Fick precis bilder från de första OTA som börjar rullas ut, det verkar vara rätt mycket som fixats redan nu att döma av releaselistan.
Så dubbelkolla att Ni aktiverat automatisk uppdatering, ser fram emot att prova såväl broms- som ADAS-systemet med den nya versionen. Det kan nog ta någon dag eller så, uppdateringarna brukar rullas ut i lite lugnare tempo och så måste ju bilen köras så pass att filerna hinner laddas ned. Men kul att det rör på sig i alla fall:)
Version 1.0.1d är det tydligen som kommer.
Även om jag själv inte fått uppdatering än så är det gott att se att det är på g.
Inte jag heller så Du är i gott sällskap.
Zeekr gör väl som Polestar, d v s laddar ned över mobilnätet under körning? Så jag misstänker - till dess jag vet annat - att man behöver ca en halvtimmes körning när bilen väl kommit i tur för uppdatering. Så det kan nog ta en vecka eller så innan alla bilar betats av. Viktigast är nog att ha automatisk uppdatering aktiverad.
Jag fick bilen med version 1.0.2d
______________________________________
Hänger även på Zeekrclubsweden.com
Kör nu Zeekr 001, Privilege, Phantom Black
Model 3 LR 2021 (Såld)
Model S 90D 2016 (Såld)
Model S 85 2013 (Såld)
Fick precis bilder från de första OTA som börjar rullas ut, det verkar vara rätt mycket som fixats redan nu att döma av releaselistan.
Så dubbelkolla att Ni aktiverat automatisk uppdatering, ser fram emot att prova såväl broms- som ADAS-systemet med den nya versionen. Det kan nog ta någon dag eller så, uppdateringarna brukar rullas ut i lite lugnare tempo och så måste ju bilen köras så pass att filerna hinner laddas ned. Men kul att det rör på sig i alla fall:)
Version 1.0.1d är det tydligen som kommer.
Även om jag själv inte fått uppdatering än så är det gott att se att det är på g.
Inte jag heller så Du är i gott sällskap.
Zeekr gör väl som Polestar, d v s laddar ned över mobilnätet under körning? Så jag misstänker - till dess jag vet annat - att man behöver ca en halvtimmes körning när bilen väl kommit i tur för uppdatering. Så det kan nog ta en vecka eller så innan alla bilar betats av. Viktigast är nog att ha automatisk uppdatering aktiverad.
Jag fick bilen med version 1.0.2d
Snyggt! De flesta av oss här inne har väl valt Privilege och de har ju varit på en annan version än Performance. Min var tydligen ämnad för NL så därför har jag en nyare variant än de som de flesta fick när de hämtade bilen.
Jag gissar att det blir en rejäl annorlunda siffra - typ 1.1 - när den större uppdateringen kommer. Just nu är det bara intressant att se att OTA verkar fungera som det ska, det är ändå lite spännande innan det är verifierat.
Fick precis bilder från de första OTA som börjar rullas ut, det verkar vara rätt mycket som fixats redan nu att döma av releaselistan.
Så dubbelkolla att Ni aktiverat automatisk uppdatering, ser fram emot att prova såväl broms- som ADAS-systemet med den nya versionen. Det kan nog ta någon dag eller så, uppdateringarna brukar rullas ut i lite lugnare tempo och så måste ju bilen köras så pass att filerna hinner laddas ned. Men kul att det rör på sig i alla fall:)
Version 1.0.1d är det tydligen som kommer.
Även om jag själv inte fått uppdatering än så är det gott att se att det är på g.
Inte jag heller så Du är i gott sällskap.
Zeekr gör väl som Polestar, d v s laddar ned över mobilnätet under körning? Så jag misstänker - till dess jag vet annat - att man behöver ca en halvtimmes körning när bilen väl kommit i tur för uppdatering. Så det kan nog ta en vecka eller så innan alla bilar betats av. Viktigast är nog att ha automatisk uppdatering aktiverad.
Jag fick bilen med version 1.0.2d
Snyggt! De flesta av oss här inne har väl valt Privilege och de har ju varit på en annan version än Performance. Min var tydligen ämnad för NL så därför har jag en nyare variant än de som de flesta fick när de hämtade bilen.
