Jo känns som om 2 olika händelser har inte märkt detta tidigare så kändes skumt.bylund skrev:Fast det är två orelaterade händelser. Du fick kartorna uppdaterade, vilket sker utan handpåläggning från din sida, samtidigt som du hade schemalagt en firmwareuppdatering till att ske senare, om jag förstår dig rätt?leiflodde skrev:Skumt fick idag not om Software Update och la den på vänt till ikväll.
När jag sedan kom till bilen efter 1-2 timmars kundbesök fanns ett meddelande om att jag nu har de senaste kartorna men har fortfarande Software Update kvar till ikväll, fler som fått så?
Ny uppdatering idag
Moderator: Redaktion
Re: Ny uppdatering idag
Thx. Skall prova igen.f0x skrev:Jag har rapporterat fel på Navigatorn när den var som sämst. Jag hade också problem att använda rapporteringen först. Man ska hålla in talknappen under hela meddelandet. Tryck och håll in knappen, ta ett litet andetag (pause), säg "Bug report", liten paus, meddelandet, släpp sedan knappen. Om jag kommer ihåg rätt får man ett litet "tack" meddelande på skärmen bakom ratten.thebishop skrev:Är det någon som någonsin lyckats använda denna funktion? Jag skulle vilja buggrapportera att det är svårt att buggrapportera med den, men det är lite moment-22.
Model S P90DL+ (2015) Såld 2024
Model 3 LR (2021) (såld 2025)
BMW iX xDrive50 (2024)
Kia EV3 (2025)
Model 3 LR (2021) (såld 2025)
BMW iX xDrive50 (2024)
Kia EV3 (2025)
Denna uppdatering fick jag idag (ok på 3G) men ser ut som bilen kunnat göra detta från tidigare uppdatering eller har jag missat något i funktionen?leiflodde skrev:Jo känns som om 2 olika händelser har inte märkt detta tidigare så kändes skumt.bylund skrev:Fast det är två orelaterade händelser. Du fick kartorna uppdaterade, vilket sker utan handpåläggning från din sida, samtidigt som du hade schemalagt en firmwareuppdatering till att ske senare, om jag förstår dig rätt?leiflodde skrev:Skumt fick idag not om Software Update och la den på vänt till ikväll.
När jag sedan kom till bilen efter 1-2 timmars kundbesök fanns ett meddelande om att jag nu har de senaste kartorna men har fortfarande Software Update kvar till ikväll, fler som fått så?
Denna uppdatering fick jag idag (ok på 3G) men ser ut som bilen kunnat göra detta från tidigare uppdatering eller har jag missat något i funktionen?[/quote]leiflodde skrev:Denna uppdatering fick jag idag (ok på 3G) men ser ut som bilen kunnat göra detta från tidigare uppdatering eller har jag missat något i funktionen?
Oftast får man samma versionsanteckningar om det bara är ett nytt bygge på samma version utan nya funktioner. D v s om du uppdaterar från 7.1 till 7.1 så får samma text igen. Det finns undantag, som när summon kom till Europa t ex. Då lades det till info om det.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Oftast får man samma versionsanteckningar om det bara är ett nytt bygge på samma version utan nya funktioner. D v s om du uppdaterar från 7.1 till 7.1 så får samma text igen. Det finns undantag, som när summon kom till Europa t ex. Då lades det till info om det.[/quote]bylund skrev:Denna uppdatering fick jag idag (ok på 3G) men ser ut som bilen kunnat göra detta från tidigare uppdatering eller har jag missat något i funktionen?leiflodde skrev:Denna uppdatering fick jag idag (ok på 3G) men ser ut som bilen kunnat göra detta från tidigare uppdatering eller har jag missat något i funktionen?
Jo men nu har ju faktiskt färglagd väg tillkommit

Det är väl en så stor grej att domboken skrivit om det.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Någon som hört vad Elon menade med we are adding more cowbells soon???
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
En koskälla som en extra tuta för att varna gångare och hästar!Pontus skrev:Någon som hört vad Elon menade med we are adding more cowbells soon???
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Det var väl en syftning till Model 3? Det var ju på Model 3 eventet som han började snacka om att den har massa extra cowbells som de inte ville visa än...
Jag fattade först inte att den psykedeliska autopiloten inte bara har skojiga färger utan även ljud och cowbells när den aktiveras. Jag undrade flera gånger varför musiken jag lyssnade på hade märkliga toner inblandade
först när musiken var på mute, så fattade jag!

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Jag installerade min uppdatering inatt. 2.16.17
Jag fick varken åka på någon regnbåge eller i en 70D imorse
Jag fick varken åka på någon regnbåge eller i en 70D imorse

- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Jag har haft en hel del strul med låsning, upplåsning och dörrhandtagen på sistone, som jag inbillar mig är lösta i den här uppdateringen. T.ex. har jag ofta inte kunnat fälla ut handtagen genom att trycka på dem efter att de fällts in igen, eller koppla loss laddkabeln med knappen på kabeln (om jag inte först öppnar en dörr). Verkar som om de kan ha gjort nåt åt de sakerna även om jag inte riktigt hunnit prova nog för att säga definitivt.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Cowbells är en referens till en Saturday Night Live-sketch:Pontus skrev:Någon som hört vad Elon menade med we are adding more cowbells soon???
När man slår på regnbågseffekten så spelas den sången med koskällan i den lilla blinkershögtalaren bredvid ratten (tror jag iallafall - det låter inte som att ljudet kommer från ljudanläggningen).
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Herr X skrev:Cowbells är en referens till en Saturday Night Live-sketch:Pontus skrev:Någon som hört vad Elon menade med we are adding more cowbells soon???
När man slår på regnbågseffekten så spelas den sången med koskällan i den lilla blinkershögtalaren bredvid ratten (tror jag iallafall - det låter inte som att ljudet kommer från ljudanläggningen).

Världsbäst!
Model 3-24/Polestar 3-24
lite märkligt, min mario-psykadeliska-AP försvann efter att jag aktiverat James Bond bilen en gång
verkar som den trumfar, tråkigt!

Model 3-24/Polestar 3-24
Du får rapportera in en bugg: konflikt mellan påskäggen!HelectriC skrev:lite märkligt, min mario-psykadeliska-AP försvann efter att jag aktiverat James Bond bilen en gångverkar som den trumfar, tråkigt!
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Herr X skrev:Cowbells är en referens till en Saturday Night Live-sketch:Pontus skrev:Någon som hört vad Elon menade med we are adding more cowbells soon???

70D, midnight silver metallic, svarta next gen seats, pano-tak, autopilot

MODEL Y, DM LR Midnight Silver, Induction 20"
MODEL ≡, DM LR Svart Aero FSD
Nissan Leaf -15