Packa MY skidsemester

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Melon Must
Inlägg: 221
Blev medlem: 19 apr 2021 20:35

Re: Packa MY skidsemester

Inlägg av Melon Must »

Som jag förstår det så får man rabatter på vissa avgifter med elbil om man registrerar den. Gör man inte det riskerar man få betala full avgift. Jag har ett konto tidigare på autopass.no med fossilbilen där jag betalde smidigt med VISA.
Nu är det inte möjligt att ha konto längre på autopass.no så jag skaffade en tag. Nu skaffade jag en tag på Fremtind och får tyvärr faktura istället för kortbetalning, tyvärr är det en utlandsbetalning så nu tar Nordea 50kr extra för det varje gång, så bara tagen kostar 250 spänn med avgiften. Jag tror därför att det är smartare att skita i taggen och skaffa konto på epass24.Com. Läste någonstans att Brobizz skulle sluta gälla i Norge om ett tag.


Ilduce77 skrev: 30 dec 2022 12:07
Icerman skrev: 28 dec 2022 06:54
Provpackat baljan bak med 4 par pjäxor och 4 hjälmar, Googles och vantar. 4 par längdpjäxor i ena sidan bak. Skidor i fodral inne i bilen med spännband surrade mellan bindningar och stenhårt dragna till fästet bak i ryggstöd.

Det verkar lovande med att avstå box denna gång.

Hur fungerar det m elbil i Norge? Läst lite om autopass eller brobizz för att slippa ev vägavgifter. Krävs det någon fysisk grunka inne i bilen vid passage eller räcker det med registrering och att de läser regnummer?
Jag kör till Trysil tre gånger per år och några gånger haft brobizz med mig, för att slippa få räkningen för vägtullarna i efterhand.

Brobizz funkar på vissa av tullarna, men inte alla och jag vet inte vilka. Räkningen kommer ca 3 månader efter resan och det är, nu äntligen, en räkning med svenskt postgiro/bankgiro och svenskt OCR-nummer, så det är väldigt enkelt att betala. Tidigare fick man en norsk räkning där man själv skulle omvandla valutan och sedan betala in med något meddelande istället för OCR.

Min erfarenhet är att brobizzen registrerar vissa tullar, som man ändå får betala på räkningen efteråt, eftersom de fotat en svensk bil med svenskt regnummer och inte en norsk där deras autopass är knutet till ett regnummer, vilket tar bort risken för dubbeldebitering.

Så mitt råd är att strunta i brobizzen. Ta inte ens med den. Bara kör och invänta räkningen istället.

Jag antar att du kör söderifrån eftersom du pratar brobizz. Om du kommer från Göteborgshållet och ska till Trysil, är det 10 eller 11 tullar och de kostar ca 20 kr/passage. Så räkningen landar på ca 250 svenska kr för uppresan och 250 kr för hemresan..
Melon Must
Inlägg: 221
Blev medlem: 19 apr 2021 20:35

Re: Packa MY skidsemester

Inlägg av Melon Must »

Ok, läste här: https://www.epass24.com/sv/faq/vehicle- ... oll-rates/

Tydligen så måste man ha en tag för att få rabatt för elbil utanför Oslo och Bergen.
Användarvisningsbild
CrazyGang
Teslaägare
Inlägg: 639
Blev medlem: 05 mar 2020 08:33
Referralkod: ts.la/martin63489

Re: Packa MY skidsemester

Inlägg av CrazyGang »

Melon Must skrev: 04 jan 2023 14:24
Ok, läste här: https://www.epass24.com/sv/faq/vehicle- ... oll-rates/

Tydligen så måste man ha en tag för att få rabatt för elbil utanför Oslo och Bergen.
Epass körde jag i somras. Funkade fint!
Nissan LEAF 40kwh 2018
Tesla Model 3 Long Range Dual Motor 2020
KIA e-Soul Long Range Advanced Plus 2021
Tesla Model Y Standard Range RWD 2023
Vår solcellsanläggning med batterilagring och ö-drift
Melon Must
Inlägg: 221
Blev medlem: 19 apr 2021 20:35

Re: Packa MY skidsemester

Inlägg av Melon Must »

CrazyGang skrev: 04 jan 2023 18:29
[quote="Melon Must" post_id=691464 time=<a href="tel:1672838664">1672838664</a> user_id=11941]
Ok, läste här: https://www.epass24.com/sv/faq/vehicle- ... oll-rates/

