Senaste version 2024.14

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
nogren
Teslaägare
Inlägg: 174
Blev medlem: 16 jul 2023 22:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/niklas756762

Re: Senaste version 2024.2

Inlägg av nogren »

mikebike skrev: 06 feb 2024 11:08
jonasl skrev: 06 feb 2024 09:49
tslaqqq skrev: 06 feb 2024 09:11
Stod väl att det enbart gällde M3+ i release notes.
Sen har en del folk hittat på rykten om att det skulle gälla gamla bilar med, och möjligen även har Tesla officiellt uttalat sig om att så är fallet men inte denna uppdatering.
I release notes för senaste står det att det bara gäller Highland. Men Tesla har uppdaterat typgodkännandet även för äldre bilar nu så vi är många som hoppas att det kommer även till dem i en senare version.
Hoppas kan man ju göra. Hur länge sedan är det som automatisk bromsning vid utebliven regen presenterades?
Det finns ju, dock inte på svenska marknaden. Och det verkar ju inte vara Teslas fel.
Jag tror adaptiva lampor kommer till MY innan våren är över.
MY RWD -23 Midnight Silver/ Black
BMW X3 G01 30d -18 såld
Användarvisningsbild
jpetters
Teslaägare
Inlägg: 2201
Blev medlem: 31 mar 2015 17:17
Ort: Zug, Switzerland

Re: Senaste version 2024.2

Inlägg av jpetters »

Någon som sett om denna funktion även är aktiv i Europa?
Bild
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11665
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Senaste version 2024.2

Inlägg av martinot »

nogren skrev: 07 feb 2024 19:54
mikebike skrev: 06 feb 2024 11:08

Hoppas kan man ju göra. Hur länge sedan är det som automatisk bromsning vid utebliven regen presenterades?
Det finns ju, dock inte på svenska marknaden. Och det verkar ju inte vara Teslas fel.
Är det bara i Sverige, eller hela EU, som något i lagstiftningen stoppar OPD med mekaniska bromsar?
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
nogren
Teslaägare
Inlägg: 174
Blev medlem: 16 jul 2023 22:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/niklas756762

Re: Senaste version 2024.2

Inlägg av nogren »

martinot skrev: 07 feb 2024 20:58
nogren skrev: 07 feb 2024 19:54
mikebike skrev: 06 feb 2024 11:08

Hoppas kan man ju göra. Hur länge sedan är det som automatisk bromsning vid utebliven regen presenterades?
Det finns ju, dock inte på svenska marknaden. Och det verkar ju inte vara Teslas fel.
Är det bara i Sverige, eller hela EU, som något i lagstiftningen stoppar OPD med mekaniska bromsar?
Jag har gjort några stickprov genom att kolla i olika länders teslamanualer, och i exempelvis Holland är det påslaget. Så ej en EU-grej.
Min bil trodde den var i Holland vid leverans, och jag hade valet då i menyerna.
MY RWD -23 Midnight Silver/ Black
BMW X3 G01 30d -18 såld
Användarvisningsbild
Icerman
Teslaägare
Inlägg: 230
Blev medlem: 29 jan 2022 10:12
Referralkod: ts.la/jonas774651

Re: Senaste version 2024.2

Inlägg av Icerman »

Jag upplever spökbroms mer frekvent nu efter senaste uppdatering. Direkt farligt om man inte är beredd på det. Hur skall de lyckas med FSD när inte ens enkel AP fungerar. I början tyckte jag frekventa uppdateringar var en USP men nu……man e ju rädd varje gång för hur den skall beté sig.
Model Y LR -22
Användarvisningsbild
flamman
Teslaägare
Inlägg: 714
Blev medlem: 08 apr 2021 15:35
Ort: Stockholm

Re: Senaste version 2024.2

Inlägg av flamman »

Icerman skrev: 10 feb 2024 12:24
Jag upplever spökbroms mer frekvent nu efter senaste uppdatering. Direkt farligt om man inte är beredd på det. Hur skall de lyckas med FSD när inte ens enkel AP fungerar. I början tyckte jag frekventa uppdateringar var en USP men nu……man e ju rädd varje gång för hur den skall beté sig.
Vilken version har du? (”senaste” är tvetydigt)
EU har helt annan (äldre) stack av mjukvaran för AP än den för FSD så går inte att jämföra/spekulera så. Gamla AP-mjukvaran utvecklas nog inte så aktivt av Tesla utan de fokuserar på FSD.
Model Y LR Quicksilver lev mars 2023
Model Y P vit/sv lev. aug 2022 såld
Användarvisningsbild
SkipperO
Teslaägare
Inlägg: 229
Blev medlem: 27 dec 2019 08:23
Ort: Södra Norrland

Re: Senaste version 2024.2

Inlägg av SkipperO »

mikebike skrev: 06 feb 2024 11:08
Hoppas kan man ju göra. Hur länge sedan är det som automatisk bromsning vid utebliven regen presenterades?
Noterade idag en light-variant på detta som jag inte noterat tidigare när jag släppte gasen, när vi skulle handla lördagsgodis. Kallt batteri, typ -10, Inget grönt på regenlinjen, då bromsar bilen lätt och jag hör vinandet som annars kommer när den förvärmer batteriet inför SuC. (Navigerade inte nånstans)
Bromseffekten kan nog motsvara de 7kW som bilen drar (tror jag) vid förvärmning av batteriet. Känns som bilen på eget bevåg värmer batteriet med rörelseenergin.
M3 LR -20 vit/vit, 18”
Bera_n
Inlägg: 23
Blev medlem: 01 aug 2023 17:14
Ort: Lund

Re: Senaste version 2024.2

Inlägg av Bera_n »

Det är något jag upplevt också och är ju en ganska lpgt hängande frukt att använda regen för att driva alla förbrukare även om man inte kan ladda batteriet.
Har en utförslöpa hemifrån där det blir rätt tydligt att man har broms även utan grön linje. Likadant om än mindre hade jag på min hybrid.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19599
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Senaste version 2024.2

Inlägg av Bjelke »

SkipperO skrev: 10 feb 2024 16:19
mikebike skrev: 06 feb 2024 11:08
Hoppas kan man ju göra. Hur länge sedan är det som automatisk bromsning vid utebliven regen presenterades?
Noterade idag en light-variant på detta som jag inte noterat tidigare när jag släppte gasen, när vi skulle handla lördagsgodis. Kallt batteri, typ -10, Inget grönt på regenlinjen, då bromsar bilen lätt och jag hör vinandet som annars kommer när den förvärmer batteriet inför SuC. (Navigerade inte nånstans)
Bromseffekten kan nog motsvara de 7kW som bilen drar (tror jag) vid förvärmning av batteriet. Känns som bilen på eget bevåg värmer batteriet med rörelseenergin.
Det verkar snarare vara regen till klimatanläggningen, iaf vad jag har noterat…
Testa tex att stänga av klimatanläggningen och gör samma sak, då frirullar bilen helt,
så beter sig iaf båda mina bilar (model S förvisso men jag gissar att alla har liknande
funktion).
Att köra regen till att värma batteriet borde ha kommit för många år sedan kan man
tycka ändå, ”vi” har iaf på diverse forum pratat om det så länge jag kan minnas…
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Jaegaern
Teslaägare
Inlägg: 824
Blev medlem: 22 jul 2021 10:37

Re: Senaste version 2024.2

Inlägg av Jaegaern »

SkipperO skrev: 10 feb 2024 16:19
mikebike skrev: 06 feb 2024 11:08
Hoppas kan man ju göra. Hur länge sedan är det som automatisk bromsning vid utebliven regen presenterades?
Noterade idag en light-variant på detta som jag inte noterat tidigare när jag släppte gasen, när vi skulle handla lördagsgodis. Kallt batteri, typ -10, Inget grönt på regenlinjen, då bromsar bilen lätt och jag hör vinandet som annars kommer när den förvärmer batteriet inför SuC. (Navigerade inte nånstans)
Bromseffekten kan nog motsvara de 7kW som bilen drar (tror jag) vid förvärmning av batteriet. Känns som bilen på eget bevåg värmer batteriet med rörelseenergin.
Det är främre motorn som snurrar. Det låter lite tystare än förvärmningen.
Model Y LR vit/svart 2021
Model 3 RWD blå/svart 2022

