Jag var ute och provade det nya XBB-receptet i kväll och kan konstatera att det fungerade alldeles utmärkt. Jag satte Utgång 1 till HIGHBEAM_PWM i appen och rampen släcktes snyggt och prydligt i samband med att helljuset började pixla ner. Snabbt och bra jobbat av XBB-teamet!
Jag var ute och provade det nya XBB-receptet i kväll och kan konstatera att det fungerade alldeles utmärkt. Jag satte Utgång 1 till HIGHBEAM_PWM i appen och rampen släcktes snyggt och prydligt i samband med att helljuset började pixla ner. Snabbt och bra jobbat av XBB-teamet!
Jag var precis ute och körde och kan bara bekräfta det du skriver. Nu släcks LED-rampen när helljuset börjar släcka pixlar. Bra jobbat av XBB.
Tyvärr funkar det inte alls på min bil eftersom min LED-ramp lyser så starkt att de mötande redan fått frispel långt innan helljuset börjat pixla ner och släcker rampen.
Och när man närmar sig en reflexskylt med LED-rampen tänd, börjar bilen pixla ner vilket gör att den släcker rampen. Och då drar bilen på fullt helljus igen och tänder rampen och då börjar bilen pixla ner igen... ja ni förstår. LED-rampen släcks och tänds 4-5 gånger varje gång man kör förbi en lite större reflexskylt. Det funkar helt enkelt inte. Misstänkte redan innan att det skulle bli så.
Har en Lazer Linear 18 Elite Dubble E-Mark 130W LED-ramp.
Model Y P 2022 - fortfarande Model S P 2016 - 2022 Model S P 2015
Jag var ute och provade det nya XBB-receptet i kväll och kan konstatera att det fungerade alldeles utmärkt. Jag satte Utgång 1 till HIGHBEAM_PWM i appen och rampen släcktes snyggt och prydligt i samband med att helljuset började pixla ner. Snabbt och bra jobbat av XBB-teamet!
Jag var precis ute och körde och kan bara bekräfta det du skriver. Nu släcks LED-rampen när helljuset börjar släcka pixlar. Bra jobbat av XBB.
Tyvärr funkar det inte alls på min bil eftersom min LED-ramp lyser så starkt att de mötande redan fått frispel långt innan helljuset börjat pixla ner och släcker rampen.
Och när man närmar sig en reflexskylt med LED-rampen tänd, börjar bilen pixla ner vilket gör att den släcker rampen. Och då drar bilen på fullt helljus igen och tänder rampen och då börjar bilen pixla ner igen... ja ni förstår. LED-rampen släcks och tänds 4-5 gånger varje gång man kör förbi en lite större reflexskylt. Det funkar helt enkelt inte. Misstänkte redan innan att det skulle bli så.
Har en Lazer Linear 18 Elite Dubble E-Mark 130W LED-ramp.
Jag har en "vanlig" Lazer Linear 18 Elite (lite osäker på vad som skiljer den från en "Double"). Jag var lite besviken på att den inte lyste så starkt inledningsvis, men under testet igår så tyckte jag det fungerade riktigt bra tillsammans med matris-ljusen. Ingen mötande blinkade på mig. Vidare mörkerkörning får väl utvisa om det uppstår problem.
Jag var ute och provade det nya XBB-receptet i kväll och kan konstatera att det fungerade alldeles utmärkt. Jag satte Utgång 1 till HIGHBEAM_PWM i appen och rampen släcktes snyggt och prydligt i samband med att helljuset började pixla ner. Snabbt och bra jobbat av XBB-teamet!
Jag var precis ute och körde och kan bara bekräfta det du skriver. Nu släcks LED-rampen när helljuset börjar släcka pixlar. Bra jobbat av XBB.
Tyvärr funkar det inte alls på min bil eftersom min LED-ramp lyser så starkt att de mötande redan fått frispel långt innan helljuset börjat pixla ner och släcker rampen.
