Leveransdatum
Moderator: Redaktion
Leveransdatum
Enligt samtal med Tesla idag levereras de första Model X till Sverige troligen i mitten av sommaren men även vi med senare reservationsnummer - mitt fr november 2015 - bör kunna räkna med leverans under tidiga hösten. Dock utan att lova något så det kan ju handla om optimism. Lät ändå hoppfullt.
Re: Leveransdatum
Intressant med tanke på detta: http://insideevs.com/tesla-reaching-out ... ed-orders/
"Investing site Motley Fool is reporting that Tesla has started to actively reach out to the 35,000-ish Tesla Model X reservation holders in an effort to get those individuals to convert reservations into confirmed orders.
There are a few ways to view this move by Tesla. Some believe actual demand for the Model X may be lower than anticipated and perhaps that’s why Tesla is trying to get orders confirmed.
Meanwhile, other feel that Tesla has finally got Model X production to the point at which it’s able to rather quickly fulfill orders. We believe in the latter viewpoint".
"Investing site Motley Fool is reporting that Tesla has started to actively reach out to the 35,000-ish Tesla Model X reservation holders in an effort to get those individuals to convert reservations into confirmed orders.
There are a few ways to view this move by Tesla. Some believe actual demand for the Model X may be lower than anticipated and perhaps that’s why Tesla is trying to get orders confirmed.
Meanwhile, other feel that Tesla has finally got Model X production to the point at which it’s able to rather quickly fulfill orders. We believe in the latter viewpoint".
MYP tillverkad 25/10 2023. Problemfri hittills!
Jag fick samma svar samt att nya reservationer som görs idag ska kunna levereras i andra halvan av året (dvs december om man ska gå på tidigare uttalanden och utfall...).
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Är det någon som fått ett leveransdatum?
Om jag inte har fel så fick de flesta med reservation tillgång till design studio den 4 mars ... det betyder att det gått 14 dagar imorgon ... dvs deadline för att göra ändringar i beställningen.
Jag är nybörjare när det gäller att beställa en Tesla så jag vet inte hur lång tid det tar innan man får en preliminär leveranstidpunkt.
Kommer folk som la sin beställning direkt (4 mars) få ett beräknat leveransdatum imorgon?
Om jag inte har fel så fick de flesta med reservation tillgång till design studio den 4 mars ... det betyder att det gått 14 dagar imorgon ... dvs deadline för att göra ändringar i beställningen.
Jag är nybörjare när det gäller att beställa en Tesla så jag vet inte hur lång tid det tar innan man får en preliminär leveranstidpunkt.
Kommer folk som la sin beställning direkt (4 mars) få ett beräknat leveransdatum imorgon?
Du får nog räkna med att det dröjer. Till och med med Model S får man bara ungefärligt, på 1-2 månader när, leveransdatum när man beställer, så det är när det är någon vecka kvar till leverans man börjar prata om preliminära datum.flaco skrev:Är det någon som fått ett leveransdatum?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Enda beskedet hittills är att första leveranserna i Sverige ska "i mitten av sommaren". Signature är de första som levereras. Jag räknar inte med att ha något datum eller statusuppdatering förrän ca 1 månad innan leverans. Jag hoppas att leverans sker i början av juli men skulle inte bli förvånad om Teslas definition av sommar är juli - september och att definitionen av "i mitten" då blir slutet av augusti...
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Fick mail från Tesla igår där det stod
samtVi har ökat Model X produktionen betydligt samt påskyndat våra leveranstider. Inom ett par veckor kommer vi börja ta emot beställningar av Model X både på nätet och i butiken. Innan vi gör detta vill vi inbjuda dig till att konfigurera din bil först.
Jag reserverade 24/3 (i år).Väljer du att bekräfta din beställning nu erhåller du en uppskattad leveranstid i september/oktober 2016.
Någon annan som fått info om leverensdatum för X?
Jag rerserverade i februari och beställningen blev klar i mitten av mars.
Jag rerserverade i februari och beställningen blev klar i mitten av mars.