Köp det mest uppenbara tillbehöret Tesla glömde till model Y https://etsy.me/3jlFpbV

Beställa lastgaller till grossistpris? Se mer här viewtopic.php?p=717298#p717298
Användarvisningsbild
Jaegaern
Teslaägare
Inlägg: 824
Blev medlem: 22 jul 2021 10:37

Re: Senaste version 2024.2

Inlägg av Jaegaern »

Bjelke skrev: 11 feb 2024 12:37
SkipperO skrev: 10 feb 2024 16:19
mikebike skrev: 06 feb 2024 11:08
Hoppas kan man ju göra. Hur länge sedan är det som automatisk bromsning vid utebliven regen presenterades?
Noterade idag en light-variant på detta som jag inte noterat tidigare när jag släppte gasen, när vi skulle handla lördagsgodis. Kallt batteri, typ -10, Inget grönt på regenlinjen, då bromsar bilen lätt och jag hör vinandet som annars kommer när den förvärmer batteriet inför SuC. (Navigerade inte nånstans)
Bromseffekten kan nog motsvara de 7kW som bilen drar (tror jag) vid förvärmning av batteriet. Känns som bilen på eget bevåg värmer batteriet med rörelseenergin.
Det verkar snarare vara regen till klimatanläggningen, iaf vad jag har noterat…
Testa tex att stänga av klimatanläggningen och gör samma sak, då frirullar bilen helt,
så beter sig iaf båda mina bilar (model S förvisso men jag gissar att alla har liknande
funktion).
Att köra regen till att värma batteriet borde ha kommit för många år sedan kan man
tycka ändå, ”vi” har iaf på diverse forum pratat om det så länge jag kan minnas…
Problemet är inte att man inte kommit på det. Man kan inte ladda batteriet när det är under 0 grader C, eller där omkring utan att åsamka permanent skada. Därför kan man inte heller utnyttja motståndet som uppstår vid laddning, om man skulle använt regenerering till det.
Model Y LR vit/svart 2021
Model 3 RWD blå/svart 2022

Köp det mest uppenbara tillbehöret Tesla glömde till model Y https://etsy.me/3jlFpbV

Beställa lastgaller till grossistpris? Se mer här viewtopic.php?p=717298#p717298
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19599
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Senaste version 2024.2

Inlägg av Bjelke »

Jaegaern skrev: 11 feb 2024 20:17
Bjelke skrev: 11 feb 2024 12:37
SkipperO skrev: 10 feb 2024 16:19
mikebike skrev: 06 feb 2024 11:08
Hoppas kan man ju göra. Hur länge sedan är det som automatisk bromsning vid utebliven regen presenterades?
Noterade idag en light-variant på detta som jag inte noterat tidigare när jag släppte gasen, när vi skulle handla lördagsgodis. Kallt batteri, typ -10, Inget grönt på regenlinjen, då bromsar bilen lätt och jag hör vinandet som annars kommer när den förvärmer batteriet inför SuC. (Navigerade inte nånstans)
Bromseffekten kan nog motsvara de 7kW som bilen drar (tror jag) vid förvärmning av batteriet. Känns som bilen på eget bevåg värmer batteriet med rörelseenergin.
Det verkar snarare vara regen till klimatanläggningen, iaf vad jag har noterat…
Testa tex att stänga av klimatanläggningen och gör samma sak, då frirullar bilen helt,
så beter sig iaf båda mina bilar (model S förvisso men jag gissar att alla har liknande
funktion).
Att köra regen till att värma batteriet borde ha kommit för många år sedan kan man
tycka ändå, ”vi” har iaf på diverse forum pratat om det så länge jag kan minnas…
Problemet är inte att man inte kommit på det. Man kan inte ladda batteriet när det är under 0 grader C, eller där omkring utan att åsamka permanent skada. Därför kan man inte heller utnyttja motståndet som uppstår vid laddning, om man skulle använt regenerering till det.
Nej såklart, men det borde gå att köra batteri-värmaren med regen-effekt iaf, precis som att
man kan driva klimatanläggningen med regen-effekt.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Jaegaern
Teslaägare
Inlägg: 824
Blev medlem: 22 jul 2021 10:37