Tydligen så måste man ha en tag för att få rabatt för elbil utanför Oslo och Bergen.
Epass körde jag i somras. Funkade fint!
[/quote]


Tänkte du på om du fick rabatt på tullarna, eller betalade du fullt pris?
Användarvisningsbild
Xeik
Teslaägare
Inlägg: 506
Blev medlem: 22 feb 2019 19:19

Re: Packa MY skidsemester

Inlägg av Xeik »

Nu som reggat bilen med epass, vilken euroklass ska man välja för elbil? Euro6, EEV eller annan? Vilken går elbil under?
Användarvisningsbild
Ilduce77
Teslaägare
Inlägg: 784
Blev medlem: 03 mar 2022 22:37

Re: Packa MY skidsemester

Inlägg av Ilduce77 »

Xeik skrev: 04 jan 2023 23:04
Nu som reggat bilen med epass, vilken euroklass ska man välja för elbil? Euro6, EEV eller annan? Vilken går elbil under?
https://www.transportstyrelsen.se/sv/va ... r/Avgaser/

Vad jag förstår av texten i länken, så har vi euro 6, med komplementet El..

Men jag är inte hundra på att jag förstår rätt...

Är det någon månads- eller årsavgift på den där tagen, som verkar behövas utanför Oslo och Bergen?
Användarvisningsbild
Ilduce77
Teslaägare
Inlägg: 784
Blev medlem: 03 mar 2022 22:37

Re: Packa MY skidsemester

Inlägg av Ilduce77 »

https://www.google.com/url?sa=t&source= ... zvEuFduzTV

Vad jag kan läsa mig till, så är EEV en klass mellan euro 5 och euro 6.
Melon Must
Inlägg: 221
Blev medlem: 19 apr 2021 20:35

Re: Packa MY skidsemester

Inlägg av Melon Must »

Ilduce77 skrev: 05 jan 2023 00:13
Är det någon månads- eller årsavgift på den där tagen, som verkar behövas utanför Oslo och Bergen?
Nej, bara 200NOK deposition hos Fremtind.
Användarvisningsbild
Ilduce77
Teslaägare
Inlägg: 784
Blev medlem: 03 mar 2022 22:37

Re: Packa MY skidsemester

Inlägg av Ilduce77 »

Melon Must skrev: 05 jan 2023 09:23
Ilduce77 skrev: 05 jan 2023 00:13
Är det någon månads- eller årsavgift på den där tagen, som verkar behövas utanför Oslo och Bergen?
Nej, bara 200NOK deposition hos Fremtind.
Prima! Tackar.. 😀👍🏻

Jag kollade med Epass24..
De har ingen bizz eller tag.
Man får inte någon rabatt på Norges tullar.
Det är ingen månadsavgift.

Det lutar åt fremtind för mig också. Bättre att ha en tag, så man får lite rabatt på tullarna.

Enligt epass24, skulle man även registrera sin bil på autopass.no för att få rabatten.

Har du en instruktion for dummies, om hur man får alla pusselbitar på plats med fremtind, så får du gärna skriva ner..
Tänk på att den ska vara for dummies.. Jag har viss självinsikt.. 😂
Melon Must
Inlägg: 221
Blev medlem: 19 apr 2021 20:35

Re: Packa MY skidsemester

Inlägg av Melon Must »

Ilduce77 skrev: 05 jan 2023 13:02
[quote="Melon Must" post_id=691615 time=<a href="tel:1672906995">1672906995</a> user_id=11941]
[quote=Ilduce77 post_id=691575 time=<a href="tel:1672874021">1672874021</a> user_id=15001]
Är det någon månads- eller årsavgift på den där tagen, som verkar behövas utanför Oslo och Bergen?
Nej, bara 200NOK deposition hos Fremtind.
[/quote]

Prima! Tackar.. 😀👍🏻

Jag kollade med Epass24..
De har ingen bizz eller tag.
Man får inte någon rabatt på Norges tullar.
Det är ingen månadsavgift.

Det lutar åt fremtind för mig också. Bättre att ha en tag, så man får lite rabatt på tullarna.

Enligt epass24, skulle man även registrera sin bil på autopass.no för att få rabatten.

