Någon annan som fått problem med att telefonen inte hittas av bilen?
Har en Pixel 7pro och den har fungerat betydligt bättre tidigare.
Men med .8 så måste jag ta upp telefonen och låsa upp bilen 6 av 10 ggr.
Har provat att nollställa appen och konfigurerar om telefonnyckel i bilen men det hjälper inte.
Kan gå in i bilen och köra iväg och efter 5-20 minuter så varnar bilen för att det inte finns någon telefonnyckel tillgänglig och jag rekommenderas att ta fram kortet för att fortsätta köra. Men efter någon minut så "finns plötsligt" telefonnyckeln i bilen igen.
Någon som känner igen?
I senaste uppdateringen av teslaappen fick jag frågan om att ha tesla appen i alltid aktiv för att förbättra kommunikationen med bilen, kollat det?
Varje gång bilen ska gå från wifi till mobilnätet, när jag kör hemifrån, får jag inläsningsfel på Spotify. Det tar allt från någon minut upp till 20 minuter innan det funkar igen. Omstarter av olika slag hjälper inte.
Hade det problemet för länge sen, men då funkade det att byta mellan radio och Spotify så kickade den igång direkt.
Har du testat det?
Ja, har testat det flera gånger både före och efter omstart men det har inte hjälpt.
Model Y P 2022 - TBA Model S P 2016 - 2022 Model S P 2015
Är du på senaste android versionen, google släppte nån buggig version av (av 14 tror jag) som skapade massa problem för mig med telefonnyckeln (runt februari/mars).
Men om det fortsätter så får du nog lägga serviceärende då det nog kan vara bilen som har problem.
Tycker det har blivit jäkligt svårt att spola framåt i el låt i Spotify. Är ju omöjligt att träffa rätt på linjen med fingret.
Efter 14.8 så var det något missmatch med var man pekade och träffade i Spotify för mig, man fick trycka en halv cm under det man ville. I en låtlista var men tvungen att välja låten under den man ville ha för att spela den ovanför. Mycket märkligt. Har inte testat om det är kvar i 14.9 ännu.
Största vinsten är ju att torkarfunktionen nu fungerar som den borde ha gjort från början, dutt på spak-knappen och ändra läge med skrollhjulet upp/ner.
M3 P -24 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
Största vinsten är ju att torkarfunktionen nu fungerar som den borde ha gjort från början, dutt på spak-knappen och ändra läge med skrollhjulet upp/ner.
Nej, om den funkade som den borde så skulle man inte behöva dutta eller skrolla.
Nej, om den funkade som den borde så skulle man inte behöva dutta eller skrolla.
Automatiken funkar inte optimalt i någon bil jag provat, men visst kunde den vara bättre. Stör mig dock väldigt lite.
M3 P -24 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
Det verkar ändå som man gör några förbättringar med 2024.14.x. Ett tryck på torkarknappen kommer nu även tillfälligt höja känsligheten för automatiken. Något som kanske kan hjälpa problemet med att vi som förare har olika preferenser för vad som är en lämplig torkarhastighet. https://www.notateslaapp.com/news/2054/ ... ler-spaces
Nu löser ju inte detta det grundläggande problemet att nuvarande kamerabaserade hårdvara inte ger tillräckligt god indata, men det är ju alltid något.
Sedan kanske det är önsketänkande och det har bara gått några dagar sen jag fick 2024.14.8. Men jag har haft Auto aktivt utan att få dom sporadiska torrtorkningarna som tidigare 2024-versioner varit plågade med.
Det verkar ändå som man gör några förbättringar med 2024.14.x. Ett tryck på torkarknappen kommer nu även tillfälligt höja känsligheten för automatiken. Något som kanske kan hjälpa problemet med att vi som förare har olika preferenser för vad som är en lämplig torkarhastighet. https://www.notateslaapp.com/news/2054/ ... ler-spaces
Nu löser ju inte detta det grundläggande problemet att nuvarande kamerabaserade hårdvara inte ger tillräckligt god indata, men det är ju alltid något.
Sedan kanske det är önsketänkande och det har bara gått några dagar sen jag fick 2024.14.8. Men jag har haft Auto aktivt utan att få dom sporadiska torrtorkningarna som tidigare 2024-versioner varit plågade med.
Det har jag, dock bara enstaka svep, inte det hysteriska torkandet jag haft tidigare.
Samt att torkfrekvensen är ungefär hälften av önskvärd vid lätt regn.
