Elbilar har 50% reducerat förmånsvärde på priset upp till 700k. Varje krona över 700k påverkar alltså förmånsvärdet dubbelt så mycket som varje krona under 700k.
Model 3 Prissänkt
Moderator: Redaktion
Re: Model 3 Prissänkt
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Model 3 Prissänkt
Om du läser igenom tråden så svarade jag på Spacecoins beskrivning av vad hen prioriterar, nämligen:
”Att optimera för kostnad tilltalar inte mig t ex. Jag vill ha en bil med funktioner som fungerar, har spakar och är tyst och har hög nivå av komfort.”
Har den snikigaste EQS verkligen denna höga nivå av komfort? Det vet inte jag eftersom hög nivå är väldigt subjektivt, men eftersom hen icke tilltalas av kostnadsoptimering gissar jag att hen skulle välja den dyrare och mer lyxigt utrustade bilen.
M3 P -24 svart/svart beställd
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
Re: Model 3 Prissänkt
Det har såklart noll relevans gällande ditt påstående om vad en EQS kostar.holden skrev: ↑22 apr 2024 12:31Om du läser igenom tråden så svarade jag på Spacecoins beskrivning av vad hen prioriterar, nämligen:
”Att optimera för kostnad tilltalar inte mig t ex. Jag vill ha en bil med funktioner som fungerar, har spakar och är tyst och har hög nivå av komfort.”
Har den snikigaste EQS verkligen denna höga nivå av komfort? Det vet inte jag eftersom hög nivå är väldigt subjektivt, men eftersom hen icke tilltalas av kostnadsoptimering gissar jag att hen skulle välja den dyrare och mer lyxigt utrustade bilen.
Det var som sagt dessutom inte något "snik" över den bilen överhuvudtaget. Med bla Heads Up, Burmester och Digital Light.
Slutligen, ja, givetvis har den en helt annan nivå av komfort än en Model 3. Model 3 är en fantastisk bil på många sätt, men dessa två är såklart helt olika bilar.
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Model 3 Prissänkt
En EQS med hög nivå av komfort kostar bevisligen 2,3 msek, men jag lyfter på hatten för den som vågar utmana Aristoteles lag om det uteslutna tredje.Legato skrev: ↑22 apr 2024 12:41Det har såklart noll relevans gällande ditt påstående om vad en EQS kostar.holden skrev: ↑22 apr 2024 12:31Om du läser igenom tråden så svarade jag på Spacecoins beskrivning av vad hen prioriterar, nämligen:
”Att optimera för kostnad tilltalar inte mig t ex. Jag vill ha en bil med funktioner som fungerar, har spakar och är tyst och har hög nivå av komfort.”
Har den snikigaste EQS verkligen denna höga nivå av komfort? Det vet inte jag eftersom hög nivå är väldigt subjektivt, men eftersom hen icke tilltalas av kostnadsoptimering gissar jag att hen skulle välja den dyrare och mer lyxigt utrustade bilen.
M3 P -24 svart/svart beställd
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
Re: Model 3 Prissänkt
Ännu en gång 100% trams. "Bevisligen"? Fantasi och bevis är inte samma sak. Som sagt, bilen jag länkade är inte på något sätt en snikversion och den erbjuder givetvis en helt annan nivå av komfort än en Model 3. Det förstår du såklart också, men uppenbarligen är trams det enda som intresserar dig.holden skrev: ↑22 apr 2024 12:47En EQS med hög nivå av komfort kostar bevisligen 2,3 msek, men jag lyfter på hatten för den som vågar utmana Aristoteles lag om det uteslutna tredje.Legato skrev: ↑22 apr 2024 12:41Det har såklart noll relevans gällande ditt påstående om vad en EQS kostar.holden skrev: ↑22 apr 2024 12:31Om du läser igenom tråden så svarade jag på Spacecoins beskrivning av vad hen prioriterar, nämligen:
”Att optimera för kostnad tilltalar inte mig t ex. Jag vill ha en bil med funktioner som fungerar, har spakar och är tyst och har hög nivå av komfort.”
