Har en Model 3 av 2020 års modell. Som många andra har jag under resans gång haft problem med att baklyktorna läcker in fukt (på grund av dålig kvalite/konstruktion - det är fogen mellan glaset och armaturen som spricker av värmeväxling+vibrationer när man kör). Under garantitiden byttes lyktorna ut även om det ibland skedde motvilligt från Teslas sida. Nu har garantitiden gått ut och trots att vissa lyktor inte är alls gamla så vägrar Tesla byta igen trots att felet (som är mycket välkänt) återkommit på de utbytta lyktorna.
Eftersom jag vägrar betala Tesla 3500 per lykta för att ännu en gång få nya som kommer att gå sönder så har jag försökt på egen hand att laga genom att lägga lyktan i ugnen över natten på 55 grader och sedan limma fogen där den läcker med Casco Marin & Teknik (fukthärdande elastiskt lim och fogmassa). Problemet är att felet återkommer ändå eftersom det i grunden beror på att kvaliteten/konstruktionen är så dålig. Nu har jag kondens även i övriga inre/yttre baklyktor.
Jag har därför tänkt överge Teslas undermåliga lyktor helt och tittar på after market. Vad finns det för rekommendationer här på forumet? Någon som hittat ett bra alternativ som inte kostar för mycket och är nöjd med kvaliteten?
Önskar tips på after market baklyktor!
Moderator: Redaktion