Har du en instruktion for dummies, om hur man får alla pusselbitar på plats med fremtind, så får du gärna skriva ner..
Tänk på att den ska vara for dummies.. Jag har viss självinsikt.. 😂
[/quote]

Det är lätt, klicka på bli privatkunde, logga in utan bank id ( norsk BankID). Man behöver fota registreringsbeviset och registrera som elbil. Brickan kommer om några dagar men fakturan tog ett par månader.
Användarvisningsbild
macksie
Teslaägare
Inlägg: 594
Blev medlem: 16 dec 2017 15:58

Re: Packa MY skidsemester

Inlägg av macksie »

Arctic Drifter skrev: 19 dec 2022 09:42
jonasl skrev:
Hund är lite av en dealbreaker dock, halva bagaget till hundbur då börjar det bli trångt i bagaget.
Jo, när vi blev med hund så köpte jag en sådan här:
Dock ej testat den på Teslan ännu...
Hade samma på min X, har bytt till Y.

På min X körde jag med den många resor och var jättenöjd.

På min Y däremot. Där har den tyvärr en i sammanhanget sämre "funktion"
De främre stabiliseringsstagen tar i när man ska öppna bakluckan. Provade att helt ta bort desamma. Då tog bakluckan istället i själva boxen. Det gick att få det att fungera genom att skjuta boxen långt bak. Dock kändes det då ganska vingligt eftersom boxen i sig är gjord av ganska tunn plast och inte stabil i sig själv. Blev bättre när jag istället för de främre stagen "knöt" ner och och så stabiliserade den främre delen mot bottenramen.

Den bästa lösningen vore nog att kombinera bottenramen med nån tilt-funktion så att man lätt kunde släppa ner boxen för att öppna bakluckan.

Men valde till slut istället denna lösning.
Skärmavbild 2023-01-05 kl. 23.13.14.png

Något mindre volym, men fortfarande rymmer den riktigt mycket. Och när jag knöt ner den mot bottenramen kändes det tillräckligt stabilt utan de främre stabiliseringsstagen. Luckan gick att öppna.

Som sagt körde boxen i många år på min X, och där gick det inte ens att mäta nån skillnad i förbrukning.
Efter en ToR fjällen är känslan att det inte riktigt blir lika bra på en Y. Dock svårt att veta vad som var vad eftersom det var hyfsat kallt och snöiga vägar i stort sett hela resan.
MYP
X90d
Användarvisningsbild
Icerman
Teslaägare
Inlägg: 230
Blev medlem: 29 jan 2022 10:12
Referralkod: ts.la/jonas774651

Re: Packa MY skidsemester

Inlägg av Icerman »

Icerman skrev: 31 dec 2022 12:56
Pekuliar skrev: 30 dec 2022 12:46
Icerman skrev: 28 dec 2022 06:54
Provpackat baljan bak med 4 par pjäxor och 4 hjälmar, Googles och vantar. 4 par längdpjäxor i ena sidan bak. Skidor i fodral inne i bilen med spännband surrade mellan bindningar och stenhårt dragna till fästet bak i ryggstöd.

Det verkar lovande med att avstå box denna gång.

Hur fungerar det m elbil i Norge? Läst lite om autopass eller brobizz för att slippa ev vägavgifter. Krävs det någon fysisk grunka inne i bilen vid passage eller räcker det med registrering och att de läser regnummer?

Som nybliven model y-ägare följer jag ditt projekt nyfiket. Vill du bjuda på en bild när du har packat färdigt? :)
Har kommit en bit på vägen:

Till vänster: 4 par lakan, 4 handdukar och badkläder
I mitten: 4 par pjäxor(4 par vuxna i princip), 4 hjälmar, 4 goggles, vantar och pjäxvärmare nedstuckna i pjäxorna.
Till höger: 3 par längdpjäxor och valla än så länge.
Fortsättning följer…7AB61356-B1A2-4BB1-B1A7-4921F3B83E36.jpeg

Skidor på plats, säkrade med spännband i barnstolsfästen i baksida ryggstöd:
5206740C-053E-449B-9BDE-99964E7B9D58.jpeg
Nyss hemkommen från en vecka i fjällen. Gick alldeles utmärkt att få plats med allt inne i bilen och saknade inte boxen en sekund. Pjäxor och hjälmar i baljan bak. Mat i frunk samt något i bagage. Skidor i fodral på längden surrade med spönnband. Övrigt i bagaget och ej över ryggstöd bak. Konstig känsla att vi glömt hälften 😊. Blir utan box även nästa tur.
Model Y LR -22
Användarvisningsbild
slugger75
Teslaägare
Inlägg: 1278
Blev medlem: 17 maj 2019 16:12
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/per28997

Re: Packa MY skidsemester

Inlägg av slugger75 »

Icerman skrev: 06 jan 2023 15:12
Icerman skrev: 31 dec 2022 12:56
Pekuliar skrev: 30 dec 2022 12:46
Icerman skrev: 28 dec 2022 06:54
Provpackat baljan bak med 4 par pjäxor och 4 hjälmar, Googles och vantar. 4 par längdpjäxor i ena sidan bak. Skidor i fodral inne i bilen med spännband surrade mellan bindningar och stenhårt dragna till fästet bak i ryggstöd.

