Noterade precis att Tesla sänkt priserna.
Har inte full koll hur mycket men LR är i alla fall minst 30k.
Säkert andra som har bättre koll
Edit. Reviderar, gissar 20-25k prissänkning
Senast redigerad av Vikingkr0n0s, redigerad totalt 1 gånger.
Blå/Svart Model Y LR 2024 Vit/Vit Model 3 LR Highland 2024 Såld: Röd/Creme Tesla Model X Plaid 2023 Såld: Svart, svart Tesla Model S performance 2021 Såld: Blå, vit Tesla Model 3 LR AWD "19" m drag
Tack, reviderade precis mitt inlägg, han inte se ditt
Blå/Svart Model Y LR 2024 Vit/Vit Model 3 LR Highland 2024 Såld: Röd/Creme Tesla Model X Plaid 2023 Såld: Svart, svart Tesla Model S performance 2021 Såld: Blå, vit Tesla Model 3 LR AWD "19" m drag
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Tesla har betydande installerad överkapacitet på 3/Y och ett stort (137000 vid slutet av Q1) lager av bilar. Frågan är väll hur de balanserar prissänkningar och att minska produktionen framöver.
Elon sa för 1-2 år sen att han tycker Tesla skall sänka priserna så mycket som behövs för att sälja alla bilar de kan producera. Men de har uppenbarligen lämnat den filosofin iaf delvis.
När jag beställde min första sr+ i nov 2019 kostade den 559kkr i grundpris. Inflationsjusterat är det 688. Så under femhubdra för en bil som är bra mycket bättre(om än fulare ) är ju fantastiskt.
När jag beställde min första sr+ i nov 2019 kostade den 559kkr i grundpris. Inflationsjusterat är det 688. Så under femhubdra för en bil som är bra mycket bättre(om än fulare ) är ju fantastiskt.
Beställde första svarta M3 LR 2020 inkl. vinterhjul för 703, nästa 2022 med samma konfiguration för 665, beställer jag en motsvarande ny idag kostar den 621. Första två fick man ju dock statlig bonus för vilket sänkte faktisk kostnad, ändå en helt riktig utveckling med tanke på hur mycket mer bil man får idag med Highland.
M3 P -24 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
När jag beställde min första sr+ i nov 2019 kostade den 559kkr i grundpris. Inflationsjusterat är det 688. Så under femhubdra för en bil som är bra mycket bättre(om än fulare ) är ju fantastiskt.
Beställde första svarta M3 LR 2020 inkl. vinterhjul för 703, nästa 2022 med samma konfiguration för 665, beställer jag en motsvarande ny idag kostar den 621. Första två fick man ju dock statlig bonus för vilket sänkte faktisk kostnad, ändå en helt riktig utveckling med tanke på hur mycket mer bil man får idag med Highland.
Inflationen har ju varit mycket kännbar på senare år vilket man ofta glömmer bort när priser jämförs över tid. 703’ 2020 motsvarar 866’ idag…
Perfekt tajmat så här några dagar innan leverans.. inte alls bitter
Som jag förstått konsensus på forumet så kommer du få betala det nya lägre priset. Och ifall du redan betalat det gamla högre priset så betalar Tesla tillbaka mellanskillnaden mellan gamla och nya priset. Eller har jag missförstått ngt?...
Perfekt tajmat så här några dagar innan leverans.. inte alls bitter
Som jag förstått konsensus på forumet så kommer du få betala det nya lägre priset. Och ifall du redan betalat det gamla högre priset så betalar Tesla tillbaka mellanskillnaden mellan gamla och nya priset. Eller har jag missförstått ngt?...
I det fallet är det ju väldigt bra, blir att slå en signal till dem imorgon och kolla läget.
Model 3 är verkligen prisvärd. Otroligt synd att Tesla har tagit bort radar och parkeringssensorer, annars hade den varit en nobrainer för mig nu när jag ska byta bil. Jag behöver inte en större bil eller en SUV.
Lite bättre dragvikt och dragkrokslösning hade också varit trevligt
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Åkte av en händelse förbi tesla i Huddinge idag och dra mig baklänges vad många nya bilar som stod där. Svårt att uppskatta men flera hundra och såg ut som om platsen snart inte räckte till. Av det jag såg var det överväldigande flest Y.
Så prissänkning eller 0% ränta ligger i korten. Vet inte vad som är sämst för värdeminskning....men inte bra.
Senast redigerad av usse, redigerad totalt 1 gånger.
Perfekt tajmat så här några dagar innan leverans.. inte alls bitter
Som jag förstått konsensus på forumet så kommer du få betala det nya lägre priset. Och ifall du redan betalat det gamla högre priset så betalar Tesla tillbaka mellanskillnaden mellan gamla och nya priset. Eller har jag missförstått ngt?...
Iom att Tesla varslar en massa folk så kanske de inte är så frikostiga den här gången? Hoppas dock det. Är själv i samma sits.
Model 3 är verkligen prisvärd. Otroligt synd att Tesla har tagit bort radar och parkeringssensorer, annars hade den varit en nobrainer för mig nu när jag ska byta bil. Jag behöver inte en större bil eller en SUV.
Lite bättre dragvikt och dragkrokslösning hade också varit trevligt
Ja, med radar, USS, regnsensor och blinkersspak så hade det varit en större fullträff. Kan själv kanske ta kompromissen, men hade önskat att dessa sensorer och spakar fanns med.
Hade också varit mycket lättare att rekommendera till fler, precis som du är inne på. Nu blir det tyvärr en kompromiss som jag inte kan rekommendera till alla.
Så vilken bilmodell anser ni är utan kompromisser, till ett pris under en halv miljon? Jag betraktar M3 som helhet som den bästa bilen för pengarna på marknaden idag. Därmed inte sagt att den som behöver en dragbil bör välja den, eller den som inte kan leva utan spakar på ratten eller display bakom ratten eller har andra typer av hang-ups
Till och med sportbilsentusiasten Harry som inte gillar elbilar anser att den är ”benchmark” som alla andra måste försöka slå, eller ens komma i närheten av:
M3 P -24 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
Så vilken bilmodell anser ni är utan kompromisser, till ett pris under en halv miljon? Jag betraktar M3 som helhet som den bästa bilen för pengarna på marknaden idag. Därmed inte sagt att den som behöver en dragbil bör välja den, eller den som inte kan leva utan spakar på ratten eller display bakom ratten eller har andra typer av hang-ups
Till och med sportbilsentusiasten Harry som inte gillar elbilar anser att den är ”benchmark” som alla andra måste försöka slå, eller ens komma i närheten av:
Alla bilar är kompromisser på ett eller annat sätt, men valet från Tesla att snåla in på radar och parkeringssensorer känns väldigt onödigt. Jag tror att de hade sålt fler bilar om radar och uss hade varit kvar även om de hade behövt ta en eller ett par tusenlappar mer för att täcka upp för den extra kostnaden.
För lekkörning har dock varken radar eller uss någon betydelse
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Åkte av en händelse förbi tesla i Huddinge idag och dra mig baklänges vad många nya bilar som stod där. Svårt att uppskatta men flera hundra och såg ut som om platsen snart inte räckte till. Av det jag såg var det överväldigande flest Y.
Så prissänkning eller 0% ränta ligger i korten. Vet inte vad som är sämst för värdeminskning....men inte bra.
Såg samma grej i Jönköping för 14 dar sen. Syns bra från RV40.