Intresse Ystad-Haparanda (SECC) 2024
Moderator: Redaktion
- Niklas Z
- Teslaägare
- Inlägg: 3362
- Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
- Ort: Uppsala
- Referralkod: ts.la/niklas42449
Re: Intresse Ystad-Haparanda (SECC) 2024
Ett argument för att fortsätta köra Ystad-Haparanda är att vi kan jämföra resultaten från olika år och därmed se hur förbättringar av bilar och laddinfrastruktur lett till förbättrade tider. Det ser jag som ett viktigt argument för att hålla fast vid den sträckningen. Det argumentet ger också vid handen att det är viktigt att vi håller samma hastighetsregler över åren.
Senast redigerad av Niklas Z, redigerad totalt 1 gånger.
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
Re: Intresse Ystad-Haparanda (SECC) 2024
Håller med! Det är faktiskt rätt intressant att se hur vi faktiskt slagit rekorden år efter år med samma regler kring hastighet. Hur både bilar och laddinfrastrukturen blivit så pass mycket bättre på bara 3-4 år. De som kommer sist idag hade vunnit tävlingen 2020!
Så själva historiken på hur tävlingen genomförs är nästan den största anledningen till att behålla formatet relativt oförändrat. I allafall tills vi stagnerar i nya rekord.
Och jag vill absolut slå mitt egna rekord i år, och då förutsätter ju det typ samma regler som tidigare för att det ska gå att jämföra.
Så själva historiken på hur tävlingen genomförs är nästan den största anledningen till att behålla formatet relativt oförändrat. I allafall tills vi stagnerar i nya rekord.
Och jag vill absolut slå mitt egna rekord i år, och då förutsätter ju det typ samma regler som tidigare för att det ska gå att jämföra.
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Re: Intresse Ystad-Haparanda (SECC) 2024
Din GPS visade inte fel, det var andra som körde för fort. Jag höll lite koll förra året och norr om Gävle fanns det bilar som i princip konstant låg 4-6 km/h över hastighetsgränsen. Det reflekteras i körtiderna. Jämför man körtider 2022 (2023 går inte pga trafikolyckan vid Jönköping) så ser man att dessa skiljer sig med uppåt en timme mellan bilarna.Laddvin skrev: ↑22 apr 2024 22:35Jag håller helt med om att GPS-fart är det enda rimliga sättet att mäta. MEN, förra året verkar Glympse i min Galaxy S22 ha mätt 1-2 km/h långsammare än andra då vi blev omkörda/frånkörda av de flesta i Skåne/Småland. Vi blev också omkörda av Joel igen några mil söder om Haparanda som därför tog sjätteplats. På 160 mil blir 1,5 km/h över ca 18 h körtid 27 km. 27 km med en snittfart på 100 km/h blir ca 16,2 minuter. Vi var 16 minuter från en tredjeplats men kom istället på sjundeplats. Så till detta år vill jag försäkra mig om att gps visar rätt hastighet Folk påstod även att jag sporadiskt försvann från kartan. Undrar om jag hade energisparläge på?
För mig som är tävlingsmänniska förtar det lite av glädjen med själva tävlingen. I flera race har jag upplevt att jag lämnat laddstoppen 10 minuter före andra bara för att bli ifattkörd lagom till nästa laddstopp. Vad spelar det då för roll att man har en snabbladdande bil och planerar stoppen bra? Så i år kommer jag verkligen pusha för att vi håller oss exakt till hastighetsgränsen (eller +1 av den anledning Niklas framförde). Eftersom det inte funkar att bara komma överens om detta så skulle det vara bra om de som är co-drivers håller lite koll på de andra bilarna och rapporterar när det kontinuerligt går för fort.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Re: Intresse Ystad-Haparanda (SECC) 2024
Glympse växlade mellan 1-2km/h över när jag passerade Laddvin. När jag låg bakom pendlade det mellan 1-2km/h under gränsen.iAkita skrev:Din GPS visade inte fel, det var andra som körde för fort. Jag höll lite koll förra året och norr om Gävle fanns det bilar som i princip konstant låg 4-6 km/h över hastighetsgränsen. Det reflekteras i körtiderna. Jämför man körtider 2022 (2023 går inte pga trafikolyckan vid Jönköping) så ser man att dessa skiljer sig med uppåt en timme mellan bilarna.Laddvin skrev: ↑22 apr 2024 22:35Jag håller helt med om att GPS-fart är det enda rimliga sättet att mäta. MEN, förra året verkar Glympse i min Galaxy S22 ha mätt 1-2 km/h långsammare än andra då vi blev omkörda/frånkörda av de flesta i Skåne/Småland. Vi blev också omkörda av Joel igen några mil söder om Haparanda som därför tog sjätteplats. På 160 mil blir 1,5 km/h över ca 18 h körtid 27 km. 27 km med en snittfart på 100 km/h blir ca 16,2 minuter. Vi var 16 minuter från en tredjeplats men kom istället på sjundeplats. Så till detta år vill jag försäkra mig om att gps visar rätt hastighet Folk påstod även att jag sporadiskt försvann från kartan. Undrar om jag hade energisparläge på?