Re: Senaste version 2024.2

Inlägg av Jaegaern »

Bjelke skrev: 12 feb 2024 12:58
Jaegaern skrev: 11 feb 2024 20:17
Bjelke skrev: 11 feb 2024 12:37
SkipperO skrev: 10 feb 2024 16:19
mikebike skrev: 06 feb 2024 11:08
Hoppas kan man ju göra. Hur länge sedan är det som automatisk bromsning vid utebliven regen presenterades?
Noterade idag en light-variant på detta som jag inte noterat tidigare när jag släppte gasen, när vi skulle handla lördagsgodis. Kallt batteri, typ -10, Inget grönt på regenlinjen, då bromsar bilen lätt och jag hör vinandet som annars kommer när den förvärmer batteriet inför SuC. (Navigerade inte nånstans)
Bromseffekten kan nog motsvara de 7kW som bilen drar (tror jag) vid förvärmning av batteriet. Känns som bilen på eget bevåg värmer batteriet med rörelseenergin.
Det verkar snarare vara regen till klimatanläggningen, iaf vad jag har noterat…
Testa tex att stänga av klimatanläggningen och gör samma sak, då frirullar bilen helt,
så beter sig iaf båda mina bilar (model S förvisso men jag gissar att alla har liknande
funktion).
Att köra regen till att värma batteriet borde ha kommit för många år sedan kan man
tycka ändå, ”vi” har iaf på diverse forum pratat om det så länge jag kan minnas…
Problemet är inte att man inte kommit på det. Man kan inte ladda batteriet när det är under 0 grader C, eller där omkring utan att åsamka permanent skada. Därför kan man inte heller utnyttja motståndet som uppstår vid laddning, om man skulle använt regenerering till det.
Nej såklart, men det borde gå att köra batteri-värmaren med regen-effekt iaf, precis som att
man kan driva klimatanläggningen med regen-effekt.
Jag förstår inte helt hur det skulle fungera med att köra regen och på så sätt få "kraft" antingen i form av värme eller en ström "åt fel håll" utan att gå via batteriet?

Regen är ju mer eller mindre bara att vända på polerna. Strömmen går in i batteriet istället för tvärt om.
Att skapa värme i motorerna görs inte genom att "tomgångsköra dem" utan driv. Det görs ju inte heller genom att rotera dem. Det är väl genom att endast köra fasväxling eller liknande, som skickar ström, men mellan faser så du ej skapar rotation. Då får du värme som enda biprodukt.

Hur skulle man kunna driva klimatet med hjälp av detta utan att gå via batteri? För du kan hämta kraft, men ej stoppa in, varken mer än du förbrukar, eller samma mängd, då allt du stoppar i skulle skada batteriet om det är för kallt..?

Ingen kritik, utan jag försöker bara förstå :D
Model Y LR vit/svart 2021
Model 3 RWD blå/svart 2022

Köp det mest uppenbara tillbehöret Tesla glömde till model Y https://etsy.me/3jlFpbV

Beställa lastgaller till grossistpris? Se mer här viewtopic.php?p=717298#p717298
Användarvisningsbild
tor-ake
Teslaägare
Inlägg: 1783
Blev medlem: 04 maj 2019 09:27

Re: Senaste version 2024.2

Inlägg av tor-ake »

Batteriet är inkopplat hela tiden, det är spänningen på hv-bussen som bestämmer vart energin flödar. Om klimakompressorn går drar den ned spänningen på bussen, då kan invertern mata ut ström på bussen så länge den inte går över batteriets spänning.

Likadant kan invertern både bromsa magnetfältets rotation OCH skicka ström som bara orsakar värme i statorn. Den reglerar hela tiden så att spänningen inte överstiger den tillåtna på bussen.

