Första långresan
Moderator: Redaktion
Första långresan
Ska göra första långresan om ett par veckor med min MYP. Kommer åka till Sonfjället. Det verkar inte finnas några laddningsmöjligheter där. Tänker att jag får ladda närmast max i Sveg (80km) och hoppas att det räcker för drygt 4 dagar för mindre resor i området samt att ta sig tillbaka till Sveg. Är lite nojig, överdriver jag?
Re: Första långresan
Är nog inga problem. I värsta fall kan du väl ladda via vanligt 220 uttag någon natt.Teslarob skrev: ↑06 jun 2024 10:08Ska göra första långresan om ett par veckor med min MYP. Kommer åka till Sonfjället. Det verkar inte finnas några laddningsmöjligheter där. Tänker att jag får ladda närmast max i Sveg (80km) och hoppas att det räcker för drygt 4 dagar för mindre resor i området samt att ta sig tillbaka till Sveg. Är lite nojig, överdriver jag?
MY RWD Vit 2023
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
- Skogslasse
- Teslaägare
Var i dom krokarna 2022. Inga problem att ladda på den vistelsen. Finna Vattenfalls laddare högt upp på Klockarfjällsvägen samt i Vemdalsskalet. 50 laddare i Vemdalen (eways). Du har Tesla laddare i Åsarna, borde vara närmare dit än till Sveg
Trevlig resa
Trevlig resa
TMS 2020 nov
- Skogslasse
- Teslaägare
Glömde, När du kör från Sonfjället kan du komma ner i dalen med negativ förbrukning Tror det var 10km och - 50 för oss
TMS 2020 nov
Eways laddkort är bra att ha i området. Vägen från Sonfjället tror jag kommer ned i Hedeviken, och därifrån är det 11km till Hede, där finns 50kW CCS samt några 22kW AC-stolpar.
Och så är det ju sommar och låga fartgränser, så det ska till mycket körande för att du skall behöva ladda om du toppat upp i Sveg.
Och så är det ju sommar och låga fartgränser, så det ska till mycket körande för att du skall behöva ladda om du toppat upp i Sveg.
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Ladda ner appen PowerMate - privatpersoner som lägger upp laddare för användning av andra 
2023 M3P vit/vit
-
Lite OT
Körde själv från Lund till Toscana via Tyskland, Schweiz och t.o.m. upp för Stelvio Passet (tävlade med ett gäng sportbilar från Norge på vägen ner) i Italien förra året med min YP, med sambo, två tonåringar och en 4-åring i bilen. Gick hur fint som helst. Laddade bara på Teslas laddstationer, aldrig kö, utan kom till direkt på alla. Dock var detta i början av september. Säkert mer köer i juli/augusti.
Körde själv från Lund till Toscana via Tyskland, Schweiz och t.o.m. upp för Stelvio Passet (tävlade med ett gäng sportbilar från Norge på vägen ner) i Italien förra året med min YP, med sambo, två tonåringar och en 4-åring i bilen. Gick hur fint som helst. Laddade bara på Teslas laddstationer, aldrig kö, utan kom till direkt på alla. Dock var detta i början av september. Säkert mer köer i juli/augusti.
Model Y Performance Quicksilver -23