Efter interna tester så tror tydligen GM att Bolt kommer få en räckvidd som överstiger 200 miles enligt EPA.
http://insideevs.com/gm-exec-chevrolet- ... l-testing/
GM tror Bolt får längre räckvidd
Moderator: Redaktion
Re: GM tror Bolt får längre räckvidd
Vad bra, men hur snabbt kan man ladda det? De måste upp i Teslas laddhastighet (helst högre), annars är inte jag intresserad av Bolt.
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Det verkar som Bolt kommer bara klara 50 kW DC laddning
Riktigt synd då Clever planerar lansera 100 kW snabbladdare i sitt laddnätverk.
Den kommer ändå sälja bra bland folk som inte orkar vänta i åratal på Model 3. Bolt kommer bli en "tröst-bil"

Riktigt synd då Clever planerar lansera 100 kW snabbladdare i sitt laddnätverk.
Den kommer ändå sälja bra bland folk som inte orkar vänta i åratal på Model 3. Bolt kommer bli en "tröst-bil"

Nissan leaf 30 kwh kommer ju 107 miles i epa. Den ar ju en buffert så att man bara kan använda typ 25kWh. Den bufferten behöver nog inte bli lika mycket större procentuell som batteriet ökas med. Det jag försöker säga är att bolt nog kommer få mer än det dubbla av leaf 30 kwh användbar energi. Sen kommer kanske bolt väga lite mer. I övrigt är de nog väldigt lika. Så jag tror på
Bolt = 107*2 = 214 = 34mil
Finns stor risk att jag torskar på en sån om opel kommer med den tidigt 2017.
Hoppas också på 100kW, men men.
Bolt = 107*2 = 214 = 34mil
Finns stor risk att jag torskar på en sån om opel kommer med den tidigt 2017.
Hoppas också på 100kW, men men.
Som Leafen är idag...TiborBlomhall skrev:Den kommer ändå sälja bra bland folk som inte orkar vänta i åratal på Model 3. Bolt kommer bli en "tröst-bil"

Men det är riktigt Bolt ska jämföras med Leaf, i3 eller e-Golf tex. Både storleken och komforten är i det segmentet och där klarar den sig riktigt bra. Fast jag gissar att Bolt kommer få svårt mot nästa Leaf som förmodligen kommer bli billigare... Fast det är en ren gissning grundad på att Carlos har utryckt att målet är massmarket.
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Dessutom kommer inte grundmodellen för $37 500 ha möjlighet för snabbladdning via DC...TiborBlomhall skrev:Det verkar som Bolt kommer bara klara 50 kW DC laddning![]()
http://electrek.co/2016/01/11/gm-bolt-e ... ull-specs/
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- Mistafrizz
- Teslaägare
Vad ska dom säga - med det massiva antalet som reserverat M3, så kommer nog alla börja häva ur sig fördelar om just deras bil. 

Model X 90d (uttagen december 2016) - allt utom det berömda draget.
2015 Nissan Leaf Tekna
2015 Nissan Leaf Tekna