Om den reglerar efter strömriktning relativt batteriet eller spänning på bussen är egalt. Finns en shunt till varje förbrukare/producent så datorn har koll på hur strömmen flödar hela tiden.
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Användarvisningsbild
Jaegaern
Teslaägare
Inlägg: 824
Blev medlem: 22 jul 2021 10:37

Re: Senaste version 2024.2

Inlägg av Jaegaern »

tor-ake skrev: 12 feb 2024 17:15
Batteriet är inkopplat hela tiden, det är spänningen på hv-bussen som bestämmer vart energin flödar. Om klimakompressorn går drar den ned spänningen på bussen, då kan invertern mata ut ström på bussen så länge den inte går över batteriets spänning.

Likadant kan invertern både bromsa magnetfältets rotation OCH skicka ström som bara orsakar värme i statorn. Den reglerar hela tiden så att spänningen inte överstiger den tillåtna på bussen.

Om den reglerar efter strömriktning relativt batteriet eller spänning på bussen är egalt. Finns en shunt till varje förbrukare/producent så datorn har koll på hur strömmen flödar hela tiden.
Jaha, då förstår jag! Låter självklart när man får det förklarat för sig, men ack så smart!
Model Y LR vit/svart 2021
Model 3 RWD blå/svart 2022

Köp det mest uppenbara tillbehöret Tesla glömde till model Y https://etsy.me/3jlFpbV

Beställa lastgaller till grossistpris? Se mer här viewtopic.php?p=717298#p717298
Användarvisningsbild
MY_piraya
Teslaägare
Inlägg: 288
Blev medlem: 07 feb 2023 09:42
Ort: Östergötland

Re: Senaste version 2024.2

Inlägg av MY_piraya »

installerade just 2024.2.3

Någon som vet om detta innebär att navigatorn är uppdaterad med fler laddare? det skulle verkligen behövas!
2022.40-Improved_Charging_Efficiency.png
MY 2023 RWD /Midnight Silver | Norrköping
RN1185456xx Beställd 6/2 | VIN 2023-03-27 | Upphämtning 22/5 | Hemleverans 24/5
Användarvisningsbild
MNA
Teslaägare
Inlägg: 128
Blev medlem: 22 apr 2023 08:05
Referralkod: ts.la/martin705425

Re: Senaste version 2024.2

Inlägg av MNA »

MY_piraya skrev: 13 feb 2024 09:48
installerade just 2024.2.3

Någon som vet om detta innebär att navigatorn är uppdaterad med fler laddare? det skulle verkligen behövas!
2022.40-Improved_Charging_Efficiency.png
Man kan juh bara hoppas på det. Men tror det är bara hur mycket den ska förvärma bilen inför laddning. Är det en V2a så behövs juh inte 50 grader. Tyckte det lät så när jag lyssnade på Out of spec podcast.
Model Y LR -23. Vit/svart. Beställd 22/4. Upphämtad 19/5.
mussla
Inlägg: 200
Blev medlem: 18 mar 2023 17:00

Re: Senaste version 2024.2

Inlägg av mussla »

MY_piraya skrev: 13 feb 2024 09:48
installerade just 2024.2.3

Någon som vet om detta innebär att navigatorn är uppdaterad med fler laddare? det skulle verkligen behövas!
2022.40-Improved_Charging_Efficiency.png
Ingen Matrix-funktion på lyktorna?
Användarvisningsbild
Trevlig
Teslaägare
Inlägg: 767
Blev medlem: 23 feb 2021 12:13
Referralkod: ts.la/kristoffer78135
Kontakt:

Re: Senaste version 2024.2

Inlägg av Trevlig »

MY_piraya skrev: 13 feb 2024 09:48
installerade just 2024.2.3

Någon som vet om detta innebär att navigatorn är uppdaterad med fler laddare? det skulle verkligen behövas!
2022.40-Improved_Charging_Efficiency.png
4680 batteriet, tror inte det påverkar oss.
Tesla M3 LR 2023
Opel Corsa E 2021 (Såld)
MG ZS EV 2021
Tesla M3 LR 2021 (Såld)
Användarvisningsbild
MNA
Teslaägare
Inlägg: 128
Blev medlem: 22 apr 2023 08:05
Referralkod: ts.la/martin705425

Re: Senaste version 2024.2

Inlägg av MNA »

Trevlig skrev: 13 feb 2024 13:28
MY_piraya skrev: 13 feb 2024 09:48
installerade just 2024.2.3

