Ja?Holve skrev: ↑30 jun 2024 15:50Visst extremt dåligt.. Ex30 presterar abnormt super x2000 dåligt.
MG presterar Enormt abnormt super x3000 dåligt.
Model 3 Ludicrous
Moderator: Redaktion
Re: Model 3 Ludicrous
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Re: Model 3 Ludicrous
Äldsta varianten av M3P, dvs fram till och med 2020 presterar rätt okey med det första batteriet.
Panasonics större, 2170L-cellen var rejält dåligt i början innan Tesla släppte på mer klös (de begränsade effekten genom att batteriet hade en lägsta tillåten cellspänning/spänningsdroop som gjorde att man inte fick ut just någon effekt med låg SOC om batteriet var kallt. Vilket det blev extra, kallt alltså, när Tesla inledningsvis tillät värmepumpen att ta mycket värme ur batteripacket.
Men man höjde min celltemp på batteriet så VP fick inte dra ut lika mycket.
Och man sänkte min spänning vid full acceleration och tillät ett högre spänningsdroop.
När dessa åtgärder var genomförda var det mycket bättre klös i M3P med 82.1kWh panasonic vid låg SOC. Fortfarance lite sämre än gamla Panasonicpacket i första M3P.
Refresh M3P från 2021 går betydligt bättre med Panasonic 82.1kWh än med LG, så länge man har SOC på 20-25% eller över.
Med lägre SOC är LG bättre än Panasonic men såklart ingen raket för det.
Tesla har i Princip byggt sina elmotorer till model 3 P med lindningar som kräver matning med 350V. Ett fulladdat varmt batteri (helst lite mindre så 85-90%) klarar med nöd och näppe att hålla 350V vilket gör att motorn precis levererar den effekt det kan bli pga batteriet. Så fort batteriet har lägre SOC håller det lägre spänning och resultatet vid full gas är att spänningen droopar under 350V och då kan motorn inte längre leverera full effekt. (Spänningen styr vilken maximal ström det blir, så man kan inte öka strömmen utan att öka spänningen).
Tesla Model S Plaid Palladium har i princip tre trimmade M3P-motorer. De är även de byggda för att ge full effekt vid 350V (Principiellt, ta inte exakt 350.00V som en sanning). Model S-batteriet har 110celler i serie vilket ger 462V vid 100%, vilket gör att batteriet kan ha betydligt lägre SOC och fortfarande leverera 350V. Det gör att motorerna kan ge "full effekt" vid lägre SOC.
Fortfarande kräver de tre motorerna ganska mycket av batteriet så det förvärms i dragstrip mode för att minska inre resistans och minska spänningsfallet. Plaid levererar väldigt bra med effekt ned till ~20% när batteriet är varmt.
Jag vet inte hur andra tillverkare gör men det är kanske inte orimligt att de märken som har bättre prestanda vid låg SOC har motorer som levererar önskad effekt med en lägre cellspänning, i det fall det finns någon 400V-kärra som gör det. Sannolikt har märkena även batterier som är bättre på att leverera höga strömmar (C-rate) och därför kanske inte droopar lika mycket i spänning vid låg SOC.
En del är såklart att man gått över till 800V och kanske gjort motorer som nöjer sig med 600V för att leverera full effekt.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Re: Model 3 Ludicrous
Hejsan
Har haft min nya bil i en vecka, sjukt nöjd är jag
. Några saker behöver jag dock hjälp med:
Har haft min nya bil i en vecka, sjukt nöjd är jag

- varningspling (när man kör fortare än tillåtet), går det stänga av? Sjukt irriterande. När man klickar på den lilla högtalarikonen vid hastighetsskylten stängs den av för resan, men aktiveras igen vid nästa resa. Kan man inte stänga av oväsenet permanent??? Inte ens Joe Mode hjälper...
- autopiloten vägrar byta körfält när jag sätter blinkersen. Är det något jag har missat? Hur kan jag aktivera denna funktion? Annars verkar den fungera som den ska.
