Övre länkarmar i pressad plåt

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Kriper
Teslaägare
Inlägg: 1110
Blev medlem: 06 nov 2016 11:07
Ort: Ingarö

Övre länkarmar i pressad plåt

Inlägg av Kriper »

21 000 mil och som gjorda för att samla skit och fukt. Nu rengjorda och infettade. Tycker kanske att en bil som kostar ny 1,1 mille kunde vara av bättre kvalitet. 100D 2017.
IMG_0854.jpeg
IMG_0855.jpeg
Var dig själv, alla andra är upptagna

S 100D -17
Användarvisningsbild
wannabee
Teslaägare
Inlägg: 926
Blev medlem: 04 sep 2019 13:45

Re: Övre länkarmar i pressad plåt

Inlägg av wannabee »

S och X och 3 är väl gjorda i USA? Förväntar mig inte super kvalitet därifrån... Särskilt inte S eller X
SwedishAdvocate
Inlägg: 5629
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Övre länkarmar i pressad plåt

Inlägg av SwedishAdvocate »

wannabee skrev: 14 maj 2024 20:28
S och X och 3 är väl gjorda i USA? Förväntar mig inte super kvalitet därifrån... Särskilt inte S eller X
3 för Europa tillverkas sen en tid tillbaka i Teslas fabrik i Kina.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
wannabee
Teslaägare
Inlägg: 926
Blev medlem: 04 sep 2019 13:45

Re: Övre länkarmar i pressad plåt

Inlägg av wannabee »

SwedishAdvocate skrev: 14 maj 2024 20:41
wannabee skrev: 14 maj 2024 20:28
S och X och 3 är väl gjorda i USA? Förväntar mig inte super kvalitet därifrån... Särskilt inte S eller X
3 för Europa tillverkas sen en tid tillbaka i Teslas fabrik i Kina.
Ok, köpt min Y kina tillverkad nu, så då avtog intresset betydligt, då jag fått det jag ville.

Ville ha en Y för att kunna sova i den (3 för liten och felaktig baklucka i 3)

Aldrig behövt byta länkarmar någonsin då jag alltid haft bilar i minst 20 år (utom den senaste då)
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5546
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: Övre länkarmar i pressad plåt

Inlägg av Gustafsson »

SwedishAdvocate skrev: 14 maj 2024 20:41
wannabee skrev: 14 maj 2024 20:28
S och X och 3 är väl gjorda i USA? Förväntar mig inte super kvalitet därifrån... Särskilt inte S eller X
3 för Europa tillverkas sen en tid tillbaka i Teslas fabrik i Kina.
Ser länkarmarna bättre ut på andra märken?
Kaross i aluminium motverkar väl rost där iaf, vill minnas att ”kvalitetsbilar” från D kan se riktigt ruttna ut efter 7år.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
Kriper
Teslaägare
Inlägg: 1110
Blev medlem: 06 nov 2016 11:07
Ort: Ingarö

Re: Övre länkarmar i pressad plåt

Inlägg av Kriper »

Jag har haft ett antal Alfa Romeo där hela hjulupphängningar var i aluminum. Som varken angreps av korrision eller samlade gegga och fukt. Kommer Alfa att presentera denna så byter jag direkt.
Bild.jpeg
Var dig själv, alla andra är upptagna

S 100D -17
SwedishAdvocate
Inlägg: 5629
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Övre länkarmar i pressad plåt

Inlägg av SwedishAdvocate »

Kriper skrev: 15 maj 2024 21:30
Jag har haft ett antal Alfa Romeo där hela hjulupphängningar var i aluminum. Som varken angreps av korrision eller samlade gegga och fukt. Kommer Alfa att presentera denna så byter jag direkt.
Fast är det där ngt som Alfa presenterat officiellt eller är det en så kallad 'artistbild' som ngn biltidning betalat för? Enligt den här artikeln så kommer det en fyrsitsig eldriven sedan från Alfa som ska heta Giulia först ngn gång under 2025 2026...

https://www.carmagazine.co.uk/car-news/ ... /new-cars/
Senast redigerad av SwedishAdvocate, redigerad totalt 1 gånger.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
Kriper
Teslaägare
Inlägg: 1110
Blev medlem: 06 nov 2016 11:07
Ort: Ingarö

Re: Övre länkarmar i pressad plåt

Inlägg av Kriper »

SwedishAdvocate skrev: 15 maj 2024 21:46
Kriper skrev: 15 maj 2024 21:30
Jag har haft ett antal Alfa Romeo där hela hjulupphängningar var i aluminum. Som varken angreps av korrision eller samlade gegga och fukt. Kommer Alfa att presentera denna så byter jag direkt.
Fast är det där ngt som Alfa presenterat officiellt eller är det en så kallad 'artistbild' som ngn biltidning betalat för? Enligt den här artikeln så kommer det en fyrsitsig eldriven sedan från Alfa som ska heta Giulia ngn gång under 2025...

https://www.carmagazine.co.uk/car-news/ ... /new-cars/
Jaja, jag vet att jag alltid varit en drömmare när det kommer till Alfa Romeo. Har ägt en Ferrari men hade roligare med Alfa. Gift i Italien, säkert 20 resor på italienska hojar och i dito bilar. Mina nu vuxna barn vill bara resa till Italien, gärna till Amalfikusten och Positano i synnerhet. Man får aldrig sluta drömma och hoppas! Volare!
Var dig själv, alla andra är upptagna

S 100D -17
SwedishAdvocate
Inlägg: 5629
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Övre länkarmar i pressad plåt

Inlägg av SwedishAdvocate »

Kriper skrev: 15 maj 2024 21:51
SwedishAdvocate skrev: 15 maj 2024 21:46
Kriper skrev: 15 maj 2024 21:30
Jag har haft ett antal Alfa Romeo där hela hjulupphängningar var i aluminum. Som varken angreps av korrision eller samlade gegga och fukt. Kommer Alfa att presentera denna så byter jag direkt.
Fast är det där ngt som Alfa presenterat officiellt eller är det en så kallad 'artistbild' som ngn biltidning betalat för? Enligt den här artikeln så kommer det en fyrsitsig eldriven sedan från Alfa som ska heta Giulia först ngn gång under 2025 2026...

https://www.carmagazine.co.uk/car-news/ ... /new-cars/
Jaja, jag vet att jag alltid varit en drömmare när det kommer till Alfa Romeo. Har ägt en Ferrari men hade roligare med Alfa. Gift i Italien, säkert 20 resor på italienska hojar och i dito bilar. Mina nu vuxna barn vill bara resa till Italien, gärna till Amalfikusten och Positano i synnerhet. Man får aldrig sluta drömma och hoppas! Volare!
Läste lite slarvigt. Enligt den där artikeln så kommer Giulia först ngn gång under 2026...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
Sportbilsentusiasten
Inlägg: 395
Blev medlem: 31 okt 2023 06:41

Re: Övre länkarmar i pressad plåt

Inlägg av Sportbilsentusiasten »

Kriper skrev: 15 maj 2024 21:30
Jag har haft ett antal Alfa Romeo där hela hjulupphängningar var i aluminum. Som varken angreps av korrision eller samlade gegga och fukt. Kommer Alfa att presentera denna så byter jag direkt.
Underbar!!
Bilnjutare som planera köpa elbil 2024
- MB E-klass 2018 AMG-paket, Burmester, akustikpaket, glastak, självkörande
- Miata ND 2017 Recarostolar, modifierad motor/chassi för bana, Cup2-däck, omtunad för etanol
- VW Up 2012 HighUp
Skriv svar