Förbokat min första Tesla.

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Pellefant

Förbokat min första Tesla.

Inlägg av Pellefant »

Förbokade min första Tesla, det blev en modell 3.
Undrar lite så att man inte behöver uppfinna hjulet.....:)

Hur tänker ni som ägt/äger en Tesla sedan tidigare, kring, batterikapacitet, ljudanläggningen, ludicrous, glastak, försäkring, köpet.

Om ni hade fått backa tiden och gjort om Er beställning, vad hade ni gjort annorlunda då?

Ett stort Tack på förhand :)

Vänligen
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Re: Förbokat min första Tesla.

Inlägg av e5m1r »

Helnöjd
En gång önskade jag större batteri men det är allt
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare

Inlägg av Gustafsson »

Ønskar bara mer av allt !

Tycker att bilen væxer efter hand. Många tillval ær sækert bra, men før mig ser jag inte att alla ær prisværda utifrån mina intressen.
70 -batteri, D-modell, tygklædsel (tycker skinn ær før kallt på vintern), blå metallic, køldpaket (dær rattværmen ær det gøttaste), extrapaketet med elbaklucka + lite lullull, CHADEMO adapter + typ II kabel, eftermonterad autopilot (billigare att eftermontera i Norge æn att køpa nytt med bilen i Sverige).
Jag tvekade længe att lægga så mycket pengar på en bil (ær egentligen inte så bilintresserad och skulle också kunnat ha en gammal PV istællet...), men nu trivs jag mycket bra med den.
Har man obegrænsat med resurser eller ær speciellt intresserad kan man ju lika gærna køpa en fullspecad bil, men jag ær inte dær æn...Ångrar således inget ænnu.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

Jag är så sjukt nöjd med min bil, och tycker överlag att jag resonerade helt rätt kring tillvalen (som du kan se i min signatur). Det ouppgraderade ljudet är faktiskt riktigt bra, och även om premiumljudet såklart är bättre tycker jag inte det tillför så jättemycket.

Det enda jag hade behövt överväga om jag gjorde om beställningen är att ta luftfjädringen. Jag föredrar egentligen bilen på stålfjädring, tycker den blir trevligare att köra, och komforten är inte så mycket bättre på luftfjädring. Men pga den långa hjulbasen så skrapar jag lätt i en skarp kant på min garageuppfart trots att markfrigången egentligen är rätt generös. Det är lite meckigt att behöva köra långsamt och snedda så mycket det går varje gång jag ska ut från garaget, så då hade det varit skönt med luftfjädring ändå.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
jonas
Teslaägare

Inlägg av jonas »

Skulle bokat tidigare! Ju längre man väntar desto mer förlorar man...
Jag har rwd och har aldrig behövt något annat. Klart att en d är snabbare men då blir den snabbare än min fossila sportbil och det går ju inte :-). Men min beställda mod 3 skall vara modell snabb. Tveksam till panorama som jag har, tror en utan är tystare men vet inte.
Beställd MYP
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Zero FXS, Elmotorcykel 7,2kWh
City slicker Elmoped, 1,8kWh
Tesla Model 3 LR AWD FSD HW2,5 såld
Super soco TS 1200R, Elmoped 3,2kWh
Tesla Model S85,3~fasladdning såld
BMW i3 REX, 1~fasladdning såld
Think såld
Skriv svar