Jag försvarar inte alls Elons ersättning, jag tycker den är helt orimligt hög och byggd på Elons bubbelblåsartalanger, för det är han duktig på det måste man ge honom.spacecoin skrev: ↑18 apr 2024 09:00De aktieägare som köpt aktien de senaste 3.5 åren har inte fått någon ökning. De flesta har inte ens break even. Men de har säkert inget emot att ge bort 10% av Teslas framtida vinster till Elon för all evighet. Det låter rimligt.gjohansson skrev: ↑18 apr 2024 07:44Håller med dig att det är rent bondförnuftsmässigt rimligt att man alltid håller ingångna avtal, så även denna gång även om rimligheten i avtalet kan diskuteras.
Men efter det juridiska underkännandet hamnar man ändå i en ny sits, nu har ju aktieägarna redan fått ökningen av aktiens värde, då kanske man ändå frestas smita från betalningen om man nu kan?
Det enda som gör att aktieägarna ända troligen kommer bevilja Elon en väldigt stor säck pengar är väl vetskapen om att om Elon lämnar Tesla så kommer aktiekursen kollapsa.
Men jag tror ändå att dagens aktieägare kommer att rösta för att ge Elon en massa cash eftersom de är rädda för att resten av bubblan pyser ut om han hoppar av eller ens hotar med det.