Det verkar lovande med att avstå box denna gång.

Hur fungerar det m elbil i Norge? Läst lite om autopass eller brobizz för att slippa ev vägavgifter. Krävs det någon fysisk grunka inne i bilen vid passage eller räcker det med registrering och att de läser regnummer?

Som nybliven model y-ägare följer jag ditt projekt nyfiket. Vill du bjuda på en bild när du har packat färdigt? :)
Har kommit en bit på vägen:

Till vänster: 4 par lakan, 4 handdukar och badkläder
I mitten: 4 par pjäxor(4 par vuxna i princip), 4 hjälmar, 4 goggles, vantar och pjäxvärmare nedstuckna i pjäxorna.
Till höger: 3 par längdpjäxor och valla än så länge.
Fortsättning följer…7AB61356-B1A2-4BB1-B1A7-4921F3B83E36.jpeg

Skidor på plats, säkrade med spännband i barnstolsfästen i baksida ryggstöd:
5206740C-053E-449B-9BDE-99964E7B9D58.jpeg
Nyss hemkommen från en vecka i fjällen. Gick alldeles utmärkt att få plats med allt inne i bilen och saknade inte boxen en sekund. Pjäxor och hjälmar i baljan bak. Mat i frunk samt något i bagage. Skidor i fodral på längden surrade med spönnband. Övrigt i bagaget och ej över ryggstöd bak. Konstig känsla att vi glömt hälften 😊. Blir utan box även nästa tur.
Fick du med familjen?
Tesla Model Y Long Range AWD, Q2 2022. Dragkrok.
Tesla Model 3 Long Range Rear Wheel Drive med dragkrok, 2019. HW 2.5
Användarvisningsbild
perkabolo
Teslaägare
Inlägg: 228
Blev medlem: 01 aug 2017 13:00

Re: Packa MY skidsemester

Inlägg av perkabolo »

Helgresa i fjällen nu. 5 par slalomskidor och en snowboard mellan sätena. Resten i pjäxbagar och mjuka väskor. Lite knepigt med skidorna när man kommit fram och har packning i utrymmet under, men det kan jag leva med.
Renault Zoe Q210 -14
Renault Zoe R110 - 19
Skoda Octavia Combi TDI 4x4 -07
Tesla Model 3 LR AWD - 19
Skoda Citigoe IV -20
Tesla Model Y LR AWD -22
Användarvisningsbild
Icerman
Teslaägare
Inlägg: 230
Blev medlem: 29 jan 2022 10:12
Referralkod: ts.la/jonas774651

Re: Packa MY skidsemester

Inlägg av Icerman »

slugger75 skrev: 06 jan 2023 15:20
Icerman skrev: 06 jan 2023 15:12
Icerman skrev: 31 dec 2022 12:56
Pekuliar skrev: 30 dec 2022 12:46
Icerman skrev: 28 dec 2022 06:54
Provpackat baljan bak med 4 par pjäxor och 4 hjälmar, Googles och vantar. 4 par längdpjäxor i ena sidan bak. Skidor i fodral inne i bilen med spännband surrade mellan bindningar och stenhårt dragna till fästet bak i ryggstöd.

Det verkar lovande med att avstå box denna gång.

Hur fungerar det m elbil i Norge? Läst lite om autopass eller brobizz för att slippa ev vägavgifter. Krävs det någon fysisk grunka inne i bilen vid passage eller räcker det med registrering och att de läser regnummer?

