Var inte skillnaden runt 1 kr mellan medlem o icke medlem förut?
Nu verkar det vara ca 1,5 - 2kr skillnad
Mellan 1,10-1,25kr har varit ganska standard skillnad förut, man ska ha behövt ladda ca 100 kWh/månad för att medlemsskap ska bli lönsamt. Det är fortfarande många stationer med ca 1,25kr skillnad men på en del stationer och framför allt under högpris har skillnaden krupit upp mot 1,90kr som mest.
XC40 Recharge ER RWD MY24
Polestar 2 LRDM Plus Pilot MY21
Min tolkning är att vi som har en Tesla nu får ett medlemsskap och då kan vi även ladda våra icke-teslor till det låga priset.
Enig. Tycker det är helt uppenbart att det är detta man kommunicerar. Hänger inte med på vad som är oklart faktiskt.
Det tycker inte jag, då borde det inte se ut så här i appen:
Screenshot_20240414_082256_Tesla.jpg
Har inte överhuvudtaget diskuterat appen. Jag tycker det är uppenbart vad som står i mailet. Att sedan Tesla gör något annat eller är sena med att införa det de utlovat är allt annat än ovanligt.
Det står Tesla-förare inte Tesla-ägare i mailet.
Man är bara förare när man tar sin Tesla till SuC så det lär bara vara då man får medlemspriser.
Detta borde därmed handla om att icke-medlemspriser på SuC höjs.
Model Y LR Quicksilver lev mars 2023 Model Y P vit/sv lev. aug 2022 såld
Det står Tesla-förare inte Tesla-ägare i mailet.
Man är bara förare när man tar sin Tesla till SuC så det lär bara vara då man får medlemspriser.
Detta borde därmed handla om att icke-medlemspriser på SuC höjs.
Alla Teslaförare får medlemskap. Teslaförare är du även om du leasat din Tesla eller har den som förmånsbil via ditt företag, dvs inte enbart de som äger sin Tesla. Rent praktiskt är man uppenbart en Teslaförare om man har en Tesla kopplad till sitt Teslakonto.
Med medlemskap, som man numera ska få gratis som Teslaförare, så får man rabatterad laddning.
Det står Tesla-förare inte Tesla-ägare i mailet.
Man är bara förare när man tar sin Tesla till SuC så det lär bara vara då man får medlemspriser.
Detta borde därmed handla om att icke-medlemspriser på SuC höjs.
Alla Teslaförare får medlemskap. Teslaförare är du även om du leasat din Tesla eller har den som förmånsbil via ditt företag, dvs inte enbart de som äger sin Tesla. Rent praktiskt är man uppenbart en Teslaförare om man har en Tesla kopplad till sitt Teslakonto.
Med medlemskap, som man numera ska få gratis som Teslaförare, så får man rabatterad laddning.
Man fick väl rabatterad laddning även förut? Eller får man även ladda andra bilar till det lägre priset nu?
Det står Tesla-förare inte Tesla-ägare i mailet.
Man är bara förare när man tar sin Tesla till SuC så det lär bara vara då man får medlemspriser.
Detta borde därmed handla om att icke-medlemspriser på SuC höjs.
Har de höjts så att skillnaden är större nu än tidigare? Verkar verkligen vara en icke-nyhet detta. Kanske ville de bara uppmärksamma folk på hur det funkar?
Det står Tesla-förare inte Tesla-ägare i mailet.
Man är bara förare när man tar sin Tesla till SuC så det lär bara vara då man får medlemspriser.
Detta borde därmed handla om att icke-medlemspriser på SuC höjs.
Alla Teslaförare får medlemskap. Teslaförare är du även om du leasat din Tesla eller har den som förmånsbil via ditt företag, dvs inte enbart de som äger sin Tesla. Rent praktiskt är man uppenbart en Teslaförare om man har en Tesla kopplad till sitt Teslakonto.
Med medlemskap, som man numera ska få gratis som Teslaförare, så får man rabatterad laddning.
Man fick väl rabatterad laddning även förut? Eller får man även ladda andra bilar till det lägre priset nu?
Man fick rabatterad laddning även förut. Så det enda som har förändrats är att man som Teslaförare även får rabatterad laddning av andra elbilar utan att betala för medlemskap.
Det är iaf den enda rimliga tolkningen av mailet man imo kan göra. Om inte den förändringen skett så var mailet helt meningslöst då inget i så fall förändrats.
Ok. Så någon Tesla-ägare som också har en icke-Tesla och kan åka och testa att ladda på SuC och se vad det kostar?
Det är ju efter 13 april så bör ju gälla nu.
Model Y LR Quicksilver lev mars 2023 Model Y P vit/sv lev. aug 2022 såld
… och kan det här då innebära att folk kan låna ut sina Tesla-konton för att låta sina polare med icke-Tesla EV ladda billigare på SuC?
