Tänkte ge dem ett par veckor innan jag skapar ett nytt med fråga om förlängd garanti på skivorna

Moderator: Redaktion
Fast hur stort är problemet på sommaren? Jag fick för övrigt några stenar förra vintern men har (ta i trä) klarat mig hela den här säsongen.
Har haft samma problem sedan dag ett med bilen för 18 månader sen. Jag bad däckfirman böja ut plåtarna ordentligt och de konstaterade att de är mycket hårdare än vad de brukar se, de fick ta i ordentligt för att böja dem. Det gjorde saken lite bättre, men det klonkar och rasslar vid åtminstone var tredje körning.opoxen skrev: ↑27 jan 2024 19:33Är det flera andra som har fortsatta problem med detta?
Jag har haft min på mobilservice + lämnat in den utan de har löst problemet.
Vid inlämning fick jag själv stå för kalaset (2700kr) plus att problemet uppstod igen när man kört 1km.
Så uppenbarligen anser tesla att det är normalt att få in stenar varje gång man kör och att bilen låter som en plåtburk.
Har testat att bända ut bromsskölden höger fram ordentligt. Upplever att stenar åker ur lättare, men kommer också in väldigt lätt.
Lagom kul att köra omgång till allmänt åtlöje och tesla tycker det är helt i sin ordning.
Hade sålt bilen direkt om inte värdetappet varit så stort.
Någon som har fler tips vad man kan göra?
Byta bromsskölden till en annan modell/material tex?
Jag har en MYP byggd -23 i Berlin
Nä, mina problem försvann när jag böjde ut nederkanten ca 1 cm på båda främre bromssköldarna. Innan var det mycket skrik och ofta. Efter har det bara varit skrik i några sekunder vid ett tillfälle, på ca 2000 mil.
Hmm... Det låter ju förträffligt. Får testa att böja ut dem ännu mer antar jag.Nicke Nyfiken skrev: ↑27 jan 2024 20:12Nä, mina problem försvann när jag böjde ut nederkanten ca 1 cm på båda främre bromssköldarna. Innan var det mycket skrik och ofta. Efter har det bara varit skrik i några sekunder vid ett tillfälle, på ca 2000 mil.
MYP byggd -22 i Berlin.