Som nybliven model y-ägare följer jag ditt projekt nyfiket. Vill du bjuda på en bild när du har packat färdigt? :)
Har kommit en bit på vägen:

Till vänster: 4 par lakan, 4 handdukar och badkläder
I mitten: 4 par pjäxor(4 par vuxna i princip), 4 hjälmar, 4 goggles, vantar och pjäxvärmare nedstuckna i pjäxorna.
Till höger: 3 par längdpjäxor och valla än så länge.
Fortsättning följer…7AB61356-B1A2-4BB1-B1A7-4921F3B83E36.jpeg

Skidor på plats, säkrade med spännband i barnstolsfästen i baksida ryggstöd:
5206740C-053E-449B-9BDE-99964E7B9D58.jpeg
Nyss hemkommen från en vecka i fjällen. Gick alldeles utmärkt att få plats med allt inne i bilen och saknade inte boxen en sekund. Pjäxor och hjälmar i baljan bak. Mat i frunk samt något i bagage. Skidor i fodral på längden surrade med spönnband. Övrigt i bagaget och ej över ryggstöd bak. Konstig känsla att vi glömt hälften 😊. Blir utan box även nästa tur.
Fick du med familjen?
:lol:
Model Y LR -22
Arctic Drifter
Teslaägare
Inlägg: 911
Blev medlem: 18 mar 2022 11:58
Ort: Norrland
Referralkod: ts.la/anders453430
Kontakt:

Re: Packa MY skidsemester

Inlägg av Arctic Drifter »

macksie skrev: 05 jan 2023 23:23
Arctic Drifter skrev: 19 dec 2022 09:42
jonasl skrev:
Hund är lite av en dealbreaker dock, halva bagaget till hundbur då börjar det bli trångt i bagaget.
Jo, när vi blev med hund så köpte jag en sådan här:
Dock ej testat den på Teslan ännu...
Hade samma på min X, har bytt till Y.

På min X körde jag med den många resor och var jättenöjd.

På min Y däremot. Där har den tyvärr en i sammanhanget sämre "funktion"
De främre stabiliseringsstagen tar i när man ska öppna bakluckan. Provade att helt ta bort desamma. Då tog bakluckan istället i själva boxen. Det gick att få det att fungera genom att skjuta boxen långt bak. Dock kändes det då ganska vingligt eftersom boxen i sig är gjord av ganska tunn plast och inte stabil i sig själv. Blev bättre när jag istället för de främre stagen "knöt" ner och och så stabiliserade den främre delen mot bottenramen.

Den bästa lösningen vore nog att kombinera bottenramen med nån tilt-funktion så att man lätt kunde släppa ner boxen för att öppna bakluckan.

Men valde till slut istället denna lösning.

Skärmavbild 2023-01-05 kl. 23.13.14.png


Något mindre volym, men fortfarande rymmer den riktigt mycket. Och när jag knöt ner den mot bottenramen kändes det tillräckligt stabilt utan de främre stabiliseringsstagen. Luckan gick att öppna.

Som sagt körde boxen i många år på min X, och där gick det inte ens att mäta nån skillnad i förbrukning.
Efter en ToR fjällen är känslan att det inte riktigt blir lika bra på en Y. Dock svårt att veta vad som var vad eftersom det var hyfsat kallt och snöiga vägar i stort sett hela resan.
Ok, intressant att höra om dina tester. Jag gav upp det där från början och har accepterat att med boxen på så använder vi inte bakluckan.

Så ja, jag har packat ur hela bilen inklusive utrymmena under golvet utan att öppna bakluckan. Inte optimalt, men är man tjurig så :D

Vi har en mellanstor hund och tycker ändå det funkar rätt bra att plocka ut hunden via baksätet.
Bara att fälla ryggstödet, preppa med en filt för att täcka klädsel/dörröppning och sedan får hon hoppa ut/in.
Tesla Model Y Performance
Användarvisningsbild
Mattias K
Teslaägare
Inlägg: 98
Blev medlem: 10 mar 2022 16:16
Ort: Älvsjö, Stockholm

Re: Packa MY skidsemester

Inlägg av Mattias K »

Även vi hemkomna från första fjällresan, gick fint att få plats med allt utan takbox, skidorna i mitten i fodral som spänns fast.
det ända jobbiga momentet med detta var att få i barnens säkerhetsbälten bak, då fästet delvis hamnar under det fälda sätet, funkar nog enklare om man inte har barnstol som vi har... till nästa gång ska jag beställa nånslags bältes förlängare.
I övrigt gick resan bra, Det ända negativa jag har att komma med är väl stänkskydden fram, det ena försvann under resan, rök väl med lite snö/is vid nåt tillfälle. Så blir till att beställa några bättre som inte åker av vid lite snö i hjulhusen. Några tips på vilka man ska välja??
Tesla model Y Performance 2022
Användarvisningsbild
OlleGibson
Teslaägare
Inlägg: 1
Blev medlem: 01 aug 2023 11:46