Jag gissar att det blir en rejäl annorlunda siffra - typ 1.1 - när den större uppdateringen kommer. Just nu är det bara intressant att se att OTA verkar fungera som det ska, det är ändå lite spännande innan det är verifierat.
Ja vi hoppas att det blir en gedigen uppdatering. Han som jag pratade med igår sa att utvecklarna sitter och fixar näst intill alla problem som inrapporterats så det lät som om dem gör det grundligt.
______________________________________
Hänger även på Zeekrclubsweden.com
Kör nu Zeekr 001, Privilege, Phantom Black
Model 3 LR 2021 (Såld)
Model S 90D 2016 (Såld)
Model S 85 2013 (Såld)
@martinsson. Vet du vad skillnad är mellan performance och privilige? Jag fattar inte och det är 50k skillnad i pris samt att performance finns för leverans med 10 år(!) garanti.
Nu när du kört i några dagar, hur är den i storlek? Om du kan jämföra med andra bilar du haft.
@martinsson. Vad är skillnad mellan performance och privilige? Jag fattar inte och det är 50k skillnad i pris samt att performance finns för leverans med 10 år(!) garanti.
Privilege har luftfjädring, massage i framsätet, bättre stereo, möjlighet till vit inredning, svart tak av någon anledning
Klicka på "Se specifikationer" via https://shop.zeekr.eu/sv-se/configuration/?linkCode=1 så laddas en PDF ner där du kan se skillnaderna.
Lycka till nu.
______________________________________
Hänger även på Zeekrclubsweden.com
Kör nu Zeekr 001, Privilege, Phantom Black
Model 3 LR 2021 (Såld)
Model S 90D 2016 (Såld)
Model S 85 2013 (Såld)
Nu när du kört i några dagar, hur är den i storlek? Om du kan jämföra med andra bilar du haft.
Bilen är stor. Ungefär samma storlek som en Tesla Model S. Detta är ju helt klart den bästa bilen jag haft någonsin. Den slår alla Teslor på fingrarna enligt mig. Kvaliteten är så mycket bättre. Det enda som man kan klaga på kan vara mjukvaran just nu men det kommer en uppdatering. Dem håller på att fixa alla inrapporterade fel som finns.
Jag tror inte någon kan bli besviken med denna bil.
______________________________________
Hänger även på Zeekrclubsweden.com
Kör nu Zeekr 001, Privilege, Phantom Black
Model 3 LR 2021 (Såld)
Model S 90D 2016 (Såld)
Model S 85 2013 (Såld)
Jag har nyss sett Autogefühl’s recension. Jag kommer provköra bilen snarast. Den är nu högt upp på min lista av möjliga bilar.
Den kommer snart ligga överst på din lista
Kolla även in https://zeekrclubsweden.com där det finns en hel del info.
Lycka till.
______________________________________
Hänger även på Zeekrclubsweden.com
Kör nu Zeekr 001, Privilege, Phantom Black
Model 3 LR 2021 (Såld)
Model S 90D 2016 (Såld)
Model S 85 2013 (Såld)
martinsson- får du uppfattningen att förbrukningen är hyfsat låg också? Om du jämför med någon av dina tidigare Teslor t.ex.
Jag har ingen riktig data än men som det känns så är den hyfsat låg med tanke på att det är 22 tums hjul på.
Skall ju köra lite nu i helgen så jag skall se efter helgen hur det ser ut.
______________________________________
Hänger även på Zeekrclubsweden.com
Kör nu Zeekr 001, Privilege, Phantom Black
Model 3 LR 2021 (Såld)
Model S 90D 2016 (Såld)
Model S 85 2013 (Såld)
martinsson- får du uppfattningen att förbrukningen är hyfsat låg också? Om du jämför med någon av dina tidigare Teslor t.ex.