Och när man närmar sig en reflexskylt med LED-rampen tänd, börjar bilen pixla ner vilket gör att den släcker rampen. Och då drar bilen på fullt helljus igen och tänder rampen och då börjar bilen pixla ner igen... ja ni förstår. LED-rampen släcks och tänds 4-5 gånger varje gång man kör förbi en lite större reflexskylt. Det funkar helt enkelt inte. Misstänkte redan innan att det skulle bli så.
Har en Lazer Linear 18 Elite Dubble E-Mark 130W LED-ramp.
Jag har en "vanlig" Lazer Linear 18 Elite (lite osäker på vad som skiljer den från en "Double"). Jag var lite besviken på att den inte lyste så starkt inledningsvis, men under testet igår så tyckte jag det fungerade riktigt bra tillsammans med matris-ljusen. Ingen mötande blinkade på mig. Vidare mörkerkörning får väl utvisa om det uppstår problem.
Double E-Mark är lite starkare och lyser lite längre än vanliga 18 Elite. Men det verkar inte vara någon fördel nu.
Alla bilar jag mötte blinkade med helljuset innan bilen började pixla ner och rampen släcktes.
Känns trist att behöva manövrera ljusrampen manuellt nu när Tesls helljusautomatik äntligen fungerar.
Model Y P 2022 - fortfarande Model S P 2016 - 2022 Model S P 2015
Jag var ute och provade det nya XBB-receptet i kväll och kan konstatera att det fungerade alldeles utmärkt. Jag satte Utgång 1 till HIGHBEAM_PWM i appen och rampen släcktes snyggt och prydligt i samband med att helljuset började pixla ner. Snabbt och bra jobbat av XBB-teamet!
Jag var precis ute och körde och kan bara bekräfta det du skriver. Nu släcks LED-rampen när helljuset börjar släcka pixlar. Bra jobbat av XBB.
Tyvärr funkar det inte alls på min bil eftersom min LED-ramp lyser så starkt att de mötande redan fått frispel långt innan helljuset börjat pixla ner och släcker rampen.
Och när man närmar sig en reflexskylt med LED-rampen tänd, börjar bilen pixla ner vilket gör att den släcker rampen. Och då drar bilen på fullt helljus igen och tänder rampen och då börjar bilen pixla ner igen... ja ni förstår. LED-rampen släcks och tänds 4-5 gånger varje gång man kör förbi en lite större reflexskylt. Det funkar helt enkelt inte. Misstänkte redan innan att det skulle bli så.
Har en Lazer Linear 18 Elite Dubble E-Mark 130W LED-ramp.
Jag har en "vanlig" Lazer Linear 18 Elite (lite osäker på vad som skiljer den från en "Double"). Jag var lite besviken på att den inte lyste så starkt inledningsvis, men under testet igår så tyckte jag det fungerade riktigt bra tillsammans med matris-ljusen. Ingen mötande blinkade på mig. Vidare mörkerkörning får väl utvisa om det uppstår problem.
Double E-Mark är lite starkare och lyser lite längre än vanliga 18 Elite. Men det verkar inte vara någon fördel nu.
Alla bilar jag mötte blinkade med helljuset innan bilen började pixla ner och rampen släcktes.
Känns trist att behöva manövrera ljusrampen manuellt nu när Tesls helljusautomatik äntligen fungerar.
Vet du om det går att konfigurera XBB så att du kan styra rampen manuellt (med spaken) samtidigt som det adaptiva helljuset är aktiverat? Om det går att få till blir det ändock ganska smidigt.
Jag var ute och provade det nya XBB-receptet i kväll och kan konstatera att det fungerade alldeles utmärkt. Jag satte Utgång 1 till HIGHBEAM_PWM i appen och rampen släcktes snyggt och prydligt i samband med att helljuset började pixla ner. Snabbt och bra jobbat av XBB-teamet!
Jag var precis ute och körde och kan bara bekräfta det du skriver. Nu släcks LED-rampen när helljuset börjar släcka pixlar. Bra jobbat av XBB.
