Vad kommer den kosta när EU inför tullar
Däremot skulle jag aldrig köpa en kinabil även om den nästan var gratis.
Moderator: Redaktion
Vad kommer den kosta när EU inför tullar
Den Ser bättre ut live... Och model y är extemt ful.Wiktork86 skrev: ↑15 jun 2024 11:07Det är onekligen en spännande bil, ska bli spännande att se om / hur mycket marknad de tar av Model Y.
Av det jag sett och läst om G6 så är mitt största hinder utseendet, den är verkligen inte snygg. Jag vill inte kalla Model Y för en snygg bil, men den kan med andra fälgar och / eller Performance se ganska cool ut.
Model Y, som har erbjudandet som tråden handlar om, produceras i Tyskland för den europeiska marknaden.Piggelin skrev: ↑15 jun 2024 14:55
Den kommer kosta samma om man beställer innan...
Tesla tillverkas också i Kina. Xpeng ägs inte av kinesiska staten.
Majoriteten av Teslorna i Sverige är från Kina... Så hyckla inte. Batterierna i alla är från Kina.Pizzazz skrev: ↑15 jun 2024 14:59Model Y, som har erbjudandet som tråden handlar om, produceras i Tyskland för den europeiska marknaden.Piggelin skrev: ↑15 jun 2024 14:55
Håller absolut inte med. Gillar inte den bilen alls. Tar Model Y alla dagar i veckan.Piggelin skrev: ↑15 jun 2024 14:54Den Ser bättre ut live... Och model y är extemt ful.Wiktork86 skrev: ↑15 jun 2024 11:07Det är onekligen en spännande bil, ska bli spännande att se om / hur mycket marknad de tar av Model Y.
Av det jag sett och läst om G6 så är mitt största hinder utseendet, den är verkligen inte snygg. Jag vill inte kalla Model Y för en snygg bil, men den kan med andra fälgar och / eller Performance se ganska cool ut.
Det gör den säkert, men jag tror fortsatt inte att den är snygg live.Piggelin skrev: ↑15 jun 2024 14:54Den Ser bättre ut live... Och model y är extemt ful.Wiktork86 skrev: ↑15 jun 2024 11:07Det är onekligen en spännande bil, ska bli spännande att se om / hur mycket marknad de tar av Model Y.
Det Är subjektivt. Alla har dock också sagt att den är bättre än Model Y på det mesta...Wiktork86 skrev: ↑15 jun 2024 15:32Det gör den säkert, men jag tror fortsatt inte att den är snygg live.Piggelin skrev: ↑15 jun 2024 14:54Den Ser bättre ut live... Och model y är extemt ful.Wiktork86 skrev: ↑15 jun 2024 11:07Det är onekligen en spännande bil, ska bli spännande att se om / hur mycket marknad de tar av Model Y.
Dessutom har ju flertalet som testat bilen på Youtube, påpekat just att den inte är vacker.
Gör det du. Om du vill betala mer för mindre.Frunken skrev: ↑15 jun 2024 15:11Håller absolut inte med. Gillar inte den bilen alls. Tar Model Y alla dagar i veckan.Piggelin skrev: ↑15 jun 2024 14:54Den Ser bättre ut live... Och model y är extemt ful.Wiktork86 skrev: ↑15 jun 2024 11:07Det är onekligen en spännande bil, ska bli spännande att se om / hur mycket marknad de tar av Model Y.
Det vore däremot önskvärt om det inom snar framtid kom konkurrenter till Tesla på riktigt.
Kan du försöka övertyga folk att köpa en Xpeng i Xpeng-forumet eller i en annan tråd tack? Du kommer inte övertyga någon i den här tråden att köpa en KinabilPiggelin skrev: ↑15 jun 2024 16:45Gör det du. Om du vill betala mer för mindre.Frunken skrev: ↑15 jun 2024 15:11Håller absolut inte med. Gillar inte den bilen alls. Tar Model Y alla dagar i veckan.Piggelin skrev: ↑15 jun 2024 14:54Den Ser bättre ut live... Och model y är extemt ful.Wiktork86 skrev: ↑15 jun 2024 11:07Det är onekligen en spännande bil, ska bli spännande att se om / hur mycket marknad de tar av Model Y.
Det vore däremot önskvärt om det inom snar framtid kom konkurrenter till Tesla på riktigt.![]()
Tesla är en Kinabil.Anderzzon skrev: ↑15 jun 2024 17:51Kan du försöka övertyga folk att köpa en Xpeng i Xpeng-forumet eller i en annan tråd tack? Du kommer inte övertyga någon i den här tråden att köpa en KinabilPiggelin skrev: ↑15 jun 2024 16:45Gör det du. Om du vill betala mer för mindre.Frunken skrev: ↑15 jun 2024 15:11Håller absolut inte med. Gillar inte den bilen alls. Tar Model Y alla dagar i veckan.Piggelin skrev: ↑15 jun 2024 14:54Den Ser bättre ut live... Och model y är extemt ful.Wiktork86 skrev: ↑15 jun 2024 11:07
Det är onekligen en spännande bil, ska bli spännande att se om / hur mycket marknad de tar av Model Y.
