Du talar om en Mazda RX-8, bara kollar.Earplugged skrev: ↑17 maj 2024 16:56Man tycker olika men sen beror det också till stor del på sammanhanget, i min Rx8:a skulle det vara en otrolig försämring om man tog bort instrumenten framför ratten, behöver se varvtal, hastighet, oljetemperatur, oljetryck, osv i Teslan har jag inte det behovet alls och ser det som en fördel att slippa onödig information framför ratten, det enda jag skulle vilja se framför ratten är i såfall en headsup med navigeringen.Piggelin skrev: ↑17 maj 2024 14:19fast du jämför förbättringar med försämringar. Blinkersknapp är en försämring, ingen skärm framför föraren eller heads up är en försämring. Svepa på skärmen istället för en växelspak är en försämring.Earplugged skrev: ↑17 maj 2024 13:52Blinkersspaken kan jag hålla med om att den känns lite onödig att ta bort, men min poäng är att många saker försvinner och ersätts av annan teknik som i slutändan känns mer självklar när man vant sig. Jag vill inte ha tillbaka startknappen, bilnyckeln, växelspaken, handbromsspaken, kopplingspedalen, fönsterveven osv osv osv
Bilnyckel vill jag inte vara utan, ibland vill man låsa upp bilen snabbt kanske från insidan eller öppna bakluckan.
Kul, jag hade en då de var nya 2003-4 någonting, under nästan 4år. Underbar bil !