Tyvärr funkar det inte alls på min bil eftersom min LED-ramp lyser så starkt att de mötande redan fått frispel långt innan helljuset börjat pixla ner och släcker rampen.
Och när man närmar sig en reflexskylt med LED-rampen tänd, börjar bilen pixla ner vilket gör att den släcker rampen. Och då drar bilen på fullt helljus igen och tänder rampen och då börjar bilen pixla ner igen... ja ni förstår. LED-rampen släcks och tänds 4-5 gånger varje gång man kör förbi en lite större reflexskylt. Det funkar helt enkelt inte. Misstänkte redan innan att det skulle bli så.
Har en Lazer Linear 18 Elite Dubble E-Mark 130W LED-ramp.
Jag har en "vanlig" Lazer Linear 18 Elite (lite osäker på vad som skiljer den från en "Double"). Jag var lite besviken på att den inte lyste så starkt inledningsvis, men under testet igår så tyckte jag det fungerade riktigt bra tillsammans med matris-ljusen. Ingen mötande blinkade på mig. Vidare mörkerkörning får väl utvisa om det uppstår problem.
Double E-Mark är lite starkare och lyser lite längre än vanliga 18 Elite. Men det verkar inte vara någon fördel nu.
Alla bilar jag mötte blinkade med helljuset innan bilen började pixla ner och rampen släcktes.
Känns trist att behöva manövrera ljusrampen manuellt nu när Tesls helljusautomatik äntligen fungerar.
Vet du om det går att konfigurera XBB så att du kan styra rampen manuellt (med spaken) samtidigt som det adaptiva helljuset är aktiverat? Om det går att få till blir det ändock ganska smidigt.
Ja det skulle vara en OK lösning. Men jag tror inte det är möjligt som det ser ut nu.
Undrar om det fungerar lika dåligt på andra bilar med Matrix-ljus. Jag har inte kört någon annan bil som haft kombinationen Matrix-ljus och väldigt stark LED-ramp. Man vill ju naturligtvis ha kvar Matrix-funktionen även när man släcker LED-rampen. Och man vill ju inte att bilen släcker LED-rampen för att man närmar sig en reflexskylt.
Model Y P 2022 - fortfarande Model S P 2016 - 2022 Model S P 2015
Jag var precis ute och körde och kan bara bekräfta det du skriver. Nu släcks LED-rampen när helljuset börjar släcka pixlar. Bra jobbat av XBB.
Tyvärr funkar det inte alls på min bil eftersom min LED-ramp lyser så starkt att de mötande redan fått frispel långt innan helljuset börjat pixla ner och släcker rampen.
Och när man närmar sig en reflexskylt med LED-rampen tänd, börjar bilen pixla ner vilket gör att den släcker rampen. Och då drar bilen på fullt helljus igen och tänder rampen och då börjar bilen pixla ner igen... ja ni förstår. LED-rampen släcks och tänds 4-5 gånger varje gång man kör förbi en lite större reflexskylt. Det funkar helt enkelt inte. Misstänkte redan innan att det skulle bli så.
Har en Lazer Linear 18 Elite Dubble E-Mark 130W LED-ramp.
Jag har en "vanlig" Lazer Linear 18 Elite (lite osäker på vad som skiljer den från en "Double"). Jag var lite besviken på att den inte lyste så starkt inledningsvis, men under testet igår så tyckte jag det fungerade riktigt bra tillsammans med matris-ljusen. Ingen mötande blinkade på mig. Vidare mörkerkörning får väl utvisa om det uppstår problem.
Double E-Mark är lite starkare och lyser lite längre än vanliga 18 Elite. Men det verkar inte vara någon fördel nu.
Alla bilar jag mötte blinkade med helljuset innan bilen började pixla ner och rampen släcktes.
Känns trist att behöva manövrera ljusrampen manuellt nu när Tesls helljusautomatik äntligen fungerar.
