Aktieägarmöte 31e maj

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Kategoriregler
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
vigge50

Aktieägarmöte 31e maj

Inlägg av vigge50 »

Tesla ska ha sitt aktieägarmöte den sista maj 2:00 PM PT så vi har kanske möjlighet att få reda på antal reservationer första månaden :)

http://electrek.co/2016/04/16/tesla-sto ... l-meeting/
vigge50

Re: Aktieägarmöte 31e maj

Inlägg av vigge50 »

Hur många tror att frågan om veganska säten till Model S kommer komma upp? Är faktiskt väldigt förvånad att de vita sätena inte kom till Model S nu när den uppdaterades.
Användarvisningsbild
Eximos
Teslaägare

Inlägg av Eximos »

De kommer nog snarare o prata pengar än stolar på ett sånt möte :) men de kanske har andra typer av aktieägare :)
Stolt ägare till en Tesla Model 3 LR AWD
vigge50

Inlägg av vigge50 »

Förra mötet var det två stycken under frågestunden som tog upp frågan om varför Tesla inte erbjöd fejkläder vilket andra tillverkare erbjuder, nu har det kommit till Model X men inte till Model S ilsket förvånade mig lite.
Användarvisningsbild
X-Model
Teslaägare

Inlägg av X-Model »

vigge50 skrev:
Förra mötet var det två stycken under frågestunden som tog upp frågan om varför Tesla inte erbjöd fejkläder vilket andra tillverkare erbjuder, nu har det kommit till Model X men inte till Model S ilsket förvånade mig lite.
Något jag missat? Såg inte detta alternativ när jag designade min X.
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Herr X »

X-Model skrev:
vigge50 skrev:
Om jag minns rätt så var den vita varianten fejkläder och alla andra från en död oxe. Kan minnas fel.
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

X-Model skrev:
vigge50 skrev:

den vita klädseln är inte äkta skinn. Svettläder är ett bättre ord :lol:
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Kontakt:

Aktieägarmöte 31e maj

Inlägg av Herr X »

HelectriC skrev:
den vita klädseln är inte äkta skinn. Svettläder är ett bättre ord :lol:
Bra att du skrev exakt samma sak som jag så det blev extra tydligt! :)
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
X-Model
Teslaägare

Inlägg av X-Model »

Då var det ju en attans tur att jag valde "död oxe"... ingen hit med fejk... plast är ingen produkt att sitta på... 8-)
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Kontakt:

Aktieägarmöte 31e maj

Inlägg av Herr X »

X-Model skrev:
Då var det ju en attans tur att jag valde "död oxe"... ingen hit med fejk... plast är ingen produkt att sitta på... 8-)
Plast är gjort av olja, och den som sitter på stora mängder olja blir rik. Eftersom jag vill bli rik, valde jag därför den vita varianten. Ni oljelösa fattiglappar kommer långsamt ta er fram i trafiken med era oxar, och jag kommer susa förbi med min vita glänsande klädsel.

Det ska bli intressant att se hur den håller med tre barn.
Elon twittrade att den vita klädseln var den bästa, så jag chansade på den.
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

vigge50 skrev:
Till Model S kan man välja tygklädsel, men för att få helt skinnfri inredning, t ex utan läderratt måste man kontakta Tesla, det går inte att konfigurera själv. Väljer man skinnfritt kan man inte få uppvärmd ratt.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Eximos
Teslaägare

Inlägg av Eximos »

Tycker de borde bli lite skinn över efter alla hamburgare USA äter, fast det kanske inte fungerar så.
Stolt ägare till en Tesla Model 3 LR AWD
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Eximos skrev:
Tycker de borde bli lite skinn över efter alla hamburgare USA äter, fast det kanske inte fungerar så.
Jag tror knappast att en endaste kommer dödas för att få tag på skinnet. Skinnet är en av flera biprodukter vid slakt. En annan biprodukt från köttproduktionen är gödsel men det är klart att den kan ersättas med konstgödsel som produceras med hjälp av fossila bränslen...
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

Svenssons skrev:
Eximos skrev:
Jag tror knappast att en endaste kommer dödas för att få tag på skinnet. Skinnet är en av flera biprodukter vid slakt. En annan biprodukt från köttproduktionen är gödsel men det är klart att den kan ersättas med konstgödsel som produceras med hjälp av fossila bränslen...
+10
Användarvisningsbild
Daoops

Inlägg av Daoops »

Herr X skrev:
X-Model skrev:
Plast är gjort av olja, och den som sitter på stora mängder olja blir rik. Eftersom jag vill bli rik, valde jag därför den vita varianten. Ni oljelösa fattiglappar kommer långsamt ta er fram i trafiken med era oxar, och jag kommer susa förbi med min vita glänsande klädsel.

Det ska bli intressant att se hur den håller med tre barn.
Elon twittrade att den vita klädseln var den bästa, så jag chansade på den.
Snygg hur som helst. Skall bli intressant att höra hur den står sig, keep us posted!
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Börjar med La Grange:

Kod: Markera allt

Rumour spreadin' 'round
In that Texas town
About that shack outside La Grange
And you know what I'm talkin' about
Just let me know
If you wanna go
To that home out on the range
They got a lot of nice girls

Have mercy
A haw, haw, haw, haw, a haw
A haw, haw, haw

Well, I hear it's fine
If you got the time
And the ten to get yourself in
A hmm, hmm
And I hear it's tight
Most every night
But now I might be mistaken
Hmm, hmm, hmm
Hur ska detta tolkas?
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Skriv svar