Radarn sitter nu vid Teslamärket

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
deffe
Teslaägare
Kontakt:

Radarn sitter nu vid Teslamärket

Inlägg av deffe »

Var in på Tesla i Mall of Scandinavia och frågade lite saker, samt dregglade över en P90D. Passade på att fråga om radarn på facelift modellen och tydligen sitter den uppe vid Tesla logon, dvs högre upp än tidigare. Borde ge bättre trafikavläsning.

Sedan frågade jag om eventuellt ny utrustning i form av sidoradar/kamera men det var inget som dom visste något om. Så när det kommer till Autopiloten så verkar den blivit lite bättre men troligen knappt nämnvärt. Jag har upplevt lite problem när det varit för mycket snö på fronten, med lite tur så har dom löst den delen iaf.

För övrigt så hade dom en enorm bild på nya faceliftade bilen och det var verkligen en fin skapelse.

Nerlackad, sedan detaljer som diffusern och bakpartiet som uppdaterats lite kändes för mig helt oviktigt för det var väldigt svårt att se en skillnad om man inte var medveten om den.

Den svarta pianolackade inredningen har ersatts av någon form av "ådrad" variant, och det är till det bättre tycker jag. Väldigt fin för att vara "base".

Snygg bil, vill ha.
Mvh
Richard @ Statsskuld.se
Hitta en rabattkod hos: Rabattkod.tips
Tidigare bilar: S85, P85, S90D, S100D, S P100D, X100D
vigge50

Re: Radarn sitter nu vid Teslamärket

Inlägg av vigge50 »

Har läst på några ställen här om att den nya är "nerlackad", vad menas med det?
Användarvisningsbild
Vidio
Teslaägare

Inlägg av Vidio »

deffe skrev:
Var in på Tesla i Mall of Scandinavia och frågade lite saker, samt dregglade över en P90D. Passade på att fråga om radarn på facelift modellen och tydligen sitter den uppe vid Tesla logon, dvs högre upp än tidigare. Borde ge bättre trafikavläsning.

Sedan frågade jag om eventuellt ny utrustning i form av sidoradar/kamera men det var inget som dom visste något om. Så när det kommer till Autopiloten så verkar den blivit lite bättre men troligen knappt nämnvärt. Jag har upplevt lite problem när det varit för mycket snö på fronten, med lite tur så har dom löst den delen iaf.

För övrigt så hade dom en enorm bild på nya faceliftade bilen och det var verkligen en fin skapelse.

Nerlackad, sedan detaljer som diffusern och bakpartiet som uppdaterats lite kändes för mig helt oviktigt för det var väldigt svårt att se en skillnad om man inte var medveten om den.

Den svarta pianolackade inredningen har ersatts av någon form av "ådrad" variant, och det är till det bättre tycker jag. Väldigt fin för att vara "base".

Snygg bil, vill ha.
Hmmm, jag ser ingen skillnad på bakpartiet? Vad är ändrat där?
Användarvisningsbild
Rich-hard
Teslaägare

Inlägg av Rich-hard »

vigge50 skrev:
Tröskellådorna är i samma färg som bilen..
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Rich-hard skrev:
vigge50 skrev:
Tröskellådorna är i samma färg som bilen..
Även kallat kjolpaketet :) samt bak höger och vänster om diffusorn och fram längst ner på stötfångaren. Enkelt förklarat, det som är närmast vägen som tidigare var olackad grå plast.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Niclas
Teslaägare

Inlägg av Niclas »

Jag föredrar faktiskt olackad svart plast. Bilen ser slimmad ut, nerlackad ser den tjock ut.
Desutom kommer det rejält med sten och skit på de lackade delarna nertill bakom bakhjulen, kommer se fult och slitet ut efter en vintersäsong.
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)

Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Skriv svar