Vet du om det går att konfigurera XBB så att du kan styra rampen manuellt (med spaken) samtidigt som det adaptiva helljuset är aktiverat? Om det går att få till blir det ändock ganska smidigt.
Ja det skulle vara en OK lösning. Men jag tror inte det är möjligt som det ser ut nu.
Undrar om det fungerar lika dåligt på andra bilar med Matrix-ljus. Jag har inte kört någon annan bil som haft kombinationen Matrix-ljus och väldigt stark LED-ramp. Man vill ju naturligtvis ha kvar Matrix-funktionen även när man släcker LED-rampen. Och man vill ju inte att bilen släcker LED-rampen för att man närmar sig en reflexskylt.
Jag har ingen ramp på min ID4 men Matrixlyset pixlar ganska ofta bort skyltar som står i en viss vinkel mot körbanan, och så skulle den också såklart släcka rampen så det tror jag inte du kommer ifrån oavsett bil.
Inga större problem utan ramp men förstår att man skulle bli smått irriterad om rampen blinkar i tid och otid.
Har även en kul passage på vägen hem där bilen på en lite mindre väg ALLTID bländar av inför en viss kurva, inga skyltar att tala om, inga lampor…men ett hus en bit upp i backen, slår aldrig fel
Jag har en "vanlig" Lazer Linear 18 Elite (lite osäker på vad som skiljer den från en "Double"). Jag var lite besviken på att den inte lyste så starkt inledningsvis, men under testet igår så tyckte jag det fungerade riktigt bra tillsammans med matris-ljusen. Ingen mötande blinkade på mig. Vidare mörkerkörning får väl utvisa om det uppstår problem.
Double E-Mark är lite starkare och lyser lite längre än vanliga 18 Elite. Men det verkar inte vara någon fördel nu.
Alla bilar jag mötte blinkade med helljuset innan bilen började pixla ner och rampen släcktes.
Känns trist att behöva manövrera ljusrampen manuellt nu när Tesls helljusautomatik äntligen fungerar.
Vet du om det går att konfigurera XBB så att du kan styra rampen manuellt (med spaken) samtidigt som det adaptiva helljuset är aktiverat? Om det går att få till blir det ändock ganska smidigt.
Ja det skulle vara en OK lösning. Men jag tror inte det är möjligt som det ser ut nu.
Undrar om det fungerar lika dåligt på andra bilar med Matrix-ljus. Jag har inte kört någon annan bil som haft kombinationen Matrix-ljus och väldigt stark LED-ramp. Man vill ju naturligtvis ha kvar Matrix-funktionen även när man släcker LED-rampen. Och man vill ju inte att bilen släcker LED-rampen för att man närmar sig en reflexskylt.
Jag har ingen ramp på min ID4 men Matrixlyset pixlar ganska ofta bort skyltar som står i en viss vinkel mot körbanan, och så skulle den också såklart släcka rampen så det tror jag inte du kommer ifrån oavsett bil.
Inga större problem utan ramp men förstår att man skulle bli smått irriterad om rampen blinkar i tid och otid.
Har även en kul passage på vägen hem där bilen på en lite mindre väg ALLTID bländar av inför en viss kurva, inga skyltar att tala om, inga lampor…men ett hus en bit upp i backen, slår aldrig fel
Du får knacka på och be dem hålla lamporna släckta i huset. De är säkert väldigt förstående inför ditt problem.
När jag kör med avstängd LED-ramp så upplever jag inte att bilen pixlar bort reflexskyltar. Så bilen löser väldigt bra att skilja på en lampa och en reflex. Men när man drar på LED-rampen så börjar bilen att pixla bort skyltarna och då släcks naturligtvis LED-rampen. Men det är ju inget fel utan bara en konsekvens av att jag har monterat extraljus. Inget bilen är designad för.
Jag är bara nyfiken på hur det funkar för andra som har Matrix-ljus och stark LED-ramp.
Model Y P 2022 - fortfarande Model S P 2016 - 2022 Model S P 2015