- fick ett meddelande efter uppdatering att autopiloten stängs av i ca en vecka, om den tycker att föraren har missköt sig (så att autopiloten fick stängas av av sig självt). Jag har svårt för denna översittarementaliteten och undrar om man inte kan bli av med denna idiotin. Det är väl jag som har betalt för just denna funktion?
- sedan är det med nyckellös körning en sak för sig. Ibland känner den att jag har telefonen på mig, ibland inte. Jobbigt att behöva ta upp mobilen och starta appen. Finns det en bättre lösning? Funderar faktiskt att skaffa mig en fob, som jag hade på min Model S. Tillhör ändå fraktionen av människor som gott och väl klarar sig utan mobil i vardagen.
Re: Model 3 Ludicrous
Varningspling är krav på nya bilar. Var glad att du inte har en Kia, där krävs minst tre klick varje resaJojo skrev: ↑01 jul 2024 18:24Hejsan
Har haft min nya bil i en vecka, sjukt nöjd är jag. Några saker behöver jag dock hjälp med:
- varningspling (när man kör fortare än tillåtet), går det stänga av? Sjukt irriterande. När man klickar på den lilla högtalarikonen vid hastighetsskylten stängs den av för resan, men aktiveras igen vid nästa resa. Kan man inte stänga av oväsenet permanent??? Inte ens Joe Mode hjälper...
- autopiloten vägrar byta körfält när jag sätter blinkersen. Är det något jag har missat? Hur kan jag aktivera denna funktion? Annars verkar den fungera som den ska.
- fick ett meddelande efter uppdatering att autopiloten stängs av i ca en vecka, om den tycker att föraren har missköt sig (så att autopiloten fick stängas av av sig självt). Jag har svårt för denna översittarementaliteten och undrar om man inte kan bli av med denna idiotin. Det är väl jag som har betalt för just denna funktion?
Annars har jag inte kommit på något och tycker att bilen är kanon. Bara att man monterade fälgkåporna fel innan leveransen, nu kommer jag inte åt ventilen och kåporna sitter som berget. Blir ett uppdrag för rangern.
- sedan är det med nyckellös körning en sak för sig. Ibland känner den att jag har telefonen på mig, ibland inte. Jobbigt att behöva ta upp mobilen och starta appen. Finns det en bättre lösning? Funderar faktiskt att skaffa mig en fob, som jag hade på min Model S. Tillhör ändå fraktionen av människor som gott och väl klarar sig utan mobil i vardagen.

Filbyten kan du bara göra om du uppgraderat till EAP.
Mobilnyckel har för mig fungerat 100%-igt de senaste åren med alla 3/Y jag haft. Måste nästan vara något vajsing med nån inställning i din lur.
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
- Vikingkr0n0s
- Teslaägare
- Inlägg: 68
- Blev medlem: 15 jul 2019 15:05
- Referralkod: ts.la/Jonas86585
Re: Model 3 Ludicrous
Nope, EU regel för alla bilar som är tillverkade 24 och framåtvarningspling (när man kör fortare än tillåtet), går det stänga av? Sjukt irriterande. När man klickar på den lilla högtalarikonen vid hastighetsskylten stängs den av för resan, men aktiveras igen vid nästa resa. Kan man inte stänga av oväsenet permanent??? Inte ens Joe Mode hjälper...

Blå/Svart Model Y LR 2024
Vit/Vit Model 3 LR Highland 2024
Såld: Röd/Creme Tesla Model X Plaid 2023
Såld: Svart, svart Tesla Model S performance 2021
Såld: Blå, vit Tesla Model 3 LR AWD "19" m drag
Vit/Vit Model 3 LR Highland 2024
Såld: Röd/Creme Tesla Model X Plaid 2023
Såld: Svart, svart Tesla Model S performance 2021
Såld: Blå, vit Tesla Model 3 LR AWD "19" m drag
Re: Model 3 Ludicrous
Ett alternativ om du tycker EAP är för dyrt är att skaffa SEXY buttons. De har en funktion som återaktiverar efter filbyte, jag tycker det fungerar över förväntanLegato skrev: ↑01 jul 2024 18:39Varningspling är krav på nya bilar. Var glad att du inte har en Kia, där krävs minst tre klick varje resaJojo skrev: ↑01 jul 2024 18:24Hejsan
Har haft min nya bil i en vecka, sjukt nöjd är jag. Några saker behöver jag dock hjälp med:
- varningspling (när man kör fortare än tillåtet), går det stänga av? Sjukt irriterande. När man klickar på den lilla högtalarikonen vid hastighetsskylten stängs den av för resan, men aktiveras igen vid nästa resa. Kan man inte stänga av oväsenet permanent??? Inte ens Joe Mode hjälper...
