Det där är ju olika, är man lagt åt DIY-hållet så blir det lätt att man räknar materialkostnaden och fakturerar sig själv 0 kr/h. Då kan man göra ett klipp som för någon annan absolut inte skulle vara ett klipp.Kaffekatten skrev: ↑20 mar 2024 08:32Ja, man kan fundera på om det är ett tecken på:
1. KVD har riktigt sunkiga bilar. Tjänsteslädar som brukarn inte brytt sig ett skit om och bara kört sönder.
2. KVD testar noga så de hittar felen som finns på nästan alla bilar.
3. Det är normalt, i nivå med alla. En del har det andra inte.
Sen vad det kan kosta o fixa, 6000 eller 50000 vet väl ingen. Jag hade ALDRIG sålt en bil med det, utan fixat det innan.
Man får ju liksom ett avdrag i försäljningspriset på den maximala kostnaden för att fixa det.
Sen är vissa beroende av trygghet, andra mer riskbenägna. Allt spelar in...
Det du kanske drar av 50 000 kr för kanske jag drar av 6 000 kr för, fixar du den för 50 000 kr kanske du tappar mig som köpare men å andra sidan vinner någon annan som känner sig trygg med att det är fixat mot ett högre pris.