Honda E:NY1

Här diskuterar vi elektriska fordon från andra tillverkare än Tesla

Moderator: Redaktion

Geesy

Honda E:NY1

Inlägg av Geesy »

Har i dagarna körts den sjukaste kampanj jag sett i bilbranschen i Europa på denna bil jag aldrig tidigare ens hört talas om.
IMG_3279.jpeg
I Norge finns basversionen enligt uppgift för 300k nok.

I UK har man enl uppgift haft motsvarande privatleasingdeal på så lite som 175£/mån för den basutrustade med solid lack.

Helt otroligt för en bil som tidigare haft nypris över 500k och faktiskt verkar vara ganska trevlig.

Men den sålde slut överallt omgående vad det verkar, utan att vissa handlare ens hann annonsera om det, vilket man kan förstå.

Man undrar hur Honda landade i beslutet att slumpa iväg bilarna på detta sätt. De hade definitivt sålt slut snabbt även med lite högre priser
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare

Re: Honda E:NY1

Inlägg av Legato »

Geesy skrev: 05 mar 2024 17:49
Har i dagarna körts den sjukaste kampanj jag sett i bilbranschen i Europa på denna bil jag aldrig tidigare ens hört talas om.

IMG_3279.jpeg

I UK har man enl uppgift haft motsvarande privatleasingdeal på så lite som 175£/mån för den basutrustade med solid lack.

Helt otroligt för en bil som tidigare haft nypris över 500k och faktiskt verkar vara ganska trevlig.

Men den sålde slut överallt omgående vad det verkar, utan att vissa handlare ens hann annonsera om det, vilket man kan förstå.

Man undrar hur Honda landade i beslutet att slumpa iväg bilarna på detta sätt. De hade definitivt sålt slut snabbt även med lite högre priser
Såg den också och höjde lite på ögonbrynen :D Verkligen desperata att få ut bilar, måste varit det prisvärdaste alternativet som funnits sedan räntorna gick upp och kanske även innan dess!
https://evexperten.se

Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Sportbilsentusiasten

Inlägg av Sportbilsentusiasten »

Geesy skrev: 05 mar 2024 17:49

IMG_3279.jpeg

Jag har klämt o känt på en bil, tror jag förstår varför de behöver kränga iväg dom billigt.
Ingen höjdarkänsla direkt. Men 3k är skitbilligt!! Och mycket hellre en Honda än en MG!
Har en CB1000R så vet att de gör bra motorer. Men nu är det lite fossilgrejer i denna dock.
Bilnjutare som äntligen köpt elbil
- C40 Twin Ultimate 2024, plus all extrautrustning
- MB E-klass 2018 AMG-paket, Burmester, akustikpaket, glastak, självkörande
- Miata ND 2017 Recarostolar, moddad motor/chassi för bana, Cup2-däck, omtunad för etanol
BEV[e-Rage]

Inlägg av BEV[e-Rage] »

Tillverkas av Dongfeng i Wuhan och har sålts sedan 2022 i Kina som Dongfeng Honda e:NS1, samt även av GAC Honda som e:NP1.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Dongfeng_Honda

https://en.m.wikipedia.org/wiki/GAC_Honda
Skriv svar