- autopiloten vägrar byta körfält när jag sätter blinkersen. Är det något jag har missat? Hur kan jag aktivera denna funktion? Annars verkar den fungera som den ska.
- fick ett meddelande efter uppdatering att autopiloten stängs av i ca en vecka, om den tycker att föraren har missköt sig (så att autopiloten fick stängas av av sig självt). Jag har svårt för denna översittarementaliteten och undrar om man inte kan bli av med denna idiotin. Det är väl jag som har betalt för just denna funktion?
Annars har jag inte kommit på något och tycker att bilen är kanon. Bara att man monterade fälgkåporna fel innan leveransen, nu kommer jag inte åt ventilen och kåporna sitter som berget. Blir ett uppdrag för rangern.
- sedan är det med nyckellös körning en sak för sig. Ibland känner den att jag har telefonen på mig, ibland inte. Jobbigt att behöva ta upp mobilen och starta appen. Finns det en bättre lösning? Funderar faktiskt att skaffa mig en fob, som jag hade på min Model S. Tillhör ändå fraktionen av människor som gott och väl klarar sig utan mobil i vardagen.
![]()
Filbyten kan du bara göra om du uppgraderat till EAP.
Mobilnyckel har för mig fungerat 100%-igt de senaste åren med alla 3/Y jag haft. Måste nästan vara något vajsing med nån inställning i din lur.

Re: Model 3 Ludicrous
Nu finns Model 3 även i "Quicksilver". Väldigt snygg lack tycker jag. Näst finaste 

https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
- Xyborg
- Teslaägare
- Inlägg: 221
- Blev medlem: 24 aug 2022 22:07
- Referralkod: ts.la/robin28307
Re: Model 3 Ludicrous
- varningspling (när man kör fortare än tillåtet), går det stänga av? Sjukt irriterande. När man klickar på den lilla högtalarikonen vid hastighetsskylten stängs den av för resan, men aktiveras igen vid nästa resa. Kan man inte stänga av oväsenet permanent??? Inte ens Joe Mode hjälper...
- autopiloten vägrar byta körfält när jag sätter blinkersen. Är det något jag har missat? Hur kan jag aktivera denna funktion? Annars verkar den fungera som den ska.
- fick ett meddelande efter uppdatering att autopiloten stängs av i ca en vecka, om den tycker att föraren har missköt sig (så att autopiloten fick stängas av av sig självt). Jag har svårt för denna översittarementaliteten och undrar om man inte kan bli av med denna idiotin. Det är väl jag som har betalt för just denna funktion?
- sedan är det med nyckellös körning en sak för sig. Ibland känner den att jag har telefonen på mig, ibland inte. Jobbigt att behöva ta upp mobilen och starta appen. Finns det en bättre lösning? Funderar faktiskt att skaffa mig en fob, som jag hade på min Model S. Tillhör ändå fraktionen av människor som gott och väl klarar sig utan mobil i vardagen.
Re: Model 3 Ludicrous
Den är väldigt fin, min granne har en MY i den färgen. Men den skiftar väldigt beroende på ljus. Från fantastisk till lite trist. Där är Stealth grey eller de andra färgerna ”stabilare”.
Model 3 2024
- -JTM3-
- Teslaägare
- Inlägg: 59
- Blev medlem: 12 maj 2021 18:49
- Referralkod: ts.la/johan33394
Re: Model 3 Ludicrous
Nu börjar det likna nåt! Stealth grey fick bättre pris med!
Är det helt bekräftat att det går att eftermontera dragkrok lagligt på dessa?
500kg på. Performance och 1000kg på de andra?