Har den snikigaste EQS verkligen denna höga nivå av komfort? Det vet inte jag eftersom hög nivå är väldigt subjektivt, men eftersom hen icke tilltalas av kostnadsoptimering gissar jag att hen skulle välja den dyrare och mer lyxigt utrustade bilen.
Model 3 har en massa andra trevliga egenskaper, men komforten är givetvis inte ens i samma liga som i en EQS (oavsett utrustningsnivå).
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Model 3 Prissänkt
Trams är när man inte kan hålla sig till sakfrågan.Legato skrev: ↑22 apr 2024 12:52Ännu en gång 100% trams. "Bevisligen"? Fantasi och bevis är inte samma sak. Som sagt, bilen jag länkade är inte på något sätt en snikversion och den erbjuder givetvis en helt annan nivå av komfort än en Model 3. Det förstår du såklart också, men uppenbarligen är trams det enda som intresserar dig.holden skrev: ↑22 apr 2024 12:47En EQS med hög nivå av komfort kostar bevisligen 2,3 msek, men jag lyfter på hatten för den som vågar utmana Aristoteles lag om det uteslutna tredje.Legato skrev: ↑22 apr 2024 12:41Det har såklart noll relevans gällande ditt påstående om vad en EQS kostar.holden skrev: ↑22 apr 2024 12:31Om du läser igenom tråden så svarade jag på Spacecoins beskrivning av vad hen prioriterar, nämligen:
”Att optimera för kostnad tilltalar inte mig t ex. Jag vill ha en bil med funktioner som fungerar, har spakar och är tyst och har hög nivå av komfort.”
Har den snikigaste EQS verkligen denna höga nivå av komfort? Det vet inte jag eftersom hög nivå är väldigt subjektivt, men eftersom hen icke tilltalas av kostnadsoptimering gissar jag att hen skulle välja den dyrare och mer lyxigt utrustade bilen.
Model 3 har en massa andra trevliga egenskaper, men komforten är givetvis inte ens i samma liga som i en EQS (oavsett utrustningsnivå).
M3 P -24 svart/svart beställd
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
Re: Model 3 Prissänkt
Ja precis, för en gångs skull inget trams.holden skrev: ↑22 apr 2024 12:58Trams är när man inte kan hålla sig till sakfrågan.Legato skrev: ↑22 apr 2024 12:52Ännu en gång 100% trams. "Bevisligen"? Fantasi och bevis är inte samma sak. Som sagt, bilen jag länkade är inte på något sätt en snikversion och den erbjuder givetvis en helt annan nivå av komfort än en Model 3. Det förstår du såklart också, men uppenbarligen är trams det enda som intresserar dig.holden skrev: ↑22 apr 2024 12:47En EQS med hög nivå av komfort kostar bevisligen 2,3 msek, men jag lyfter på hatten för den som vågar utmana Aristoteles lag om det uteslutna tredje.Legato skrev: ↑22 apr 2024 12:41Det har såklart noll relevans gällande ditt påstående om vad en EQS kostar.holden skrev: ↑22 apr 2024 12:31
Om du läser igenom tråden så svarade jag på Spacecoins beskrivning av vad hen prioriterar, nämligen:
”Att optimera för kostnad tilltalar inte mig t ex. Jag vill ha en bil med funktioner som fungerar, har spakar och är tyst och har hög nivå av komfort.”
Har den snikigaste EQS verkligen denna höga nivå av komfort? Det vet inte jag eftersom hög nivå är väldigt subjektivt, men eftersom hen icke tilltalas av kostnadsoptimering gissar jag att hen skulle välja den dyrare och mer lyxigt utrustade bilen.
Model 3 har en massa andra trevliga egenskaper, men komforten är givetvis inte ens i samma liga som i en EQS (oavsett utrustningsnivå).
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Model 3 Prissänkt
Har e-tron GT OPD?spacecoin skrev: ↑21 apr 2024 23:12Vill man ha en Porsche med OPD får man köpa Audi. Porsche kommer troligen inte att göra det på många år, om någonsin. Varumärkesgrej...martinot skrev: ↑21 apr 2024 22:49Kommer nog köpa en M3 P oavsett då jag inte vill lägga så mycket pengar som krävs för en Taycan eller MS med motsvarande prestanda. Ser faktiskt för mig inget vettigt alternativ till M3P, eftersom jag har en budget som jag vill förhålla mig till.
