Var in på Tesla i Mall of Scandinavia och frågade lite saker, samt dregglade över en P90D. Passade på att fråga om radarn på facelift modellen och tydligen sitter den uppe vid Tesla logon, dvs högre upp än tidigare. Borde ge bättre trafikavläsning.
Sedan frågade jag om eventuellt ny utrustning i form av sidoradar/kamera men det var inget som dom visste något om. Så när det kommer till Autopiloten så verkar den blivit lite bättre men troligen knappt nämnvärt. Jag har upplevt lite problem när det varit för mycket snö på fronten, med lite tur så har dom löst den delen iaf.
För övrigt så hade dom en enorm bild på nya faceliftade bilen och det var verkligen en fin skapelse.
Nerlackad, sedan detaljer som diffusern och bakpartiet som uppdaterats lite kändes för mig helt oviktigt för det var väldigt svårt att se en skillnad om man inte var medveten om den.
Den svarta pianolackade inredningen har ersatts av någon form av "ådrad" variant, och det är till det bättre tycker jag. Väldigt fin för att vara "base".
Snygg bil, vill ha.
Radarn sitter nu vid Teslamärket
Moderator: Redaktion
Radarn sitter nu vid Teslamärket
Mvh
Richard @ Statsskuld.se
Hitta en rabattkod hos: Rabattkod.tips
Tidigare bilar: S85, P85, S90D, S100D, S P100D, X100D
Richard @ Statsskuld.se
Hitta en rabattkod hos: Rabattkod.tips
Tidigare bilar: S85, P85, S90D, S100D, S P100D, X100D
Re: Radarn sitter nu vid Teslamärket
Har läst på några ställen här om att den nya är "nerlackad", vad menas med det?
Hmmm, jag ser ingen skillnad på bakpartiet? Vad är ändrat där?deffe skrev:Var in på Tesla i Mall of Scandinavia och frågade lite saker, samt dregglade över en P90D. Passade på att fråga om radarn på facelift modellen och tydligen sitter den uppe vid Tesla logon, dvs högre upp än tidigare. Borde ge bättre trafikavläsning.
Sedan frågade jag om eventuellt ny utrustning i form av sidoradar/kamera men det var inget som dom visste något om. Så när det kommer till Autopiloten så verkar den blivit lite bättre men troligen knappt nämnvärt. Jag har upplevt lite problem när det varit för mycket snö på fronten, med lite tur så har dom löst den delen iaf.
För övrigt så hade dom en enorm bild på nya faceliftade bilen och det var verkligen en fin skapelse.
Nerlackad, sedan detaljer som diffusern och bakpartiet som uppdaterats lite kändes för mig helt oviktigt för det var väldigt svårt att se en skillnad om man inte var medveten om den.
Den svarta pianolackade inredningen har ersatts av någon form av "ådrad" variant, och det är till det bättre tycker jag. Väldigt fin för att vara "base".
Snygg bil, vill ha.
Tröskellådorna är i samma färg som bilen..vigge50 skrev:Har läst på några ställen här om att den nya är "nerlackad", vad menas med det?
Även kallat kjolpaketetRich-hard skrev:Tröskellådorna är i samma färg som bilen..vigge50 skrev:Har läst på några ställen här om att den nya är "nerlackad", vad menas med det?

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Jag föredrar faktiskt olackad svart plast. Bilen ser slimmad ut, nerlackad ser den tjock ut.
Desutom kommer det rejält med sten och skit på de lackade delarna nertill bakom bakhjulen, kommer se fult och slitet ut efter en vintersäsong.
Desutom kommer det rejält med sten och skit på de lackade delarna nertill bakom bakhjulen, kommer se fult och slitet ut efter en vintersäsong.
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+