Eller måste den sitta på vid köp som innan?
En liten ränterabatt och jag klickar hem en direkt!
Tesla Model 3 LR 2024 Stealth grey
Re: Model 3 Ludicrous
Tack för alla tipsen, då vet jag
.
Synd om detta med autopiloten. På min Model S med AP1 fanns inte denna strul. Den bytte fil galant (om än rätt slö ibland) och denna översittarefunktionen fanns inte. Vad är det mer Extended Autopilot innebär, förutom filbyte? Har den samma attityd att den blockerar i en vecka vid 'misskötsel'?
Även om jag förstår poängen, så kan det inte vara Tesla som ska lägga sig i här. Dessutom är funktionen kopplad till bilen och inte till föraren, så den som sköter sig får ändå samma konsekvens.

Synd om detta med autopiloten. På min Model S med AP1 fanns inte denna strul. Den bytte fil galant (om än rätt slö ibland) och denna översittarefunktionen fanns inte. Vad är det mer Extended Autopilot innebär, förutom filbyte? Har den samma attityd att den blockerar i en vecka vid 'misskötsel'?
Även om jag förstår poängen, så kan det inte vara Tesla som ska lägga sig i här. Dessutom är funktionen kopplad till bilen och inte till föraren, så den som sköter sig får ändå samma konsekvens.
Re: Model 3 Ludicrous
Stealth grey är gratisfärg i USA. Silver är najs men hade gärna köpt något mer åt Porsches GT silver, ser lite plastiskt ut på något sätt.
M3 P -24 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
Re: Model 3 Ludicrous
Fråga: är första Panasonic batteriet i 3P modellerna de bästa batterierna alla kategorier, och i vilka bilar satt dom ? År 19-20?AAKEE skrev: ↑30 jun 2024 23:05Äldsta varianten av M3P, dvs fram till och med 2020 presterar rätt okey med det första batteriet.
Panasonics större, 2170L-cellen var rejält dåligt i början innan Tesla släppte på mer klös (de begränsade effekten genom att batteriet hade en lägsta tillåten cellspänning/spänningsdroop som gjorde att man inte fick ut just någon effekt med låg SOC om batteriet var kallt. Vilket det blev extra, kallt alltså, när Tesla inledningsvis tillät värmepumpen att ta mycket värme ur batteripacket.
Men man höjde min celltemp på batteriet så VP fick inte dra ut lika mycket.
Och man sänkte min spänning vid full acceleration och tillät ett högre spänningsdroop.
När dessa åtgärder var genomförda var det mycket bättre klös i M3P med 82.1kWh panasonic vid låg SOC. Fortfarance lite sämre än gamla Panasonicpacket i första M3P.
Refresh M3P från 2021 går betydligt bättre med Panasonic 82.1kWh än med LG, så länge man har SOC på 20-25% eller över.
Med lägre SOC är LG bättre än Panasonic men såklart ingen raket för det.
Tesla har i Princip byggt sina elmotorer till model 3 P med lindningar som kräver matning med 350V. Ett fulladdat varmt batteri (helst lite mindre så 85-90%) klarar med nöd och näppe att hålla 350V vilket gör att motorn precis levererar den effekt det kan bli pga batteriet. Så fort batteriet har lägre SOC håller det lägre spänning och resultatet vid full gas är att spänningen droopar under 350V och då kan motorn inte längre leverera full effekt. (Spänningen styr vilken maximal ström det blir, så man kan inte öka strömmen utan att öka spänningen).
Tesla Model S Plaid Palladium har i princip tre trimmade M3P-motorer. De är även de byggda för att ge full effekt vid 350V (Principiellt, ta inte exakt 350.00V som en sanning). Model S-batteriet har 110celler i serie vilket ger 462V vid 100%, vilket gör att batteriet kan ha betydligt lägre SOC och fortfarande leverera 350V. Det gör att motorerna kan ge "full effekt" vid lägre SOC.
Fortfarande kräver de tre motorerna ganska mycket av batteriet så det förvärms i dragstrip mode för att minska inre resistans och minska spänningsfallet. Plaid levererar väldigt bra med effekt ned till ~20% när batteriet är varmt.