Kört 460 mil: allt som gått in (dvs laddförluster förvärmning/defrost etc) / mil jag kört = 2,87kWh/mil. Haft bilen sedan 12 januari, står ute, bor norra västkusten, motorväg=40% 70/80-väg=60%. Privilege org vinterhjul/däck 22" Nokkian R5.
martinsson- får du uppfattningen att förbrukningen är hyfsat låg också? Om du jämför med någon av dina tidigare Teslor t.ex.
Kört 460 mil: allt som gått in (dvs laddförluster förvärmning/defrost etc) / mil jag kört = 2,87kWh/mil. Haft bilen sedan 12 januari, står ute, bor norra västkusten, motorväg=40% 70/80-väg=60%. Privilege org vinterhjul/däck 22" Nokkian R5.
Jag körde ca 100 mil denna veckan, ca 50% motorväg och 50% 80-90 väg. Hade i snitt 21.2kwh/100km. Torra vägar, orginal 22" odubbade vinterdäck och runt 2-5 grader varmt.
Körde en 2019 Tesla M3 LR tidigare som jag efter 4 år hade en snittförbrukning på 183wh/km.
martinsson- får du uppfattningen att förbrukningen är hyfsat låg också? Om du jämför med någon av dina tidigare Teslor t.ex.
Kört 460 mil: allt som gått in (dvs laddförluster förvärmning/defrost etc) / mil jag kört = 2,87kWh/mil. Haft bilen sedan 12 januari, står ute, bor norra västkusten, motorväg=40% 70/80-väg=60%. Privilege org vinterhjul/däck 22" Nokkian R5.
Jag körde ca 100 mil denna veckan, ca 50% motorväg och 50% 80-90 väg. Hade i snitt 21.2kwh/100km. Torra vägar, orginal 22" odubbade vinterdäck och runt 2-5 grader varmt.
Körde en 2019 Tesla M3 LR tidigare som jag efter 4 år hade en snittförbrukning på 183wh/km.
Jo, jag snittar enligt bilen 21.4, men det jag redovisar är den verkliga förbrukningen.
Finns det någon praktisk orsak till att bilen har 22” hjul, eller är det bara utseendemässigt?
Bromsokens diameter kräver stora fälgar. De Akebono 4-kolvsok som levereras i EU klarar 20 tum fälgar om Du väljer rätt fälg (jag har det på mina vinterdäck), på hemmamarknaden har vissa Brembo 6-kolvsok och de kräver 22 tum för att fungera.
Vi närmar oss 700 mil och jag kör mest E4 (110 km/h) och i temperaturer som precis nu hamnar på plussidan. Vår snittförbrukning ligger ungefär som för dm4, nu med smältande snö och våt vägbana i några plusgrader landar vi på ca 2.5 kWh/mil när vi kör mellan lägenheten och huset.
Jag skulle säga att den tar några tiondelar mer än mina bröders M3 och ett par, tre tiondelar mindre än vår P2.
Ser fram emot långstyrning när temperaturerna börjar vara 10-15 grader. Både för att bilen är kul att köra och för att få bättre om hur effektiv den egentligen är när klimatet inverkar mindre på förbrukningen.
Har bara kört 30 mil men förbrukningen ligger just nu på 23,8 kwh / 100 km och jag har haft hyfsat tung högerfot.
En helt annan grej. Denna finess var cool
______________________________________
Hänger även på Zeekrclubsweden.com
Kör nu Zeekr 001, Privilege, Phantom Black
Model 3 LR 2021 (Såld)
Model S 90D 2016 (Såld)
Model S 85 2013 (Såld)
Nu när du kört i några dagar, hur är den i storlek? Om du kan jämföra med andra bilar du haft.
Bilen är stor. Ungefär samma storlek som en Tesla Model S. Detta är ju helt klart den bästa bilen jag haft någonsin. Den slår alla Teslor på fingrarna enligt mig. Kvaliteten är så mycket bättre. Det enda som man kan klaga på kan vara mjukvaran just nu men det kommer en uppdatering. Dem håller på att fixa alla inrapporterade fel som finns.
Jag tror inte någon kan bli besviken med denna bil.
Hur upplever du bagaget i 001:an
Bilen ser stor ut när man ser den på stan men bilderna på bagaget känns som att det har väldigt låg lasthöjd.
