Autosteer - hur tittar den på mig på natten?

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
nogren
Teslaägare
Inlägg: 174
Blev medlem: 16 jul 2023 22:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/niklas756762

Autosteer - hur tittar den på mig på natten?

Inlägg av nogren »

Fick till slut min första hit av fem, om att jag inte fokuserade på körningen. Fast jag tyckte att jag gjorde det.
Mörkret hade fallit, och jag gäspade lite då och då, växlande motorvägstrafik, och den gnällde mer än vanligt om att jag måste ha händerna på ratten. Och höll emot varje gång så att den blev nöjd. Men till slut räckte det inte.

Kollar den på mina ögon även i mörkret?
Jag har en syndefekt, med ett hängande ögonlock, där höger ögonlock hänger ner mer, nästan blundar. Mer om jag är trött. Vänster är dock igång normalt.
Kan detta få Teslan att tro att jag är ouppmärksam i mörkret?
IMG_4186.jpeg
MY RWD -23 Midnight Silver/ Black
BMW X3 G01 30d -18 såld
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5461
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Autosteer - hur tittar den på mig på natten?

Inlägg av Nicke Nyfiken »

nogren skrev: 09 mar 2024 20:40
Fick till slut min första hit av fem, om att jag inte fokuserade på körningen. Fast jag tyckte att jag gjorde det.
Mörkret hade fallit, och jag gäspade lite då och då, växlande motorvägstrafik, och den gnällde mer än vanligt om att jag måste ha händerna på ratten. Och höll emot varje gång så att den blev nöjd. Men till slut räckte det inte.

Kollar den på mina ögon även i mörkret?
Jag har en syndefekt, med ett hängande ögonlock, där höger ögonlock hänger ner mer, nästan blundar. Mer om jag är trött. Vänster är dock igång normalt.
Kan detta få Teslan att tro att jag är ouppmärksam i mörkret?

IMG_4186.jpeg
Inget direkt svar på din fråga MEN,
jag har haft kameran tejpad sedan dagen jag hämtade ut min Model Y. Den har aldrig klagat på min bristande uppmärksamhet.

För skoj skull tog jag bort tejpen för någon månad sedan och det tog inte jätte lång tid innan jag fick en uppmaning att titta på vägen. Och efter ytterligare några uppmaningar så åkte tejpen tillbaks på kameran. Sedan dess har det varit tyst. :lol:

Så kommer du inte överens med bilens övervakningssystem så kanske du ska prova att tejpa för kameran. ;)
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
tor-ake
Teslaägare
Inlägg: 1792
Blev medlem: 04 maj 2019 09:27

Re: Autosteer - hur tittar den på mig på natten?

Inlägg av tor-ake »

Har satt en skumbit över kameran men tyckte det satt ir-dioder på höger och vänster sida. De illuminerar i så fall kupén så att den kan se dig även nattetid.

Täckte kameran efter första långturen med nya programvaran, jag vill kunna byta podcast i Spotify när jag kör på motorväg utan att för den skull få autopiloten avstängd och blockerad.
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Skriv svar