Jag vet inte hur andra tillverkare gör men det är kanske inte orimligt att de märken som har bättre prestanda vid låg SOC har motorer som levererar önskad effekt med en lägre cellspänning, i det fall det finns någon 400V-kärra som gör det. Sannolikt har märkena även batterier som är bättre på att leverera höga strömmar (C-rate) och därför kanske inte droopar lika mycket i spänning vid låg SOC.
En del är såklart att man gått över till 800V och kanske gjort motorer som nöjer sig med 600V för att leverera full effekt.
Re: Model 3 Ludicrous
Det laddar snabbast och levererar bra med ström. Mindre degradering än efterföljaren.
Så rätt okey

Men det hade några kWh mindre kapacitet också.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Re: Model 3 Ludicrous
Tack för svar. Så många + för det batteriet. Men kanske inte vad gäller acc men det kanske förklaras av några kwh mindre kapacitet.
Känns som att 3P första modellen är en klassiker
Känns som att 3P första modellen är en klassiker

- Oscar11
- Teslaägare
- Inlägg: 270
- Blev medlem: 24 nov 2022 06:51
- Referralkod: ts.la/oscar23897
Re: Model 3 Ludicrous
Det är inte Tesla som ligger bakom funktionen utan Amerikanska myndighetskrav.Jojo skrev: ↑04 jul 2024 13:09Tack för alla tipsen, då vet jag.
Synd om detta med autopiloten. På min Model S med AP1 fanns inte denna strul. Den bytte fil galant (om än rätt slö ibland) och denna översittarefunktionen fanns inte. Vad är det mer Extended Autopilot innebär, förutom filbyte? Har den samma attityd att den blockerar i en vecka vid 'misskötsel'?
Även om jag förstår poängen, så kan det inte vara Tesla som ska lägga sig i här. Dessutom är funktionen kopplad till bilen och inte till föraren, så den som sköter sig får ändå samma konsekvens.
Tesla MYLR -23
Re: Model 3 Ludicrous
Är det verkligen det?Oscar11 skrev: ↑05 jul 2024 10:09Det är inte Tesla som ligger bakom funktionen utan Amerikanska myndighetskrav.Jojo skrev: ↑04 jul 2024 13:09Tack för alla tipsen, då vet jag.
Synd om detta med autopiloten. På min Model S med AP1 fanns inte denna strul. Den bytte fil galant (om än rätt slö ibland) och denna översittarefunktionen fanns inte. Vad är det mer Extended Autopilot innebär, förutom filbyte? Har den samma attityd att den blockerar i en vecka vid 'misskötsel'?
Även om jag förstår poängen, så kan det inte vara Tesla som ska lägga sig i här. Dessutom är funktionen kopplad till bilen och inte till föraren, så den som sköter sig får ändå samma konsekvens.
Vad jag vet så har ingen annan tillverkare den begränsningen så ange gärna en källa för den uppgiften.
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Inlägg: 6198
- Blev medlem: 13 sep 2015 20:47
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Re: Model 3 Ludicrous
Det går inte att beställa dragkrok på Performance längre.-JTM3- skrev: ↑04 jul 2024 08:15Nu börjar det likna nåt! Stealth grey fick bättre pris med!
Är det helt bekräftat att det går att eftermontera dragkrok lagligt på dessa?
500kg på. Performance och 1000kg på de andra?
Eller måste den sitta på vid köp som innan?
En liten ränterabatt och jag klickar hem en direkt!
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Re: Model 3 Ludicrous
Test av nya M3P (tillverkad i Kina) med LG-batterier på bana:
Sammanfattning:
+ Förbättringar jämfört med gamla M3P gällande bromsar, dämpare och lite styvare chassi. Godkänt för att köra på bana någon gång då och då med tanke på att det är en vanlig vardagsbil i botten.
- Klar försämring gällande att batteripacket överhettas redan efter halva tiden jämfört med gamla M3P. Oklart om det har att göra med mjukvaran för Track Mode som har fel, eller om det är LG-batterierna som presterar sämre än M3P (tillverkad i USA) med Panasonic-batterier.