Känns som att merparten av utrymmet används till benutrymme för passagerare.
Jag har nyss sett Autogefühl’s recension. Jag kommer provköra bilen snarast. Den är nu högt upp på min lista av möjliga bilar.
Den kommer snart ligga överst på din lista
Kolla även in https://zeekrclubsweden.com där det finns en hel del info.
Lycka till.
Provkörning på lördag. Får se om vi väljer att spara 400k och köper denna istället för den EX90 vi har på order. Väl medveten om att bilarna i övrigt inte är jämförbara.
Gjorde en beräkning på Polestar 4. Den kostar med ”samma” spec cirka 170k mer än 001. Är det värt så mycket med Android Auto som UI, ett ”känt” varumärke, och Volvohandlarnas service istället för Meko? Mycket tveksamt.
Har bara kört 30 mil men förbrukningen ligger just nu på 23,8 kwh / 100 km och jag har haft hyfsat tung högerfot.
En helt annan grej. Denna finess var cool
IMG_1905.jpeg
Är det backspegeln som lyser ned?
Ja precis, det kommer från backspegeln.
______________________________________
Hänger även på Zeekrclubsweden.com
Kör nu Zeekr 001, Privilege, Phantom Black
Model 3 LR 2021 (Såld)
Model S 90D 2016 (Såld)
Model S 85 2013 (Såld)
Du tillför absolut ingenting med denna attityd enligt mig.
______________________________________
Hänger även på Zeekrclubsweden.com
Kör nu Zeekr 001, Privilege, Phantom Black
Model 3 LR 2021 (Såld)
Model S 90D 2016 (Såld)
Model S 85 2013 (Såld)
Jag har nyss sett Autogefühl’s recension. Jag kommer provköra bilen snarast. Den är nu högt upp på min lista av möjliga bilar.
Den kommer snart ligga överst på din lista
Kolla även in https://zeekrclubsweden.com där det finns en hel del info.
Lycka till.
Provkörning på lördag. Får se om vi väljer att spara 400k och köper denna istället för den EX90 vi har på order. Väl medveten om att bilarna i övrigt inte är jämförbara.
Gjorde en beräkning på Polestar 4. Den kostar med ”samma” spec cirka 170k mer än 001. Är det värt så mycket med Android Auto som UI, ett ”känt” varumärke, och Volvohandlarnas service istället för Meko? Mycket tveksamt.
Jag är ju lite färgad av Zeekr redan men jag tycker det är helt rätt. Dem 170' kan man göra roligare saker med.
Tänk vad mycket laddning man kan få tex
______________________________________
Hänger även på Zeekrclubsweden.com
Kör nu Zeekr 001, Privilege, Phantom Black
Model 3 LR 2021 (Såld)
Model S 90D 2016 (Såld)
Model S 85 2013 (Såld)
Nu när du kört i några dagar, hur är den i storlek? Om du kan jämföra med andra bilar du haft.
Bilen är stor. Ungefär samma storlek som en Tesla Model S. Detta är ju helt klart den bästa bilen jag haft någonsin. Den slår alla Teslor på fingrarna enligt mig. Kvaliteten är så mycket bättre. Det enda som man kan klaga på kan vara mjukvaran just nu men det kommer en uppdatering. Dem håller på att fixa alla inrapporterade fel som finns.
Jag tror inte någon kan bli besviken med denna bil.
Hur upplever du bagaget i 001:an
Bilen ser stor ut när man ser den på stan men bilderna på bagaget känns som att det har väldigt låg lasthöjd.
Känns som att merparten av utrymmet används till benutrymme för passagerare.
Bagaget är också att jämföra med en Tesla Model S i storlek. Baksätet är som sagt väldigt stort och gott om utrymme för benen. Det hade nog gått att göra lite mindre och lägga det till bagagen men helt klart bra bagageutrymme.
______________________________________
Hänger även på Zeekrclubsweden.com
Kör nu Zeekr 001, Privilege, Phantom Black
Model 3 LR 2021 (Såld)
Model S 90D 2016 (Såld)
Model S 85 2013 (Såld)