Ber om ursäkt i förväg för ett långt inlägg, men jag tror detta kan vara av intresse och även hjälpa andra att inte hamna i denna sits.
I höstas ballade bagageluckan ur och färg skavdes bort på luckans övre hörn och på karossen vid bakersta rutan, vid inspektion av detta upptäckte dom även att färgen på vänster tröskel hade släppt (är väl standard) och allt detta skulle fixas på garanti, så långt allt väl.
Det har tagit en evighet men jag har inte legat på då jag inte känt att det är någon brådska med mitt ärende, men för två och en halv vecka sedan fick jag en tid.
Tyckte det tog lite lång tid men jag hade lånebil under tiden och bekymrade mig inte över detta.
Idag hämtade jag bilen och trodde bokstavligt talat att jag skulle gå sönder när jag fick se resultatet......
Här ska ni få höra, tesla har lyckats med följande:
Bakluckan har "punktlackerats" och har nu en helt annan nyans av vit på en yta som är ungefär 2 nävar stor, det är också bara vit färg dom lackat med så på den ytan har alltså ingen pärlemoeffekt längre.
Där luckan möter karossen under sista bakrutan har dom gjort ett lika stort område med samma upplägg, vit färg utan pärlemo i fel nyans men som grädde på moset har dom toppat med synliga sliprepor och en rejäl rinning med klarlack, ish 4 cm lång.
Hela tröskeln är lackad, i nästan rätt färg, med ytterst lite pärlemo. Man har maskerat otroligt klumpigt så förardörren har lackdamm på halva dörren.
Ett annat problem med maskeringen är att det är en stor färgkant som syns även när dörren är stängd. längre bak på tröskeln har man försökt polera bort denna kant och såklart polerat hål på originallacken så där tittar plåten igenom nu (ca 15cm långt)
Utöver alla andra misstag så har man också slipat med bilens dörrar öppna så den såg ju ut som en hantverkarbil inuti, slipdamm och märken lite här och var.....
Jag krävde att få veta vilken firma som gjort jobbet, spot paint göteborg ab, och för mig räckte det att kolla upp bolagets ekonomi lite snabbt för att förstå vad det var för lallare.
Det är ju för övrigt inte en tesla godkänd karosserifirma!!!
SC Mölndal stretade inte emot det minsta och ska göra om hela rasket, men, det är ju samma firma bilen ska till.
Jag känner att dom fördärvat min annars oskadade och välskötta bil, som inte varit omlackad tidigare.
Detta lär dom ju inte reda ut, den kommer antagligen alltid se lite off ut i lacken.
Allt detta pga några små garantiskador som knappt syntes, och nu ser bilen förfärlig ut.
Hjälp, vad ska jag göra