För mig som är tävlingsmänniska förtar det lite av glädjen med själva tävlingen. I flera race har jag upplevt att jag lämnat laddstoppen 10 minuter före andra bara för att bli ifattkörd lagom till nästa laddstopp. Vad spelar det då för roll att man har en snabbladdande bil och planerar stoppen bra? Så i år kommer jag verkligen pusha för att vi håller oss exakt till hastighetsgränsen (eller +1 av den anledning Niklas framförde). Eftersom det inte funkar att bara komma överens om detta så skulle det vara bra om de som är co-drivers håller lite koll på de andra bilarna och rapporterar när det kontinuerligt går för fort.
Den stora skillnaden för mig från året innan var laddningen norröver, plus lite förbättrad laddkurva pga OTA-uppdatering under året samt fungerande förvärmning innan laddning. Jag hade liknande körtid som året innan, lite snabbare p.g.a färre vägarbeten.
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Re: Intresse Ystad-Haparanda (SECC) 2024
Jag går på vad man kan se på kartan i Glympse där de olika bilarnas hastighet visas. Där såg det ut som att Laddvin alltid låg exakt på hastighetsgränsen och en del andra 4-6 km/h över under längre sträckor på natten. Men bra tips att vägen väster om Vättern ger en liknande körtid som att ta E4 norrutjoel80 skrev: ↑23 apr 2024 19:05Glympse växlade mellan 1-2km/h över när jag passerade Laddvin. När jag låg bakom pendlade det mellan 1-2km/h under gränsen.iAkita skrev:Din GPS visade inte fel, det var andra som körde för fort. Jag höll lite koll förra året och norr om Gävle fanns det bilar som i princip konstant låg 4-6 km/h över hastighetsgränsen. Det reflekteras i körtiderna. Jämför man körtider 2022 (2023 går inte pga trafikolyckan vid Jönköping) så ser man att dessa skiljer sig med uppåt en timme mellan bilarna.Laddvin skrev: ↑22 apr 2024 22:35Jag håller helt med om att GPS-fart är det enda rimliga sättet att mäta. MEN, förra året verkar Glympse i min Galaxy S22 ha mätt 1-2 km/h långsammare än andra då vi blev omkörda/frånkörda av de flesta i Skåne/Småland. Vi blev också omkörda av Joel igen några mil söder om Haparanda som därför tog sjätteplats. På 160 mil blir 1,5 km/h över ca 18 h körtid 27 km. 27 km med en snittfart på 100 km/h blir ca 16,2 minuter. Vi var 16 minuter från en tredjeplats men kom istället på sjundeplats. Så till detta år vill jag försäkra mig om att gps visar rätt hastighet Folk påstod även att jag sporadiskt försvann från kartan. Undrar om jag hade energisparläge på?
För mig som är tävlingsmänniska förtar det lite av glädjen med själva tävlingen. I flera race har jag upplevt att jag lämnat laddstoppen 10 minuter före andra bara för att bli ifattkörd lagom till nästa laddstopp. Vad spelar det då för roll att man har en snabbladdande bil och planerar stoppen bra? Så i år kommer jag verkligen pusha för att vi håller oss exakt till hastighetsgränsen (eller +1 av den anledning Niklas framförde). Eftersom det inte funkar att bara komma överens om detta så skulle det vara bra om de som är co-drivers håller lite koll på de andra bilarna och rapporterar när det kontinuerligt går för fort.
