Fler tweets till Elon om frunken
Moderator: Redaktion
Fler tweets till Elon om frunken
Har inte sett att någon har frågat Elon ang frunköppningsmekanismen tidigare, så gjorde det själv. Hoppas han svarar.
@elonmusk will the 3 frunk have improved mechanics similar to the trunk(not like the S, which is not very practical especially when closing)
Kom på i efterhand att jag borde lagt parentesen och det som står där direkt efter ordet "frunk", kan misstolkas som det är nu. Får hoppas på det bästa
@elonmusk will the 3 frunk have improved mechanics similar to the trunk(not like the S, which is not very practical especially when closing)
Kom på i efterhand att jag borde lagt parentesen och det som står där direkt efter ordet "frunk", kan misstolkas som det är nu. Får hoppas på det bästa
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Fler tweets till Elon om frunken
Bra fråga. Hoppas vi får ett svar. Det hade definitivt ökat användningsfrekvensen av frunken om den gick att stänga med en knapp. Som det är nu törs man ju inte låta oinvigda stänga luckan...
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
El-öppning och stängning precis som trunken hade varit fint. Perfekt för matkassarna.
Som det är nu så använder jag aldrig frunken till vardags.
Som det är nu så använder jag aldrig frunken till vardags.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Har tyvärr inte fått nåt svar, så nu är det nog begravt. Men det kan ju också bero på att Elon inte vill avslöja. Tänk scenariot där frunk och trunk får "fotaktivering" och elektrisk stängning, halleluja!
Model 3-24/Polestar 3-24
Han måste ju få tusentals tweets om dan, så inte att undra på att han inte svarar. Undrar om han inte har nån funktion (personalstab) som sorterar och filtrerar alla tweets han får, hur skulle han annars kunna hantera det? Alternativet är att bara kolla lite random och så råkar han se nåt som han tycker att han kan svara på och så gör han det.
Jo, funkar nog ungefär som alla andra. Nu ska jag kolla Twitter också titta han på det senaste. Hittar han något där så svarar han, men scrollar nog aldrig. Det krävs nog en hel del tur som just "ditt" tweet ska läsas ens. Risken att det läses och besvaras ökar nog väsentligt om det skrivs direkt när han är aktiv.
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Många regioner har särskilda krav om hur motorhuven ska hållas stängd, vilket jag tror försvårar en sån mekanism och även elstängning. Tror det har att göra med att den inte ska kunna råka gå upp under färd eftersom det vore livsfarligt. Inte helt hundra på det här, men jag vet att jag har läst något åt det hållet nånstans.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
varför inte gångjärn i framkanten, då borde det finnas andra låslösningar
ms 76132 "Eleamore"
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Låter som om det skulle bli extremt jobbigt att komma åt utrymmet då, eller?12man skrev:varför inte gångjärn i framkanten, då borde det finnas andra låslösningar
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Som en gammal PV
bara inte trunken blir lika dan, där har man slagit i huvudet några gånger 

S85D Röd, Mercedes 230 SLK Gul metallic, Modell X 100D Silver en Modell 3 bokad men blir troligen avbokad