Tja, har ju gått förut också för de som har medlemskap att låna ut sitt konto. Men med tanke på vad som står i appen så verkar detta som sagt inte ha applicerats ännu.
Vad jag kan se idag är priset detsamma som tidigare när jag laddar min Tesla men om jag vill ladda mitt andra elfordon är priset idag dryga 7kr per kWh dvs närmare 2kr i skillnad. Har dock inte koll på hur det såg ut tidigare.
Vad jag kan se idag är priset detsamma som tidigare när jag laddar min Tesla men om jag vill ladda mitt andra elfordon är priset idag dryga 7kr per kWh dvs närmare 2kr i skillnad. Har dock inte koll på hur det såg ut tidigare.
När jag kollar är priserna idag fortfarande detsamma som tidigare, endast ett fåtal stationer där det kostar upp mot 7kr för icke-Tesla. De allra flesta stationer kostar mellan 5-6kr för icke-Tesla.
XC40 Recharge ER RWD MY24
Polestar 2 LRDM Plus Pilot MY21
Vad jag kan se idag är priset detsamma som tidigare när jag laddar min Tesla men om jag vill ladda mitt andra elfordon är priset idag dryga 7kr per kWh dvs närmare 2kr i skillnad. Har dock inte koll på hur det såg ut tidigare.
Det är lite större skillnad än tidigare, vad jag minns också. Ffa här i Skåne/SE4 verkar priset ökat rejält. 7+ kr för dropin på "dyrtid".
Om jag som teslaägare går in på menyn "ladda min elbil som inte är en tesla" så får jag upp icke-medlemskap-priser. Jag får även upp möjligheten att köpa medlemsskap.
Priset per kwh är variabelt beroende på laddstation, tid på dygnet.
Skiljer ca 1,15 kr till 1,25 på en station jag kollade på.
Ej medlem 4.95 till 5,45. Medlem 3,80 till 4,20.
Om jag som teslaägare går in på menyn "ladda min elbil som inte är en tesla" så får jag upp icke-medlemskap-priser. Jag får även upp möjligheten att köpa medlemsskap.
Priset per kwh är variabelt beroende på laddstation, tid på dygnet.
Skiljer ca 1,15 kr till 1,25 på en station jag kollade på.
Ej medlem 4.95 till 5,45. Medlem 3,80 till 4,20.
Och med det är det väl nu klarlagt att man som Teslaförare fortfarande inte kan ladda andra elbilar till lågt pris utan att ha ett medlemskap? Trots att det för vissa här "är helt uppenbart" att det är tvätom, och att det inte finns något oklart i Teslas kommunikation.
Model Y P 2022 - fortfarande Model S P 2016 - 2022 Model S P 2015
Om jag som teslaägare går in på menyn "ladda min elbil som inte är en tesla" så får jag upp icke-medlemskap-priser. Jag får även upp möjligheten att köpa medlemsskap.
Priset per kwh är variabelt beroende på laddstation, tid på dygnet.
Skiljer ca 1,15 kr till 1,25 på en station jag kollade på.
Ej medlem 4.95 till 5,45. Medlem 3,80 till 4,20.
Och med det är det väl nu klarlagt att man som Teslaförare fortfarande inte kan ladda andra elbilar till lågt pris utan att ha ett medlemskap? Trots att det för vissa här "är helt uppenbart" att det är tvätom, och att det inte finns något oklart i Teslas kommunikation.
Återigen, det var den enda ändringen som överhuvudtaget var möjlig iom det som meddelades. Och återigen, inget alls som säger att Tesla gör det de säger när man är vis av historien.
Men med tanke på prisändringen som sedan kom så kanske det var det de egentligen ville kommunicera men misslyckades totalt...
Om jag som teslaägare går in på menyn "ladda min elbil som inte är en tesla" så får jag upp icke-medlemskap-priser. Jag får även upp möjligheten att köpa medlemsskap.
Priset per kwh är variabelt beroende på laddstation, tid på dygnet.
Skiljer ca 1,15 kr till 1,25 på en station jag kollade på.
Ej medlem 4.95 till 5,45. Medlem 3,80 till 4,20.
Och med det är det väl nu klarlagt att man som Teslaförare fortfarande inte kan ladda andra elbilar till lågt pris utan att ha ett medlemskap? Trots att det för vissa här "är helt uppenbart" att det är tvätom, och att det inte finns något oklart i Teslas kommunikation.
Återigen, det var den enda ändringen som överhuvudtaget var möjlig iom det som meddelades. Och återigen, inget alls som säger att Tesla gör det de säger när man är vis av historien.
Men med tanke på prisändringen som sedan kom så kanske det var det de egentligen ville kommunicera men misslyckades totalt...
Ja Teslas kommunikation lämnar en del övrigt att önska.
Gång efter gång...
Model Y P 2022 - fortfarande Model S P 2016 - 2022 Model S P 2015