Apple project Titan video

Här diskuterar vi elektriska fordon från andra tillverkare än Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
AGCF
Teslaägare
Referralkod: ts.la/alexander7331
Kontakt:

Apple project Titan video

Inlägg av AGCF »

Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare

Re: Apple project Titan video

Inlägg av apkungen »

Antingen är det en sjukt stark elmotor i en väldigt lätt bil eller så är den fejk :p

Även människornas rörelser känns ganska konstiga
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Tycker det ser ut som miniatyrbil med miniatyrkoner och sedan inklistrade människor. Tycker den skriker fejk.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Referralkod: ts.la/tibor72449

Inlägg av TiborBlomhall »

Svenssons skrev:
Tycker det ser ut som miniatyrbil med miniatyrkoner och sedan inklistrade människor. Tycker den skriker fejk.
Håller med. Reflektioner, filmningsvinkel och materialytor verkligen skriker miniatyrbil, ca 30 cm lång.

En sån här video snickrar Herr X ihop på en fikarast ;)
Användarvisningsbild
StefL

Inlägg av StefL »

Jävligt ful bil dessutom :lol:
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

Jag får också miniatyr-känsla när det gäller ytor och kvalité. Men en miniatyr skulle ju kunna vara ok på sätt och vis går ju göra själkörnings tester där också... Så för mig gör de inklistrade människorna att jag säger fejk, typ.
Användarvisningsbild
chpaulin
Teslaägare

Inlägg av chpaulin »

Jag kommer äta upp min hatt om detta inte är en liten leksaksbil med inklippta människor. Reflektionerna på rutorna är fel, konerna och skyltarna är fel och rörelsen på bilen pekar på extremt låg massa (saknar helt rörelsetröghet).
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma

Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Användarvisningsbild
Designer
Teslaägare

Inlägg av Designer »

Formspråket är dock väldigt Marc Newson som kom till Apple och skapade klockan,
och sedan blev kvar... :shock:
Titanium 85D, svarta NG, svart alcantara,pano tak, matt abachi, autopilot,air suspension
Leverans Feb 2016
Användarvisningsbild
Wahll
Teslaägare

Inlägg av Wahll »

nummerplåten "APL-2020" hahahaha
MODEL Y, DM LR Midnight Silver, Induction 20"
MODEL ≡, DM LR Svart Aero FSD
Nissan Leaf -15
Användarvisningsbild
AGCF
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av AGCF »

Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Användarvisningsbild
AGCF
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av AGCF »

Tydligen har motor trend gjort en rendering av en ganska lik bil fast fulare samma dag (igår). Om den här skulle vara äkta så har den fyrhjulsstyrning, inga backspeglar, sensorer för autonom körning troligen inbyggda i glaspartierna. Man kan se skärmar inuti fram som lyser igenom. Troligen självmordsdörrar bak. Tänkt att vara en taxiflotta kanske? Filmat genom en ruta..

Finns det saker som talar för att det är äkta? Saker som man inte skulle få för sig att ha med i en fakefilmsnutt..
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Herr X »

Den fula lilla bilen är väldigt lik den fula modell som Motortrends "experter" tagit fram för att visualisera hur de tänker sig Apples bil.

Bild

Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
AGCF
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av AGCF »

Scenario: någon som sett apples bil har sedan beskrivit den för motor trend och de har gjort renderingen. Apple har blivit förbannade över hur ful den är och läckt en liten video :)
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

AGCF skrev:
Scenario: någon som sett apples bil har sedan beskrivit den för motor trend och de har gjort renderingen. Apple har blivit förbannade över hur ful den är och läckt en liten video :)
Med en lika ful bil? Körandes i miniatyrland?

Kanske detta är Apples bil? Kommer från samma konto på YouTube...

Han fick ju också rätt om Apple Watch...

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
AGCF
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av AGCF »

Svenssons skrev:
AGCF skrev:
Med en lika ful bil? Körandes i miniatyrland?

Kanske detta är Apples bil? Kommer från samma konto på YouTube...

Han fick ju också rätt om Apple Watch...

Ok jag ger mig :)
Skriv svar