Föredrar dessutom också mindre lättare bilar som M3 framför Taycan. Även om jag älskar kvaliteten hos Taycan, som Tesla inte når upp till, och Taycan är verkligen en superfin bil på väldigt många sätt (dock så failar Taycan för mig på att den saknar OPD, och vettig placering av laddintag).
Hade dock mer än gärna betalat 25-75 KSEK extra för radar, regnsensor, USS och spakar. Utan tvekan.
Hade (kanske felaktigt) för mig att även den tyvärr saknade det?
Tycker Taycan är mycket snyggare, men har du rätt i att Audi-versionen har OPD så är det isf. en enormt mycket bättre elbil IMO.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Model 3 Prissänkt
Ja, sant.holden skrev: ↑22 apr 2024 01:03Försöker hitta någon form av argument mot M3 i den upplysningen men misslyckas. Du menar att en bil som inte täcker upp för allas behov är en dålig bil, vilket leder till slutsatsen att alla bilar är dåliga - samtidigt som du inte vill ha en bil som alla andra skulle föredra. Paradoxalt.
Isf. fallerar alla bilar (inte bara alla elbilar).
Senast redigerad av martinot, redigerad totalt 1 gånger.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Model 3 Prissänkt
Jag är osäker på GT, men jag tänkte på Macan vs Q6, där Porsche valt annorlunda. Audo är ju mer ett "vardagskörningsmärke" än Porsche...martinot skrev: ↑22 apr 2024 19:38Har e-tron GT OPD?spacecoin skrev: ↑21 apr 2024 23:12Vill man ha en Porsche med OPD får man köpa Audi. Porsche kommer troligen inte att göra det på många år, om någonsin. Varumärkesgrej...martinot skrev: ↑21 apr 2024 22:49Kommer nog köpa en M3 P oavsett då jag inte vill lägga så mycket pengar som krävs för en Taycan eller MS med motsvarande prestanda. Ser faktiskt för mig inget vettigt alternativ till M3P, eftersom jag har en budget som jag vill förhålla mig till.
Föredrar dessutom också mindre lättare bilar som M3 framför Taycan. Även om jag älskar kvaliteten hos Taycan, som Tesla inte når upp till, och Taycan är verkligen en superfin bil på väldigt många sätt (dock så failar Taycan för mig på att den saknar OPD, och vettig placering av laddintag).
Hade dock mer än gärna betalat 25-75 KSEK extra för radar, regnsensor, USS och spakar. Utan tvekan.
Hade (kanske felaktigt) för mig att även den tyvärr saknade det?
Tycker Taycan är mycket snyggare, men har du rätt i att Audi-versionen har OPD så är det isf. en enormt mycket bättre elbil IMO.
Re: Model 3 Prissänkt
Sorry. Är totalt helt ointresserad av Macan, och alla andra tråk-SUVar också för den delen. Hjälper inte mig.spacecoin skrev: ↑22 apr 2024 19:41Jag är osäker på GT, men jag tänkte på Macan vs Q6, där Porsche valt annorlunda.martinot skrev: ↑22 apr 2024 19:38Har e-tron GT OPD?spacecoin skrev: ↑21 apr 2024 23:12Vill man ha en Porsche med OPD får man köpa Audi. Porsche kommer troligen inte att göra det på många år, om någonsin. Varumärkesgrej...martinot skrev: ↑21 apr 2024 22:49Kommer nog köpa en M3 P oavsett då jag inte vill lägga så mycket pengar som krävs för en Taycan eller MS med motsvarande prestanda. Ser faktiskt för mig inget vettigt alternativ till M3P, eftersom jag har en budget som jag vill förhålla mig till.
Föredrar dessutom också mindre lättare bilar som M3 framför Taycan. Även om jag älskar kvaliteten hos Taycan, som Tesla inte når upp till, och Taycan är verkligen en superfin bil på väldigt många sätt (dock så failar Taycan för mig på att den saknar OPD, och vettig placering av laddintag).
