
- Teslaägare
- Inlägg: 149
- Blev medlem: 24 nov 2022 06:51
- Referralkod: ts.la/oscar23897
Re: Senaste version 2023.44
Du kan hålla in åt vänster så slipper du dutta 5 ggr.Nicke Nyfiken skrev: ↑11 jan 2024 18:51Nästan är väl en överdrift?mikebike skrev: ↑11 jan 2024 18:40Nu slipper man ju (nästan) Auto när man kör på farthållare.Nicke Nyfiken skrev: ↑11 jan 2024 18:31Tror jag inte ett ögonblick på. Varför blev den då helt värdelös vid senaste uppdateringen?MC Red skrev: ↑11 jan 2024 18:20Dina ”duttar” förändrar inte din bil just nu. Men dina och alla andras ”duttar” påverkar framtida uppdateringar.Nicke Nyfiken skrev: ↑11 jan 2024 17:56
Vad har det med mitt inlägg att göra?
Ingen stans står det att bilen blir bättre efterhand som man använder den, vilket är det jag säger är BS.
Och deras senaste förändringar av mjukvaran är en jäkla katastrof på min bil. Sämre än någonsin.
I övrigt vet jag inte om jag vill ha några fler uppdateringar, med tanke på hur resultatet på senaste uppdateringen blev. Från att ha funkat fullgott i regn, till oanvändbar.
Hade jag bara fått slippa "auto on" vid AP så hade jag varit 100% nöjd med den tidigare versionen.
Problemet med att köra manuellt är att läge I ofta är för frekvent.
Det är ju fortfarande auto-on, varje gång AP aktiveras vilket innebär att man måste trycka vänster skrollhjul åt vänster 5 ggr varje gång man gjort ett filbyte på motorvägen.
Fortfarande en urusel implementering av funktionen.
Tesla MYLR -23
- jonasl
- Teslaägare
- Inlägg: 3686
- Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Re: Senaste version 2023.44
Då kommer de nog aldrig komma i mål med den takten som det utvecklas i..
Model Y LR AWD 2022
Re: Senaste version 2023.44
Nej ingen kör bilen mer än jag. Jag hade också tejp över kameran. Har alltid rört ratten efter första uppmaningen. Aldrig fått röd skärm att autopilot stängs av. Skickade till service angående detta och fick ett svar att jag skulle läsa manualen hur autopilot fungerar. De kunde inte ge mig konkret vad jag hade brutit mot utan mer att det är antingen att jag inte rör ratten eller tittar på vägen.
Model 3 Performance -21
Model Y Long Range -22
Model Y RWD -23
Model Y Long Range -22
Model Y RWD -23
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Inlägg: 5433
- Blev medlem: 13 sep 2015 20:47
Re: Senaste version 2023.44
Är det så? Ska prova.Oscar11 skrev: ↑11 jan 2024 19:14Du kan hålla in åt vänster så slipper du dutta 5 ggr.Nicke Nyfiken skrev: ↑11 jan 2024 18:51Nästan är väl en överdrift?mikebike skrev: ↑11 jan 2024 18:40Nu slipper man ju (nästan) Auto när man kör på farthållare.Nicke Nyfiken skrev: ↑11 jan 2024 18:31Tror jag inte ett ögonblick på. Varför blev den då helt värdelös vid senaste uppdateringen?
I övrigt vet jag inte om jag vill ha några fler uppdateringar, med tanke på hur resultatet på senaste uppdateringen blev. Från att ha funkat fullgott i regn, till oanvändbar.
Hade jag bara fått slippa "auto on" vid AP så hade jag varit 100% nöjd med den tidigare versionen.
Problemet med att köra manuellt är att läge I ofta är för frekvent.
Det är ju fortfarande auto-on, varje gång AP aktiveras vilket innebär att man måste trycka vänster skrollhjul åt vänster 5 ggr varje gång man gjort ett filbyte på motorvägen.
Fortfarande en urusel implementering av funktionen.
Det hjälper dock inte när det regnar lite och man måste slå på intervall på första läget. Då får man dutta 4 ggr vänster eller hålla i åt vänster först och sedan dutta en gång åt höger varje gång man gjort ett filbyte på motorvägen.
Model Y P
Model S P
Model S P
Re: Senaste version 2023.44
Man måste stänga av torkarna varje gång farthållare eller AP aktiveras.
Nästan lika korkat som innan uppdateringen.
S3XY button ska väl lösa problemet.
Nästan lika korkat som innan uppdateringen.
S3XY button ska väl lösa problemet.
M3 RWD -22
Senaste version 2023.44
Stämmer, finns ett val för att slå av Autoläget för torkarna automatiskt i S3XY buttons appen.ANLI skrev:Man måste stänga av torkarna varje gång farthållare eller AP aktiveras.
Nästan lika korkat som innan uppdateringen.
S3XY button ska väl lösa problemet.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
- FinaFisken
- Teslaägare
- Inlägg: 289
- Blev medlem: 07 jul 2018 13:29
- Elmil
- Teslaägare
- Inlägg: 571
- Blev medlem: 02 jan 2017 19:18
- Ort: Smedjebacken
- Referralkod: ts.la/mats11813
Re: Senaste version 2023.44
Jo den rullar ut brett just nu. Jag installerade den igår och har inte använt bilen sedan dess. Idag hade nyckelkopplingen till mobilen slutat fungera, och nu går det inte att registrera mobil nyckel längre. Blåtandsfunktionen är opåverkad däremot...
Model 3 LR 2019
14.9 kWp solceller
14.9 kWp solceller
- niklasha01
- Teslaägare
- Inlägg: 118
- Blev medlem: 01 jan 2020 17:32
- Ort: ÖRBYHUS
Re: Senaste version 2023.44
Hej!
Ja jag installerade 23.44.30.8 och fick också problem med ena nyckelkopplingen men även Sentry mode och hårddisken. Hårdisken lyste inte och gick inte att komma åt den för att tex radera. Höll på länge och startade om skärmen och drog ut och satte i hårddisken och tillslut fungerade det igen.
Modell X 2020 LR, vit, 7 sits, vit klädsel. SÅLD
Polestar 2 2022, SR, svart SÅLD
Polestar 2 2023, SR, snow.
Model Y 2023, SR, vit, vit klädsel, fri laddning
Zappi v2, 3 fas, 22 kw
SolarEdge och Jinko 315W
Solis S5 och 405W Mono
Mvh
Niklas
Polestar 2 2022, SR, svart SÅLD
Polestar 2 2023, SR, snow.
Model Y 2023, SR, vit, vit klädsel, fri laddning
Zappi v2, 3 fas, 22 kw
SolarEdge och Jinko 315W
Solis S5 och 405W Mono
Mvh
Niklas