20 har kommit
Ev får någon annan ta över tråden om det går. Den model 3 som jag har tillgång till loggas inte med teslafi och min egna är skrot så jag säger troligen upp teslafi i närtid
20 har kommit
Ev får någon annan ta över tråden om det går. Den model 3 som jag har tillgång till loggas inte med teslafi och min egna är skrot så jag säger troligen upp teslafi i närtid
Dutt plus scroll har du ju alltid kunnat göra men dom ändrade från scroll höger vänster till upp och ner nu? Vilket jag tycker är sämre för notisen äter då halva skärmen.
Dutt plus scroll har du ju alltid kunnat göra men dom ändrade från scroll höger vänster till upp och ner nu? Vilket jag tycker är sämre för notisen äter då halva skärmen.
Mycket mer intuitivt att scrolla upp/ner istället för i ”klicka” hjulet i sidled IMO.
M3 P -24 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
Någon annan som fått problem med att telefonen inte hittas av bilen?
Har en Pixel 7pro och den har fungerat betydligt bättre tidigare.
Men med .8 så måste jag ta upp telefonen och låsa upp bilen 6 av 10 ggr.
Har provat att nollställa appen och konfigurerar om telefonnyckel i bilen men det hjälper inte.
Kan gå in i bilen och köra iväg och efter 5-20 minuter så varnar bilen för att det inte finns någon telefonnyckel tillgänglig och jag rekommenderas att ta fram kortet för att fortsätta köra. Men efter någon minut så "finns plötsligt" telefonnyckeln i bilen igen.
Någon som känner igen?
I senaste uppdateringen av teslaappen fick jag frågan om att ha tesla appen i alltid aktiv för att förbättra kommunikationen med bilen, kollat det?
Har också pixel 7
Har iPhone 15 och upplever samma problem ända sen det kom en dedikerad funktion att hålla appen aktiv. Fruktansvärt irriterande och det funkade mycket bättre tidigare, om än inte alltid klockrent.
Nu hittar jag inte den funktionen. I teslaappen finns bara Telefonnyckel - av och på, och alla hjälpinställningar för Tesla appen är aktiverade i iPhonen.
20 har kommit
Kan tipsa om stats.tessie.com också som kom för några veckor sen för att hålla koll på rollout av nya versioner
20 har kommit
Kan tipsa om stats.tessie.com också som kom för några veckor sen för att hålla koll på rollout av nya versioner
Skulle man förvänta sig att Park Assist skulle bli tillgängligt med 14.9?
Har en M3 Highland men inget dyker upp i displayen när jag är på en parkering..
Noterade nyss att man bytt namn på menyn som hette Körning (där Accelleration, Rattmotstånd m.m. finns) till Dynamik. Jag var förvirrad ett ögonblick när jag skulle koppla ur Släpvagnsmode och inte hittade Körning.
På vilket sätt är Dynamik mer rättvisande än Körning?
Skulle man förvänta sig att Park Assist skulle bli tillgängligt med 14.9?
Har en M3 Highland men inget dyker upp i displayen när jag är på en parkering..
Autoparkering finns bara med FSD.
M3 P -24 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
Noterade nyss att man bytt namn på menyn som hette Körning (där Accelleration, Rattmotstånd m.m. finns) till Dynamik. Jag var förvirrad ett ögonblick när jag skulle koppla ur Släpvagnsmode och inte hittade Körning.
På vilket sätt är Dynamik mer rättvisande än Körning?
14.9
Nu finns en ny version att ladda ner…
Det är nog pruttkuddeprincipen. Kan man inte fixa funktionen så grejar man med nå fancy namn så det låter coolt.
Är på 14.9 och under en längre resa i helgen så aktiverade bilen AP efter att jag svängt av från vägen, ungefär när blinkersen slutade så ville bilen ha igång AP. Kände tydligt att bilen ville börja styra, och samtidigt kjlagade bilen på att AP inte var tillgänglig (för dåligt med markeringar på vägen kanske).
Första gången tänkte jag att jag råkat göra det på ngt sätt själv, men jag trodde egentligen inte det. Andra gången vet jag säkert att inga fingrar var i närheten, höll yoken med enbart vänster hand utan några fingrar bland knapparna.
Har S3XY men har inte aktiverat funktionen med att kunna byta fil och få automatiskt filbyte, annars skulle det ju kunna vara den funktionen.