perla1975 skrev: ↑17 jun 2024 20:02
R_Edvinsson skrev: ↑17 jun 2024 19:57
perla1975 skrev: ↑17 jun 2024 19:43
R_Edvinsson skrev: ↑17 jun 2024 19:38
perla1975 skrev: ↑17 jun 2024 17:14
Vi är lite sent ute, konflikten löst 11 juni.
Men även att parterna ska jobba tillsammans för att fler ska organisera sig fackligt på Holmqvist Elektriska. Bland annat kommer tre fackmöten hållas under hösten och alla anställda erbjuds en endags facklig introduktionsutbildning, på betald arbetstid
Så firman som inte hade några fackligt anslutna anställda skall nu tvingas betala deras lön för att ni skall sitta och predika saker de inte önskar??
Enda skillnaden mellan IF Metall och i detta även vidriga Elektrikerförbundet och Putins Ryssland är väl att ni inte lönnmördar de som inte följer era instruktioner.
Er förhoppning är bara att de blir arbetslösa och kanske hemlösa om de inte får något nytt jobb.
Jag behöver inte fundera på varför jag klev av 1999 när vi anställda på en av Stockholms större bemanningsfirmor sattes på pottan ekonomiskt av elektrikerförbundet och deras korrumperade representanter.
och också varför halva branschen talar om er med avsky.
Svenska fackföreningar är en jäkla sekt och svenska modellen måste göras om i grunden.
Återigen vidrigt att jämföra ödeläggelse och död med en grundlagsskyddad rätt.
Att önska andra olycka är inte heller ett särskilt hedrande drag.
Fast det är ju exakt så ni arbetar, ni härskar och söndrar.
Det är bara de mest religiösa som har gott att säga om elektrikerförbundet och väldigt många företagare har hängavtal för det måste man ha, det är inte frivilligt, men De håller låg profil för att slippa represalier och vendettor.
Jag vet många småföretag som inte anställer elektriker om de är ”fackliga” på anställningsintervjun.

Då bryter de mot lagen, du verkar ha haft ett tufft arbetsliv som färgar dig än idag, det beklagar jag.
Klart de inte bryter mot lagen.
Skall man arbeta i ett litet företag måste man passa in i organisationen och vara en med firman.
Och rätten att anställa vilken man så önskar finns väl fortfarande??
Väljer man Bravida eller likande så har de plats för fackliga aktivister som kan få predika på arbetstid.
Men det har inga småföretag råd att anställa, för så stora är inte marginalerna i branchen.
Jag har absolut inte haft ett hårt arbetsliv.
Men de val jag gjort har har gett mig erfarenheter en ”löneslav” aldrig skulle ha en chans att uppleva.
Så kanske var det bra att vi representerades av riktiga arslen där för 25år sedan.
Så just därför är jag egenföretagare och brinner för mina projekt istället för att vara en representant för ”de högre ställda” som vill in och peta i hur andra företag skall sköta sin verksamhet, och dessutom behöver de driva in andra hårt arbetandes löner för deras eget arbete inte skapar några pengar.