Den stora skillnaden för mig från året innan var laddningen norröver, plus lite förbättrad laddkurva pga OTA-uppdatering under året samt fungerande förvärmning innan laddning. Jag hade liknande körtid som året innan, lite snabbare p.g.a färre vägarbeten.
Jag tycker att "problemet" med att folk började töja lite på fartgränserna började redan 2022 när vi gick från exakt hastighet till någon km/h över. Det var framförallt det året jag blev både ikappkörd och ifrånkörd flera gånger mellan laddstoppen. Oavsett vilket kan det inte skada att vi faktiskt har någon/några som håller koll. Det är lätt att dras med om man märker att en bil knappar in eller drar ifrån under en sträcka.
Senast redigerad av iAkita, redigerad totalt 1 gånger.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
- Niklas Z
- Teslaägare
- Inlägg: 3362
- Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
- Ort: Uppsala
- Referralkod: ts.la/niklas42449
Re: Intresse Ystad-Haparanda (SECC) 2024
Instämmer till fullo. Det ska var strikt vad gäller tillåten hastighet. Bra idé att göra det till en uppgift för co-driver att hålla koll på hastigheten hos övriga ekipage. Jag hade ofta glympsebilden på bildskärmen i bilen förra året och tänker ha det igen, men det är ofta svårt som ensam i bilen att hålla koll farten hos andra och extra svårt att skriva sura kommentarer i forumet eller på whatsup-chatten.iAkita skrev: ↑23 apr 2024 19:03För mig som är tävlingsmänniska förtar det lite av glädjen med själva tävlingen. I flera race har jag upplevt att jag lämnat laddstoppen 10 minuter före andra bara för att bli ifattkörd lagom till nästa laddstopp. Vad spelar det då för roll att man har en snabbladdande bil och planerar stoppen bra? Så i år kommer jag verkligen pusha för att vi håller oss exakt till hastighetsgränsen (eller +1 av den anledning Niklas framförde). Eftersom det inte funkar att bara komma överens om detta så skulle det vara bra om de som är co-drivers håller lite koll på de andra bilarna och rapporterar när det kontinuerligt går för fort.
Men helt klart måste vi försöka säkerställa att det inte är flexibiliteten hos samvetet som avgör.
En sak man kan göra är att kolla abetterroutplanner vilken körtid som kan förväntas mellan olika laddstopp. Jag uppfattar att ABRP ger en korrekt tidsberäkning, förutsatt att annan trafik inte påverkar. Efter första laddstoppet brukar trafiken vara gles och har då någon kört på kortare tid mellan två laddstopp än vad ABRP beräknar så har den personen haft för tung högerfot. Jag kan tänka mig att under etappen mellan sista laddstoppet och målgången i Haparanda så är det återigen risk för trafik som påverkar körtiden, men mellan första och sista laddstoppet är den risken liten, i alla fall för oss som väljer E4 hela vägen från Markaryd till Haparanda.
Under etappen fram till första laddstoppet ligger vi ändå rätt samlade, så där är det nog inte så stort problem med olika farthållning. LIkaså ska vi ju knappast kunna köra om efter sista laddstoppet, såvida det inte är någon som räknat fel och måste sänka farten pga att ha laddat för lite.
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
Re: Intresse Ystad-Haparanda (SECC) 2024
Jag tycker att maxhastighet borde vara 50% av bilens maxhastighet
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
- Segelflygaren
- Teslaägare
- Inlägg: 971
- Blev medlem: 07 mar 2014 20:05
- Referralkod: ts.la/jesper1523
Re: Intresse Ystad-Haparanda (SECC) 2024
Har ingen aning om detta är görbart, men vore lite kul om det fanns en feed på secc.nu som innan, under och efter tävlingen hämtade in inlägg från Facebook, Instagram och X under #SECC2024 så att man kan se status från olika tävlande i någorlunda kronologisk ordning. Samtidigt så är det kanske inte så många som hinner eller vill posta under resan, sant att det kanske blir mer stories eller whatsapp för vissa?
