Hej,
Tänkte bila ner i europa via tyskland och undrar vart man kan hitta rastplatser som har super chargers där man även kan sova några timmar under natten?
Hittar inte ens några i sverige, skulle vilja göra rtt stopp i malmö där man laddar och även kan sova några timmar? Har ni någon att rekomendera fooglade en del och såg skånegård men den verkar enbart vara för trafikanter som kommer från danmark?
Är inte ute efter någon avancerade rastplatser utan bara någonstans man kan sova samt ladda i närheten.
Bila europa rastplatser med laddare?
Moderator: Redaktion
- fth
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Re: Bila europa rastplatser med laddare?
Det finns ett antal SuC som ligger vid hotell, jag bruka t.ex sova på Severin i Danmark som ligger precis vid Middlefart SuC.
Vid Busdorf finns ett billigt container-hotell som är helt ok om man är ensam (endast enkelrum).
SuC runt Hamburg ligger också dom flesta på gångavstånd från helt ok hotell.
I Frankrike och Spanien ligger massor av SuC på parkeringen till lågprismotell som Ibis och liknande.
/fth
Vid Busdorf finns ett billigt container-hotell som är helt ok om man är ensam (endast enkelrum).
SuC runt Hamburg ligger också dom flesta på gångavstånd från helt ok hotell.
I Frankrike och Spanien ligger massor av SuC på parkeringen till lågprismotell som Ibis och liknande.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
- fth
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Jag har en favorit-lista på Booking med SuC-hotell, kolla om du kan öppna denna (jag testade att ”dela lista”):
https://booking.com/mywishlist.html?wl= ... bF7ajtlN6M
/fth
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Tack för svar 
Hur ser det ut med rastplatser där man kan sova i bilen?
Hur ser det ut med rastplatser där man kan sova i bilen?
Tack!fth skrev: ↑16 jun 2024 14:36Jag har en favorit-lista på Booking med SuC-hotell, kolla om du kan öppna denna (jag testade att ”dela lista”):
/fth
B&B-hotellen fungerar bra tycker jag. Billiga och smidiga. Relativt enkel standard men i regel rent och fräscht. Professionellt skötta och med anständig frukost (som är valfri och kostar extra)
Kommer aldrig glömma det familjeägda Fawlty Towers-liknande hotellet i en förstad till Frankfurt i över 30 graders värme. Låg intill huvudgatan så öppna fönster var inte så bra heller. Sprang runt med frun i familjen och skulle leta en fläkt men hittade ingen varvid min fru sa att hon skulle sova i duschen.
Blev inte många timmars sömn den natten. Frukosten bestod av inplastade färdigrostade skivor av vitt bröd som mest liknade skorpor. Fanns ingenting som ungarna ville ha...
Så ja. Är det varmt, dubbelkolla att de har AC. Och ska ni ändå bo på ett udda ställe så välj Bed&Breakfast eller liknande privata värdar framför mindre budgethotell som inte tillhör nån kedja. Betyg på google behöver inte säga allt.
Kommer aldrig glömma det familjeägda Fawlty Towers-liknande hotellet i en förstad till Frankfurt i över 30 graders värme. Låg intill huvudgatan så öppna fönster var inte så bra heller. Sprang runt med frun i familjen och skulle leta en fläkt men hittade ingen varvid min fru sa att hon skulle sova i duschen.

Blev inte många timmars sömn den natten. Frukosten bestod av inplastade färdigrostade skivor av vitt bröd som mest liknade skorpor. Fanns ingenting som ungarna ville ha...
Så ja. Är det varmt, dubbelkolla att de har AC. Och ska ni ändå bo på ett udda ställe så välj Bed&Breakfast eller liknande privata värdar framför mindre budgethotell som inte tillhör nån kedja. Betyg på google behöver inte säga allt.