Jag reserverade i november men min konfiguration blev slutligt klar först 4 april. Ville se bilen live först, vilket var tur eftersom jag bytte från 6-sits till 7-sits. Jag har fått mail från leveransteamet men inget efter det. Jag hoppas på leverans i slutet av sommaren, om nu fabriken producerar 750 bilar i veckan nu.
Jag räknar med att det tar ett år från nu, men jag beställde "bara" en 90 D med fem säten.
Om de har 40 000 beställningar och nu producerar 750 i veckan, då borde det bli svårt att hinna med innan jul.
Om de har 40 000 beställningar och nu producerar 750 i veckan, då borde det bli svårt att hinna med innan jul.
90 D levereras just nu i USA, vad jag förstår, så de verkar ju åtminstone tillverkas. 5 säten har jag däremot inte hört om så du kanske har rätt.
De har inga 40 000 beställningar på Model X. Det var närmare 20 000 för någon månad sedan och de ökar inte i Model 3 tempo vilket visserligen inte säger så mycket då ingen bil ökar i Model 3-tempo... "Mitten av sommaren" är det senaste jag har hört för min beställning. Konfiguration med fem säten är nog de som får leverans sist undantaget 70D-varianten som kanske inte går att beställa ännu? Tror ingen i USA har fått femsitsig ännu.6884 skrev:Jag räknar med att det tar ett år från nu, men jag beställde "bara" en 90 D med fem säten.
Är det överhuvudtaget någon i Europa som fått leveransdatum? Någonstans läste jag att de skulle prioritera Kina men det kan ha varit rykte eller spekulation. I USA verkar det nu gå att beställa, konfigurera och få en Model X snabbare än vad det tog för mig sist jag köpte en Volkswagen.
jag bekräftade X beställning den 3 april ,efter ha sett bilen vid fabriksbesök i Fremont.
Då såg jag många X i produktionen, sedan får vi se när Europa/Norge börjar få första leveranserna.
Här hemma borde Svensson vara först i kön, då får vi nog besked.
På My Tesla ser man när bilen går i i produktion vilket borde vara 6 -8 veckor före leverans.Tillverkningen går på några dagar men den skall till Holland osv.
Då såg jag många X i produktionen, sedan får vi se när Europa/Norge börjar få första leveranserna.
Här hemma borde Svensson vara först i kön, då får vi nog besked.
På My Tesla ser man när bilen går i i produktion vilket borde vara 6 -8 veckor före leverans.Tillverkningen går på några dagar men den skall till Holland osv.
- MHallstrom
- Teslaägare
Reserverade en signature i April 2014.
Jag beställde bilen så fort jag kunde i början av mars.
Min beställning av vit sexsitsig P90D inkl kylpaket konfirmerades den 21/3.
Min leveranskontakt har endast "mitten av 2016" från HK som leveransinfo.
Ännu inget chassinr (VIN).
Väntar med spänning.
Väntar med spänning.
Blev uppringd av min "leveranskille" som sa att det officiella beskedet fortfarande är mitten av 2016 men att han trodde att det skulle bli tidigare än så.
Beställde i juni 2015. Inte beställt Signature.
Beställde i juni 2015. Inte beställt Signature.
X 90D (levererad 26 september 2016)
3 SR+ Beställd 28 maj 2019 Pearl White
X LRPL Beställd 28 maj 2019 Pearl White
3 SR+ Beställd 28 maj 2019 Pearl White
X LRPL Beställd 28 maj 2019 Pearl White
Du ligger lite före mig plus att du valde Ludicrous vilket jag hoppade över men jag tror inte att det finns så många beställda Model X Signature i Sverige så det är möjligt att de första Signature får i princip samtidigt. Jag ska ta leverans i Götet. Var har du tänkt ta leverans?MHallstrom skrev:Reserverade en signature i April 2014.
Väntar med spänning.
- MHallstrom
- Teslaägare
Ja, du har Upplands Väsby och Mölndal att välja på än så länge.MHallstrom skrev:Stockholm-Kanalvägen. Om det är där närmaste service center ligger?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS