Kul att du kommer med Fredrik! Jag kör tävlingen för 5:e gången men första gången med en i4 M50, precis som du!NightFlash skrev: ↑23 jun 2024 21:10Halloj allihopa!
Fredrik här, kommer köra med min i4 M50 för första gången så håller tummarna att allt går som planerat =)
Var ute och körde lite hastighetstester idag och om man går enligt glympse så är det 103(100), 113(110), 124(120) som gäller för min bil, lite mer korrekt än min gamla 118d som behövde gå i 117(110) =)
Kommer också försöka streama hela körningen har en trave kameror och en telefon kopplad till ODB för batteri info. Förhoppningsvis är det någon som är intresserad av att följa resan, och att uppkoppling och datamängd inte blir ett problem.
En fundering, med 19 startande kommer det fortfarande vara samlad start eller kommer det delas upp. Känns som alla bilar tar sig ungefär lika långt på en laddning så det känns som bäddat för lite trubbel med laddplatser, men jag kanske har fel?
Tyvärr är jag inte lika optimistisk som Joel vad det gäller första laddstoppet, med tanke på att vi är 18-19 startande. Det i kombination med att vi startar vid en tid som innebär att vi kommer fram till första laddstoppet när det är högt tryck på laddarna skapar en stor risk att tävlingen kommer vara förstörd för en del redan där.
Men det är som det är. Vi har haft en del diskussioner i whatsapp gruppen om alternativa upplägg (är du med där?) men vet inte vad vi landat i. I slutändan är det Jens som arrangerar tävlingen som får bestämma.
I vilket fall, jag ser fram emot att ha en intensiv kamp hela vägen oss i4:or emellan! Vad har du för fälgar däck på din?
Edit: Jag kollade startlistan och om Teslorna håller sig till SuC och Nio:n kör batteribyte vid första stoppet det är bara 6 st bilar som behöver ladda på andra ställen. Så det kanske funkar ändå. Det finns 15 stycken laddare som garanterat ger 175 kW eller mer mellan Gränna och Linköping, där de flesta kommer göra sitt första stopp.