Edvin - Kör NIO ET5 under SECC 2023
Re: Intresse Ystad-Haparanda (SECC) 2024
Intressant idé! Jag kör väl troligen livesändning i år igen, så den kan man kanske lägga in där också. Och en inbäddning av Glympse. Det är ju bra för att det enkelt ska gå att följa att man kan skicka alla intresserade till en och samma sida.Laddvin skrev:Har ingen aning om detta är görbart, men vore lite kul om det fanns en feed på secc.nu som innan, under och efter tävlingen hämtade in inlägg från Facebook, Instagram och X under #SECC2024 så att man kan se status från olika tävlande i någorlunda kronologisk ordning. Samtidigt så är det kanske inte så många som hinner eller vill posta under resan, sant att det kanske blir mer stories eller whatsapp för vissa?
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Re: Intresse Ystad-Haparanda (SECC) 2024
Nice! Ja det var lite så jag tänkte, att det är smidigt att hänvisa till en sida för alla som inte är helt insatta och följer alla olika kanaler.joel80 skrev: ↑25 apr 2024 16:03Intressant idé! Jag kör väl troligen livesändning i år igen, så den kan man kanske lägga in där också. Och en inbäddning av Glympse. Det är ju bra för att det enkelt ska gå att följa att man kan skicka alla intresserade till en och samma sida.Laddvin skrev:Har ingen aning om detta är görbart, men vore lite kul om det fanns en feed på secc.nu som innan, under och efter tävlingen hämtade in inlägg från Facebook, Instagram och X under #SECC2024 så att man kan se status från olika tävlande i någorlunda kronologisk ordning. Samtidigt så är det kanske inte så många som hinner eller vill posta under resan, sant att det kanske blir mer stories eller whatsapp för vissa?
Edvin - Kör NIO ET5 under SECC 2023
- Niklas Z
- Teslaägare
- Inlägg: 3362
- Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
- Ort: Uppsala
- Referralkod: ts.la/niklas42449
Re: Intresse Ystad-Haparanda (SECC) 2024
Ja, det vore bra. Det skulle också vara trevligt om det även går att visa aktuell hastighet, laddnivå hos bilarna, m m. Men det kräver väl att man har en OBD-enhet i bilen.
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
Re: Intresse Ystad-Haparanda (SECC) 2024
Kul idé! Det kräver kanske en deltagaravgift eller sponsor för att få till? Med hårdvara o så tänker jag. Plus det arbete Joel(?) lägger ner.
Edvin - Kör NIO ET5 under SECC 2023
Re: Intresse Ystad-Haparanda (SECC) 2024
Jag gör inte hemsidan, håller mig till livesändning.
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Re: Intresse Ystad-Haparanda (SECC) 2024
Ait! Jag vet inte vem som står för hemsidan så killgissade bara
Edvin - Kör NIO ET5 under SECC 2023
Re: Intresse Ystad-Haparanda (SECC) 2024
Körde första testvändan med e-Primacy (20”) på 9” bred fälg. Det sitter kvar spacers på bilen så framhjulen sitter lite längre ut än de borde för förbrukning.
Körde ut ur stan och ett par mil landsväg och vände och sedan hem.
Gjorde samma med vinterdäck innan pålägg av sommardäck och med 21” original nyligen.
Det var ungefär samma temperatur (relativt kallt) och förbrukningen blev ca 15% lägre än med 21”.
Bara en test är inget kvalitativt värde, men det är uppenbart stor skillnad.
Aerodynamik inte monterad på fälgen.
Körde ut ur stan och ett par mil landsväg och vände och sedan hem.
Gjorde samma med vinterdäck innan pålägg av sommardäck och med 21” original nyligen.
Det var ungefär samma temperatur (relativt kallt) och förbrukningen blev ca 15% lägre än med 21”.
Bara en test är inget kvalitativt värde, men det är uppenbart stor skillnad.
Aerodynamik inte monterad på fälgen.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
-
- Inlägg: 5664
- Blev medlem: 10 sep 2018 01:56
Re: Intresse Ystad-Haparanda (SECC) 2024
Gissar att vi kommer få se en bild på fälgen när du monterat dit 'aerokittet'...AAKEE skrev: ↑11 maj 2024 11:12Körde första testvändan med e-Primacy (20”) på 9” bred fälg. Det sitter kvar spacers på bilen så framhjulen sitter lite längre ut än de borde för förbrukning.
Körde ut ur stan och ett par mil landsväg och vände och sedan hem.
Gjorde samma med vinterdäck innan pålägg av sommardäck och med 21” original nyligen.
Det var ungefär samma temperatur (relativt kallt) och förbrukningen blev ca 15% lägre än med 21”.
Bara en test är inget kvalitativt värde, men det är uppenbart stor skillnad.
Aerodynamik inte monterad på fälgen.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Re: Intresse Ystad-Haparanda (SECC) 2024
Lätt / såklart!SwedishAdvocate skrev: ↑11 maj 2024 11:19Gissar att vi kommer få se en bild på fälgen när du monterat dit 'aerokittet'...AAKEE skrev: ↑11 maj 2024 11:12Körde första testvändan med e-Primacy (20”) på 9” bred fälg. Det sitter kvar spacers på bilen så framhjulen sitter lite längre ut än de borde för förbrukning.
Körde ut ur stan och ett par mil landsväg och vände och sedan hem.
Gjorde samma med vinterdäck innan pålägg av sommardäck och med 21” original nyligen.
Det var ungefär samma temperatur (relativt kallt) och förbrukningen blev ca 15% lägre än med 21”.
Bara en test är inget kvalitativt värde, men det är uppenbart stor skillnad.
Aerodynamik inte monterad på fälgen.
Modden blir i enlighet med de forskningsrapporter jag läst.
Edit: Första försöksscan på fälgen.
Kommer bli grymt smutt!
Senast redigerad av AAKEE, redigerad totalt 1 gånger.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Re: Intresse Ystad-Haparanda (SECC) 2024
Pizzatallrik?AAKEE skrev: ↑11 maj 2024 13:47Lätt / såklart!SwedishAdvocate skrev: ↑11 maj 2024 11:19Gissar att vi kommer få se en bild på fälgen när du monterat dit 'aerokittet'...AAKEE skrev: ↑11 maj 2024 11:12Körde första testvändan med e-Primacy (20”) på 9” bred fälg. Det sitter kvar spacers på bilen så framhjulen sitter lite längre ut än de borde för förbrukning.
Körde ut ur stan och ett par mil landsväg och vände och sedan hem.
Gjorde samma med vinterdäck innan pålägg av sommardäck och med 21” original nyligen.
Det var ungefär samma temperatur (relativt kallt) och förbrukningen blev ca 15% lägre än med 21”.
Bara en test är inget kvalitativt värde, men det är uppenbart stor skillnad.
Aerodynamik inte monterad på fälgen.
Modden blir i enlighet med de forskningsrapporter jag läst.
Re: Intresse Ystad-Haparanda (SECC) 2024
Jag hörde att CanalDigitals paraboler är idealiska ur luftmotståndssynpunkt.wheels skrev: ↑11 maj 2024 13:54Pizzatallrik?AAKEE skrev: ↑11 maj 2024 13:47Lätt / såklart!SwedishAdvocate skrev: ↑11 maj 2024 11:19Gissar att vi kommer få se en bild på fälgen när du monterat dit 'aerokittet'...AAKEE skrev: ↑11 maj 2024 11:12Körde första testvändan med e-Primacy (20”) på 9” bred fälg. Det sitter kvar spacers på bilen så framhjulen sitter lite längre ut än de borde för förbrukning.
Körde ut ur stan och ett par mil landsväg och vände och sedan hem.
Gjorde samma med vinterdäck innan pålägg av sommardäck och med 21” original nyligen.
Det var ungefär samma temperatur (relativt kallt) och förbrukningen blev ca 15% lägre än med 21”.
Bara en test är inget kvalitativt värde, men det är uppenbart stor skillnad.
Aerodynamik inte monterad på fälgen.
Modden blir i enlighet med de forskningsrapporter jag läst.