Hade dock mer än gärna betalat 25-75 KSEK extra för radar, regnsensor, USS och spakar. Utan tvekan.
Hade (kanske felaktigt) för mig att även den tyvärr saknade det?
Tycker Taycan är mycket snyggare, men har du rätt i att Audi-versionen har OPD så är det isf. en enormt mycket bättre elbil IMO.
Jo, jag har för mig att även Audi e-tron GT saknar OPD. Tyvärr.
Tycker Tyacan är snyggare, men funktion är viktigare än både märke och design för mig.
Hade Audi haft OPD på sin version av Taycan så hade jag lätt valt den framför Porsche. Inga problem.
Senast redigerad av martinot, redigerad totalt 1 gånger.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Model 3 Prissänkt
Jo jag vet, men kanske refreshen har OPD? Kolla upp det. Drömbil för mig (med), men måste tyvärr ha dragmöjlighet.martinot skrev: ↑22 apr 2024 19:43Sorry. Är totalt helt ointresserad av Macan, och alla andra tråk-SUVar också för den delen. Hjälper inte mig.spacecoin skrev: ↑22 apr 2024 19:41Jag är osäker på GT, men jag tänkte på Macan vs Q6, där Porsche valt annorlunda.martinot skrev: ↑22 apr 2024 19:38Har e-tron GT OPD?spacecoin skrev: ↑21 apr 2024 23:12Vill man ha en Porsche med OPD får man köpa Audi. Porsche kommer troligen inte att göra det på många år, om någonsin. Varumärkesgrej...martinot skrev: ↑21 apr 2024 22:49
Kommer nog köpa en M3 P oavsett då jag inte vill lägga så mycket pengar som krävs för en Taycan eller MS med motsvarande prestanda. Ser faktiskt för mig inget vettigt alternativ till M3P, eftersom jag har en budget som jag vill förhålla mig till.
Föredrar dessutom också mindre lättare bilar som M3 framför Taycan. Även om jag älskar kvaliteten hos Taycan, som Tesla inte når upp till, och Taycan är verkligen en superfin bil på väldigt många sätt (dock så failar Taycan för mig på att den saknar OPD, och vettig placering av laddintag).
Hade dock mer än gärna betalat 25-75 KSEK extra för radar, regnsensor, USS och spakar. Utan tvekan.
Hade (kanske felaktigt) för mig att även den tyvärr saknade det?
Tycker Taycan är mycket snyggare, men har du rätt i att Audi-versionen har OPD så är det isf. en enormt mycket bättre elbil IMO.
Jo, jag har för mig att även Audi e-tron GT saknar OPD. Tyvärr.
Re: Model 3 Prissänkt
Nej. Vad jag läst/hört så saknar även refreshen OPD idiotiskt nog. Även samma korkade placering av laddintaget.spacecoin skrev: ↑22 apr 2024 19:44Jo jag vet, men kanske refreshen har OPD? Kolla upp det.martinot skrev: ↑22 apr 2024 19:43Sorry. Är totalt helt ointresserad av Macan, och alla andra tråk-SUVar också för den delen. Hjälper inte mig.spacecoin skrev: ↑22 apr 2024 19:41Jag är osäker på GT, men jag tänkte på Macan vs Q6, där Porsche valt annorlunda.
Jo, jag har för mig att även Audi e-tron GT saknar OPD. Tyvärr.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
-
- Inlägg: 5668
- Blev medlem: 10 sep 2018 01:56
Re: Model 3 Prissänkt
BMW i4 eller i5 sedan el. Touring?
Merca EQE? Fast den får ju å andra sidan bara dra 750 kg...
EDIT: Är osäker på dragvikten för de här bilmodellerna från BMW. Men oavsett så verkar de ju ha förhållandevis bra dragvikt för att vara elbilar. Mer info. i inlägg längre ner i tråden.
Senast redigerad av SwedishAdvocate, redigerad totalt 1 gånger.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Re: Model 3 Prissänkt
Tack. Jag håller ut ett år eller två till och hoppas på roligare val, eller så tänker jag om ang båtenSwedishAdvocate skrev: ↑22 apr 2024 20:06BMW i4 eller i5 sedan el. Touring? i5 får ju vidare dra 1500 kg. Samtliga de tre har väl liknande WLTP-räckvidd som e-tron GT.