Någon som vet om detta innebär att navigatorn är uppdaterad med fler laddare? det skulle verkligen behövas!
2022.40-Improved_Charging_Efficiency.png
4680 batteriet, tror inte det påverkar oss.
Det batteriet finns väll bara i cybertrucken och några model y standard range i usa?
Model Y LR -23. Vit/svart. Beställd 22/4. Upphämtad 19/5.
Användarvisningsbild
Rydh
Teslaägare
Inlägg: 93
Blev medlem: 17 jan 2023 07:42

Re: Senaste version 2024.2

Inlägg av Rydh »

mussla skrev: 13 feb 2024 13:14

Ingen Matrix-funktion på lyktorna?
Jag installerade 2024.2.3 på min Y RWD MIC i förmiddags och som väntat blev det ingen matrix på den

//Peter
Tesla Modell Y RWD -23
Hyundai Ioniq Classic 28 -19
Kia Niro PHEV -18
Nissan Leaf 24 -15
Och ett gäng fossiler...
mussla
Inlägg: 200
Blev medlem: 18 mar 2023 17:00

Re: Senaste version 2024.2

Inlägg av mussla »

Rydh skrev: 13 feb 2024 14:41
mussla skrev: 13 feb 2024 13:14

Ingen Matrix-funktion på lyktorna?
Jag installerade 2024.2.3 på min Y RWD MIC i förmiddags och som väntat blev det ingen matrix på den

//Peter
Synd. Men var det väntat? Jag fick för mig att ryktena sa att funktionen skulle komma på y också.
Användarvisningsbild
flamman
Teslaägare
Inlägg: 714
Blev medlem: 08 apr 2021 15:35
Ort: Stockholm

Re: Senaste version 2024.2

Inlägg av flamman »

mussla skrev: 13 feb 2024 15:31
Rydh skrev: 13 feb 2024 14:41
mussla skrev: 13 feb 2024 13:14

Ingen Matrix-funktion på lyktorna?
Jag installerade 2024.2.3 på min Y RWD MIC i förmiddags och som väntat blev det ingen matrix på den

//Peter
Synd. Men var det väntat? Jag fick för mig att ryktena sa att funktionen skulle komma på y också.
Det är i princip klart att den kommer. Ingen vet dock när. Ingen trodde nog att den skulle komma redan nu i 2024.2.3 (men vissa hoppades nog). Lär komma vilken vecka/månad som helst :-)
Model Y LR Quicksilver lev mars 2023
Model Y P vit/sv lev. aug 2022 såld
mussla
Inlägg: 200
Blev medlem: 18 mar 2023 17:00

Re: Senaste version 2024.2

Inlägg av mussla »

flamman skrev: 13 feb 2024 15:41
mussla skrev: 13 feb 2024 15:31
Rydh skrev: 13 feb 2024 14:41
mussla skrev: 13 feb 2024 13:14

Ingen Matrix-funktion på lyktorna?
Jag installerade 2024.2.3 på min Y RWD MIC i förmiddags och som väntat blev det ingen matrix på den

//Peter
Synd. Men var det väntat? Jag fick för mig att ryktena sa att funktionen skulle komma på y också.
Det är i princip klart att den kommer. Ingen vet dock när. Ingen trodde nog att den skulle komma redan nu i 2024.2.3 (men vissa hoppades nog). Lär komma vilken vecka/månad som helst :-)
Den som väntar på något gott väntar alltid för länge. :)
Användarvisningsbild
Oscar11
Teslaägare
Inlägg: 146
Blev medlem: 24 nov 2022 06:51
Referralkod: ts.la/oscar23897

Re: Senaste version 2024.2

Inlägg av Oscar11 »

MY_piraya skrev: 13 feb 2024 09:48
installerade just 2024.2.3

Någon som vet om detta innebär att navigatorn är uppdaterad med fler laddare? det skulle verkligen behövas!
2022.40-Improved_Charging_Efficiency.png
Tesla lägger till externa laddare efter hur ofta de används av Teslor. Finns nåt i instruktionerna om detta.
Tesla MYLR -23
Skriv svar