Trollvarning
Moderator: Redaktion
Re: Trollvarning
Det finns en hel del Teslatroll som hyllar allt Tesla gör oavsett om det är bra eller ej och de blir nästan aggressiva om man tycker annorlunda. Men jag tycker verkligen inte att de ska bannas. Föredrar alltid en diskussion.
Re: Trollvarning
I sak har Du rätt. Å andra sidan tänker jag att detta till syvende och sist är den oberoende Tesla-klubbens forum, här kanske vi andra må räkna med att det finns en del ”tifosis” som kanske inte är helt objektiva i sin inställning till märket?
Därmed kan det vara klokt att inte ta upp varje kastad handske som finns i trådarna. Preferenserna är sannolikt lika varierande som det finns användare här på klubbens site. Personligen har jag därför inställningen att jag gärna svarar på frågor om mina preferenser eller försöker motivera varför jag, vid en given tidpunkt, gjort ett annat val än flertalet på forumet. Men det finns ingen anledning att kasta mig in i en detaljerad frågeställning kring Tesla då jag för närvarande gjort andra val.
Mer generella frågeställningar som etik, moral, värderingar, arbetsmarknad etc mår kanske däremot bra av att olika inställningar tillåts luftas lite friare? I de trådar där detta är öppet att diskuteras.
Allt för att forumet ska fortsätta upplevas välkomnande och inbjudande för ägarna.
Får jag ett svar som är uppenbart formulerat bakom alltför färgade glasögon kan vi faktiskt välja att avstå från att svara.
Så tänker i alla fall jag.
Zeekr 001 2023
Polestar 2 2021
Polestar 2 2021