Viasat, inte lika mycket
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Re: Intresse Ystad-Haparanda (SECC) 2024
Är inte dom fyrkantiga nu för tidenAAKEE skrev: ↑11 maj 2024 15:02Jag hörde att CanalDigitals paraboler är idealiska ur luftmotståndssynpunkt.wheels skrev: ↑11 maj 2024 13:54Pizzatallrik?AAKEE skrev: ↑11 maj 2024 13:47Lätt / såklart!SwedishAdvocate skrev: ↑11 maj 2024 11:19Gissar att vi kommer få se en bild på fälgen när du monterat dit 'aerokittet'...AAKEE skrev: ↑11 maj 2024 11:12Körde första testvändan med e-Primacy (20”) på 9” bred fälg. Det sitter kvar spacers på bilen så framhjulen sitter lite längre ut än de borde för förbrukning.
Körde ut ur stan och ett par mil landsväg och vände och sedan hem.
Gjorde samma med vinterdäck innan pålägg av sommardäck och med 21” original nyligen.
Det var ungefär samma temperatur (relativt kallt) och förbrukningen blev ca 15% lägre än med 21”.
Bara en test är inget kvalitativt värde, men det är uppenbart stor skillnad.
Aerodynamik inte monterad på fälgen.
Modden blir i enlighet med de forskningsrapporter jag läst.
Viasat, inte lika mycket
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Re: Intresse Ystad-Haparanda (SECC) 2024
Jag tyckte väl det hoppade! …men jag trodde det var den klassiska S-vibrationen
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Re: Intresse Ystad-Haparanda (SECC) 2024
Jag kan nu med stor glädje bekräfta att jag och en NIO-ägare deltar i SECC med en NIO ET5 som vi får låna av NIO!
Förare:
Peter Kiel Andersson
Edvin Jacobsson (jag)(kör för 2:a gången)
Bil:
NIO ET5
100 kWh (90 kWh netto)
19" (däckbredd okänd)
Förare:
Peter Kiel Andersson
Edvin Jacobsson (jag)(kör för 2:a gången)
Bil:
NIO ET5
100 kWh (90 kWh netto)
19" (däckbredd okänd)
Edvin - Kör NIO ET5 under SECC 2023
- Generalbogge
- Teslaägare
- Inlägg: 983
- Blev medlem: 03 maj 2017 23:35
- Ort: Södra Sandby
Re: Intresse Ystad-Haparanda (SECC) 2024
Välkommen tillbaka. Ska bli riktigt spännande att se hur ni presterar i år, om ni slipper strul med batteribytena.
Model S 90D -2017 Titanium
Re: Intresse Ystad-Haparanda (SECC) 2024
Tack! Ska bli kul!!
Håller med om att det ska bli intressant att se om min tid från förra året går att förbättra. Vi gjorde ju på inga sätt en perfekt körning så det finns ju i teorin tid att hämta både här och där.
I år lutar det nog åt att vi kör genom Stockholm, och då finns ju risken att någon taxiförare åker in och byter batteri precis när vi kommer fram, vilket skulle resultera i 3-5 minuters väntetid. Sen är ju vägen via Kristianstad snabbare märkte jag på er...
Sen var det ju det där med nytt batteripack... Om vi vinner rouletten och får den nya modellen av pack i vårt sista swap så kan vi få 180 kW laddning istället för 127 kW som vi peakade på förra året.
Så taggad!
Håller med om att det ska bli intressant att se om min tid från förra året går att förbättra. Vi gjorde ju på inga sätt en perfekt körning så det finns ju i teorin tid att hämta både här och där.
I år lutar det nog åt att vi kör genom Stockholm, och då finns ju risken att någon taxiförare åker in och byter batteri precis när vi kommer fram, vilket skulle resultera i 3-5 minuters väntetid. Sen är ju vägen via Kristianstad snabbare märkte jag på er...
Sen var det ju det där med nytt batteripack... Om vi vinner rouletten och får den nya modellen av pack i vårt sista swap så kan vi få 180 kW laddning istället för 127 kW som vi peakade på förra året.
Så taggad!
Edvin - Kör NIO ET5 under SECC 2023