Re: Packa MY skidsemester

Inlägg av OlleGibson »

Någon som vet hur långa skidor som ryms i passagerarsätet fram om man använder camp-mode och sover där bak?
Användarvisningsbild
larjon
Teslaägare
Inlägg: 344
Blev medlem: 29 dec 2021 22:08
Ort: Täby
Referralkod: ts.la/jonas230034

Re: Packa MY skidsemester

Inlägg av larjon »

OlleGibson skrev: 11 feb 2024 10:18
Någon som vet hur långa skidor som ryms i passagerarsätet fram om man använder camp-mode och sover där bak?
Är det inte smartare att lägga dem under bilen när ni campar?
Går ju att gömma dem rätt bra på det sättet tänker jag.
Svart Model Y Performance
Användarvisningsbild
Mirthwolf
Teslaägare
Inlägg: 4
Blev medlem: 10 sep 2023 19:44

Re: Packa MY skidsemester

Inlägg av Mirthwolf »

Vad tror ni om denna?

https://www.decathlon.se/p/156416-10257 ... gratt.html

Lite för bred för att passa mellan sätena, men borde gå att klämma in. Tror den skulle vara enklare än vanliga skidfodral, jag tänker att den kan ligga kvar i bilen och skidorna lyfts i och ur den?
Användarvisningsbild
WindMaster
Teslaägare
Inlägg: 26
Blev medlem: 27 maj 2022 10:58

Re: Packa MY skidsemester

Inlägg av WindMaster »

Mirthwolf skrev: 19 feb 2024 10:29
Vad tror ni om denna?

https://www.decathlon.se/p/156416-10257 ... gratt.html

Lite för bred för att passa mellan sätena, men borde gå att klämma in. Tror den skulle vara enklare än vanliga skidfodral, jag tänker att den kan ligga kvar i bilen och skidorna lyfts i och ur den?
Jag har skaffat en Car Care Bag, se https://www.carcarebag.no/. Lite dyrare, men fungerar mycket bra, tycker jag.
Användarvisningsbild
Becada
Teslaägare
Inlägg: 70
Blev medlem: 06 feb 2017 21:57

Re: Packa MY skidsemester

Inlägg av Becada »

Fremtind har infört månadsavgift för taggen. Blir ganska dyrt om omständligt eftersom det är fråga om utlandsbetalning. Jag har skaffat en bizz från Öresundsbron som ska funka i Norge
Model Y Long Range
Melon Must
Inlägg: 221
Blev medlem: 19 apr 2021 20:35

Re: Packa MY skidsemester

Inlägg av Melon Must »

Becada skrev: 19 feb 2024 12:56
Fremtind har infört månadsavgift för taggen. Blir ganska dyrt om omständligt eftersom det är fråga om utlandsbetalning. Jag har skaffat en bizz från Öresundsbron som ska funka i Norge
Säg till hur det faktureras, om det blir utlandsbetalning som banken tar betalt för eller svenskt konto.
Det är fan va krångliga norrmännen blivit. Förut rökte seg med att registrera sig Visakort och regnummret så behövde man inte tänka på det.
Användarvisningsbild
Becada
Teslaägare
Inlägg: 70
Blev medlem: 06 feb 2017 21:57

Re: Packa MY skidsemester

Inlägg av Becada »

I vart fall för mig som kund i Swedbank blev det en utlandsbetalning som hanterades genom samtal till kundtjänst och till en avgift
Model Y Long Range
Användarvisningsbild
Xeik
Teslaägare
Inlägg: 506
Blev medlem: 22 feb 2019 19:19

Re: Packa MY skidsemester

Inlägg av Xeik »

WindMaster skrev: 19 feb 2024 11:25
Mirthwolf skrev: 19 feb 2024 10:29
Vad tror ni om denna?

https://www.decathlon.se/p/156416-10257 ... gratt.html

Lite för bred för att passa mellan sätena, men borde gå att klämma in. Tror den skulle vara enklare än vanliga skidfodral, jag tänker att den kan ligga kvar i bilen och skidorna lyfts i och ur den?
Jag har skaffat en Car Care Bag, se https://www.carcarebag.no/. Lite dyrare, men fungerar mycket bra, tycker jag.
Jag byggde egen enkel låda :roll:
Klädd med mjuk stoppning och filtmatta ytterst. Mugghållare för barnen frampå, och fastsatt i hakarna på baksidan av sätena. Bara att lasta in och ur våta och snöiga skidor.
20231208_184312.JPG
Skriv svar