Det vore däremot önskvärt om det inom snar framtid kom konkurrenter till Tesla på riktigt.![]()
Har jag påstått något annat?Piggelin skrev: ↑15 jun 2024 16:44Det Är subjektivt. Alla har dock också sagt att den är bättre än Model Y på det mesta...Wiktork86 skrev: ↑15 jun 2024 15:32Det gör den säkert, men jag tror fortsatt inte att den är snygg live.Piggelin skrev: ↑15 jun 2024 14:54Den Ser bättre ut live... Och model y är extemt ful.Wiktork86 skrev: ↑15 jun 2024 11:07Det är onekligen en spännande bil, ska bli spännande att se om / hur mycket marknad de tar av Model Y.
Dessutom har ju flertalet som testat bilen på Youtube, påpekat just att den inte är vacker.
Ja!
Jag skrev bara fakta.Piggelin skrev: ↑15 jun 2024 15:07Majoriteten av Teslorna i Sverige är från Kina... Så hyckla inte. Batterierna i alla är från Kina.Pizzazz skrev: ↑15 jun 2024 14:59Model Y, som har erbjudandet som tråden handlar om, produceras i Tyskland för den europeiska marknaden.Piggelin skrev: ↑15 jun 2024 14:55
Det går inte. Du kan få länk direkt till lagerbil från säljare, då finns VIN tillgängligt.
Alla Teslor här i Europa är från USA eller Tyskland, förutom just undantaget M3 som Tesla de ca tre senaste åren exporterar från Kina till Europa (min nuvarande 2021, och även tidigare 2019 M3, är bägge tillverkade i Fremont, USA).
En liten sammanställning över tillverkningsland, baserat på första bokstaven i VIN-koden, för Teslor som är reggade i Sverige just nu.martinot skrev: ↑01 jul 2024 12:02Alla Teslor här i Europa är från USA eller Tyskland, förutom just undantaget M3 som Tesla de ca tre senaste åren exporterar från Kina till Europa (min nuvarande 2021, och även tidigare 2019 M3, är bägge tillverkade i Fremont, USA).
Batterierna i MS, MX var tidigare Panasonic (Made in USA), men kan ju variera och att de ändrat nu.
Batterierna i M3 LR och M3 Performance, inklusive de som tillverkas i Shanghai för Europa, är från koreanska LG om jag minns rätt (men i basmodellen av M3 är kinesiska CATL LFP-batterier om jag minns rätt).
Då majoriteten av Teslor som säljs i Sverige är MY, så skulle jag gissa att även ditt första påstående också är helt felaktigt.
Kod: Markera allt
+---------+----------+-------+
| Country | Name | Count |
| China | Model 3 | 9802 |
| USA | Model 3 | 9812 |
| USA | Model S | 6412 |
| USA | Model X | 2633 |
| China | Model Y | 10558 |
| Germany | Model Y | 23064 |
| USA | Model Y | 2 |
| USA | Roadster | 16 |
Oj vad fel. Men du blev snabbt rättad av någon annan...martinot skrev: ↑01 jul 2024 12:02Alla Teslor här i Europa är från USA eller Tyskland, förutom just undantaget M3 som Tesla de ca tre senaste åren exporterar från Kina till Europa (min nuvarande 2021, och även tidigare 2019 M3, är bägge tillverkade i Fremont, USA).
Batterierna i MS, MX var tidigare Panasonic (Made in USA), men kan ju variera och att de ändrat nu.
Batterierna i M3 LR och M3 Performance, inklusive de som tillverkas i Shanghai för Europa, är från koreanska LG om jag minns rätt (men i basmodellen av M3 är kinesiska CATL LFP-batterier om jag minns rätt).
Då majoriteten av Teslor som säljs i Sverige är MY, så skulle jag gissa att även ditt första påstående också är helt felaktigt.
Det gör det säkert, lagret är inte tömt. Man har fått en hel del Y sålda, men man har bara kommit ner till samma nivå som man hade i slutet av första kvartalet.
Vi får väl trösta oss med det du skrev kan kategoriseras som brutalt fel...Piggelin skrev: ↑01 jul 2024 20:32Oj vad fel. Men du blev snabbt rättad av någon annan...martinot skrev: ↑01 jul 2024 12:02Alla Teslor här i Europa är från USA eller Tyskland, förutom just undantaget M3 som Tesla de ca tre senaste åren exporterar från Kina till Europa (min nuvarande 2021, och även tidigare 2019 M3, är bägge tillverkade i Fremont, USA).
1. Stämmer inte. Se ovan i tråden.Piggelin skrev: ↑15 jun 2024 15:071. Majoriteten av Teslorna i Sverige är från Kina... 2. Så hyckla inte. 3. Batterierna i alla är från Kina.