Sammanfattning:
+ Förbättringar jämfört med gamla M3P gällande bromsar, dämpare och lite styvare chassi. Godkänt för att köra på bana någon gång då och då med tanke på att det är en vanlig vardagsbil i botten.
- Klar försämring gällande att batteripacket överhettas redan efter halva tiden jämfört med gamla M3P. Oklart om det har att göra med mjukvaran för Track Mode som har fel, eller om det är LG-batterierna som presterar sämre än M3P (tillverkad i USA) med Panasonic-batterier.

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Re: Model 3 Ludicrous
Trist för de som faktiskt kör banracing med sina bilar, ovidkommande för de 99 av 100 inklusive mig själv som inte gör det.
M3 P -24 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
Re: Model 3 Ludicrous
Sen idag då? I början av veckan hos Tesla fick jag till svar att det går.Nicke Nyfiken skrev: ↑05 jul 2024 14:27Det går inte att beställa dragkrok på Performance längre.-JTM3- skrev: ↑04 jul 2024 08:15Nu börjar det likna nåt! Stealth grey fick bättre pris med!
Är det helt bekräftat att det går att eftermontera dragkrok lagligt på dessa?
500kg på. Performance och 1000kg på de andra?
Eller måste den sitta på vid köp som innan?
En liten ränterabatt och jag klickar hem en direkt!
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
- Oscar11
- Teslaägare
- Inlägg: 270
- Blev medlem: 24 nov 2022 06:51
- Referralkod: ts.la/oscar23897
Re: Model 3 Ludicrous
Här bla https://www.carscoops.com/2023/12/tesla ... lot-safer/Maw skrev: ↑05 jul 2024 10:18Är det verkligen det?Oscar11 skrev: ↑05 jul 2024 10:09Det är inte Tesla som ligger bakom funktionen utan Amerikanska myndighetskrav.Jojo skrev: ↑04 jul 2024 13:09Tack för alla tipsen, då vet jag.
Synd om detta med autopiloten. På min Model S med AP1 fanns inte denna strul. Den bytte fil galant (om än rätt slö ibland) och denna översittarefunktionen fanns inte. Vad är det mer Extended Autopilot innebär, förutom filbyte? Har den samma attityd att den blockerar i en vecka vid 'misskötsel'?
Även om jag förstår poängen, så kan det inte vara Tesla som ska lägga sig i här. Dessutom är funktionen kopplad till bilen och inte till föraren, så den som sköter sig får ändå samma konsekvens.
Vad jag vet så har ingen annan tillverkare den begränsningen så ange gärna en källa för den uppgiften.
Tesla MYLR -23
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Inlägg: 6198
- Blev medlem: 13 sep 2015 20:47
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Re: Model 3 Ludicrous
Off-menu i så fall.HelectriC skrev: ↑05 jul 2024 16:49Sen idag då? I början av veckan hos Tesla fick jag till svar att det går.Nicke Nyfiken skrev: ↑05 jul 2024 14:27Det går inte att beställa dragkrok på Performance längre.-JTM3- skrev: ↑04 jul 2024 08:15Nu börjar det likna nåt! Stealth grey fick bättre pris med!
Är det helt bekräftat att det går att eftermontera dragkrok lagligt på dessa?
500kg på. Performance och 1000kg på de andra?
Eller måste den sitta på vid köp som innan?
En liten ränterabatt och jag klickar hem en direkt!
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
- -JTM3-
- Teslaägare
- Inlägg: 59
- Blev medlem: 12 maj 2021 18:49
- Referralkod: ts.la/johan33394
Re: Model 3 Ludicrous
Ja det ska gå har jag läst.
Det som är mest intressant för mig just nu är ifall det går att montera krok efteråt lagligt. Det gick ju inte på tidigare treor. Men jag har för mig att jag sett någonstans att de ändrat detta?
Det som är mest intressant för mig just nu är ifall det går att montera krok efteråt lagligt. Det gick ju inte på tidigare treor. Men jag har för mig att jag sett någonstans att de ändrat detta?
Tesla Model 3 LR 2024 Stealth grey