Fjärrstyra parkeringsljus/belysning?

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Millman
Teslaägare

Fjärrstyra parkeringsljus/belysning?

Inlägg av Millman »

Hej forumet,
Finns det något sätt att slå på och av parkeringsljus alternativt halvljus via appen? Det går ju att blinka men jag hittar inget för att slå på belysning så att det är på. Jag har att större släp men invändig belysning som är kopplat till bak belysningen och det vore smidigt om det gick att slå på via appen så man sliper gå in i bilen. Sen kan man ju i bland lämna bilen med parkerings belysning på och då skulle det vara smidigt om det gick att stänga av när det blir ljust.
fredrik_wendt
Kontakt:

Re: Fjärrstyra parkeringsljus/belysning?

Inlägg av fredrik_wendt »

Har du kontaktat S3XY buttons och beskrivit ditt behov?

Skickat från min Pixel 7 via Tapatalk

MYLR 2023
Användarvisningsbild
Millman
Teslaägare

Inlägg av Millman »

Tack för tipset, jag har inte kollat med dom, tänkte att dom inte styr funktioner remote via app utan med fysiska reglage, men dom kanske har någon lösning skall kolla.

Jag tänkte mer att det kanske gick via Tesla appen på något sätt som jag missat, för mig känns det som en bättre funktion att kunna slå av och på parkeringsljus via appen än att få bilen att "fjärta", men jag kanske har märkliga önskemål.
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Millman skrev: 30 jan 2024 17:41
Tack för tipset, jag har inte kollat med dom, tänkte att dom inte styr funktioner remote via app utan med fysiska reglage, men dom kanske har någon lösning skall kolla.

Jag tänkte mer att det kanske gick via Tesla appen på något sätt som jag missat, för mig känns det som en bättre funktion att kunna slå av och på parkeringsljus via appen än att få bilen att "fjärta", men jag kanske har märkliga önskemål.
Ja det är mycket udda att inte sätta "fjärten" högst upp på behovstrappan. ;)
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Användarvisningsbild
SkipperO
Teslaägare

Inlägg av SkipperO »

Har också letat efter ljuspåslagning i appen. För min del för att tina frosten på insidan av lyktorna med förhoppningen att värmen från LED skulle räcka till utan fartvind.
M3 LR -20 vit/vit, 18”
Skriv svar