Euro-NCAP kräver fysiska reglage
Moderator: Redaktion
Re: Euro-NCAP kräver fysiska reglage
Nu har jag testat med handskar i Highland och knapparna på ratten funkar fint med tjocka fodrade läderhandskar (Hestras) Jag fortsätter dock köra utan, men i Highland är det iaf inte ett problem med handskar på rattknapparna. (Men för er som gillar handskar i bilen blir det trixigare med skärmen. Knappen för röstkommando funkar ju också med handskar så där går det ju att styra musik etc)
Tycker Euro-NCAP också borde testa sikt framåt och åt sidorna. I en annan tråd var det t ex många som berättade att de varit nära att krocka eller krockat pga den breda A-stolpen i Tesla, och problemet finns ju i olika grad på många bilar. Feta motorhuvar och annat kan ju också påverka sikten.
M3 LR -20 vit/vit, 18”
Detta var en sak som jag inte var helt förtjust med PS2 (även om mycket fin bil i övrigt); dålig sikt runtomkring från förarplatsen.SkipperO skrev: ↑29 mar 2024 14:09Tycker Euro-NCAP också borde testa sikt framåt och åt sidorna. I en annan tråd var det t ex många som berättade att de varit nära att krocka eller krockat pga den breda A-stolpen i Tesla, och problemet finns ju i olika grad på många bilar. Feta motorhuvar och annat kan ju också påverka sikten.

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/