Merca EQE? Fast den får ju å andra sidan bara dra 750 kg...
Re: Model 3 Prissänkt
Kanske Zeekr 007 när/om den kommer. Verkar bli riktigt trevlig. Alternativt Polestar 5 som jag förmodar kommer vara kusin med Zeekr 007.spacecoin skrev: ↑22 apr 2024 20:10Tack. Jag håller ut ett år eller två till och hoppas på roligare val, eller så tänker jag om ang båtenSwedishAdvocate skrev: ↑22 apr 2024 20:06BMW i4 eller i5 sedan el. Touring? i5 får ju vidare dra 1500 kg. Samtliga de tre har väl liknande WLTP-räckvidd som e-tron GT.
Merca EQE? Fast den får ju å andra sidan bara dra 750 kg...
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Re: Model 3 Prissänkt
BMW i5 Touring kan nog bli intressant alternativ att ersätta vår nuvarande kombi. Ser ut att vara en riktigt intressant elkombi!SwedishAdvocate skrev: ↑22 apr 2024 20:06BMW i4 eller i5 sedan el. Touring? i5 får ju vidare dra 1500 kg. Samtliga de tre har väl liknande WLTP-räckvidd som e-tron GT.
Merca EQE? Fast den får ju å andra sidan bara dra 750 kg...
Nackdelen verkar dock vara väldigt högt pris, även jämfört med andra tyska premiumbilar som Mercedes. Här får nog BMW jobba lite på att justera prisbilden/rabatter för att lyckas sälja i några betydande volymer skulle jag gissa.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Model 3 Prissänkt
BMW i4 M50 får dra 1600kg, i5 M60 2000kgSwedishAdvocate skrev: ↑22 apr 2024 20:06BMW i4 eller i5 sedan el. Touring? i5 får ju vidare dra 1500 kg. Samtliga de tre har väl liknande WLTP-räckvidd som e-tron GT.
Merca EQE? Fast den får ju å andra sidan bara dra 750 kg...
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
-
- Inlägg: 5668
- Blev medlem: 10 sep 2018 01:56
Re: Model 3 Prissänkt
Tack för rättelsen. För att vara elbilar verkar de ju ha rätt bra dragvikt.HelectriC skrev: ↑23 apr 2024 08:10BMW i4 M50 får dra 1600kg, i5 M60 2000kgSwedishAdvocate skrev: ↑22 apr 2024 20:06BMW i4 eller i5 sedan el. Touring? i5 får ju vidare dra 1500 kg. Samtliga de tre har väl liknande WLTP-räckvidd som e-tron GT.
Merca EQE? Fast den får ju å andra sidan bara dra 750 kg...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Re: Model 3 Prissänkt
Även polestar4 har 2000kg på dual motor. Single motor får dra 1500kg.SwedishAdvocate skrev: ↑23 apr 2024 15:44Tack för rättelsen. För att vara elbilar verkar de ju ha rätt bra dragvikt.HelectriC skrev: ↑23 apr 2024 08:10BMW i4 M50 får dra 1600kg, i5 M60 2000kgSwedishAdvocate skrev: ↑22 apr 2024 20:06BMW i4 eller i5 sedan el. Touring? i5 får ju vidare dra 1500 kg. Samtliga de tre har väl liknande WLTP-räckvidd som e-tron GT.
Merca EQE? Fast den får ju å andra sidan bara dra 750 kg...
Re: Model 3 Prissänkt
Man blir avundsjuk på norrmännen.
De har ju mkt högre löner dessutom.
Rena rama fickpengar för en Model 3 nu. Nästan lite sugen på att skriva mig där ett tag.
De har ju mkt högre löner dessutom.
Rena rama fickpengar för en Model 3 nu. Nästan lite sugen på att skriva mig där ett tag.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Model 3 Prissänkt
Sjukt! Du hade kunnat tjäna en hel del pengar. Hade definitivt tagit 10k+ bet
Riktigt, riktigt oväntat. Lite antiklimax med specen, men jag lägger genast en beställning ändå
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021